VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> OPONY Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 22:32, 05 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





A w temacie Metzelerow Tourance EXP. Wiecie co oznaczaja poszczegolne znaczniki C, G, H? M wyczytalem ze zywotnosc opony zwiekszona o 15% a pozostale? Jak wyglada kwestia zywotnosci Tourance EXP w porownaniu do Anakee? Podobnie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarKow dnia Wto 22:37, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:26, 06 Kwi 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





MarKow napisał:
Koledzy, doradzcie jakas dobra oponke typowa na asfalt? Off road poki co mnie nie interesuje. Przejrzalem nasze forum oraz blizniacze forum niemieckie i .... chyba za duzo czytam i analizuje. Tak wiec jestescie ostatni deska ratunku?

Ja mogę polecić Metzeler Z6.
magrafb napisał:

Wiesz jak Cie stac to wymien dwie. Ale .. polak potrafi wiec nic sie nie stanie jak wymienisz tylko tyl.

Z tym, że nic się nie stanie to byłbym trochę bardziej ostrożny. O ile wymieniamy tylko tył na ten sam model to nic się stanie w przypadku zmiany modelu opony mogą (ale nie muszą) wystąpić pewne komplikacje. To tak jakby w samochodzie mieć na każdym kole inną oponę.
magrafb napisał:

Zgodnie ze szkola na jeden przod wypadaja dwa tyly.

Piszesz to z doświadczenia czy tylko od kogoś usłyszałeś?
O ile moi znajomi w ścigaczach rzeczywiście tak mają to ja w swoim DL miałem opony dość równomiernie zużyte. Jak tył się skończył to jakbym bardzo chciał oszczędzać to na przodzie może bym jeszcze dał radę z 1000 km ale nie więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:14, 06 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





U mnie tak jak napisał magrafb jedna przednia opona starcza na dwie tylne opony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:18, 06 Kwi 2011
Dziki
A

 
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Nieśmiało dodam , ze ja wymieniam zawsze komplet Smile
To tak jak z butami , nawet jak jeden jeszcze jest dobry i podeszwa całkiem , całkiem Smile to i tak kupuję nową parę -


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:40, 06 Kwi 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Przykład butów i auta nie bardzo trafiony Wink
Trzeba zmieniać obie tam gdzie pracują na jednej osi a w moto akurat na 2 Smile
Może Letko niech się wypowie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:42, 06 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Kto bogatemu zabroni... Smile
Nie wiem jak u innych, ale u mnie w momencie gdy bieżnik na tylnej oponie zbliża się do slicka to na przedniej oponie może połowa bieżnika dopiero zeszła. Wyrzucanie przedniej opony, na której spokojnie i bezpiecznie pojeżdżę jeszcze kolejne 10000 km byłoby dla mnie marnotrawstwem. Co innego jak opona jest wyząbkowana czy w inny sposób zniszczona, ale w moim przypadku tak nie było.
Teraz dla odmiany założyłem tylną anakee II na której zrobiłem w zeszłym sezonie jakieś 3000km i nówkę anakee II przednią. Jakiś konkretny argument dlaczego tak nie robić?

PS porównanie z puszką nietrafione - jeśli już to tak jakby założyć nowy komplet opon na przednią oś, zostawiając stare na tylnej (lub odwrotnie). Nie ma w tym niczego dziwnego ani niebezpiecznego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:58, 06 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Z tym, że nic się nie stanie to byłbym trochę bardziej ostrożny. O ile wymieniamy tylko tył na ten sam model to nic się stanie w przypadku zmiany modelu opony mogą (ale nie muszą) wystąpić pewne komplikacje. To tak jakby w samochodzie mieć na każdym kole inną oponę.

Tak jak Mag napisal , Jesli zalozysz na tyl podjechane opony a na przod parke nowych to krzywdy nie bedzie (ja tak robie i wiele osob rowniez).
Oczywiscie najlepiej wymieniac komlet gum i to najlepiej na dobre zachodnie (jednak ludzie sawy i barumy kupuja)
magrafb napisał:


Zgodnie ze szkola na jeden przod wypadaja dwa tyly.

Piszesz to z doświadczenia czy tylko od kogoś usłyszałeś?

O ile moi znajomi w ścigaczach rzeczywiście tak mają to ja w swoim DL miałem opony dość równomiernie zużyte. Jak tył się skończył to jakbym bardzo chciał oszczędzać to na przodzie może bym jeszcze dał radę z 1000 km ale nie więcej.[/quote]

Tak pisze z doswiadczenia zarowno w enduro kostki, sport (tu nawet przod wytrzyma trzy tylne) w DL tez przod wytrzymuje ok 30tys (chyba ze go poząbkuje) a tyl zaleznie od odkrecania i gumy miedzy 10-20tys.




Tu masz fajny test opon
http://www.motocykl-online.pl/testy/Test_opon_enduro
Wynika z niego ze Anake II beda bardziej zywotne od EXP.
Ja mam teraz conti takie juz dziadkowate i bardzo je chwale oczywiscie na asfalcie bo na szutrze sa ble


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Śro 10:14, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:54, 06 Kwi 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





U mnie póki co również wygląda to na proporcję 1 przednia na 2 tylne i na razie zmieniłem tylko tył - na inny model niż przód.

Zgadzam się z poglądem MaGa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Śro 14:56, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:58, 06 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





I powiedzice jak to jest. W przytaczanym tescie jak i zarowno w kilku innych ktore wpadly mi w reke, Anakee wypada co najwyzej przecietnie. Skad takie olbrzymie grono zwolennikow? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:12, 06 Kwi 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





MarKow napisał:
A w temacie Metzelerow Tourance EXP. Wiecie co oznaczaja poszczegolne znaczniki C, G, H? M wyczytalem ze zywotnosc opony zwiekszona o 15% a pozostale?


Z katalogu wynikałoby, że to wersje dla specyficznych modeli motocykli:

SIZE PATTERN SPECIAL VERSION
17” 120/90 - 17 M/C 64S Tourance EXP
150/70 R 17 M/C 69V TL, Tourance EXP C Yamaha XT 1200Z, Superténéré
150/70 R 17 M/C 69V TL, Tourance EXP G BMW F800GS
150/70 R 17 M/C 69V TL, Tourance EXP H Honda XL 1000 V Varadero
150/70 R 17 M/C 69V TL, Tourance EXP M

Źródło: http://www.metzelermoto.com/en_IT/browser/attachments/pdf/LEAFLET_Metzeler_low.pdf


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:11, 06 Kwi 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





MarKow napisał:
I powiedzice jak to jest. W przytaczanym tescie jak i zarowno w kilku innych ktore wpadly mi w reke, Anakee wypada co najwyzej przecietnie. Skad takie olbrzymie grono zwolennikow? Smile


Dobre pytanie... To się nazywa prawo owczego pędu, mogę wam to przedstawić na wykresie jeśli chcecie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:15, 06 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





MarKow napisał:
I powiedzice jak to jest. W przytaczanym tescie jak i zarowno w kilku innych ktore wpadly mi w reke, Anakee wypada co najwyzej przecietnie. Skad takie olbrzymie grono zwolennikow? Smile


Nie spodziewaj sie wielkich roznic. Zobacz ze piec z siedmiu testowanych opon na torze ma czasy 1.33.9 do 1.28.11 . Na zawodach te 5s to przepasc, dla zwyklego motocyklisty rzecz absolutnie nie do zauwazenia. Michalki maja dobra renome od lat, tak wiec ludzie je kupuja (troche za marketing) i chwala bo dobre. Pewnie jakby kupywali brigstony to one bylyby chwalone tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:18, 06 Kwi 2011
buli
A2

 
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków





MarKow napisał:

Tak, mowimy o malym DL. I to jest wlasnie dla nei bardzo zastanawiajace. Anakee czy to 1 czy 2 wypada w testach co najwyzej przecietnie, a widze ze zarowno naszym forum jak i obcojezycznych jest bardzo chwalona.


Też na to zwróciłem uwagę i mam wrażenie, że niemieckie testy są "sponsorowane". Nie tylko testy opon ale i innych rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:33, 06 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





buli napisał:
MarKow napisał:

Tak, mowimy o malym DL. I to jest wlasnie dla nei bardzo zastanawiajace. Anakee czy to 1 czy 2 wypada w testach co najwyzej przecietnie, a widze ze zarowno naszym forum jak i obcojezycznych jest bardzo chwalona.


Też na to zwróciłem uwagę i mam wrażenie, że niemieckie testy są "sponsorowane". Nie tylko testy opon ale i innych rzeczy.


Wg mnie nie wazne jest by do DLa uzywac opon do tego motocykla przeznaczonych, tak jak napisalem wczesniej, a napisalem opony typu:
anakee
turance itd,
ale rownie dobrze moga to byc odpowiedniki innych producentow:
haidenau
shinko
avon

Ja osobiscie do tej pory mialem Pirelli Scorpion Sync i stwierdzam ze ta opona jest zajefajna (160km/h w ulewie i winkle to pikus) nawet przycieranie podnozkami pasazera Very Happy
Teraz na przod zalozylem anakee2 a z tylu jest jeszcze scorpion i zobaczymy co potrafia anakee.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:49, 07 Kwi 2011
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ciekaw jestem jak w testach wypadaja oryginalne TrailWingi. Opinie na forach (wszelkich v-stromowych) maja tragiczna, ogolnie plastiki.
Ostatni weekend polatalem troche po mazurach, owszem bylo ladnie, ale nie tak cieplo aby topic gumki. Przycieranie podnozkow to nie byl zadny problem, na obu motocyklach. Ani razu nie mielismy wrazenia kiepskiej przyczepnosci.
W piatek 4h lecielismy w deszczu i ogromnym wietrze... tez nie bylo problemow ani w koleinach ani na winklach.
Ja wierze i nie neguje, ze Anakee czy Tourance EXP sa lepsze, ciekaw tylko jestem jak duzo lepsze. Czy jest to roznica, ktora sie zauwaza w codziennym komutowaniu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:23, 08 Kwi 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mówię Ci zajeździsz trialłingi i założysz anaki czy turansy to się przekonasz że stać je na więcej niż fabryczne. Głównie na mokrym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:11, 09 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Doradzcie prosze. Taka oponka tylko do wymiany?
Po mojemu to wyglada jak niefachowe kolkowanie, aczkolwiek ekspertem tutaj nie jestem. Bieznika jeszcze sporo zostalo, az zal wyrzucac.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/cSvM3L7bftT_mvCRGgrluA?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/jvEI3N95sF05DWtZBp1I1w?feat=directlink

PS. Cos mi wklejanie zdjec nie za bardzo wychodzi Sad Link dziala.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarKow dnia Sob 13:16, 09 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:32, 09 Kwi 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1816
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia









ja bym chlopie na tym nie jezdzil...

Bieznika jeszcze sporo zostalo, az zal wyrzucac.


zal to Ci bedzie, jak Ci to gdzies w trasie pier...nie , ze tego od razu nie zmieniles !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:08, 09 Kwi 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Floydoo napisał:

Ja osobiscie do tej pory mialem Pirelli Scorpion Sync i stwierdzam ze ta opona jest zajefajna (160km/h w ulewie i winkle to pikus) nawet przycieranie podnozkami pasazera Very Happy


Przycieranie podnóżkami w Norwegii w czasie deszczu nie jest jakimś wyczynem Wink

MarKow Opona do wymiany! Chyba, że lubisz adrenalinę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:01, 09 Kwi 2011
ray68
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Biały napisał:
Przykład butów i auta nie bardzo trafiony Wink
Trzeba zmieniać obie tam gdzie pracują na jednej osi a w moto akurat na 2 Smile
Może Letko niech się wypowie...


Ja się z Tobą pozwolę nie zgodzic, fakt dwa koła w moto to nie jedna oś, ale nie wyobrażam sobie jazdy na dwóch różnej jakości oponach w motocyklu.
Mam wrażenie, że te dwa koła są od siebie bardziej zależne niż dwa koła jednej osi w samochodzie. Oczywiście mówię o jeździe amatorskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:01, 09 Kwi 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





ray68 napisał:
nie wyobrażam sobie jazdy na dwóch różnej jakości oponach w motocyklu.
Mam wrażenie, że te dwa koła są od siebie bardziej zależne niż dwa koła jednej osi w samochodzie.

A ja sobie nie tylko wyobrażam ale jeżdżę najczęściej na 2 różnej jakości oponach, bo podobnie jak większość osób, które znam, zmieniam oponę wtedy gdy się kwalifikuje do wymiany a NIGDY komplet, bo przednia "schodzi" mniej więcej 2x wolniej niż tylna- jak już koledzy pisali...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:40, 09 Kwi 2011
ray68
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Biały napisał:
ray68 napisał:
nie wyobrażam sobie jazdy na dwóch różnej jakości oponach w motocyklu.
Mam wrażenie, że te dwa koła są od siebie bardziej zależne niż dwa koła jednej osi w samochodzie.

A ja sobie nie tylko wyobrażam ale jeżdżę najczęściej na 2 różnej jakości oponach, bo podobnie jak większość osób, które znam, zmieniam oponę wtedy gdy się kwalifikuje do wymiany a NIGDY komplet, bo przednia "schodzi" mniej więcej 2x wolniej niż tylna- jak już koledzy pisali...

"schodzą" tak samo
nie chodzi mi o jej bieżnik.
jak jedziesz po prostej to ma znacznie mniejsze znaczenie, ale wyobraźnia moja się kończy jak zachowają się opony w głębokim złożeniu jeśli będą różnej jakości. Przecież jedyne co nas trzyma na drodze to jakośc mieszanki w oponie. Myślę , że istotniejsze jest posiadanie opon "równych" w motocyklu niż "równych na tej samej osi w samochodzie
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:13, 09 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





ray... nie panikuj Very Happy

przykladowo jedna przednia anakee wytrzymuje dwie tylne (jak wczesniej zostalo powiedziane) i na pewno nie traci swoich wlasciwosci w czasie swojego uzytkowania.

moze zastanow sie nad tylna opona, bo ona szybciej traci bieznik niz guma w tejze oponie swoje wlasciwosci... dlaczego ?? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:00, 09 Kwi 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





kolega ray68 widzę teoretyk Wink
Ja moge opierać się jedynie na doświadczeniu innych i własnym po zjechaniu kilku kompletów różnych opon w różnych moto...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:05, 10 Kwi 2011
ray68
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Biały napisał:
kolega ray68 widzę teoretyk Wink
Ja moge opierać się jedynie na doświadczeniu innych i własnym po zjechaniu kilku kompletów różnych opon w różnych moto...

może i teoretyk...
a i ile to postów zamieszczono w temacie o sprzedaży używanych opon Smile
reasumując jako "teoretyk"
wymiana jednej to tak jak bym kupił jedną nową a drugą używaną Smile
teoretycznie więc bez sensu.
a jak będę wymieniał "teoretycznie"
to wymienię obie Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:51, 11 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Znowu porównanie z... wydumki:). Kupowanie opony używanej gdzieś na allegro itp. jest słabe dlatego, że nigdy do końca nie znasz historii tej opony - jak była używana, jak przechowywana itd. Jeżdżenie na "używanej" SWOJEJ WŁASNEJ oponie to raczej normalna sytuacja - jak założę nowe opony (nawet komplet jak lubisz) i przejadę te 1000 km to już mam przecież używane...Smile
Jeżeli będziesz jednak zmieniał zawsze komplety opon w przyszłości to przednie możesz wystawić w GIEŁDZIE jako używane - być może ktoś się skusi na dokupienie opony za rozsądne pieniądze na "dojeżdżenie" np. do końca sezonu. Opona będzie miała pewne pochodzenia, opiszesz jej historię, jak ktoś ma ograniczony budżet to może się skusić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:27, 12 Kwi 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Panowie, jeździ ktoś z Was na road smart'ach od dunlopa lub bridgestone bt 023?
Będę w najbliższych dniach zamawiać komplet z mynetmoto i chyba zdecyduję się na jedne z powyższych. Wcześniej myślałem o trail attack'ach, ale nie chcę być kolejnym z problemami. A na mynetmoto nic nie wspominają o "Z" przy przedniej oponie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:20, 12 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





A ja wlasnie dzisiaj zamowilem jednak komplet Trail Attackow. Przod oczywiscie w specyfikacji "Z". Calkowity koszt z przesylka 868zl. Czas realizacji 5-6 dni roboczych. Kupuje przez www.opomania.pl

Zastanawialem sie nad mynetmoto, ale po uwzglednieniu kosztow wysylki i przelewu wychodzi mnieje wiecej na to samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarKow dnia Wto 12:22, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:05, 05 Maj 2011
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Yo...

Ja miałem dylemat nad Michelin Anakee a MTZ i w końcu zdecydowałem się na Mezeler Tourance.
W przyszłym tygodniu wymiana.
Jak tylko zrobię parę set km dam Wam znać jak się sprawują w porównaniu do Pirelli Scorpion.

Ave


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:28, 31 Sie 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Opony w najlepszych cenach są chyba w sklepie Motogumy.pl (nawet 150 zł mniej niż u konkurencji, a to już spora różnica) - http://motogumy.pl/catalog.aspx

Dzięki za polecenie, ElViajero! Ekspresowa wysyłka kurierem i wszystko w jak najlepszym porządku.

Jednakże chciałem napisać, że jechałem ostatnio KLV'em znajomego, który to założył sobie komplet nowych Tourance EXP. Tak się złożyło, że dopadł nas deszcz. Zamieniliśmy się sprzętami i trochę przycisnęliśmy, efekt był taki, że w KLV dupa tak mi odjechała, że nagle przed oczami zobaczyłem dawno zmarłych krewnych... Na moim nigdy coś takiego mi się nie przydarzyło.

Powody mogą być 3:
a) Power Commander III dodaje w ch*j mocy Very Happy (będzie z 10-15KM razem z wydechami TBR)
b) opona nie była "dotarta", bo miała niewiele ponad 200 km (nie wiem dokładnie, ale podczas samej naszej jazdy zrobiliśmy ok. 100km, zanim się przesiedliśmy)
c) Tourance EXP na mokrym w porównaniu do Michelina Pilot Roada 2 totalnie wymięka

Oczywiście uważam, że opcja c) miała największe znaczenie Smile. Fakt jest taki, że naprawdę trochę się zestrachałem, bo nie dość, że nie mój motocykl, to jeszcze totalne zaskoczenie - nic groźnego nie było, ale po prostu nie spodziewałem się uślizgu przy w sumie wcale nie ekstremalnej sytuacji.
Chyba już nigdy nie kupię opon innych niż Michelin Smile [oczywiście "na zimno" i na mokrych pasach wszystkie zachowują się jakby były z plastiku, ale i tak czuć przewagę PR].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:14, 01 Wrz 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Punkt b na pewno nie do pominięcia, po 100km w deszczu ten plak zabezpieczający oponę na czas transportu i leżakowania jeszcze do końca nie zszedł (na pewno nie na bokach opony, które Ci się ślizgały w złożeniu)...
Punkt c też pewny - opony dual są kompromisem i na asfalcie, szczególnie mokrym dobre szosowe opony powinny lepiej trzymać. Tutaj konkurencją dla Twoich PR są Tourance Z6 Roadtec. Sam myślę nad założeniem szosowych opon na przyszły sezon, w planie jakieś alpy i takie tam, terenu nie będzie...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:33, 01 Wrz 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





MaG napisał:
Tutaj konkurencją dla Twoich PR są Tourance Z6 Roadtec. Sam myślę nad założeniem szosowych opon na przyszły sezon, w planie jakieś alpy i takie tam, terenu nie będzie...Smile


Na samą szosę warte rozważenia: Conti RoadAttack 2 oraz Dunlop RoadSmart.
W Alpach drogi czasem nie sa najlepszej jakości (zwłaszcza na najwyższe przełęcze) a taka Route de Grande Alpes w pełnym wydaniu to zdaje sie częsciowo szuter wiec np. Dunlop TrialMax byłby na miejscu, albo Conti TrailAttack.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:41, 01 Wrz 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Chodziło mi o odpowiednik PR ze stajni Metzeler czyli Metzeler Z6 Roadtec (a nie jak napisałem Tourance Z6... skrót myślowy), bo V-Told porównywał PR do Touranców EXP..
Jeśli chodzi o duale ja jestem fanem anakee / anakee II, pasują mi pod każdym względem więc nie szukam innych. A na typowych szosówkach jeszcze DL-em nie jeździłem stąd taka myśl na przyszły sezon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:20, 02 Wrz 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





MaG napisał:
A na typowych szosówkach jeszcze DL-em nie jeździłem stąd taka myśl na przyszły sezon.


Z szosówek mogę z czystym sumieniem polecić Continental RoadAttck 2.

W ramach ciekawostek nie trzeba ich docierać. Wychodzą z fabryki bez tej śliskiej pozostałości po formie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:52, 02 Wrz 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





MaG - teraz można kupić wreszcie komplet Pilot Roadów - 3-ki są w naszym rozmiarze na przód i na tył. Ja mam 2 z tyłu i teraz 3 z przodu. Na nierozgrzanej 2-ce cudów nie ma - przy mocnym odkręcaniu koło kręci się w miejscu Smile. W deszczu nawet przy ponad 60 da się zerwać przyczepność na prostej drodze (opona po przejechaniu jakichś 2km). Napisałem to, bo można by odnieść mylne wrażenie, że opona tak polecana i wygrywająca wszystkie testy na mokrym, zapewni 100% przyczepność, a tak rozumując można się boleśnie przekonać, że to nadal tylko guma Smile

Express - do Dunlopów absolutnie się zraziłem. Tata miał SportMaxy w BMW i nierozgrzane nie trzymały W OGÓLE - strach było jeździć, bo w lekkim złożeniu i wcale niedużej manipulacji gazem (szczególnie przy hamowaniu) tył robił co chciał, będąc przy tym nieprzewidywalnym. Od tamtej pory unikam Dunlopów, bo przekonałem się na własnej skórze ile są warte.

Usprawiedliwienia mozna szukać w tym, że SportMaxy są niby sportowe, a to może tłumaczyć ich bezużyteczność, kiedy są nierozgrzane. Nie wiem czy sportowe gumy zawsze tak wolno się nagrzewają, ale tak czy siak dla mnie Dunlop odpada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:45, 02 Wrz 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





V-Told napisał:
W deszczu nawet przy ponad 60 da się zerwać przyczepność na prostej drodze (opona po przejechaniu jakichś 2km).

To i tak jeszcze nie jest źle Laughing Maxxis, którego niestety kiedyś miałem na tyle v-stroma, potrafił na mokrym zerwać przyczepność przy 130 Cool Fakt, że było to przy okazji sprawdzania przyspieszenia, więc pełny ogień, ale opona była dobrze rozgrzana i tył raczej dociążony przez pasażerkę Razz Gówno niesamowite, przyczepności zero, blokowanie koła przy ostrych redukcjach to była norma, a nawet jakiegoś normalnego przebiegu nie zrobił, bo skończył się gdzieś po 12tys.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pią 12:47, 02 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:38, 02 Wrz 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:

Express - do Dunlopów absolutnie się zraziłem. Tata miał SportMaxy w BMW i nierozgrzane nie trzymały W OGÓLE - strach było jeździć, bo w lekkim złożeniu i wcale niedużej manipulacji gazem (szczególnie przy hamowaniu) tył robił co chciał, będąc przy tym nieprzewidywalnym. Od tamtej pory unikam Dunlopów, bo przekonałem się na własnej skórze ile są warte.


Myśle, że to sparwa użycia gum sportowych, które wymagają ostrego zagrzania i przyczepnego toru (wspólczynnik tarcia asfaltu na torze jest/powinien być zancząco wyższy niż asfaltów na drogach publicznych), żeby działały na motocylku z tego co kojarzę turystycznym (RT?).
Nie stosuje się w motocyklach/samochodach do zwykłego, drogowego użytku carbonowych/wyscigowych/sportowych klocków czy tarcz hamulcowych bo nie osiągną zakładanej temperatury pracy i będą nieskuteczne.
To samo z gumą - nie osiąnie zakładanej temperatury pracy.

Wracając do Dunlopów - znam przyjamniej dwóch mega zadowolonych użytkowników RoadSmarta.
Topinka pozytywnie wypowiadał się o Dunlopach TrailMax TR91.
Testy w Motocyklu (7 i 8/2011) (gazeta jakby nie było niemiecka) w kategoriach opona szosowa i on/off wygrały własnie oba powyższe modele Dunlopów (produkt jakby nie bylo francuski) a nie Conti (który jest niemiecki i zajął 2 miesce).

Osobiście mam Conti RoadAttacki (pierwszy model) z przebiegiem ok 10 tys km i jestem z nich zadowolony - na suchym są przyklejone, na mokrym jechalem jedynie jakieś 1,5 godziny po wzglednie prostej drodze więc ciężko mi coś powiedzieć. Zużycie jest w normie - tyl oczywiscie bardziej. A następne będą chyba własnie Dunlopy TrailMaxy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:02, 19 Mar 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





A tu ciekawostka:
http://www.youtube.com/watch?v=S3-CCfFEv08


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:21, 04 Kwi 2012
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Dziś zauważyłem pęknięcia na mojej przedniej oponie. Pytanie da rade jeszcze coś na tym pojeździć powiedzmy do 1-1,5tyś km czy raczej natychmiastowo do wymiany





Opony mam chyba oryginalne Bridgestone Trail Wing przednia 4206 tylna 4306 przebieg 15tyś tył bez pęknięć wygląda tak



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:59, 04 Kwi 2012
Darayavahus
A2

 
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





pawel257 napisał:
Dziś zauważyłem pęknięcia na mojej przedniej oponie. Pytanie da rade jeszcze coś na tym pojeździć powiedzmy do 1-1,5tyś km czy raczej natychmiastowo do wymiany


Pewnie można by próbować, ale to chyba dośćstara guma, do tego niezbyt dobrze traktowana... W poprzenim moto też chciałem przyoszczędzić na przedniej oponie - do czasu jak złapałem uślizg. Na szczęście mam długie i dośćmocne nogi, to dałem radę wyprowadzić...

Lepiej tą gume zamienić na coś nowszego...

Mi odpowiadają gumy Michelina. Mają miekką mieszankę, dobry bieżnik na suche i na mokre. Więc teraz będę kupował Anakee Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:07, 04 Kwi 2012
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1816
Przeczytał: 166 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Pewnie ze " da rade pojezdzic" Pamietaj tylko ze te opony sa juz same w sobie kiepskie w nizszych temperaturach, a 7 letnia guma sprawia ze beda jeszcze twardsze.

Jezeli bedziesz jezdzil z glowa to " da rade " Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:38, 05 Kwi 2012
MOTOMED
A

 
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: TJE :Jędrzejów/ Kraków MoToAvToSy





myślę że z rozsądnymi prędkościami można.
Przód lepiej wymień na nową jak chcesz pośmigac powyżej 110km/h, a tył już nie ma takiego znaczenia (przynajmniej dla mnie). Ja preferuje Anakee 2 na przód bo świetnie zachowuje sie w deszczu na sliskich nawierzchniach, a tył co kto woli..... ja bede szukał heidenau k60 scout bo chcę ją sprawdzić jak będzie napędzała moto w terenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:42, 05 Kwi 2012
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





A ja mam pytanie czy założyłbyś taką gume na instrument? A to może być równie niebezpieczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:33, 05 Kwi 2012
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Zamówiłem na przód Metzeler Tourance Exp, a na tyle doturlam się do końca sezonu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:42, 06 Kwi 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Topinka napisał:
A ja mam pytanie czy założyłbyś taką gume na instrument? A to może być równie niebezpieczne.


Widzę, że Twój argument najnardziej przemówił do wyobraźni kolegi:)SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:47, 06 Kwi 2012
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





pawel257 napisał:
Zamówiłem na przód Metzeler Tourance Exp, a na tyle doturlam się do końca sezonu.


Słuszna decyzja z ta wymianą - z przodem nie ma żartów .

Do swojego jesienią zakupiłem nową Conti TA , bo na mojej jeszcze fabrycznej też pojawiły się oznaki starzenia gumy w postaci pęknięć , choć są sporo mniejsze niż u Ciebie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:25, 19 Kwi 2012
Mowso
Motonita

 
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 733
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory





Czy oznaczenie V i H przy opnie ma jakieś znaczenie oprócz indeksu prędkości ? Pytam bo znajomy ma dobrą cenę na tourance exp ale z indeskem V a nie jak w v-stromie H


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:32, 19 Kwi 2012
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





V to wyższy index niż H więc śmiało można brać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:45, 19 Kwi 2012
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Mowso napisał:
Czy oznaczenie V i H przy opnie ma jakieś znaczenie oprócz indeksu prędkości ? Pytam bo znajomy ma dobrą cenę na tourance exp ale z indeskem V a nie jak w v-stromie H


A ma więcej tych kompletów? I jaka to cena?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:37, 21 Sie 2012
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Skończyłem już prawie michelin anakee 2CT 2011 - teraz sie przymierzam do dwóch par laczków.

Wiem ze na przód do 1000 wejdzie mi continental road attack 19tka, a na tył ktoś próbowal pilot roada 2ct 170 wsadzac? w sensie oponka 170, czy da rade felge stroma w to obuć?

(Tak wiem, najlepsze zalecane opony, ale np w B6 po założeniu 170 własciwości jezdne sie o wiele bardziej poprawiły. Do tego mam w swietnej kasie taką oponkę)

Drugi zestaw to pewnie jakieś kostkowe bardziej wezme, mitasy czy coś, albo znowu anakee 2CT - świetne opony, ale profil to zakrętów za mały.

Zdrówka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OPONY
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 8 z 13  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin