Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zwiększenie przeswitu?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:24, 03 Gru 2016    Temat postu: Zwiększenie przeswitu?

Czy mozna zwiększyć przeswit o jakies 2-3 cm? Czytalem o jakiś kosciach obnizqjacych zawieszenie, ale czy można nimi tez podwyższyć zaiweszenie? A dokładnie to chodzi mi o prześwit pod płytą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Sob 23:07, 03 Gru 2016    Temat postu:

Można podnieś na kościach ale zmienisz nieco geometrie no i będziesz zjezdzal na bak kroczem... Są tez adaptery na przód. Było coś o tym na forum.
Wiem że przy podwyższeniu na kościach są problemy z centralką bo koło juz nie będzie w górze.
Brak prześwitu sprawił przede wszystkim że zmieniłem stajnię.
http://www.vstromclub.fora.pl/patenty-i-usprawnienia,28/kosci-do-podwyzszania-i-obnizania-dl-650-i-dl-1000,2575.html
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-v-stroma,34/adaptery-podwyzszajace-przedni-zawias,25611.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marulin dnia Sob 23:13, 03 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 8:45, 04 Gru 2016    Temat postu:

Dzięki pierwszy wątek czytałem ale drugi ciekawy, czyli jednak mozna jawet calkiem sporo zwiększyć przeswit.... Mnie by zależało aby podnieść do poziomu transalpa czyli o jakieś +2 cm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luthorhuss
A



Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 12:47, 04 Gru 2016    Temat postu:

Przesłałem pw
Po samych kościach zmienia się geometria i faktycznie leci się kroczem na bak. Można to zniwelować jeżeli założy się akcesoryjne siedzisko.
Po montażu kości stopka centralna daje jeszcze radę ale koło tylne nie jest już podniesione.
Po zamontowaniu kości i adapterów prześwit zwiększa się o około 5,5-6cm.
Ja przy swoim wzroście i długich nogach jestem bardzo zadowolony ze zmian. Miałem zmieniać moto ale na razie sobie odpuszczam ponieważ każde inne i tak musiałbym modyfikować. Pewnie nazbieram kaskę na zawieszenie touratecha i moto będzie git. Prześwit 22cm i lepsze zawieszenie nadgoni braki jakie posiada stock'owe suzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:58, 04 Gru 2016    Temat postu:

No cóż to pozostaje mi tylko umówić sie w salonie na odbiór motonga i dołączyć do szanownego grona Smile hamowala mnie tylko kwestia przeswitu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KSD
Gość






PostWysłany: Nie 17:40, 04 Gru 2016    Temat postu:

Możesz to zrobić bez problemu. Są kości obniżające i podwyższające. Nie napisałeś o który dokładnie model motocykla chodzi ale dla przykładu do DL 650, są do kupienia od ręki, bardzo dobrej jakości kit'y LustRacing: [link widoczny dla zalogowanych]

Jak widać opcje są dwie: +2,5 cm oraz +4 cm
Skoro pisałeś, że szukasz czegoś w zakresie 2 cm, te pierwsze powinny być idealne. Przy tej zmianie nie powinieneś też odczuć lecenia na bak. Zerknij też jak głęboko masz wpuszczone w półki lagi. Być może można je jeszcze wyciągnąć do góry, co wyrówna poziom całości.


Ostatnio zmieniony przez KSD dnia Nie 17:40, 04 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:46, 04 Gru 2016    Temat postu:

Heh jeszcze nic nie mam dopiero chce kupić nowego DLa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Czw 12:13, 15 Gru 2016    Temat postu:

Bosman78 ja w swoim poprzednim Dlu K6 miałem załozone kości podwyższajace o około 2,5 cm.
Przejeździłem z tym dwa lata i nie zauważyłem żadnych zmian w geometrii lub prowadzeniu, poza tym że na miękkim podłożu czasem był problem z centralką.No i nie było zsuwania sie na zbiornik.
Bardzo polecam to rozwiązanie bo koszt żaden a pomaga sporo.
I jak koledzy napisali powyżej sprawdź lagi czy nie są wysunięte nad górną półkę.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:26, 15 Gru 2016    Temat postu:

DL co by z nim nie robić nie jest w stanie dorównać trapkowi (600/650) w terenie, zupełnie inna konstrukcja. Także jeśli chcesz szaleć w terenie wybierz inne moto.

Ale do okazyjnego, spokojnego pojeżdżenia poza asfaltem jak najbardziej można go podrasować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:10, 15 Gru 2016    Temat postu:

Wiem, ze trampek potrafi bardzo wiele w terenie lacznie z brodzeniem po kolana i podjazdami pod kilkumetrowe sciany onostrym nachyleniu, ale nie o takim offie myślę. Bardziej chodzi mi o polne leśne drogi szutry, lekkie piaski. Innymi słowy wszelkiej maści kiepskie nawierzchnie bez dzidowania po nasypach kolejowowych, skokach i bagnach jak kolezenstwo z forum transalpa ....Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 20:24, 15 Gru 2016    Temat postu:

Ja u siebie podniosłem tył o ok 4,5 cm... Moto zrobiło się nadsterowne, ale szybko można się było do tego przyzwyczaić. Większym problemem dla mnie było zachowanie samego zawieszenia. Niby tylko skróciłem kości, ale zawias stał się strasznie sztywny. Musiałem tłumienie odbicia odkręcić do końca. Wtedy jeździło to w miarę, ale nie było już pola regulacji...

Chyba najlepszym sposobem zwiększenia prześwitu to...przeniesienie rury wydechowej z wywaleniem katalizatora. Ale nie widziałem nikogo, kto by coś takiego zrobił. Tak pozostaje dobra płyta pod silnik...i jazda Very Happy . Kilka razy na tym wisiałem i pojechałem dalej Wink . Mnie bardziej by przerażała gleboodpornośc DLa, która jest kiepska... Jak lecisz na bok, to rozwalasz od razu kierunki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:14, 15 Gru 2016    Temat postu:

Trampek ma tylko o.2 cm. Wiekszy przeswit od DL wiec nie jest to taka galaktyczna roznica, i tez nie ma pełnej plyty pod silnikiem tylko plastik z przoduale fakt ma inny skok, no ale jak sie domyślam tutaj raczej ograjiczeniem bedzie prędkość a nie dzielnosc aby nie dobijac do końca. Zreszta trampkiem i tak raczej nie dobijalem a na szutrach max jezdzilem 50 km/h bo TA jeździ sie jak na galopujacym wielbłądzie, rzuca na boki i do ziemi daleko Smile. Kanapa jest nieco wyzej niz w dl co wpywa na wyczuciem rownowagi i odwagi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 8:31, 16 Gru 2016    Temat postu:

Wiesz, na szutrach to akurat prześwit nie stanowi problemu, tylko tak jak piszesz skok zawieszeń i jego ustawienie Wink . Problem prześwitu pojawi się w momencie, gdy latasz na przełaj przez las i raptem walisz w jakiś pieniek po drzewie ukryty pod trawą/mchem/liśćmi, albo jak przejeżdżasz przez kłodę uwaloną w poprzek drogi...

DL wiadomo mistrzem szutrów nie jest, ale jak staniesz na podnóżkach to da się go całkiem zgrabnie opanować. Kanapa jest tam wprawdzie niżej, ale jest szersza, co niestety lekko przeszkadza stać, tzn da się na stojąco, ale pozycję masz jak byś się zatarł i chodził szeroko jak kowboj Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:57, 16 Gru 2016    Temat postu:

No fakt pozycja jest trochę inna zdecydowanie na trasy na plus dla DLa ale tez jakoś nie jestem miłośnikiem latania na stojakia ( moze dlatego ze nie mam podwyzwzenia kiery) trampek pow 120 km/h robi sie malo stabilny i przyjemny w prowadzeniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:40, 16 Gru 2016    Temat postu:

Mając na mysli lekki off chodzi mi o.cus takiego, czy to jest wyczyn na DLu? Smile
https://youtu.be/29uzhrkAZFw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 10:08, 17 Gru 2016    Temat postu:

Twardo tam i równo jak na asfalcie, jaki to wyczyn ? Wink
https://www.youtube.com/watch?v=qV9jvEc6ACs - popatrz na reszte filmików tego gościa. Pewnie nowym DLem się na takie rzeczy nie porwiesz bo szkoda, ale jak cos to da się Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 10:23, 17 Gru 2016    Temat postu:

Bosman78 napisał:
Mając na mysli lekki off chodzi mi o.cus takiego, czy to jest wyczyn na DLu? Smile
https://youtu.be/29uzhrkAZFw

Dla maszyny to nie wyczyn, ale dla niejednego kierownika już tak Wink . Jak pisze Suszny Wink .

Ja robiłem tak Wink ...
https://youtu.be/T8ezQoIYlw4?t=1m9s
https://youtu.be/rrRZaXwxb2o?t=2m35s
https://www.youtube.com/watch?v=UPluFsigPjo

Dla maszyny nie problem, wytrzymała bez niczego Wink . Tylko ja wtedy jeszcze taki niedzielny kierowiec bylem Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:00, 17 Gru 2016    Temat postu:

Eeee to jestem spokojny Smile ew. Rozwazam po sprzedaży trampka kupic jakies używane male enduro 250 cc. za nieduże pieniądze do latanai po lasach wokół obejścia i wtedy nie będzie musial iść na kompromisy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin