VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Jaki olej do DL 650 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jaki olej do DL 650
PostWysłany: Czw 19:44, 07 Cze 2012
redondo
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam
Jaki olej wlać (syntetyk czy połsyntetyk) do sinika DL 650 rok 2007 przebieg 18 tys km i ile wchodzi?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:09, 07 Cze 2012
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





syntetyk 10W40
http://www.vstromclub.fora.pl/gielda,19/olej-syntetyczny-shell-10w40,4364.html
Ile wchodzi - masz napisane na deklu przy oczku poziomu oleju.
Powinieneś zaopatrzyć się w 3L


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:10, 08 Cze 2012
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A czy olej ma znaczenie dla działania skrzyni biegów? Jeśli tak, to czy możliwe że przy zmianie z unknown na Motul 10W40 czasem 6stka nie wejdzie (wydaje mi się, ze przed zmianami się takie rzeczy nie działy)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:47, 08 Cze 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





r_gustaw napisał:
syntetyk 10W40
http://www.vstromclub.fora.pl/gielda,19/olej-syntetyczny-shell-10w40,4364.html
Ile wchodzi - masz napisane na deklu przy oczku poziomu oleju.
Powinieneś zaopatrzyć się w 3L


Jesteś pewien co było lane wcześniej?
A może wyjechał z salonu już na półsyntetyku? i te 7 tysięcy to tak naprawde 17?
Mam taką zasadę ( ale to moja Smile )że jak nie wiem co było lane leje półsyntetyk. Z resztą zaszkodzi to DLowi? chyba nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:07, 08 Cze 2012
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





Dobra zasada. Ja mam swoją - jeśli jest uzasadnienie i przesłanki ku temu to leję syntetyk. I tu już muszę się zastanowić czy "mu" nie zaszkodzę.

jerresso - tak , olej ma znaczenie dla skrzyni biegów. jaki jest przebieg?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:15, 08 Cze 2012
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





SV650 kupiłem z prawdziwym przebiegiem 24kkm, jeździła na półsyntetyku. Ja zmieniłem na castrola power 1 racing 10w50, full syntetyk, zrobiłem na SV jakieś 15tys km i nie brała ani kropli oleju od zmiany do zmiany, zero problemów Smile Motocykl sprzedany koleżance, ona dalej leje syntetyk, SV ma już z 45tys i nadal nie bierze nic oleju. DL1000 kupiłem z przebiegiem 28kkm, tak samo jeżdżony na półsyntetyku motul, tak samo dostał ode mnie full syntetyk castrola i tak samo przez kolejne 20tys km zero problemów. To są nowoczesne silniki, nie mają tyle nagaru co polonez, nie ma co się stresować, że syntetyk wypłucze syfy, rozszczelni silnik i pozapycha kanały olejowe. Warto kupić ciut droższy olej i przedłużyć żywot Waszych maszyn Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 11:16, 08 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:32, 08 Cze 2012
redondo
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Dzięki Smile będzie syntetyk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:44, 08 Cze 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Mam ten sam problem tylko że w samochodzie, fabrycznie lany był syntetyk, potem mechanik wlał pół syntetyk (w sumie nie ma się co dziwić, większość ludzi na świecie tak robi kiedy nie wie co było lane wcześniej), no i forumowicze, mimo że przez 65 000 lany był półsyntetyk radzą żeby i tak wrócić do pełnego syntetyku. Mam dylemat, jestem akurat przed zmianą oleju i chyba kupię droższy :] a w DL'u leję Motula 9100, od nowości lany był VSX w ASO Bielsko-Białej (dwie zmiany), potem poczytałem że ludzie leją właśnie Motula, jestem po drugiej zmianie i chyba jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:24, 08 Cze 2012
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





r_gustaw - kupiony przy 7000mil, teraz ma chyba nieco więcej niż 10500 (zmiana w tym sezonie oleju)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:32, 08 Cze 2012
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





jerresso - nooo to nie dużo, przede wszystkim upewnij się czy jest stan tego oleju, bo takie kłopoty z zapinaniem biegu dzieją się przy nie dostatecznym poziomie oleju w misce lub gdy olej stracił swe właściwości przy dużym przebiegu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:36, 08 Cze 2012
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Ja mam 15W50 i wydaje mi się, że lepiej pracuje skrzynia niż przy 10W40.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:49, 11 Cze 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





A ja mam takie retoryczne pytanie. Jakie sa klasy jakosci tych syntetykow i polsyntetykow ktorymi zalewacie swoje moto?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:00, 12 Cze 2012
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





przy dzisiejszych - nowoczesnych olejach trudno o marną klasę ...
Shell syntetyczny 10W40 ma klasę według API SM lub według JASO MA2


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:36, 12 Cze 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Pytanie zadalem, bo znowu zaczyna sie bezsensowna dyskusja na temat: zalewac syntetykiem czy mineralnym czy moze polsyntetykiem. Pytanie powinno brzmiec, jakiej klasy olejem zalewac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:59, 12 Cze 2012
jerresso
A

 
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Skoro olej spełnia wymagania zawarte w instrukcji producenta, to chyba odpowiedniej klasy jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:02, 12 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 258
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





SoH napisał:
Pytanie zadalem, bo znowu zaczyna sie bezsensowna dyskusja

To redondo zadał pytanie z dupy. Shocked
Jaki k...wa półsyntetyk??? To jest nowoczesny silnik z małym przebiegiem Idea
Ja używam od dawna tylko MOTUL 10W40.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:13, 12 Cze 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Benek napisał:
Jaki k...wa półsyntetyk??? To jest nowoczesny silnik z małym przebiegiem Idea
Ja używam od dawna tylko MOTUL 10W40.
Nie wiem czy wiesz ale popularny i polecany Motul 5100 4T 10W40 to półsyntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:36, 12 Cze 2012
skov
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 115
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów





no i spełnia normy producenta i jest tańszy niż pełny syntetyk i nikomu się jeszcze przez niego nic nie zatarło Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:55, 12 Cze 2012
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





jerresso napisał:
Skoro olej spełnia wymagania zawarte w instrukcji producenta, to chyba odpowiedniej klasy jest.

Raczej na odwrót. Spełnia wymagania producenta, bo jest odpowiedniej klasy jakości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:29, 12 Cze 2012
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 641
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Ja leję Motula 5100 10W40


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:47, 12 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 258
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Jaca napisał:
Nie wiem czy wiesz ale popularny i polecany Motul 5100 4T 10W40 to półsyntetyk.

A to coś nowego Wink
Półsyntetyki Motula maja oznaczenie 5000. Polecam lekturę:
http://www.motul.com/pl/pl/products?f[application]=139&f[engine_type]=26&f[quality]=171&f[range]=21
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:59, 12 Cze 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Benek napisał:
Jaca napisał:
Nie wiem czy wiesz ale popularny i polecany Motul 5100 4T 10W40 to półsyntetyk.

A to coś nowego Wink
Półsyntetyki Motula maja oznaczenie 5000. Polecam lekturę:
http://www.motul.com/pl/pl/products?f[application]=139&f[engine_type]=26&f[quality]=171&f[range]=21
Very Happy


5100 to mieszanka mineralnych i syntetycznych: http://www.motul.com/pl/pl/products?f%5Bengine_type%5D=26&f%5Bquality%5D=29&f%5Brange%5D=21
7100 to syntetyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:06, 12 Cze 2012
redondo
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Benek wulgaryzmy to u siebie na wsi uskuteczniaj jeśli pytanie Ci sie nie podoba nie komentuj
Nie wiem co było lane wcześniej dlatego w servisie mi doradzili półsyntetyk


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:09, 12 Cze 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Panowie, opanujcie się.
Na temat proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:30, 12 Cze 2012
Jaca
Motonita

 
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom





Benek napisał:
Polecam lekturę
Ja również: 100% syntheteese Arrow http://www.motul.com/pl/pl/products?f[quality]=31&f[range]=21&page=1


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:14, 13 Cze 2012
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 258
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





redondo napisał:
Benek wulgaryzmy to u siebie na wsi uskuteczniaj jeśli pytanie Ci sie nie podoba nie komentuj
Nie wiem co było lane wcześniej dlatego w servisie mi doradzili półsyntetyk

O pytaniu już się wypowiedziałem, zaliczam je do grupy: pomocy jakie ciśnienie z przodu? Razz
Jeśli serwis tak doradził to bym tam więcej nie zawitał (z resztą i tak nigdy nie jeżdżę do serwisu).
Sam pisałeś: DL 650 rok 2007 przebieg 18 tys km to jeśli nawet był zalany półsyntetykiem to dla świętego twojego spokoju zastosuj motorpłuk i zalej go olejem jaki uważasz. Teorie o wymywaniu nagarów i rozszczelnieniu silnika po zalaniu syntetykiem przy ww. jednostce napędowej nie mają żadnych podstaw. Są teorie wieśniaków od traktorów Laughing Laughing ale nawet u mnie na wsi o tym wiedzą Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:50, 15 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





Podpowiedzcie, poprzednik zalewał moto Castrolem. Lepie pozostać przy nim czy zmienić na Motula?

Na stronie tego drugiego polecają różne wersje oleju, ale co myślicie o 7100 4T 10W40?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:32, 16 Paź 2015
kasin
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 273
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo





Jakiś czas temy poprosiłem o radę odnośnie olejów właściciela Motostore (wcześniej zajmował się V-Stromami w serwisie Michała Szramy, czyli polecanym przez warszawiaków z forum) i zdecydowanie polecał oleje Motula. Napisał mi, że najlepszym wyborem według niego jest 7100 15W50.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:12, 16 Paź 2015
Creed
Motonita

 
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 552
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl





swoop napisał:
Podpowiedzcie, poprzednik zalewał moto Castrolem. Lepie pozostać przy nim czy zmienić na Motula?

Na stronie tego drugiego polecają różne wersje oleju, ale co myślicie o 7100 4T 10W40?


Miałem dokładnie ten ten olej u siebie przez jeden sezon i wszystko chodziło jak należy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:20, 16 Paź 2015
Hermes
Motonita

 
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 621
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Castrol motocyklowy to niezbyt dobry olej Wink

Edit @down: To tylko moje zdanie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hermes dnia Pią 13:01, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:27, 16 Paź 2015
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 138
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Hermes napisał:
Castrol motocyklowy to niezbyt dobry olej Wink


Od wyjazdu z salonu mam zalany Castrol.Przejechane 45000km.Z silnikiem wszystko w porządku,oleju nie bierze. WinkW poprzednim moto też miałem zalanego Castrola,po zmianie na Motula chlał olej aż miło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Pią 12:30, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:19, 16 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





No i właśnie dostałem nową informacje, że "najlepszym" olejem był by: AMSOIL SYNTHETIC MOTORCYCLE OIL 10W40

sam już nie wiem jaki kupić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:40, 16 Paź 2015
kasin
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 273
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piastów/Zalewo





Poniżej wiadomość od mechanika, o której wcześniej napisałem. Mam nadzieję, że się nie obrazi za jej opublikowanie Smile

Cytat:
Cześć. Przede wszystkim to nie Castrol, bo to nie jest dobrej jakości olej. Miałem stosunkowo niedawno szkolenie techniczne dotyczące oleju i tak się złożyło, że prowadzący to szkolenie pracował przy produkcji Castrola i powiedział to i owo na temat tego oleju. Fakt, że są już to lepsze oleje niż pare lat temu, ale nadal nie dorównują jakością olejom typu Motul, Shell, Bel-Ray itp. Osobiście polecam olej Motul 5100 15W50 po 1 tys km. Przy nastepnej zmianie oleju czyli przy 6-7 tys. zalej Motula 7100 15W50 lub Motula 300V 15W50.

objasnienie, który olej jakie ma zastosowanie:

Motul 5100 15W50 - Jest to estrowy pełen syntetyk (niestety wiekszosc ludzi twierdzi, że to pół syntetyk). Bardzo dobrej jakości olej do normalnej jazdy(niesportowej).

Motul 7100 15W50 - Kolejny estrowy pełen syntetyk o troche lepszych parametrach niż 5100.

Motul 300V 15W50 - Najwyższy model Motula dwu estrowy syntetyk przeznaczony do wyścigowej jazdy.


Lepkość oleju zalecam 15W50 zamiast 10W40 ponieważ DL650 jest tzw. fałką i silnik jest konstrukcyjne obciązony bardziej niż rzędowy. Na lepkości 15W50 po prostu cięzej zerwać film olejowy i jest mniejsze prawdobopodobienstwo uszkodzenia silnika.


Na koniec dodam, że polecam Motula dlatego, że jest robiony w troche innej technologii(lepszej) niż reszta marek. Chodzi mi głównie o oleje syntetyczne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kasin dnia Pią 15:41, 16 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:05, 16 Paź 2015
bobiusz
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 655
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





@kasin Dzęki za info.
Właśnie zamierzam zmienić olej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:15, 16 Paź 2015
swistak
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 251
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski





Miałem okazje być na szkoleniach robionych przez różnych producentów gadka zawsze ta sama tylko marka inna każdy jest wyjątkowy i każdy jest najlepszy .
Taka sama sytuacja jest w warsztatach znam kilka warsztatów motocyklowych które w życiu nie zaleją motula jedyny olej jaki dla nich istnieje to valvoline Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:37, 16 Paź 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





swistak napisał:
Miałem okazje być na szkoleniach robionych przez różnych producentów gadka zawsze ta sama tylko marka inna każdy jest wyjątkowy i każdy jest najlepszy .
Taka sama sytuacja jest w warsztatach znam kilka warsztatów motocyklowych które w życiu nie zaleją motula jedyny olej jaki dla nich istnieje to valvoline Smile


Bo valvoline to jeden z trzech producentów , a reszta to?..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:40, 16 Paź 2015
swistak
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 251
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mińsk Mazowiejski





Top Gun wytłumacz to ludziom którzy kupują oleje obrandowane marką aut bo na innym auto nie chce jechać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:39, 16 Paź 2015
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 398
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





wybór danej marki oleju jest bynajmniej wg mnie kwestią zaspokojenia własnego samopoczucia Smile bo najważniejsze żeby był co roku świeży i zachowaniem wymogów charakterystyki przewidzianej przez producenta smarowanej jednostki Smile a to że ktoś przejechał ileś km, nie jest dla mnie wyznacznikiem jakości oleju, bo większy wpływ ma sposób eksploatacji.Kolejny argument ? ilu z nas ujeżdża pojazd do jego śmierci ?? mam tu na myśli użytkowanie od nowego -bo zalewanie starego silnika,super olejem już na wiele nie pomoże Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:36, 17 Paź 2015
Mati!
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 342
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





krzysiekjx1 napisał:
wybór danej marki oleju jest bynajmniej wg mnie kwestią zaspokojenia własnego samopoczucia Smile bo najważniejsze żeby był co roku świeży i zachowaniem wymogów charakterystyki przewidzianej przez producenta smarowanej jednostki Smile a to że ktoś przejechał ileś km, nie jest dla mnie wyznacznikiem jakości oleju, bo większy wpływ ma sposób eksploatacji.Kolejny argument ? ilu z nas ujeżdża pojazd do jego śmierci ?? mam tu na myśli użytkowanie od nowego -bo zalewanie starego silnika,super olejem już na wiele nie pomoże Smile


Lepiej bym tego nie ujal, dlatego podpisuje sie pod tym objema recoma Very HappyVery HappyVery Happy Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:23, 18 Paź 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





swistak napisał:
Top Gun wytłumacz to ludziom którzy kupują oleje obrandowane marką aut bo na innym auto nie chce jechać Smile


Co to znaczy nie chce jechać, a kto produkuje te oleje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Top Gun dnia Nie 13:28, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:57, 18 Paź 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





komus zdjecia z ponizszego linku mowia cos same za siebie?

TEST OLEJOW - LINK


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:58, 18 Paź 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





sorry kasin, moze ten Twoj mechanik dobrym mechanikiem jest ale nawijac makaron na uszy umie jak kazdy majster w ASO
Jak Castrol sponsorowal suzuki w Motosporcie to w kazdym serwisie Castrola lali i byo dobrze.
Teraz biora kase od Motula to jaki maja polecac ?

Jezeli chodzi o 15 W 50 to tyle w tym racji ze faktyczbie silnik pracuje na nim jakby "mechanicznie" ciszej
ale z tym zrywaniem filmu przy typowym polsynetylku to juz sie za bardzo z okna wychylil
Jak masz niepotrzebna kase i przez to lepiej spac to kupuj i lej.
Ale jak juz daje rady to powinien wspomniec ze ze znane sa przypadki slizgajacego sie szybciej sprzegla na pelnym syntetyku.

W naszej szerokosci geograficznej przy typowym uzytkowaniu wystarcza zwykly 10W 40, jakiejs markowej firmy a cala reszta to dzielenie wlosa na czworo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 19:03, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:18, 18 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





jotes napisał:

W naszej szerokosci geograficznej przy typowym uzytkowaniu wystarcza zwykly 10W 40, jakiejs markowej firmy a cala reszta to dzielenie wlosa na czworo.


ok, tylko podstawowe pytanie syntetyk czy półsyntetyk?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:47, 18 Paź 2015
bartek666
A

 
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 138
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Przeczytaj To może ci się coś rozjaśni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Nie 19:57, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:15, 19 Paź 2015
luka_m
A

 
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Ja właśnie zmieniałem oleum: zalałem Millersem ZFS 10w40, zobaczymy Rolling Eyes Test będzie pewnie dopiero na wiosnę, bo moto już przygotowane do zimowania... Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:48, 19 Paź 2015
musty
A1

 
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Zaleję15w50 dla próby i zobaczę czy silnik będzie ciszej pracował. Oczywiście Motyla 5100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:12, 19 Paź 2015
Top Gun
A

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 157
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





Należy wlać olej o lepkości jaką podaje producent...
Jotes...ten mechanik to się z okna nie wychylił tylko wypadł i to z bardzo wysoka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:00, 21 Paź 2015
Robur
A1

 
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Elf 4moto 10w40 za 20zeta i nic więcej te sprzęty nie potrzebują, jeżdżę i jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:26, 21 Paź 2015
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 135 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





oleje maja wspolna baze ale roznia sie dodatkami

cytujac za wiki:

"Oleje silnikowe posiadają szereg dodatków polepszających ich właściwości:

dodatki przeciwkorozyjne – w celu zmniejszenia korozyjnego wpływu oleju na elementy silnika
dodatki przeciwutleniające – w celu spowolnienia procesu starzenia się oleju
dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia
dodatki powiększające smarność
dodatki obniżające temperaturę pienienia się oleju
dodatki dyspersyjne utrzymujące zanieczyszczenia w jednorodnej zawiesinie"


Moim zdaniem mozna lac gowno za 10 zl / litr i cieszyc sie, ze spelnilo sie minimum wymagane przez producenta, ale mozna tez lac olej za 80 zl / litr i dopieszczac swoja jednostke - nie obawiajac sie, ze po 10 latach uzytkowania czlowiek bedzie zmuszony przechodzic z syntetyka na polsyntetyk, albo co gorsza wlewac jakis moto-doktorow rodem z tv-marketu.

Pewnie, ze kupujac Motula placi sie czesc za sama marke - ale nie oszukujmy sie, tam nie pracuje pan Zenek spod budki z piwem, tam faktycznie pracuja na swoja marke, testuja, doskonala. Mozna kupic Tavrie i jezdzic a mozna tez kupic Audi i jezdzic - wiem, ale czy roznica cen jest wydumana?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:57, 21 Paź 2015
swoop
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury





https://www.youtube.com/watch?v=g8p_xdwbTg8


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaki olej do DL 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin