VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jaki olej do DL 650 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 23:10, 21 Paź 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3387
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





@swoop - czemu wrzuciles filmik dot. wymiany oleju? Smile

Zreszta i do filmiku mozna miec uwagi Very Happy Moto stalo na centralce, a powinno stac na bocznej nozce przy zlewaniu zuzytego oleju - a przynajmniej na jakis czas powinno sie postawic na niej. W v-stromie wyleci wtedy jeszcze troche starego oleju.

Druga sprawa - przynajmniej we wzorcowym filmiku sruba (korek) powinien byc dokrecany kluczem dynamometrycznym - nawet tu na forum byly przypadki uzycia zbyt duzej sily podczas dokrecania co skutkowalo zerwaniem gwintu.

Trzecia, moze banalna sprawa, ale do wygodnego wlewania swiezego oleju przydalby sie zwykly... lejek, za 2,50 zl Smile

Czwarta i ostatnia chyba - po zalaniu swiezym olejem dobrze by bylo po jakims czasie skontrolowac czy aby na pewno spod filtra oleju lub korka nie ma wyciekow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:22, 21 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 270
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





@szuja, a czemu nie?

Wrzuciłem, że LM też lejo i to full syntetyk 10w50


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:25, 21 Paź 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3387
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





aha, to chodzilo o marke oleju a nie o czynnosc wymiany oleju. Nie bylo slowa komentarza do tamtego wrzuconego linka, stad tez pojawilo sie moje pytanie dot. celu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:26, 21 Paź 2015
kasin
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 281
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo





Tę płukankę zawsze robicie podczas wymiany? Dotychczas wszystko robiłem w ASO i jestem ciekaw, czy podczas wymiany oleju też tego używają, bo nie widziałem takiej pozycji na ostatniej fakturze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:28, 21 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 270
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





Kasin, raczej bym się nie nastawiał, że w którymkolwiek ASO używają płukanki. Fakt, że w samochodzie, ale już pisałem w innym wątku, że ja używam co wymianę. Moto dopiero kupiłem, ale też zamierzam użyć

Ktoś używał może olejów firmy Comma lub Ravenol? Szczególnie o tym drugim słyszałem dobre opinie a i cena znośna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swoop dnia Śro 23:43, 21 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:58, 28 Paź 2015
Kafel
A

 
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska





A ja od tego sezonu Vavoline Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:43, 29 Paź 2015
musty
A1

 
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zalałem Motulem 15w50 i mam wrażenie, że silnik po uruchomieniu głośniej chodzi. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy tzn. wycisza się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez musty dnia Czw 16:49, 29 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:38, 12 Gru 2015
J@cek
A2

 
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 54
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wrocławia





Witam,
A a miał ktoś w użyciu Castrola Grand Prix S 10W-40 półsyntetyk ?
Moje moto miało poprzednio lany taki olej, a jak widzę produkt robiony wyłącznie dla Louisa albo Polo w Niemczech i zastanawiam się czy go ściągać z Polo(29,95Euro) czy po prostu zmienić na Motula 5100 10W-40?
Co sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:52, 12 Gru 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 414
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





musty napisał:
Zalałem Motulem 15w50 i mam wrażenie, że silnik po uruchomieniu głośniej chodzi. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy tzn. wycisza się.


to spróbuj go odpalić jak przyjdą mrozy to poznasz kolejną odsłonę parametrów tego oleju Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:54, 13 Gru 2015
drzewo
A1

 
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec





Motul 5100 jest ok, ale za niewiele więcej jest w pełni syntetyczny [link widoczny dla zalogowanych]. Bardzo dobre oleje ma też Liqui Moly - jeździłem na Racing Synth w ubiegłym sezonie i nie mogę nic złego powiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:59, 13 Mar 2017
Spear21
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Podepnę się pod temat. Wraz z DL-em dostałem filtr i olej Motul 5100 15W50 MA2 Technosynthese. Nie wiem jaki olej był lany wcześniej. Lać ten czy kupić jednak półsyntetyk 10W40?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:24, 13 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 311
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Motul 5100 z tego co pamiętam to jest właśnie polsyntetyk 10w40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:47, 13 Mar 2017
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2092
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Motul 5100 15W50 to tez polsyntetyk. Skoro dostales z motocyklem to zakladam ze taki byl wczesniej uzywany
w kazdym badz razie mozesz spokojne lac , bedziesz spokojniejszy jak latem do Hiszpani pojedziesz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:59, 13 Mar 2017
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2401
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Bosman78 napisał:
Motul 5100 z tego co pamiętam to jest właśnie polsyntetyk 10w40


To może lepiej popatrz na stronę producenta, żeby nie było jak z przeglądem za 100 co to nie wiesz co powinno zostać wykonane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:30, 13 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 311
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





express napisał:
Bosman78 napisał:
Motul 5100 z tego co pamiętam to jest właśnie polsyntetyk 10w40


To może lepiej popatrz na stronę producenta, żeby nie było jak z przeglądem za 100 co to nie wiesz co powinno zostać wykonane.

Doskonale wiem, ale jak ktos nie potrafi czytac ze zrozumieniem oraz liczyć to nic nie poradzę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:38, 14 Mar 2017
Fryderyk
A2

 
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 61
Przeczytał: 82 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bosman78 napisał:
Motul 5100 z tego co pamiętam to jest właśnie polsyntetyk 10w40

Motul 5100 może i tak, ale Motul 5100 15W50, o którym pisał Spear, raczej nie jest olejem klasy 10W40...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:49, 14 Mar 2017
Spear21
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





jotes napisał:
Motul 5100 15W50 to tez polsyntetyk. Skoro dostales z motocyklem to zakladam ze taki byl wczesniej uzywany
w kazdym badz razie mozesz spokojne lac , bedziesz spokojniejszy jak latem do Hiszpani pojedziesz Wink


Olej został dokupiony przez sprzedającego, ale on też nie wie co było wcześniej zalewane. On sam ma Fazera 1000 i ten olej u siebie stosuje. Kupuje zawsze z dużą górką (40-50L), więc po prostu jeden baniak mi odstąpił. Jeżeli zalanie tego oleju wiąże się z pewnym ryzykiem, to może jednak lać 10w40?
Przeczesałem kilka wątków, ale poza polemiką nie znalazłem konkretnych zaleceń.

P.S. Jotes - do Hiszpanii się wybieram, ale w następnym sezonie. W tym będzie Słowenia i Austria. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:36, 14 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 311
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Myślę, ze bez obaw mozesz zalać tym olejem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:18, 14 Mar 2017
Spear21
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Bosman78 napisał:
Myślę, ze bez obaw mozesz zalać tym olejem.


Dzięki Bosman, leję bez obaw Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:28, 14 Mar 2017
scyzor_2007
Motocyklista

 
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 284
Przeczytał: 72 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





Fuchs 10w50 syntetyk - lałem w innych motocyklach i był ok. , teraz zaleje DL-a


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:59, 14 Mar 2017
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2401
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Fryderyk napisał:
]
Motul 5100 może i tak, ale Motul 5100 15W50, o którym pisał Spear, raczej nie jest olejem klasy 10W40...


Do V-Stroma można spokojnie wlać olej o LEPKOŚCI 15W50.
Jest dostosowany do wyższych temperatur niż 10W40 i to tyle.
W Instrukcji Obsługi Motocykla są podane lepkości oleju jakie mogą być stosowane w V-Stromie. Standardowo to jest 10W40, ale można stosować inne lepkości w zależności od temperatur zewnętrzych w jakich moto jest eksploatowane.
Jeżdżę 2 czy 3 sezon na takim w DL1000.

Klasy oleju oznaczane są literkami typu SF, SG, SH, SJ oraz zgodność z wymaganiami dla mokrego sprzęgła MA, MA2.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:54, 14 Mar 2017
cilip
Motocyklista

 
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 205
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jeżdzę na motulu 5100 już 5 sezonów i nic ale to nic niedobrego sie nigy nie działo a nawiąłem 32 tyś km


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:25, 14 Mar 2017
Pepo
A

 
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 182
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów





Chodzi nie o klasę oleju tylko o lepkość. Im wyższe cyferki tym olej jest gęstszy w niskich temperaturach. Zapewnisz lepsze smarowanie w gorące dni ale zapłacisz za opory tłoczenia i toczenia w paliwie i mocy silnika.... Twój wybór. Jak jedziesz w tropiki i będzie +35 to ok. Jak będziesz śmigał przy 10 stopniach lub mniej to jakbyś miodu nalał. Producent tych silników zaleca 10W40 kropka . Koniec. 15W50 to chyba na wyprawę do Afryki w sezonie grzewczym Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:37, 15 Mar 2017
Fryderyk
A2

 
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 61
Przeczytał: 82 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





express napisał:
Do V-Stroma można spokojnie wlać olej o LEPKOŚCI 15W50.
Jest dostosowany do wyższych temperatur niż 10W40 i to tyle. [...]
Klasy oleju oznaczane są literkami typu SF, SG, SH, SJ oraz zgodność z wymaganiami dla mokrego sprzęgła MA, MA2.


10W40 czy 15W50 to oznaczenia KLAS LEPKOŚCI, nie lepkości jako takiej. Lepkość oleju zmienia się wraz ze zmianami temperatury. Poza tym olej klasy 15W50 nie jest "dostosowany do wyższych temperatur niż 10W40", a tylko w tej samej temperaturze będzie miał większą lepkość, co ma swoje zady i walety. W temperaturze 10 czy 50 stopni Celsjusza oba te oleje będą zbyt lepkie, jednak 10W40 będzie się zachowywał lepiej. Z kolej w temperaturach wysokich olej 15W50 będzie się zachowywał lepiej od 10W40. Przy czym mówię tu o temperaturze oleju, a nie otoczenia. Z kolei SF, SG itd. to oznaczenia KLAS JAKOŚCI oleju wg API, a MA, MA2 to oznaczenia KLAS JAKOŚCI oleju wg JASO.

Pepo napisał:
Chodzi nie o klasę oleju tylko o lepkość. Im wyższe cyferki tym olej jest gęstszy w niskich temperaturach.


Jak napisałem powyżej, chodzi o KLASĘ LEPKOŚCI oleju. Idąc dalej - te cyferki nie mówią nic o gęstości oleju. Gęstość jest zupełnie inną wielkością fizyczną i nie należy jej w to mieszać. Poza tym nie chodzi tylko o niskie temperatury. O lepkości w niskich temperaturach mówi liczba przed 'W' - im niższa, tym (w pewnym uproszczeniu) niższa lepkość oleju w niskich temperaturach (dodajmy, że 30 czy 50 stopni Celsjusza to nadal niska temperatura, jeśli mówimy o oleju silnikowym). Z kolei liczba po 'W' dotyczy lepkości oleju w temperaturach pracy - 100 i 150 stopni Celsjusza. Co ważne, wyższa lepkość w wysokich temperaturach nie zawsze jest korzystna. Oprócz wspomnianych wcześniej większych oporów w czasie pracy silnika należy jeszcze wziąć pod uwagę możliwe problemy z dotarciem oleju o wyższej lepkości do niektórych punktów smarowania w ciasno spasowanych silnikach.

Żeby była jasność - nie twierdzę, że używanie oleju klasy 15W50 jest złe w przypadku DL-a. W wielu przypadkach jest on nawet lepszy od oleju klasy 10W40 (przy założeniu tej samej jakości) - duże obciążenia, wysoka temperatura otoczenia i tym samym utrudnione chłodzenie. Z kolei w niskich temperaturach na pewno lepszy będzie olej o niższej klasie lepkości zimowej (przed W) - i to nie tylko zimą. Jak już wspomniałem, w temperaturze nawet i 30 stopni Celsjusza zarówno olej klasy 10W40, jak i 15W40 czy nawet 0W30 będzie miał lepkość większą od optymalnej.

Do tego dochodzi jeszcze jeden problem. Producenci pojazdów (głównie samochodów) podają niejednokrotnie jako zalecaną klasę lepkości niższą niż optymalna dla silnika z punktu widzenia ochrony, trwałości, odporności na przeciążenia itd. z bardzo prostego powodu - olej o mniejszej lepkości stawia mniejsze opory, zatem mamy niższe (nieznacznie, ale jednak) zużycie paliwa, mniej spalin, łatwiej spełnić normy eko itd. A że przy dużym obciążeniu mechanicznym i termicznym film olejowy łatwiej zostaje przerwany, to trudno - najwyżej silnik szybciej się zużyje. Rzecz jasna nie mam żadnych podstaw, że Suzuki stosuje ten zabieg w przypadku DL-a.

Podsumowując, moim zdaniem, jeżeli jeździsz często kiedy jest zimno, robisz krótkie trasy (dużo zimnych rozruchów) - raczej nie szedłbym w kierunku 15W50 i pozostał przy 10W40 albo nawet poszukał czegoś o niższej klasie lepości zimowej. Natomiast jeżeli jeździsz głównie w wysokich temperaturach, robisz długie trasy (rzadko uruchamiasz zimny silnik), często mocno obciążasz jednostkę napędową, wówczas prawdopodobnie olej klasy 15W50 będzie lepszy od 10W40. Tak uważam. Oczywiście nikt nie musi się ze mną zgadzać i chętnie przeczytam inne opinie w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:21, 15 Mar 2017
Spear21
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Fryderyk napisał:
express napisał:
Do V-Stroma można spokojnie wlać olej o LEPKOŚCI 15W50.
Jest dostosowany do wyższych temperatur niż 10W40 i to tyle. [...]
Klasy oleju oznaczane są literkami typu SF, SG, SH, SJ oraz zgodność z wymaganiami dla mokrego sprzęgła MA, MA2.


10W40 czy 15W50 to oznaczenia KLAS LEPKOŚCI, nie lepkości jako takiej. Lepkość oleju zmienia się wraz ze zmianami temperatury. Poza tym olej klasy 15W50 nie jest "dostosowany do wyższych temperatur niż 10W40", a tylko w tej samej temperaturze będzie miał większą lepkość, co ma swoje zady i walety. W temperaturze 10 czy 50 stopni Celsjusza oba te oleje będą zbyt lepkie, jednak 10W40 będzie się zachowywał lepiej. Z kolej w temperaturach wysokich olej 15W50 będzie się zachowywał lepiej od 10W40. Przy czym mówię tu o temperaturze oleju, a nie otoczenia. Z kolei SF, SG itd. to oznaczenia KLAS JAKOŚCI oleju wg API, a MA, MA2 to oznaczenia KLAS JAKOŚCI oleju wg JASO.

Pepo napisał:
Chodzi nie o klasę oleju tylko o lepkość. Im wyższe cyferki tym olej jest gęstszy w niskich temperaturach.


Jak napisałem powyżej, chodzi o KLASĘ LEPKOŚCI oleju. Idąc dalej - te cyferki nie mówią nic o gęstości oleju. Gęstość jest zupełnie inną wielkością fizyczną i nie należy jej w to mieszać. Poza tym nie chodzi tylko o niskie temperatury. O lepkości w niskich temperaturach mówi liczba przed 'W' - im niższa, tym (w pewnym uproszczeniu) niższa lepkość oleju w niskich temperaturach (dodajmy, że 30 czy 50 stopni Celsjusza to nadal niska temperatura, jeśli mówimy o oleju silnikowym). Z kolei liczba po 'W' dotyczy lepkości oleju w temperaturach pracy - 100 i 150 stopni Celsjusza. Co ważne, wyższa lepkość w wysokich temperaturach nie zawsze jest korzystna. Oprócz wspomnianych wcześniej większych oporów w czasie pracy silnika należy jeszcze wziąć pod uwagę możliwe problemy z dotarciem oleju o wyższej lepkości do niektórych punktów smarowania w ciasno spasowanych silnikach.

Żeby była jasność - nie twierdzę, że używanie oleju klasy 15W50 jest złe w przypadku DL-a. W wielu przypadkach jest on nawet lepszy od oleju klasy 10W40 (przy założeniu tej samej jakości) - duże obciążenia, wysoka temperatura otoczenia i tym samym utrudnione chłodzenie. Z kolei w niskich temperaturach na pewno lepszy będzie olej o niższej klasie lepkości zimowej (przed W) - i to nie tylko zimą. Jak już wspomniałem, w temperaturze nawet i 30 stopni Celsjusza zarówno olej klasy 10W40, jak i 15W40 czy nawet 0W30 będzie miał lepkość większą od optymalnej.

Do tego dochodzi jeszcze jeden problem. Producenci pojazdów (głównie samochodów) podają niejednokrotnie jako zalecaną klasę lepkości niższą niż optymalna dla silnika z punktu widzenia ochrony, trwałości, odporności na przeciążenia itd. z bardzo prostego powodu - olej o mniejszej lepkości stawia mniejsze opory, zatem mamy niższe (nieznacznie, ale jednak) zużycie paliwa, mniej spalin, łatwiej spełnić normy eko itd. A że przy dużym obciążeniu mechanicznym i termicznym film olejowy łatwiej zostaje przerwany, to trudno - najwyżej silnik szybciej się zużyje. Rzecz jasna nie mam żadnych podstaw, że Suzuki stosuje ten zabieg w przypadku DL-a.

Podsumowując, moim zdaniem, jeżeli jeździsz często kiedy jest zimno, robisz krótkie trasy (dużo zimnych rozruchów) - raczej nie szedłbym w kierunku 15W50 i pozostał przy 10W40 albo nawet poszukał czegoś o niższej klasie lepości zimowej. Natomiast jeżeli jeździsz głównie w wysokich temperaturach, robisz długie trasy (rzadko uruchamiasz zimny silnik), często mocno obciążasz jednostkę napędową, wówczas prawdopodobnie olej klasy 15W50 będzie lepszy od 10W40. Tak uważam. Oczywiście nikt nie musi się ze mną zgadzać i chętnie przeczytam inne opinie w tym temacie.


No to jest dylemat. Jeżdże głównie krótkie trasy, ale dłuższe też się zdarzają. Chyba jednak zdecyduję się na olej zalecany w instrukcji przez producenta. Nie chciałbym żadnych niespodzianek, tym bardziej że latałem dopiero dwa razy. Jeżeli ktoś z forum reflektuje na Motula 15W50 to odsprzedam za pół ceny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:47, 15 Mar 2017
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 311
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie popadajmy w paranoje, jak przelatasz jeden sezon to na pewno nic sie nie stanie. Silnik DL to juz leciwa konstrukcja do tego nie jest tak ciasno spasowana jak np sportowe rzedowe trojki, czwórki....zakladam tez, iz raczej nie bedziesz uruchamial silnika przy minusowych temepraturach no i co najważniejsze chyba nie jest to nowy motocykl?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:14, 15 Mar 2017
Spear21
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Bosman78 napisał:
Nie popadajmy w paranoje, jak przelatasz jeden sezon to na pewno nic sie nie stanie. Silnik DL to juz leciwa konstrukcja do tego nie jest tak ciasno spasowana jak np sportowe rzedowe trojki, czwórki....zakladam tez, iz raczej nie bedziesz uruchamial silnika przy minusowych temepraturach no i co najważniejsze chyba nie jest to nowy motocykl?


Przy minusach nie planuję odpalania, jeżeli już to w cieplutkim garażu Smile Dobra, idąc za twoją radą zaleję go w tym sezonie 15w50 i zobaczymy jaki będzie rezultat. W wolnej chwili nie omieszkam opisać efektów tego zabiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:47, 15 Mar 2017
czekol
A

 
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 128
Przeczytał: 155 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn





Chyba nie bardzo bedziesz miał co opisywać.... Bo niby jak zmierzysz te efekty...?
Wlejesz olej, pojezdzisz, wymienisz... i?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:28, 15 Mar 2017
Spear21
A1

 
Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





czekol napisał:
Chyba nie bardzo bedziesz miał co opisywać.... Bo niby jak zmierzysz te efekty...?
Wlejesz olej, pojezdzisz, wymienisz... i?


Mogę odczuć np. różnicę w pracy silnika, różnicę pracy skrzyni, ewentualnie zwiększony apetyt na olej, ale mogę się mylić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spear21 dnia Śro 15:40, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:47, 17 Mar 2017
dawid285
A1

 
Dołączył: 22 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





ja leje 10w40 castrola 4t gps mam prawie 90tyś i jakoś jeździ Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:45, 17 Mar 2017
czarli
A1

 
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dębno





mój pracuje na motul 5100 4T 10w40;
co do ilości oleju to zależy czy wymieniamy z filtrem czy bez; na dekielku określona jest ilość oleju jaką powinniśmy wlać gdy nie wymieniamy filtra oleju, dla DL 650 jest to 2,3 l; gdy wymieniamy razem z filtrem ilość zwiększa się do 2,7 l, a przy generalnym remoncie silnika 3,1 l Smile
wszystko to są ilości przybliżone/teoretyczne dlatego zawsze patrz w okienko inspekcyjne Smile
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:56, 08 Kwi 2017
SebaR
A2

 
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 84
Przeczytał: 107 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie





Czy Shell Advance 4T Ultra 15W50 będzie dobrym wyborem ?
Czy lepiej ten sam tylko 10W40
Suza z 2014 i 11K przebiegu? Będę wdzięczny za poradę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SebaR dnia Sob 13:28, 08 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:33, 08 Kwi 2017
merc
Motocyklista

 
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 242
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: radzymin





Ja leje ax7 10w40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:11, 09 Kwi 2017
SebaR
A2

 
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 84
Przeczytał: 107 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie





50 ponoć gęściejsza, i lepiej chroni sprzęgło i skrzynie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:59, 09 Kwi 2017
fatboy
Motonita

 
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 504
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podbeskidzie





merc napisał:
Ja leje ax7 10w40


Ja też leję ten olej i jestem bardzo zadowolony-silnik i skrzynia pracują pięknie i nic nie wnikam i nie kombinuję


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:56, 10 Kwi 2017
motokras
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 262
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





pokazały się już oleje ECSTAR markowane przez Suzuki...
synetetyk 10w-40
półsyntetyk 10w-40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:09, 10 Kwi 2017
prebenny
A2

 
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





motokras a jest gdzieś specyfikacja (karta charakterystyki) tych olejów?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:35, 10 Kwi 2017
motokras
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 262
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





jak tylko dostanę to sie podzielę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:02, 11 Kwi 2017
Piterpan
A1

 
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 44
Przeczytał: 35 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





A co myslicie o valvoline durablend 10w40 ? Cenowo wyglada obiecujaco Wink Leje to ktos ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaki olej do DL 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin