 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Czw 20:39, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrze wiedziec ;pp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 20:54, 04 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja ostatnio też po mieście śmigam na Scoutach (założyłem je w związku ze zbliżającym się wyjazdem), no i dwa razy trochę przesadziłem na zakrętach (raz z hamowaniem, a raz z odkręceniem gazu) i mnie bujnęło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Pią 18:39, 05 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
ten typ taki ma ale i tak jak zjedziesz z asfaltu aż miło się trzyma gruntu od zwykłych szosówek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Nie 17:43, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Co do kolegi, który po poślizgu jeżdził potem asekuracyjnie - to nie zależy od opon, tylko od tego jak się przestraszysz. Jak raz cię porządnie motnie to potem sie spinasz i jedziesz jeszcze gorzej.
Zawsze wyważam.
Na Haideau Scoutach co je tu tak zachwalałem od poczatku zrobiłem już 19 tys km i z tego co widzę jeszcze na jakieś 5 tys spokojnie starczy bierznika na srodku opony, choć w piasku już gorzej sobie radzą. Byłem drugi raz w czerwcu w Albanii, od Grecji do Czarnogóry większośc czasu offroad. Za moją namową te same opony poszły do znajomych na Transalpa i KLE 500, choć dla tych felg bierznik jest inny. I Ania i Kuba, których namówiłem bardzo sobie chwalili te opony. Za pół roku zakładam drugi komplet Scoutów, jak dla mnie nie ma lepszych kapci dla Vstroma. Głównie asfalt, codziennie 25 km do pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CZARO
Motocyklista
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białytsok xt660z tenere
|
Wysłany: Nie 20:33, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
KAMAN napisał: | Za pół roku zakładam drugi komplet Scoutów, jak dla mnie nie ma lepszych kapci dla Vstroma. Głównie asfalt, codziennie 25 km do pracy. |
25km w jedną czy w dwie strony ?? pytam bo też codziennie dojeżdżam do pracy po czarnym i nie wiem czy za szybko się nie zjeżdżą? a chciałbym żeby na inne wycieczki też zostało trochę bieżnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Nie 21:46, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
CZARO - na Scoutach można zrobić grubo ponad 20tys km. W DL-u żony są scouty zrobiona: Albania 4tys km, Rumunia 3,7tys km, wokół komina ok 2tys. Myślę że jeszcze ponad 10 tys. km dadzą radę.
Dla porównania metzeler tourance w tenerze zniknął przy 10 tys. km tył, przód wymieniłem przy 14 tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel13
A1
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: b-stok
|
Wysłany: Pon 0:38, 15 Wrz 2014 Temat postu: opony haidenau scout |
|
|
witam,jeśli chodzi o w/w opony wrócilem wczoraj na nich z rumuni .Na szutrach,kamieniach , przejazdach przez strumienie sprawowały się super,natomiast na aswalcie udało mi się je zamknąć do konca na transalpinie, po mokrym nie jechałem .Jeśli komuś nie przeszkadza jej głośnośc i drganie kierownicy przy wolnej jeżdzie to dobry wybór.
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CZARO
Motocyklista
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białytsok xt660z tenere
|
Wysłany: Pon 12:04, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
oki panowie dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 15:48, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
czy w przypadku tych opon należy zwracać uwagę na kraj pochodzenia? Jarson pisał że przy Tourance na rynku są już chińskie wersje, twardsze i mniej przyczepne. Nie wiem jak jest z Heidenau?
Możecie doradzić jakieś dobry sklep gdzie można nabyć te oponki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Nie 18:50, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Jak juz pisałem wcześniej na allegro sprzedawca skyseba sprzedawał heidenauy. Dostałem świeższe niż w opisie. Szybka przesyłka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 21:29, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tdm napisz do kolegi z oponeo, mnie zrobił b.dobrą cenę na nexty, [link widoczny dla zalogowanych]
Ps powołaj się na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diablik13
Motocyklista
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 22:06, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
o Heidenau k60 scout możesz pytać jeszcze Haart'a z forum . Z tego co pamiętam to miał w bardzo dobrych cenach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Nie 22:49, 01 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Również zamawiam oponki u skyseba i nie mam do niego zastrzeżeń.
Czekam narazie jak pojawi się u niego oferta z oponkami z DOT 2015 bo mam tył do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 19:52, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Damiano napisał: | ten typ taki ma ale i tak jak zjedziesz z asfaltu aż miło się trzyma gruntu od zwykłych szosówek  |
zdecydowałem się i też założyłem. Na początku dziwnie się kierowało, wrażenie jak w aucie kiedy zmienia się na opony zimowe. Po chwili się przyzwyczaiłem i... nie poznaje mojego DL-a, w terenie przestał się wreszcie ślizgać, jedzie dość pewnie nawet przez głębszy piach, błotne koleiny, mokre śliskie szutry i trawę, opona łapie przyczepność prawie na wszystkim. Jest tak jak pisali poprzednicy - dużo pewniejsze prowadzenie offroad i można pozwolić sobie na nieco wyższą szybkość. Motocykl umie się sam wykopac jakby utknął, można śmiało wjeżdżać w różne miejsca.
Na suchym asfalcie przyczepność podobna do innych opon, trochę inaczej się steruje. Jedyne minusy jakie na razie zauważyłem to opony są słyszalne do 20-65km/h i wibracje na kierownicy między 20-40km oraz powyżej 135km, w najczęściej używanym zakresie prędkości 50-120 toczą się gładko a powyżej 65km/h są ciche. Ale tak szczerze mówiąc to silnik motocykla generuje 10x większe wibracje niż ta opona.
Ogólnie fajna opona, motocykl znacznie zyskuje na uniwersalności i wyglądzie. Sama opona nie zrobi z DL enduro, ale różnica jest i to wyraźnie odczuwalna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 1:29, 26 Lut 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 22:06, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Jak pojeździsz po mokrym asfalcie daj znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 22:27, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Jak pojeździsz po mokrym asfalcie daj znać  |
Oj tam nie defetyzuj . Uważać trzeba, ale dramatu nie ma .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Sob 18:25, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
heidenau mam na tył - jest super używam go drugi rok, natomiast przód daje continental tkc, a teraz kupiłem metzeller karoo - zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Sob 18:33, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 19:17, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
tomek zych napisał: | heidenau mam na tył - jest super używam go drugi rok, natomiast przód daje continental tkc. |
Ile ci wytrzymuje taki zestaw ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Sob 20:30, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
ja mam do zamowienia juz tyl bo juz u Skyseba pojawił sie tyl z dot'em na 2015
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 23:07, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Damiano napisał: | ja mam do zamowienia juz tyl bo juz u Skyseba pojawił sie tyl z dot'em na 2015  |
??? Kupujesz tę oponę na długie lata??? Przecież opona 2-3 letnia normalnie nadaje się do użytku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Sob 23:39, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
przy przebiegu do 6k rocznie wychodzi ok 4 lata uzytkowania nie? wiec czym swieższa tym lepsza a cena w tym przypadku podobna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 0:00, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Damiano napisał: | przy przebiegu do 6k rocznie wychodzi ok 4 lata uzytkowania nie? wiec czym swieższa tym lepsza a cena w tym przypadku podobna  |
Nie sądzę, żebyś na Scoutach przejechał 24 kkm... Chyba, że będziesz jeździł cały czas po szutrach, piachu, trawie... Mnie tył skończył się po ok. 15-16 kkm - Gruzja, Maroko, czyli obciążony motocykl + dłuuugie i szybkie odcinki po asfaltach. To znaczy coś tam jeszcze bieżnika było, ale opona nie trzymała się już tak w terenie... Przód się jeszcze nadaje i do 20 kkm pewnie dobije.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek zych
Gość
|
Wysłany: Nie 0:21, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | tomek zych napisał: | heidenau mam na tył - jest super używam go drugi rok, natomiast przód daje continental tkc. |
Ile ci wytrzymuje taki zestaw ??? |
Na poczatku mialem tkc przod i tył, tył szybko zjadłem i zmienilem na k60. Przod jeszcze jezdzi przejechalem okolo 11 tysi i jeszcze jezdzę na nim, a heidenau z tylu zrobil jakies 2500 i troche zeszlo gumy, ale spoko, mam wrazenie ze 10 tysi jeszcze spokojnie wytrzyma.. Poki co k60 zdjete i ztylu mam uzywke tkc
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damiano
A
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Nowa Huta
|
Wysłany: Nie 11:36, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Damiano napisał: | przy przebiegu do 6k rocznie wychodzi ok 4 lata uzytkowania nie? wiec czym swieższa tym lepsza a cena w tym przypadku podobna  |
Nie sądzę, żebyś na Scoutach przejechał 24 kkm... Chyba, że będziesz jeździł cały czas po szutrach, piachu, trawie... Mnie tył skończył się po ok. 15-16 kkm - Gruzja, Maroko, czyli obciążony motocykl + dłuuugie i szybkie odcinki po asfaltach. To znaczy coś tam jeszcze bieżnika było, ale opona nie trzymała się już tak w terenie... Przód się jeszcze nadaje i do 20 kkm pewnie dobije. |
dobrze wiedziec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 12:33, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Nie sądzę, żebyś na Scoutach przejechał 24 kkm... Chyba, że będziesz jeździł cały czas po szutrach, piachu, trawie... Mnie tył skończył się po ok. 15-16 kkm - Gruzja, Maroko, czyli obciążony motocykl + dłuuugie i szybkie odcinki po asfaltach. To znaczy coś tam jeszcze bieżnika było, ale opona nie trzymała się już tak w terenie... Przód się jeszcze nadaje i do 20 kkm pewnie dobije. |
To ostro musisz dzidować .
Mi na V-Stromie oponka z 10mm bieżnika zeszła do 4mm w 20Kkm. I to większość jednak po asfaltach.
Teraz podobny wynik zrobiłem w 15Kkm, ale na Rzepaku trochę więcej mocy i momentu. Za to nie mam pojęcia jak zajechałeś przednią oponę . Moja po tych 15Kkm wygląda jak nowa, lekko przetarta po środku. Żadnego śladu zużycia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 12:43, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam DL-a w wersji 4x4, tzn. 2x2
A tak poważnie, to przód wygląda nieźle i jeszcze trochę pojeździ. Natomiast tył po powrocie z Maroka miał bieżnika niewiele ponad znacznik. Opony najwięcej dostały w kość podczas wyprawy do Gruzji, bo sam dojazd i powrót to było 5 kkm po asfalcie, po którym faktycznie ostro dzidowaliśmy Jeden koleżka jechał na tysiącu i ciągle musieliśmy go gonić Po Gruzji też wyszło ze 2 kkm po asfaltach.
Aha, i jeszcze jedno: na Scoutach byłem (przed Gruzją) na I etapie Suzuki Moto Szkoły.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 12:43, 22 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 15:34, 22 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
O żesz, ale super ten motocykl!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:22, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie po 10 tysiącach zeszła jakaś połowa bieżnika.
Niestety, opona coraz bardziej przypomina kształtem oponę od traktora.
Szlag by trafił proste, wielkopolskie drogi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:48, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Jak pojeździsz po mokrym asfalcie daj znać  |
pojeździłem w deszczu....moje odczucie jest takie że opony na mokrym nie różnią się jakoś specjalnie od tych które miałem wczesniej (trailwing, tourance). Przynajmniej przy normalnej, spokojnej jeździe, bo nie zaliczam się do tych co się ścigają lub schodzą na kolano kiedy pada. Próbowałem na parkingu (mokry asfalt + mokra kostka brukowa) trochę się na nich poślizgać, ale nie wychodzi, abs wszystko koryguje, jedzie się normalnie.
Im dłużej na nich jeźdżę tym mniej zauważam niewielkie w sumie niedogodności na asfalcie, a poza asfaltem to jest opona o dwie klasy wyżej od tourance czy podobnych.
Już chyba nie wrócę do asfaltowych opon, uniwersalne dają więcej możliwości
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 18:56, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karooluss
A1
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: Czw 13:16, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy ta opona to odpowiedni wybór dla zapotrzebowania 50/50 asfalt - offroad ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 13:56, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem tak, o ile myślisz o lekkim offie. Do poważniejszego, podobnie jak sam DL, nie za bardzo się nadaje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 14:02, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Na szutry i w lekki piach są jak najbardziej ok. Jeżdżę na nich dość długo, najpierw miałem w Trampku, gdzie zużyłem 2 komplety, teraz w deelu. Na asfalcie strasznie hałasują. Najpierw myślałem, że mam coś z łożyskami ale wycie idzie od opon. Na mokrym asfalcie strasznie mi wozi tył motka.
Następne będą bardziej asfaltowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:19, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Jak szukasz czegoś 50/50 to lepiej chyba nie trafisz. Jeszcze ew Mitas E-07.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:05, 28 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Po 16 tysiącach zaczyna być widać koniec kariery tylnej opony.
Patrząc na tempo zużycia, do 20 tysięcy dociągnę jak będę unikał autostrad.
Przód spokojnie przeżyje jeszcze jedną tylną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 9:25, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jaki jest sens zakladania heidenau tylko na przod przy 50% zuzyciu metzelera tourance na tyle? Rozwazam zakup tych opon przez wzglad na duze mozliwosci w terenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 9:48, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Mati! napisał: | Jaki jest sens zakladania heidenau tylko na przod przy 50% zuzyciu metzelera tourance na tyle? Rozwazam zakup tych opon przez wzglad na duze mozliwosci w terenie. |
Sens jest. W ciężkiej maszynie jak DL tył ma za zadanie w terenie głównie napędzić maszynę, a przód zapewnić jej sterowność i hamowanie. Tourance na szutrach szału nie zrobi, ale nawet jak cię rozpędzi, to nie będziesz musiał zwalniać ze względu na przód... A jak dojedziesz Turanca to spokojnie K60 dokupisz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 15:57, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przekonales mnie Niemniej jednak szkoda, ze w odwrotnej kolejnosci nie zuzyly sie te opony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 22:06, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Szybkie pytanko na temat tych opon. U dystrybutora są dostępne diagonalne zwykłe i z opasaniem (tańsze 50zł)
Jakaś różnica będzie na korzyść tych bez opasania żeby to wyjaśniało cenę? Czy brać tańsze?
Na razie jeździłem wkoło komina ale docelowo chciałbym pojawiać się na drodze co najwyżej krajowej. A raczej tam gdzie się da zjechać na szuter czy trochę luźniejszy teren o ile jest to w Polsce możliwe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pietryna dnia Sob 22:08, 16 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiuksu
Motocyklista
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ruda Śl.
|
Wysłany: Śro 23:31, 20 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
pietryna napisał: | Szybkie pytanko na temat tych opon. U dystrybutora są dostępne diagonalne zwykłe i z opasaniem (tańsze 50zł)
Jakaś różnica będzie na korzyść tych bez opasania żeby to wyjaśniało cenę? Czy brać tańsze? |
Też się zastanawiam?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 8:41, 21 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Po przeczytaniu artykułów z linków wychodzi na to, że diagonalna z opasaniem nadaje się do jazdy po czarnym i po offie. Natomiast zwykła diagonalna bardziej się sprawdzi a warunkach terenowych. Z kolei opona radialna najlrpsza będzie na asfalt. Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie i wytłumaczenie tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10:36, 21 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Czytałem różne artykuły i różnice w konstrukcji znam. Wynika z tego, że opasanie wprowadzono po to aby ograniczyć rozciąganie się opony przy dużej prędkości.
Bardziej zależało mi na jakimś praktycznym spojrzeniu oraz zrozumieniu różnicy w cenie na korzyść opony z opasaniem, która to ma przecież jeden element procesu technologicznego więcej przy produkcji i więcej materiałów trzeba zużyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wred
A1
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 0:47, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Kilka dni temu na świeżo zaśnieżonym skrzyżowaniu przy -4 st. mała suzi ładnie mi się wyłożyła ale to mój błąd bo zapomniałem, ze tam jest torowisko, na szczęście gmole czynią cuda i nawet ryski nie ma
Mam teraz Metzelery Tourance nadające się już do wymiany i zastanawiam się czy
te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). Mam ambicję przejeździć zimę, ale z drugiej strony szkoda mi moto/zdrowia
Jak nie te to jakie oponki na taką pogodę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta

Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3311
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:29, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
wred napisał: | Kilka dni temu na świeżo zaśnieżonym skrzyżowaniu przy -4 st. mała suzi ładnie mi się wyłożyła ale to mój błąd bo zapomniałem, ze tam jest torowisko, na szczęście gmole czynią cuda i nawet ryski nie ma
Mam teraz Metzelery Tourance nadające się już do wymiany i zastanawiam się czy
te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). Mam ambicję przejeździć zimę, ale z drugiej strony szkoda mi moto/zdrowia
Jak nie te to jakie oponki na taką pogodę ? |
Skoro szkoda Ci moto i zdrowia, to odstaw go na zimę do garażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 11:30, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jak ci się nie spieszy z odpowiedzią to może dam znać w weekend jakoś, albo w przyszłym tygodniu bo zamierzam jak najszybciej przełożyć, zanim jeszcze zejdzie śnieg, żeby przetestować jak to się zachowuje... Czy może, że odkładanie motocykla na zimę ma sens tylko jak mamy jakieś 100% asfalt semi slicki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bender42
A
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:38, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Totalnie początkujący jestem a ostatnio na tych oponach wyjechałem w odwilż. Pełno błota, zmarznięta breja, ale żadnego problemu nie miałem motor dobrze się trzymał (oczywiście przepisowa prędkość w mieście i delikatne przyśpieszanie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 11:56, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
@pietryna, ktore k60 w koncu kupiles? Te z liera B w oznaczeniu czy te z "-"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:02, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, tam gdzieś duuużo wcześniej testowałem je w śniegu... Jest nawet filmik .
Generalnie guma przy niskich temperaturach jeszcze pracuje, dramatu nie ma przy jeździe po asfalcie, ale jazda w całkowitym śniegu raczej odpada... Opona ma w środkowej części pas gumy, który na śniegu będzie się zachowywał jak slick. Pomaga to latem na asfalcie, przeszkadza już lekko w terenie i na śniegu. Ta opona, żeby zacząć w terenie pracować musi się w ten teren wgryźć.
https://www.youtube.com/watch?v=cwwgtko8opg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:12, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
wred napisał: | Mam teraz Metzelery Tourance (...) czy te K60 scouty lepiej sobie na takiej powierzchni poradzą (śnieg, błoto, mokre). |
to chyba oczywiste, tourance mają charakterystykę off/on: 10/90 lub 15/85 (różnie podają), k60 są 50/50.
Im mniej motocykl jest przystosowany do jazdy off tym większą różnicę na plus robią właśnie opony. Z tym opasaniem i przystosowaniem opony do dużych prędkości dałbym sobie spokój, k60 to nie jest opona przeznaczona do wyścigów na autostradzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|