VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Zwiększenie przeswitu?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zwiększenie przeswitu?
PostWysłany: Sob 22:24, 03 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czy mozna zwiększyć przeswit o jakies 2-3 cm? Czytalem o jakiś kosciach obnizqjacych zawieszenie, ale czy można nimi tez podwyższyć zaiweszenie? A dokładnie to chodzi mi o prześwit pod płytą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:07, 04 Gru 2016
Marulin
Motonita

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 777
Przeczytał: 106 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lądek-Zdrój





Można podnieś na kościach ale zmienisz nieco geometrie no i będziesz zjezdzal na bak kroczem... Są tez adaptery na przód. Było coś o tym na forum.
Wiem że przy podwyższeniu na kościach są problemy z centralką bo koło juz nie będzie w górze.
Brak prześwitu sprawił przede wszystkim że zmieniłem stajnię.
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/kosci-do-podwyzszania-i-obnizania-dl-650-i-dl-1000,2575.html
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-v-stroma,34/adaptery-podwyzszajace-przedni-zawias,25611.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marulin dnia Nie 0:13, 04 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:45, 04 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dzięki pierwszy wątek czytałem ale drugi ciekawy, czyli jednak mozna jawet calkiem sporo zwiększyć przeswit.... Mnie by zależało aby podnieść do poziomu transalpa czyli o jakieś +2 cm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:47, 04 Gru 2016
luthorhuss
A

 
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 125
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Przesłałem pw
Po samych kościach zmienia się geometria i faktycznie leci się kroczem na bak. Można to zniwelować jeżeli założy się akcesoryjne siedzisko.
Po montażu kości stopka centralna daje jeszcze radę ale koło tylne nie jest już podniesione.
Po zamontowaniu kości i adapterów prześwit zwiększa się o około 5,5-6cm.
Ja przy swoim wzroście i długich nogach jestem bardzo zadowolony ze zmian. Miałem zmieniać moto ale na razie sobie odpuszczam ponieważ każde inne i tak musiałbym modyfikować. Pewnie nazbieram kaskę na zawieszenie touratecha i moto będzie git. Prześwit 22cm i lepsze zawieszenie nadgoni braki jakie posiada stock'owe suzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:58, 04 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No cóż to pozostaje mi tylko umówić sie w salonie na odbiór motonga i dołączyć do szanownego grona Smile hamowala mnie tylko kwestia przeswitu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:40, 04 Gru 2016
KSD
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 266
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Możesz to zrobić bez problemu. Są kości obniżające i podwyższające. Nie napisałeś o który dokładnie model motocykla chodzi ale dla przykładu do DL 650, są do kupienia od ręki, bardzo dobrej jakości kit'y LustRacing: [link widoczny dla zalogowanych]

Jak widać opcje są dwie: +2,5 cm oraz +4 cm
Skoro pisałeś, że szukasz czegoś w zakresie 2 cm, te pierwsze powinny być idealne. Przy tej zmianie nie powinieneś też odczuć lecenia na bak. Zerknij też jak głęboko masz wpuszczone w półki lagi. Być może można je jeszcze wyciągnąć do góry, co wyrówna poziom całości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Nie 18:40, 04 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:46, 04 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Heh jeszcze nic nie mam dopiero chce kupić nowego DLa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:13, 15 Gru 2016
max39
A

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński





Bosman78 ja w swoim poprzednim Dlu K6 miałem załozone kości podwyższajace o około 2,5 cm.
Przejeździłem z tym dwa lata i nie zauważyłem żadnych zmian w geometrii lub prowadzeniu, poza tym że na miękkim podłożu czasem był problem z centralką.No i nie było zsuwania sie na zbiornik.
Bardzo polecam to rozwiązanie bo koszt żaden a pomaga sporo.
I jak koledzy napisali powyżej sprawdź lagi czy nie są wysunięte nad górną półkę.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:26, 15 Gru 2016
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





DL co by z nim nie robić nie jest w stanie dorównać trapkowi (600/650) w terenie, zupełnie inna konstrukcja. Także jeśli chcesz szaleć w terenie wybierz inne moto.

Ale do okazyjnego, spokojnego pojeżdżenia poza asfaltem jak najbardziej można go podrasować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:10, 15 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wiem, ze trampek potrafi bardzo wiele w terenie lacznie z brodzeniem po kolana i podjazdami pod kilkumetrowe sciany onostrym nachyleniu, ale nie o takim offie myślę. Bardziej chodzi mi o polne leśne drogi szutry, lekkie piaski. Innymi słowy wszelkiej maści kiepskie nawierzchnie bez dzidowania po nasypach kolejowowych, skokach i bagnach jak kolezenstwo z forum transalpa ....Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:24, 15 Gru 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1054
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja u siebie podniosłem tył o ok 4,5 cm... Moto zrobiło się nadsterowne, ale szybko można się było do tego przyzwyczaić. Większym problemem dla mnie było zachowanie samego zawieszenia. Niby tylko skróciłem kości, ale zawias stał się strasznie sztywny. Musiałem tłumienie odbicia odkręcić do końca. Wtedy jeździło to w miarę, ale nie było już pola regulacji...

Chyba najlepszym sposobem zwiększenia prześwitu to...przeniesienie rury wydechowej z wywaleniem katalizatora. Ale nie widziałem nikogo, kto by coś takiego zrobił. Tak pozostaje dobra płyta pod silnik...i jazda Very Happy . Kilka razy na tym wisiałem i pojechałem dalej Wink . Mnie bardziej by przerażała gleboodpornośc DLa, która jest kiepska... Jak lecisz na bok, to rozwalasz od razu kierunki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:14, 15 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Trampek ma tylko o.2 cm. Wiekszy przeswit od DL wiec nie jest to taka galaktyczna roznica, i tez nie ma pełnej plyty pod silnikiem tylko plastik z przoduale fakt ma inny skok, no ale jak sie domyślam tutaj raczej ograjiczeniem bedzie prędkość a nie dzielnosc aby nie dobijac do końca. Zreszta trampkiem i tak raczej nie dobijalem a na szutrach max jezdzilem 50 km/h bo TA jeździ sie jak na galopujacym wielbłądzie, rzuca na boki i do ziemi daleko Smile. Kanapa jest nieco wyzej niz w dl co wpywa na wyczuciem rownowagi i odwagi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:31, 16 Gru 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1054
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Wiesz, na szutrach to akurat prześwit nie stanowi problemu, tylko tak jak piszesz skok zawieszeń i jego ustawienie Wink . Problem prześwitu pojawi się w momencie, gdy latasz na przełaj przez las i raptem walisz w jakiś pieniek po drzewie ukryty pod trawą/mchem/liśćmi, albo jak przejeżdżasz przez kłodę uwaloną w poprzek drogi...

DL wiadomo mistrzem szutrów nie jest, ale jak staniesz na podnóżkach to da się go całkiem zgrabnie opanować. Kanapa jest tam wprawdzie niżej, ale jest szersza, co niestety lekko przeszkadza stać, tzn da się na stojąco, ale pozycję masz jak byś się zatarł i chodził szeroko jak kowboj Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:57, 16 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No fakt pozycja jest trochę inna zdecydowanie na trasy na plus dla DLa ale tez jakoś nie jestem miłośnikiem latania na stojakia ( moze dlatego ze nie mam podwyzwzenia kiery) trampek pow 120 km/h robi sie malo stabilny i przyjemny w prowadzeniu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:40, 16 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mając na mysli lekki off chodzi mi o.cus takiego, czy to jest wyczyn na DLu? Smile
https://youtu.be/29uzhrkAZFw


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:08, 17 Gru 2016
Suszny
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1423
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Twardo tam i równo jak na asfalcie, jaki to wyczyn ? Wink
https://www.youtube.com/watch?v=qV9jvEc6ACs - popatrz na reszte filmików tego gościa. Pewnie nowym DLem się na takie rzeczy nie porwiesz bo szkoda, ale jak cos to da się Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:23, 17 Gru 2016
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1054
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Bosman78 napisał:
Mając na mysli lekki off chodzi mi o.cus takiego, czy to jest wyczyn na DLu? Smile
https://youtu.be/29uzhrkAZFw

Dla maszyny to nie wyczyn, ale dla niejednego kierownika już tak Wink . Jak pisze Suszny Wink .

Ja robiłem tak Wink ...
https://youtu.be/T8ezQoIYlw4?t=1m9s
https://youtu.be/rrRZaXwxb2o?t=2m35s
https://www.youtube.com/watch?v=UPluFsigPjo

Dla maszyny nie problem, wytrzymała bez niczego Wink . Tylko ja wtedy jeszcze taki niedzielny kierowiec bylem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:00, 17 Gru 2016
Bosman78
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 327
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Eeee to jestem spokojny Smile ew. Rozwazam po sprzedaży trampka kupic jakies używane male enduro 250 cc. za nieduże pieniądze do latanai po lasach wokół obejścia i wtedy nie będzie musial iść na kompromisy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zwiększenie przeswitu?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin