VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> OPONY Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 21:35, 06 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told, ja wyraźnie zaznaczyłem że Pilot Road nadają się wyłącznie na asfalt. Wszystkie inne komentarze w tym temacie są zbędne, a warto te opony przytoczyć do "porównania" ze względu na ich znakomite właściwości i tych którzy jeżdżą wyłącznie po asfalcie, bo wśród użytkowników DL-i są tacy!
Jeżeli chodzi o opony Anakee i Tourance to różnią się rzeźbą bieżnika i to właśnie Tourance są bardziej "uniwersalne". Wynika to też z praktyki mojej, moich znajomych i chyba większości testów porównawczych...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:09, 06 Mar 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





jeszcze raz dla wszystkich...

Adamar napisał:


jotes napisał:
... poniewaz u mnie 80% to asfalty wiec kupilem Trail Attack ( przod z oznaczeniem "Z" pisalem o ich w temacie Conti )


Jotes czy możesz coś więcej napisać o tym " Z " i dać link do takiej opony ?? Dziś w sklepie sprawdzali mi właśnie te opony i nie ma tych opon z "Z", dzwonili nawet do dystrybutora, powieszał że to jakieś mity ??



zadne mity.

bylo wiadomo ze czesto przednia opona Trail attack powoduje drgania kiery, szczegolnie przy obciazeniu. Czytalem o tym na forum naszym, niemieckim, na forum GS-a itp. continental oficjalnie sie nie przyznawal do wady produkcyjnej ale opony wymienial przy oficjalnej reklamacji. ( tz za mala doplata dostawales nowa , mimo ze stara reklamowana miala np tylko 30-40% bieznika)

dlatego oficjalnie jest teraz "nowa" przednia opona ze specyfikacja Z.

Oficjalna strona Continental- dostepne opony

http://www.conti-online.com/generator/www/de/de/continental/motorrad/themen/downloads/lieferprogramm/download/motorrad_range_de.pdf

i sklep gdzie zamawialem

https://www.mopedreifen.de/


niestety nie mozna wyslac linku bezposrednio do wyszukanej opony, ale wejdz na online shop i dalej podaj rozmiar opony 110 80 19

jak ja kilkniesz to otwiera sie okno w ktorym jest mowa o zmienionej konstrukcji karkasy w celu wyeliminowania efektu shimmy...

mam te opone juz u siebie, wiec dowod namacalny. za obie zaplacilem 181 euro.

jest to jeden z lepszych sklepow na opony do moto...nigdy nie mialem problemow, a czasami zmienialem zamowienia juz w trakcie realizacji.

wedlug testow to najlepsza guma,jedynie na mokrym ulega Anake 2, ale ja wiecej jezdze po suchym jak po wodzie Wink i mysle ze i tak bedzie lepsza niz seryjne.

nie jezdzilem jeszcze i pewnie za szybko nie wyjade bo rozlozylem moto na czesci Wink , ale jak bedziesz mial pytania to wal.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 22:10, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:13, 06 Mar 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





V-Told napisał:

Warto też poczytać zagraniczne fora,


Na www.Motorrad-online.de w 2008 opublikowano test opon 'enduro' w rozmiarze V-strom/BMW GS1200 (po niemiecku)

Ciekawe dość wyniki (zwłaszcza Michałki vs Bridgestone).
Trockentest - testy na suchym
Nasstes - testy na morkym
Verschleisstest - zuzycie



Cały artukuł http://www.motorradonline.de/de/specials/enduro-reifen-2008/109019


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 22:21, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:37, 06 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





roadrunner napisał:
V-Told, ja wyraźnie zaznaczyłem że Pilot Road nadają się wyłącznie na asfalt. Wszystkie inne komentarze w tym temacie są zbędne, a warto te opony przytoczyć do "porównania" ze względu na ich znakomite właściwości i tych którzy jeżdżą wyłącznie po asfalcie, bo wśród użytkowników DL-i są tacy!
Jeżeli chodzi o opony Anakee i Tourance to różnią się rzeźbą bieżnika i to właśnie Tourance są bardziej "uniwersalne". Wynika to też z praktyki mojej, moich znajomych i chyba większości testów porównawczych...


Ależ ja nic nie mam do "asfaltowych" Pilot Roadów. A propos twojego posta zdziwiło mnie wyłącznie to, że Anakee miałyby być z przeznaczeniem bardziej "asfaltowym" niż Tourance. Ale nie podważam tego, bo nie wiem. Po prostu wydawało mi się, że "na oko" Anakee mają grupsze wycięcie bieżnika.

Co do tego podziału, to miałem na myśli, żeby nie mieszać klas, kiedy chce się np. oponę tylko na szosę lub uniwersalną.

A co do pogrubionego zdania - sam mam Pilot Roada 2 z tyłu Smile

express napisał:

Trockentest - testy na suchym
Nasstes - testy na morkym



A ja żyłem w przekonaniu, że Anakee poległy na mokrym, a tu okazuje się, że poległy na suchym, a nie mokrym!

No ale w każdym razie trochę odstawały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Nie 22:44, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:00, 06 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told napisał:

A co do pogrubionego zdania - sam mam Pilot Roada 2 z tyłu Smile


Daj znać na ile Ci "wystarczy"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:21, 06 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK







Wrzucałam ten sam test już wcześniej, jest po polsku, z opisem

http://www.motocykl-online.pl/testy/Test_opon_enduro

No i jakie opony kupić Smile bo już sam nie wiem Smile

Anakee 2 czy Trail Attack ?? Wychodzi że Trail Attack Smile Oczywiście te z "Z"

Ps: Jest jeszcze test na zużycie, na samym dole Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adamar dnia Nie 23:24, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:32, 07 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





z tym zużyciem to już było dyskutowane, że w sumie to nie wiadomo jak oni jeżdżą bo nikt z nas chyba nie zbliżył się do tych (jakże marnych) dystansów.
Ja przejechałem na "anaku" tylnym ze 26k i nie było tak, że miałem tam 0,5mm bieżnika... na TrailAttacku zrobiłem dużo więcej niż te ich "teoretyczne" 8k8.
Możliwe, że jest tak, że początkowe zużycie jest duże i po przejechaniu powiedzmy 3-4 tysięcy się "stabilizuje" i już nie schodzi tak szybko.

Z drugiej strony w teście oni raczej nic nie oszczędzają, a więc przyśpieszenia i opóźnienia są zawsze na granicy, a więc zużycie wzrasta.

Tak czy siak wg. mnie na wszystkich oponach proponowanych na forum da się spokojnie jeździć po suchym, mokrym i po szutrach chyba, że ktoś w każdym zakręcie zamyka opony i z ulicy robi sobie tor wyścigowy, no ale to raczej nie na naszych sprzętach.

Ja powiem, że wczoraj, przy lekko padającym śniegu i temp. ~0*C, o godz. 17 wybrałem się zatankować sprzęta nad Zegrze i na kostkach (Mitas E10) nie miałem żadnych przygód. Oczywiście nie próbowałem żadnych spektakularnych akcji na moto, ale wyprzedzania po pasach i w zakrętach też dawały radę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:45, 09 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Panowie Panie Smile macie jakieś doświadczenia z tymi kapciami ??

Dunlop Trailmax TR91

http://www.scigacz.pl/Dunlop,Trailmax,TR91,14660.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:49, 22 Mar 2011
aramin
A1

 
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Witam

Na forum sporo miejsca poświęcono rozstrzygnięciom, które opony są lepsze. Sporo pochwał dla Metzeler Tourance i Michelin Anakee 2.

Ja również stoję przed wyborem opon - jednak nie chcę wydawać 900zł na powyższe.

Czy możecie mi polecić jakieś tańsze gumy?

Nadmienię tylko, że przez 18tyś. istnienia mojego DL'a nie zjechałem poza asfalt i nie zamierzam.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:31, 22 Mar 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





aramin napisał:

Ja również stoję przed wyborem opon - jednak nie chcę wydawać 900zł na powyższe.Czy możecie mi polecić jakieś tańsze gumy?

Shinko Question Wink
Zainwestuj w dobre gumy, bo zaoszczedzisz 200zł potem będzie "płacz i zgrzytanie zebów"

P.S. Anakee lub Tourance kupisz za ok. 800 jak dobrze poszukasz...zacznij od frum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:28, 23 Mar 2011
jacaw
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650





Oszczędzanie na oponach w motocyklu to jakieś nieporozumienie ... dwa kółka to nie cztery a w motocyklu czy w samochodzie bezpieczeństwo naszego życia bezcenne ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:38, 23 Mar 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





aramin napisał:
Witam

Na forum sporo miejsca poświęcono rozstrzygnięciom, które opony są lepsze. Sporo pochwał dla Metzeler Tourance i Michelin Anakee 2.

Ja również stoję przed wyborem opon - jednak nie chcę wydawać 900zł na powyższe.

Czy możecie mi polecić jakieś tańsze gumy?

Nadmienię tylko, że przez 18tyś. istnienia mojego DL'a nie zjechałem poza asfalt i nie zamierzam.

Pozdrawiam.

Jeżeli jeździsz tylko po asfalcie to opony, które wymieniłeś są bez sensu.
Roadrunner polecał pilot road, ja od siebie mogę polecić Metzeler Z6.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:39, 23 Mar 2011
Dziki
A

 
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





jacaw napisał:
Oszczędzanie na oponach w motocyklu to jakieś nieporozumienie ... dwa kółka to nie cztery a w motocyklu czy w samochodzie bezpieczeństwo naszego życia bezcenne ..


Przecież chłop nie chce sobie opon na drutach zrobić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:40, 23 Mar 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





nieprosty napisał:

Jeżeli jeździsz tylko po asfalcie to opony, które wymieniłeś są bez sensu.

Bez sensu bo Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:52, 23 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Panowie, spokojnie! Jeżeli kolega aramin jeździ tylko i wyłącznie, że tak to ujmę, rekraacyjnie, to spokojnie można mu polecić Mitas-y lub Heidenau lub coś podobnego, choć oczywiście zgadzam się że na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 9:32, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:28, 23 Mar 2011
quiki
A2

 
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 90
Przeczytał: 40 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





No właśnie mam pytanie odnośnie heidenau k76. Ma ktoś z Was? Na zagranicznych forach są chwalone. Proszę o opinie użytkowników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:37, 24 Mar 2011
Aspius
A

 
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 170
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garwolin





Mam te opony heidenau założone we wrześniu 2010 więc nie nawinąłem za dużo kilometrów. Wcześniej miałem oryginalne firestone, różnica kolosalna ale od tych fabrycznych to chyba sam lepsze bym z drewna wystrugał. Opony przeznaczone na asfalt i lekki teren, na szosie sprawują się świetnie, nareszcie mam radochę z jazdy po winklach. W teren jeszcze nie wjeżdżałem ale po szuterkach jest ok - bez żadnych niespodzianek. Polecił mi je kumpel od GS-a i jak dotąd jestem z tego wyboru zadowolony.
Żeby było obiektywnie muszę dodać że po zmianie opon, gdy hamuję, tuż przed samym zatrzymaniem czuję że moto lekko "pływa", dzieje się tak tylko przy minimalnej prędkości. Nie wiem czy jest to spowodowane rzeźbą bieżnika, czy też lekko krzywą przednią felgą.
Miałem też w czasie deszczu mocno podbramkową sytuację, wpadłem w poślizg, hamowałem mocno na oba koła i tylne dość szybko straciło przyczepność. Powody były dwa: koleina z wodą oraz lekko utwardzone tylne zawieszenie po wcześniejszej jeździe z żoną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:51, 24 Mar 2011
Dziki
A

 
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce





Heidenau jest ok , sprzedaliśmy ich kilkadziesiąt kompletów z czego kilkanaście znajomym i kolegom -nikt nie narzeka

Ps jak będą potrzebne proszę o kontakt ze mną , spróbuję powalczyć cenowo z innymi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:41, 24 Mar 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Biały napisał:
nieprosty napisał:

Jeżeli jeździsz tylko po asfalcie to opony, które wymieniłeś są bez sensu.

Bez sensu bo Question Question Question

Bez sensu bo można kupić opony, które przeznaczone są do jeżdżenia tylko po asfalcie.
Moim zdaniem opony przeznaczone do szutrów i asfaltu to zawsze jakiś kompromis.
Niektóry tego potrzebują ale kolega napisał, że on jeździ tylko po czarnym więc nie widzę sensu kupowania opon lekko terenowych.

To tak jakby jeździć po torze wyścigowym na v-stromie, oczywiście można jeżeli robimy to przy okazji, natomiast jeżeli jest to nasza jedyna działalność motocyklowa to chyba się zgodzisz, że można kupić motocykl stworzony do tego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:07, 24 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





nieprosty napisał:
Biały napisał:
nieprosty napisał:

Jeżeli jeździsz tylko po asfalcie to opony, które wymieniłeś są bez sensu.

Bez sensu bo Question Question Question

Bez sensu bo można kupić opony, które przeznaczone są do jeżdżenia tylko po asfalcie.
Moim zdaniem opony przeznaczone do szutrów i asfaltu to zawsze jakiś kompromis.
Niektóry tego potrzebują ale kolega napisał, że on jeździ tylko po czarnym więc nie widzę sensu kupowania opon lekko terenowych.

To tak jakby jeździć po torze wyścigowym na v-stromie, oczywiście można jeżeli robimy to przy okazji, natomiast jeżeli jest to nasza jedyna działalność motocyklowa to chyba się zgodzisz, że można kupić motocykl stworzony do tego.


To jak jezdzi tylko po czarnym to moze slik??
Każde naciecie na oponie to uklon w strone gorszych warunkow. Im ich wiecej lub wieksze tym bezpieczniej w ciezkich warunkach. Idealnych w polsce jak na lekarstwo.
WPolsce mamy paskudne asfalty jest na nich duzo syfu i kolein i dziur. Tu wlasnie wspomniane turance i anneki górują nad typowymi szosowkami bo:
w koleinie z woda dzieki szerokim rowkom lepiej odprowadza wode.
jak bedzie piach na zakrecie to tez lepiej powalczą
jak bedzie trzeba awaryjnie zjechac z twardego tez bedzie lepiej.
Typowo asfaltowe opony sa troche na wyrost bo: storm ma kiepskie zawieszenie i hamulce wiec nauczmy wykozystac sie potencjal opon enduro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:48, 24 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





magrafb, nie zgodzę się z Tobą. Ja gdybym nie przewidywał ew. opuszczania asfaltu, czy wręcz wściekania się po szutrach, bardzo chętnie obułbym viadro w Michelin Pilot Road. A to ze względu na ich miękkość i znakomite wręcz "trzymanie" czy to na mokrym, czy na suchym asfalcie. Zaznaczam że nie są to opony sportowe, tylko typowo użytkowe i wszechstronne, ale wyłącznie na asfalcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:54, 24 Mar 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





magrafb napisał:

To jak jezdzi tylko po czarnym to moze slik??
Każde naciecie na oponie to uklon w strone gorszych warunkow. Im ich wiecej lub wieksze tym bezpieczniej w ciezkich warunkach. Idealnych w polsce jak na lekarstwo.
WPolsce mamy paskudne asfalty jest na nich duzo syfu i kolein i dziur. Tu wlasnie wspomniane turance i anneki górują nad typowymi szosowkami bo:
w koleinie z woda dzieki szerokim rowkom lepiej odprowadza wode.
jak bedzie piach na zakrecie to tez lepiej powalczą
jak bedzie trzeba awaryjnie zjechac z twardego tez bedzie lepiej.
Typowo asfaltowe opony sa troche na wyrost bo: storm ma kiepskie zawieszenie i hamulce wiec nauczmy wykozystac sie potencjal opon enduro

Spoko, nie zamierzam nikogo na siłę przekonywać ale uwierz mi na słowo, że jak będziesz miał trochę piasku na asfalcie to moje opony zachowają się dokładnie jak twoje czyli się lekko uślizgną Wink większe przerwy w bieżniku w niczym Ci nie pomogą.
Opony, o których wspomniałem to są uniwersalne opony szosowe i naprawdę na asfalcie się sprawują świetnie a do slików im daleko.
Jeżeli chodzi o opony typowo sportowe to one się na drodze nie sprawdzą bo będą za śliskie, one działają dopiero po bardzo porządnym rozgrzaniu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:20, 24 Mar 2011
aramin
A1

 
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Panowie spokojnie Smile

Nie zamierzam oszczędzać na życiu. Pytałem o tańszą alternatywę tylko z zasady, że czasami można zaoszczędzić nie kupując produktu, którego zalet nie wykorzystam.

Nutką sarkazmu powiało, ale ja naprawdę używam DL'a do jazdy po asfalcie - szutry i dziurawe drogi omijam z daleka.

Już tłumaczę się z wyboru DL'a - nie potrzebuje "piły mechanicznej" - 100km/h w zupełności mi wystarcza na wycieczkach, do tego solidna konstrukcja, wygodna pozycja za kierownicą i miejsce na bagaż.

Pozdrawiam

PS.Dziś zamówiłem Michelin Anakee 2 CT.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:52, 25 Mar 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





aramin napisał:

Nutką sarkazmu powiało, ale ja naprawdę używam DL'a do jazdy po asfalcie - szutry i dziurawe drogi omijam z daleka.

Już tłumaczę się z wyboru DL'a - nie potrzebuje "piły mechanicznej" - 100km/h w zupełności mi wystarcza na wycieczkach, do tego solidna konstrukcja, wygodna pozycja za kierownicą i miejsce na bagaż.

Tłumaczyć się nie musisz ja Cię doskonale rozumiem bo sam jeżdżę tylko po czarnym Wink
Dlatego polecałem Ci opony typowo szosowe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:15, 25 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





aramin napisał:
PS.Dziś zamówiłem Michelin Anakee 2 CT.


W katalogu Michelina był błąd i napisali że są to opony dwu składnikowe (kolega Buli to mi wyjaśnił) , Michelin Anakee 2 nie są dwu składnikowe. Taka informacja była w katalogu 2009 a już w katalogu 2010 tej informacji nie ma, błąd wydawcy pewnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:26, 25 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Ta rozmowa robi sie troche bez sensu. Każdy wie po czym jezdzi i jak. Stwierdzenie ze po czarnym to troche malo aby doradzic idealne opony. Faktycznie jak ktos na kryterium wyboru trasy stawia sobie swietna nawierzchnie to typowe szosowki beda ok. ... ale jak ktos jezdzi po naszym czarnym jak pobadnie to anakke wydaje sie byc bardzo dobra opona i napewno szybsza w "syfie"czy koleinie z woda.
Z drugiej strony można by rozpocząć kolejny temat nad sensownoscia uzytkowania DL czyli ciezkiego"enduro" tylko bo dobrych asfaltach. Jest przeciez tyle fajniejszych i dużo bezpieczniejszych motocykli dedykowanych do turystyki asfaltowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:54, 26 Mar 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





magrafb napisał:
Ta rozmowa robi sie troche bez sensu. Każdy wie po czym jezdzi i jak. Stwierdzenie ze po czarnym to troche malo aby doradzic idealne opony. Faktycznie jak ktos na kryterium wyboru trasy stawia sobie swietna nawierzchnie to typowe szosowki beda ok. ... ale jak ktos jezdzi po naszym czarnym jak pobadnie to anakke wydaje sie byc bardzo dobra opona i napewno szybsza w "syfie"czy koleinie z woda.

Widzisz, nawierzchnia wcale nie musie być super wystarczy, że to będzie asfalt. Uniwersalne opony szosowe mają wystarczający bieżnik do odprowadzenia wody w koleinie.
Jak na asfalcie trafisz na trochę ziemi to niezależnie od opony zaliczysz lekki uślizg. To że anakke mają trochę większe przerwy w bieżniku nie oznacza z automatu, że lepiej odprowadzą wodę. Idąc tym tropem to na mokrym asfalcie najlepiej jeździć na kostkach Wink

Uprzedzam, nie jestem przeciwnikiem opon uniwersalnych. Jeżeli ktoś lubi co jakiś czas zjechać na szuter to taka opona jest świetna.
Natomiast, jeżeli ktoś jeździ tylko po asfalcie to producenci wmyślili opony do tego stworzone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:18, 26 Mar 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





przepraszam, że się wtrącę. Moim zdaniem nie ma co kombinować. Jeżeli nie zjeżdżasz z asfaltu możesz kupić sobie opony typowo szosowe, ale czy jest jakaś wielka różnica między oponami "enduro" i szosowymi w codziennym użytkowaniu? Na traillattackach jak i anakee, i tourancach (nawet na kostkach da się przytrzeć Wink) ludzie trą podnóżkami w zakrętach, w deszczu jeździ się bezpiecznie, a i zużycie jest dużym plusem.
Nie wiem jak jest ze zużyciem opon typowo szosowych, ale na trailattackach można zrobić ~ 20 tyś. więc to jest imho dobry wynik.
Dla mnie argumentami na + dla szosówek mogłyby być duża różnica cenowa i znaczące polepszenie trakcji chociaż w sumie to nie wiem do czego miałbym porównać bo z dotychczasowych opon byłem zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:01, 26 Mar 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





No to ja z przodu mam tourance exp, natomiast w poprzednim motocyklu miałem shinko 009, wcześniej pilot road 1. Owszem, tourance to niezłe opony na asfalcie, jak się nie ma porównania do typowo szosowych. Jak się natomiast przesiada (tak jak ja) z szosowych na "uniwersalne", to jest tragedia i w zakrętach i na mokrej drodze Razz
Producenci podzielili opony kategoriami wg celu używania - sportowe, szosowe, uniwersalne, terenowe itd. I nie widzę tu pola do kombinowania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:24, 26 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





nieprosty napisał:
Jak na asfalcie trafisz na trochę ziemi to niezależnie od opony zaliczysz lekki uślizg. To że anakke mają trochę większe przerwy w bieżniku nie oznacza z automatu, że lepiej odprowadzą wodę. Idąc tym tropem to na mokrym asfalcie najlepiej jeździć na kostkach Wink

Uprzedzam, nie jestem przeciwnikiem opon uniwersalnych. Jeżeli ktoś lubi co jakiś czas zjechać na szuter to taka opona jest świetna.
Natomiast, jeżeli ktoś jeździ tylko po asfalcie to producenci wmyślili opony do tego stworzone.


Słuszne spostrzeżenia moim zdaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:33, 26 Mar 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Nieprosty ma racje. Puszka tez nie jezdzimy caly rok na zimowkach, bo maja grubszy bieznik i na nasze drogi niby powinny byc lepsze.


V-Told ! kurka co za metamorfoza! Z slodkiej blondynki w okrutnego morderce ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:43, 26 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





nieprosty napisał:
magrafb napisał:
Ta rozmowa robi sie troche bez sensu. Każdy wie po czym jezdzi i jak. Stwierdzenie ze po czarnym to troche malo aby doradzic idealne opony. Faktycznie jak ktos na kryterium wyboru trasy stawia sobie swietna nawierzchnie to typowe szosowki beda ok. ... ale jak ktos jezdzi po naszym czarnym jak pobadnie to anakke wydaje sie byc bardzo dobra opona i napewno szybsza w "syfie"czy koleinie z woda.

Widzisz, nawierzchnia wcale nie musie być super wystarczy, że to będzie asfalt. Uniwersalne opony szosowe mają wystarczający bieżnik do odprowadzenia wody w koleinie.
Jak na asfalcie trafisz na trochę ziemi to niezależnie od opony zaliczysz lekki uślizg. To że anakke mają trochę większe przerwy w bieżniku nie oznacza z automatu, że lepiej odprowadzą wodę. Idąc tym tropem to na mokrym asfalcie najlepiej jeździć na kostkach Wink

Uprzedzam, nie jestem przeciwnikiem opon uniwersalnych. Jeżeli ktoś lubi co jakiś czas zjechać na szuter to taka opona jest świetna.
Natomiast, jeżeli ktoś jeździ tylko po asfalcie to producenci wmyślili opony do tego stworzone.


Tylko jestes w wielkim bledzie piszac o czarnym i mowisz o Polsce. Chyba nie widziales asfaltow w Europie. My mamy cos asfaltopodobnego gdzie wszystkie Twoje teorie z materialow marketingowych mozna wsadzic.. .
Czy te fabryczne opony sa naprawde takie zle, producent tych opon byl pijany przy ich konstrukcji?? To sa swietne opony tylko zalozeniach konstrukcyjnych nikt nie bral pod uwage nizowej europy wschodniej gdzie kazdy zachwyca sie shinko i uzywkami. W upalnej Portugali te oczerniane opony sa perfekcyjne.


To że anakke mają trochę większe przerwy w bieżniku nie oznacza z automatu, że lepiej odprowadzą wodę. Idąc tym tropem to na mokrym asfalcie najlepiej jeździć na kostkach Wink

Tak lepiej odprowadzaja prosta logika matematyczna matematyka. Jadac na TKC(kostce) w koleinie pelnej wody duuuzo pozniej zlapiesz Aquaplaning(odsylam do google) niz na najwspanialszej szosowce.

Reasumujac dla Dl na asfalt(polski) turance EXP, Trial ataki.
A jak ktos chce typowy szosowy motor na szosowych butach (i wykozystac mozliwosci)to fjr, kilofazer, vfr
Koniec bezsensownego gadania:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:30, 26 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





jotes napisał:
V-Told ! kurka co za metamorfoza! Z slodkiej blondynki w okrutnego morderce ? Wink


Hahaha! Dobra przemiana, co? Very Happy
To bardzo ciekawa postać!

magrafb napisał:
Tak lepiej odprowadzaja prosta logika matematyczna matematyka. Jadac na TKC(kostce) w koleinie pelnej wody duuuzo pozniej zlapiesz Aquaplaning (odsylam do google) niz na najwspanialszej szosowce.

Reasumujac dla Dl na asfalt(polski) turance EXP, Trial ataki.
A jak ktos chce typowy szosowy motor na szosowych butach (i wykozystac mozliwosci)to fjr, kilofazer, vfr
Koniec bezsensownego gadania:)


Poniekąd masz rację, ale nie SAMO odprowadzanie wody ma znaczenie, mieszanka, która zapewni przyczepność jest co najmniej równie ważna. Przecież tak czy tak opona z asfaltem się styka i jest różnica, czy guma jest twara jak kamień, czy do asfaltu się "przyklei".

Twój pogląd jest ciekawy i można się nad nim zastanowić, ale moim zdaniem typ nawierzchni to typ nawierzchni i na asfalcie (jaki by nie był) najlepsze będą opony szosowe. To, że miejscami masz na drodze piach czy żwir nie sprawi, że na Anakee czy tym bardziej TKC nie będziesz miał kłopotu, a na Pilot Roadach tak.

Każdy ma trochę racji, ale osobiście nie zgodziłbym się z tym, że na polski ASFALT lepsze będą opony uniwersalne niż typowo szosowe.

Rozumiem, że za tym kryje się wkur*ienie na fakt gównianych dróg - i z tym się zgadzam! Nie dość, że drogi gówniane, to jeszcze pieprzona dyktatura robotnicza pozawala za zamknięcie ulicy, którą w godzinach szczytu idzie ogromy ruch i "remontować" ją tyle, ile im się chce. Przy czym stawiają znak, koparka na środku, aby nikt nie mógł przejechać, a do 9 rano nikogo tam nie ma. Zamiast robić po połowie, tak żeby można było przejechać, to system dostosowuje się do tego, żeby to im było wygodnie. I teraz do Warszawy dojeżdżam takimi wertepami, że oczy mi z orbit wyłażą jak widzę tam służbowego Focusa czy Insignię... To teraz jeszcze ja wylałem swoje żale Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:48, 26 Mar 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





...A świeżo załatane-naprawione ulice posypują żużelkiem-kamyczkami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:53, 26 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





roadrunner napisał:
...A świeżo załatane-naprawione ulice posypują żużelkiem-kamyczkami Very Happy


O właśnie - i dlaczego oni to robią?! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:00, 26 Mar 2011
routerek
Motonita

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z kanapy w salonie/WAW





Cytat:
roadrunner napisał:
...A świeżo załatane-naprawione ulice posypują żużelkiem-kamyczkami


O właśnie - i dlaczego oni to robią?!


Przy powierzchniowym utrwalaniu (polewanie emulsją + kruszywo drobne) albo przy łataniu byle jak posypuje się łatę lub emulsję kruszywem drobnoziarnistym łamanym (ostrym) żeby wbiło się w łatę/emulsję i dawało odpowiednie tarcie - nie było śliskie. Normalnie wykonana nawierzchnia asfaltowa (asfaltobeton, SMA) jest wielowarstwowa i górna warstwa - tak zwana ścieralna ma być odpowiednio szorstka, natomiast warstwy niższe są warstwami konstrukcyjnymi.

m.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:27, 26 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





routerek napisał:
Cytat:
roadrunner napisał:
...A świeżo załatane-naprawione ulice posypują żużelkiem-kamyczkami


O właśnie - i dlaczego oni to robią?!


Przy powierzchniowym utrwalaniu (polewanie emulsją + kruszywo drobne) albo przy łataniu byle jak posypuje się łatę lub emulsję kruszywem drobnoziarnistym łamanym (ostrym) żeby wbiło się w łatę/emulsję i dawało odpowiednie tarcie - nie było śliskie. Normalnie wykonana nawierzchnia asfaltowa (asfaltobeton, SMA) jest wielowarstwowa i górna warstwa - tak zwana ścieralna ma być odpowiednio szorstka, natomiast warstwy niższe są warstwami konstrukcyjnymi.

m.


No tak, to jest jasne, ale nie wiem ile w tym sensu z racji tego, że to pozostaje na miejscu tylko przez chwilę, a później jest porozwalane po całej drodze i nici z wbijania się w ewentualne szczeliny nowo położonej łaty... Nie lepiej by było zrobić to jakimś w miarę lekkim walcem - aby ten żwirek tam wklinował, ale nie spłaszczył go całkowice?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:35, 26 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





V-told
Pamietaj ze przyczepnosc gumy ma znaczenie jak jest kontakt z podlozem.
Z testow opon samochodowych wynika ze przy warswie 7mm wody auto jedzie po wodzie juz przy ok80km/h( zaleznie od opony wlasnie rasowe terenowe opony ta kokurencje w sposob miazdzacy wygrywaja). Z motorem jest podobnie, pewna predkosc i jedziesz po wodzie (mieszanka za wiele nie pomoze), tylko bierznik. Ten sam efekt co z piaskiem na asfalcie. Gladka opona potrzebuje troszke piachu do poslizgu, Opona grubo rowkowana ma wiekszy nacisk punktowy i potrafi "dogrzebac" sie do twardego,a miekkie odprowadzic.

Teraz moje doswiadczenia z zycia. Mialem ninje na sportowych oponach(starczaly na ok 4 tys) i jak bylo sucho i wybieralem dobre drogi bylo fenomenalnie,sztorm to tragedia, ale go kupilem bo: wszystkie grosne sytuacje ninja mialem wlasnie na tym co przedmowcy pisali: Piep...one kamyczki, niekonczace remonty, objazdy po betonowo czyms.
Statystyczny kowalski i tak nie wykozysta potencjalu annaki na asfalcie, a ona uratuje go wlasnie w polskich realiach.
Jak ktos chce rasowe szosowki to nie zabranim to swietne gumy i na wypad w alpy pewnie bym sie skusil, ale trzeba miec swiadomosc gdzie mozna szybciej a gdzie trzeba sie pilnowac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:18, 26 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





magrafb napisał:
V-told
Pamietaj ze przyczepnosc gumy ma znaczenie jak jest kontakt z podlozem.


hmmm... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:30, 26 Mar 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Moim zdaniem przez gumę nie ma odpowiedniego kontaktu Smile
Ale o co chodzi........ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:36, 26 Mar 2011
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





No właśnie się zastanawiam o co tak naprawdę mogło chodzić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:38, 26 Mar 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Koniec OT zboczuchy! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:10, 27 Mar 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jak opona szosowa gladka slizga sie po warstwie piasku czy idzie po wodzie to nie ma bezposredniego kontaktu z podlozem wlasciwym, Za kontakt z podlozem odpowiada bierznik opony, a dopiero za przyczepnosc sklad gumy. Te dwa parametry musza sie odpowiednio uzupelniac w zaleznosci od warunkow. Dlatego np. docina sie opony nawet deszczowki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:37, 27 Mar 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





magrafb napisał:
Jak opona szosowa gladka slizga sie po warstwie piasku czy idzie po wodzie to nie ma bezposredniego kontaktu z podlozem wlasciwym, Za kontakt z podlozem odpowiada bierznik opony, a dopiero za przyczepnosc sklad gumy. Te dwa parametry musza sie odpowiednio uzupelniac w zaleznosci od warunkow. Dlatego np. docina sie opony nawet deszczowki.

Mam wrażenie, że mylicie dwie różne rzeczy.

Jak opona porusza się po wodzie to ma szansę się przebić przez wodę i dobić się do asfaltu oczywiście w jakiś granicach.

Jeżeli opona trafi na piasek na asfalcie to ten piasek się nie rozpłynie. Jak guma opony trafia na ziarenko piasku to ziarenko pozostaje w tym miejscu pomiędzy oponą i asfaltem i stąd poślizg niezależnie od opony. W tym przykładzie mam na myśli trochę piasku a nie piaskownicę, bo powyżej pewnej głębokości piasek zaczyna przypominać zachowanie wody.

magrafb napisał:

Tylko jestes w wielkim bledzie piszac o czarnym i mowisz o Polsce. Chyba nie widziales asfaltow w Europie. My mamy cos asfaltopodobnego gdzie wszystkie Twoje teorie z materialow marketingowych mozna wsadzic.. .
perfekcyjne.

Tak się składa, że mieszkam w Austrii więc nie musisz mi pisać o jakości asfaltu za granicą Wink
W Polsce też bywam na motorze i mimo, że asfalt gorszy opony szosowe trzymają się dużo lepiej od oryginalnych TrailWing'ów. Także jak widać na załączonym obrazku bieżnik nie musi mieć centymetra szerokości, żeby dawać radę na kiepskim asfalcie.
Co nie znaczy, że nie można jeździć na oponach uniwersalnych, dla każdego to co lubi. Peace Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:10, 05 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Koledzy, doradzcie jakas dobra oponke typowa na asfalt? Off road poki co mnie nie interesuje. Przejrzalem nasze forum oraz blizniacze forum niemieckie i .... chyba za duzo czytam i analizuje. Tak wiec jestescie ostatni deska ratunku?

I jeszcze jedno. Oponki w moto wymianiamy kompletami czy swiat sie nie zawali jak zostawie na przodzie mojego seryjnego Bridgestona? Moto ma nakrecone dopiero 8000 i w zasadzie obie oponki wygladaja bardzo dobrze. Niestety w tylnej znalazlem dziwne wybrzuszenie (moze byla kolkowana przez poprzedniego wlasciela), wiec niewykluczone ze bede zmuszony do wymiany (poki co moto na serwisie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:56, 05 Kwi 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





jezeli jezdzisz tylko po asfalcie, i jezeli mowimy tu o DL (a na pewno) to ja Ci polece Michelin Anakee2

Ja tez smigam glownie po asfalcie i twierdze ze tego typu opony sa najlepsze do tego typu motocykla, nie ma tez sensu sklanianie sie ku oponom typowo szosowym typu michelin Pilot itd.

Opony typu Anakee, Turance, Scorpin sync, najlepiej pasuja do tego motocykla i najlepiej sie na nich smiga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:01, 05 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





MarKow napisał:
Koledzy, doradzcie jakas dobra oponke typowa na asfalt? Off road poki co mnie nie interesuje. Przejrzalem nasze forum oraz blizniacze forum niemieckie i .... chyba za duzo czytam i analizuje. Tak wiec jestescie ostatni deska ratunku?

I jeszcze jedno. Oponki w moto wymianiamy kompletami czy swiat sie nie zawali jak zostawie na przodzie mojego seryjnego Bridgestona? Moto ma nakrecone dopiero 8000 i w zasadzie obie oponki wygladaja bardzo dobrze. Niestety w tylnej znalazlem dziwne wybrzuszenie (moze byla kolkowana przez poprzedniego wlasciela), wiec niewykluczone ze bede zmuszony do wymiany (poki co moto na serwisie)



Wiesz jak Cie stac to wymien dwie. Ale .. polak potrafi wiec nic sie nie stanie jak wymienisz tylko tyl.
Zgodnie ze szkola na jeden przod wypadaja dwa tyly. Nic sie nie stanie jak wymienisz tylko tyl. Tylko teraz pytanie czy na tych seryjnych zle Ci sie jezdzilo (brakowalo przyczepnosci). Swietna opona dla Dl na asfalt to Turance EXP, Conti Ataki (obydwie lepiej trzymaja od fabrycznych)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:26, 05 Kwi 2011
MarKow
A1

 
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tychy





Floydoo napisał:
jezeli jezdzisz tylko po asfalcie, i jezeli mowimy tu o DL (a na pewno) to ja Ci polece Michelin Anakee2

Ja tez smigam glownie po asfalcie i twierdze ze tego typu opony sa najlepsze do tego typu motocykla, nie ma tez sensu sklanianie sie ku oponom typowo szosowym typu michelin Pilot itd.

Opony typu Anakee, Turance, Scorpin sync, najlepiej pasuja do tego motocykla i najlepiej sie na nich smiga.


Tak, mowimy o malym DL. I to jest wlasnie dla nei bardzo zastanawiajace. Anakee czy to 1 czy 2 wypada w testach co najwyzej przecietnie, a widze ze zarowno naszym forum jak i obcojezycznych jest bardzo chwalona. Oczywiscie Tourance tez jest jakas opcja ale generalnie to dodatkowe pare stowek wiecej. Ktore z tych oponek znasz w wlasnego doswiadczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:26, 05 Kwi 2011
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Tak, jak kolega pisze uniwersalne sprawdzają się b.dobrze:
-Anakee
-Tourance
i to tak stare jak nowe modele

Jak chcesz to bierz szosówki ale one chyba szybciej znikają (nie miałem to nie wiem- tylko z relacji świadków)
np. Trail Attacki

Przód zostaw jak Ci nie przeszkadza a jak będziesz "ostrzej" już jeździł to sam się dowiesz kiedy potrzebujesz wymienić...chyba, że kasa się nie liczy Wink

P.S. a tak w ogóle to czemu chcesz zmienić z oryginału Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:31, 05 Kwi 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Jak możesz to wymień dwie a na co, to koledzy już Ci podpowiedzieli. Jeśli nie masz zamiaru ścigać się na torze to różnice między tymi oponami są niezauważalne dla zwykłego pojadacza kilometrów. I każda będzie lepsza od fabrycznych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OPONY
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 7 z 13  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin