Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozsądny Tuning.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:43, 20 Paź 2016    Temat postu: Rozsądny Tuning.

Znalałem coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Zastanawiam się bo cena 500 zł nie jest ogromna ale ile się zyska dzięki temu gadżetowi.
Jeśli się nie mylę to mnie poprawcie bo w naszych 1000 na niskich biegach moc jest ograniczona do 70% na potrzeby ekologów.
Ktoś posiada takowe urządenie czy poleca czy raczej odradza.
Będę wdzięczny za opdowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 18:10, 20 Paź 2016    Temat postu:

Ciekawe ja mam tylko zwyczajny wyświetlacz biegów i jest zrobiony solidnie i doborze wskazuje choć przy szybkim zabijaniu biegów w dol ma male opóźnienie a co do dodatkowej funkcji to nie wiem nie miałem z tym styczności:)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Czw 18:10, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:55, 20 Paź 2016    Temat postu:

Ile kosztowała Ciebie ta przyjemność?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 20:13, 20 Paź 2016    Temat postu:

poczytaj na forum.
swojego czasu soldyy budowal to za ulamek tej ceny ( 60-90 zl )

http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/tre-timing-retard-eliminator,616.html

http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/wskaznik-biegow-montaz,4285.html

http://www.vstromclub.fora.pl/ring-wolny,20/wskaznik-biegow-od-solddyego,6565.html

http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-elektryczne,53/wskaznik-biegow-po-raz-kolejny,603-100.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 20:15, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Czw 20:32, 20 Paź 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Ile kosztowała Ciebie ta przyjemność?

Kupilem moto z tym wyświetlacze ale jestem z niego bardzo zadowolony przydaje się szczególnie przy jeździe w ternie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 22:12, 20 Paź 2016    Temat postu:

jotes napisał:
poczytaj na forum.
swojego czasu soldyy budowal to za ulamek tej ceny ( 60-90 zl )


I nawet kupiłem. Nigdy nie założyłem bo trzeba się strasznie napieprzyć z montażem.

GiPro jest gotowe, bezproblemowe, montaż w 30 minut bo tyle mi zajmuje demontaż gmoli, boczków, baku, przypięcie gotowej wtyczki i montaż wszystkiego do kupy.

Creed napisał:
geniusz napisał:
Ile kosztowała Ciebie ta przyjemność?

Kupilem moto z tym wyświetlacze ale jestem z niego bardzo zadowolony przydaje się szczególnie przy jeździe w ternie:)


Tylko, ze w 1000 nie chodzi tylko o wyświetlacz. Chodzi głownie o Timing Retard Eliminator.
W 650 różnica jest niezauważalna przy użyciu (a)TRE.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Czw 22:35, 20 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 22:16, 20 Paź 2016    Temat postu:

express napisał:
Tylko, ze w 1000 nie chodzi tylko o wyświetlacz. Chodzi głownie o Timing Retard Eliminator.

Będę musiał odpiąć i sprawdzić jak się będzie moto zachowywało bez tego TRE. Kupiłem DLa z tym wyświetlaczem i sądziłem, że to tylko wyświetlacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 22:27, 20 Paź 2016    Temat postu:

kitza napisał:
express napisał:
Tylko, ze w 1000 nie chodzi tylko o wyświetlacz. Chodzi głownie o Timing Retard Eliminator.

Będę musiał odpiąć i sprawdzić jak się będzie moto zachowywało bez tego TRE. Kupiłem DLa z tym wyświetlaczem i sądziłem, że to tylko wyświetlacz.


Są dwa rodzaje wyświetlaczy GiPro. Z TRE i bez.
Moze być też eliminator opóźnienia bez wyświetlacza:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 22:34, 20 Paź 2016    Temat postu:

Mam dokładnie taki sam jak z linku w pierwszym poście, z napisem ATRE z boku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 22:41, 20 Paź 2016    Temat postu:

kitza napisał:
Mam dokładnie taki sam jak z linku w pierwszym poście, z napisem ATRE z boku.


650 czy 1000?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 22:46, 20 Paź 2016    Temat postu:

1000 K2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 22:47, 20 Paź 2016    Temat postu:

kitza napisał:
1000 K2


No to się możesz zdziwić po odpięciu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 22:49, 20 Paź 2016    Temat postu:

Jak tylko przestanie lać :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 22:52, 20 Paź 2016    Temat postu:

kitza napisał:
Jak tylko przestanie lać :/


U mnie po podpięciu aTRE wrażenie było jakbym kupił nowe moto.
Wejście na obroty z dowolnych obrotów - płynne.
Jazda na 2000 obrotów - bez problemu.
Przyspieszanie - dostało kopa, nie powiem, zdziwiłem się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 23:06, 20 Paź 2016    Temat postu:

express napisał:

U mnie po podpięciu aTRE wrażenie było jakbym kupił nowe moto.
Wejście na obroty z dowolnych obrotów - płynne.
Jazda na 2000 obrotów - bez problemu.
Przyspieszanie - dostało kopa, nie powiem, zdziwiłem się.

U mnie tak różowo nie jest.
Płynne wejście na obroty zaczyna się dopiero od poziomu ok. 4000 rpm. Tu, faktycznie, kopa ma sporego. Przy mocniejszym odkręceniu manetki w zakresie 3000 - 35000 rpm (4 bieg) szarpie mocno silnikiem. Po lekturze forum, nawet nie sprawdzałem czy da się jechać przy obrotach rzędu 2000 rpm.
Odkąd kupiłem swojego DLa robiłem raptem 300 km więc dopiero się w niego wjeżdżam, poza tym to moja pierwsza V-ka więc też do końca nie wiem jakie zachowanie silnika jest prawidłowe, a jakie jest niewłaściwe i świadczy o złej pracy.
Być może działanie aTRE psuje kosz sprzęgłowy bo odkryłem wczoraj, że kwalifikuje się chyba do regeneracji (podczas pracy słychać pukanie, które cichnie po naciśnięciu klamki sprzęgła)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 8:53, 22 Paź 2016    Temat postu:

kitza napisał:

Być może działanie aTRE psuje kosz sprzęgłowy bo odkryłem wczoraj, że kwalifikuje się chyba do regeneracji (podczas pracy słychać pukanie, które cichnie po naciśnięciu klamki sprzęgła)?


Kosz może halasowac jednak na moc na kole nie będzie wpływu. Sprzęgło musiałoby slizgac, żeby było źle. Sprawdź luz na zabieraku zebaki na tylnym kole. Stawiam na zużycie gum zabieraka. Ewentualnie nierówno wyciągnięty łańcuch do kompletu.

I sprawdz w GiPro czy aby nie masz włączonego aTRE. W moim są 4 tryby pracy. 4, 5, 6 bieg i bez zmiany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Sob 8:55, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:58, 22 Paź 2016    Temat postu:

Przy dogorywającym koszu jedynie wibracje się nasilają ale dynamika silnika nie powinna się zmniejszyć.

Do do samego TRE pytania.
Nasze silniki są dławione na 1-2-3 biegu czy również na wyższych?
Czy ten moduł ma możliwość wyboru na których biegach ma być odblokowany?
Napisz coś więcej o Tych trybach pracy co one powodują bo pisałeś że możesz wybrać 4-5-6


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 19:03, 24 Paź 2016    Temat postu:

geniusz napisał:


Do do samego TRE pytania.
Nasze silniki są dławione na 1-2-3 biegu czy również na wyższych?
Czy ten moduł ma możliwość wyboru na których biegach ma być odblokowany?
Napisz coś więcej o Tych trybach pracy co one powodują bo pisałeś że możesz wybrać 4-5-6


Moduł pracuje w ten sposób, że na biegach 1-3 (czyli tych na których jest opóźniony zapłon), podaje komputerowi sterującemu silnikiem (ECU) nieprawdziwą informację o aktualnie zapiętym biegu.
W zależności od wybranego trybu jest to informacja, że zapięty jest 4, 5, lub 6 bieg.
Można też wyłączyć TRE i wtedy podawana jest prawdziwa informacja o podawanym biegu. Dla V-Stroma 1000 producent zaleca ustawienie 4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 19:08, 24 Paź 2016    Temat postu:

Sprawdziłem wczoraj co jest ustawione u mnie. Generalnie po naciśnięciu guziczka pod wyświetlaczem wyświetlają się wartości: 4, 5, 6, 7, -.
U mnie było ustawione na 6.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 19:09, 24 Paź 2016    Temat postu:

kitza napisał:
Sprawdziłem wczoraj co jest ustawione u mnie. Generalnie po naciśnięciu guziczka pod wyświetlaczem wyświetlają się wartości: 4, 5, 6, 7, -.
U mnie było ustawione na 6.


7 ?

U mnie ustawiłem 4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:10, 24 Paź 2016    Temat postu:

Dzięki za info jeszcze jedno pytanko masz fotkę gdzie są te kostki gdzie się moduł wpina?
Ewentualnie napisz w którym miejscu je znaleźć. Z tego co widzę to są podobne do tych za zasilają pompe paliwa(białe trójkątne).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 19:13, 24 Paź 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Dzięki za info jeszcze jedno pytanko masz fotkę gdzie są te kostki gdzie się moduł wpina?
Ewentualnie napisz w którym miejscu je znaleźć. Z tego co widzę to są podobne do tych za zasilają pompe paliwa(białe trójkątne).


Są za tylnym cylindrem. W okolicy podpórki baku. Prawie na wierzchu. Wymagają tylko niezbyt dużej reki żeby się tam dostać.
Fotki może mam, tyle, ze nie pod ręką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 19:37, 24 Paź 2016    Temat postu:

express napisał:
7 ?

Sam się zdziwiłem bo zanim doszedłem do 7 sądziłem, że wyświetlające się cyferki odpowiadają biegom.
Może znajdę gdzieś na sieci instrukcję i dowiem się skąd ta 7.

Edit: I znalazłem Smile

"2. Wciśnij i zwolnij przycisk.
Aktualny tryb TRE będzie wyświetlany (migając) przez 3 sekundy. Urządzenie będzie wyświetlać jeden z tych znaków:
- : Tryb normalny, TRE nie jest aktywowany
4 : Mapa biegu 4 - jest realizowany kiedy skrzynia biegów jest w pozycji nie neutralnej polecany dla motocykli: DL1000 i M109R / M1800R
5 : Mapa biegu 5 jest realizowany kiedy skrzynia biegów jest w pozycji nie neutralnej polecany dla motocykli: GSXR1000, GSX1300R, GSF1250
6 : Mapa biegu 6 - jest realizowany kiedy skrzynia biegów jest w pozycji nie neutralnej polecany dla pozostałych motocykli Suzuki
7 : Tryb specjalny wyłączający ograniczenie prędkości 180 km/h polecany dla motocykli Suzuki sprzedawanych w Japonii (np. GSX1400)"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kitza dnia Pon 21:44, 24 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 11:37, 27 Lis 2016    Temat postu:

Czyli dla 650 odpowiednia jest 6?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seburaj
A2



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:51, 28 Lis 2016    Temat postu:

ma założone TRE do 60 K7 (samo TRE, bez wyświetlacza)
tak jak ktos pisał wcześniej, w DL650 różnica jest, hmm, niezauważalna... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 21:56, 28 Lis 2016    Temat postu:

chmarnik napisał:
Czyli dla 650 odpowiednia jest 6?


Dla 650 TRE jest bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 20:43, 29 Lis 2016    Temat postu:

Ale wyświetlacz biegów sprawdza się ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 14:27, 17 Gru 2016    Temat postu:

Zamówiłem TRE ale bez wyświetlacza na próbę i zastanawiam się nad jedny o ile nam ekologia obcina moc? Kiedyś obiło mi się o uszy że jest to 30%
Ktoś ma jakieś dokładniejsze informacje ile to jest?
Jak zrobi się ciepło to z ciekawości się przejadę na hamownię i sprawdzę ile się zyskuje. Jak pogoda dopisze to jeszcze w przyszłym tygodniu się przejadę jak dostanę go.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
A2



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:12, 06 Mar 2017    Temat postu:

Należy rozróżnić kilka rodzajów TRE:

Elektryczne
TRE - czyli na stałe wpięty opornik wartości 5 biegu w układ - minusem rozwiązania jest to, że na Jałowym obroty są wyższe (mapy zapłonów dla neutrala i biegów są znacząco inne szczególnie na dole) dodatkowo mogą wystąpić problemy z odpalaniem na zimnym silniku.

aTRE - to samo co TRE tylko z tranzystorem i drugim opornikiem o wartości opornika na neutralu. Niweluje to problemy zawarte powyżej.

XTRE - moduł z Healtecka - drogi ale za to niezbędny przy fabrycznych wyświetlaczach biegów bo bieg wskazywany działa normalnie a sygnał do kompa idzie dla 5 biegu i netrala (jak aTRE)

Elektroniczne

TRE na bazie ECU. Polega to na tym że w module podmienia się mapy grup zapłonowych na te z piątego biegu (2 lub 3 grupa zapłonowa). Nie ma tutaj minusów a w odróżnieniu od wersji elektrycznych są dodatkowe zalety.

Zaletami trzeba nazwać to, że w zależności od biegu nie tylko mapa zapłonu się zmienia. Zmieniają się też mapy STP i kompensacji paliwa podczas jazdy. Jeśli mamy zrobione to elektrycznie to wszystkie mapy są ustawiane dla 5 biegu na stałe co zmienia charakterystykę motocykla i zazwyczaj powoduje przelanie maszyny. W wersji elektronicznej takiego czegoś nie ma bo robi się to na poziomie programu i ingeruje się tylko w mapy samego zapłonu.

Jak ktoś jest zainteresowany mogę pokazać Wam jak zmienia się zapłon pomiędzy grupami na bazie SV (dowolny rocznik) i DL K8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 9:44, 06 Mar 2017    Temat postu:

Takie TRE na bazie ECU robi się indywidualnie dla konkretnego motocykla poprzez shamowanie czy są to uniwersalne mapy dla danego rocznika (modelu) ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 9:49, 06 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
A2



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:56, 06 Mar 2017    Temat postu:

TRE polega na uzyciu map z najwyzszej grupy zaplonowej (najbardziej przyspieszonej) dla nizszych biegow.

W praktyce wyglada to tak że masz grupy zapłonowe:

Neutral (2 mapy, po jednej na cylinder)
1 Grupa (biegi 1,2)(2 mapy po jednej na cylinder)
2 Grupa (biegi 3,4)(2 mapy po jednej na cylinder)
3 Grupa (biegi 5,6)(2 mapy po jednej na cylinder)

W ECU ustawia się to tak, że wartości map dla grupy 3 kopiuje się na grupy 1 i 2 więc zamiast 3 grup ostatniecznie jest tylko grupa 3 dla każdego biegu + neutral. Więc korzysta się z mapy 5 i 6 biegu na wszystkich biegach bo jest najbardziej przyśpieszona na zapłonie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 10:32, 06 Mar 2017    Temat postu:

czyli wystarczy zgrać z danego ECU oryginalne mapy i podmienić Wink Ile koszci taka operacja ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
A2



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:38, 06 Mar 2017    Temat postu:

DL jest w trakcie przygotowywania przeze mnie - ogolem koszt to 500 zl ale w ramach tego zabiegu TRE to jest bardziej przy okazji, najwazniejsze jest zrobienie map paliwa nawet przy oryginalnym wydechu.

Podrzuc numer ECU to wtedy powiem ci wiecej:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vagras
A1



Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Śro 18:45, 08 Mar 2017    Temat postu:

Czy moglibyście rozwiać moje wątpliwości... Mam DL 1000 K5. Jakiś czas temu zmieniłem w nim wydech na Dominatory i byłem u mechanika z hamownią aby go dostroił tak żeby wszystko grało. Czy po jego ingerencji mój motocykl wciąż jest kastrowany na pierwszych trzech biegach czy jestem już wolny od tego problemu? W skrócie - czy kupienie tego cudeńka z aTRE coś mi da? (Oprócz wyświetlacza biegów oczywiście).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Czw 7:02, 09 Mar 2017    Temat postu:

aTre możesz sam zrobić kupując dwa rezystory i tranzystor - koszt mniejszy od piwa - tu masz jak to wszystko podłączyć: [link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast co ci mechanik na hamowni robił to nikt nie powie. Powinieneś jego spytać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
A2



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:17, 09 Mar 2017    Temat postu:

A jak stroil moto? czym? Podrzuc nazwe urzadzenia chociaz.

O ile nie zmienial map w ECU i nie masz dodatkowego urzadzenia to masz nadal blokade. Zapoznaj sie tylk oz tym co pisalem na temat elektrycznych TRE i ich wadach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vagras
A1



Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Czw 14:42, 09 Mar 2017    Temat postu:

Jedyne co od niego dostałem to kartka z wykresami z hamowni przed i po strojeniu. Jest na niej nazwa producenta hamowni, ale to tyle. (GODULA MOTO SPORT Model HPM-B). Mocy mi nie brakuje, nie mam zamiaru walczyć o każdego kuca (dla większej mocy kupiłbym po prostu inny motocykl), traktuję to bardziej jako ciekawostkę czy mam kastrata czy nie. Razz Żadnego dodatkowego urządzenia nie mam.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Carry
A2



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:19, 09 Mar 2017    Temat postu:

Podrzuc jakies dane do tego goscia co stroil - mnie ciekawi czemu wykresy sie nie nakladaja w sumie ale mniejsza z tym:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vagras
A1



Dołączył: 03 Kwi 2015
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlasie

PostWysłany: Czw 18:40, 09 Mar 2017    Temat postu:

To jest strona warsztatu: [link widoczny dla zalogowanych] Generalnie wśród znajomych motocyklistów mają dobrą opinię.

A historia ze strojeniem jest taka: zajechałem motocyklem ze świeżo wymienionymi wydechami na Dominatory. Kiepsko się zachowywał, brakowało mu momentu obrotowego w dole obrotów. Zrobiony został serwis (regulacje, synchronizacje itd) i strojenie na hamowni wg. mojego życzenia - żeby dół był mocny nawet kosztem góry. I mechanik efekt ten uzyskał, motocykl dużo lepiej reaguje na gaz i jest elastyczniejszy. Dlatego właśnie zastanawiam się czy niejako "przy okazji" zostało wydobyte te 30% dodatkowej mocy na pierwszych trzech biegach czy nie. Subiektywnie? Jest mocniejszy niż był, ale raczej nie aż tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin