VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> Tuning DL 650 przełaczenie map wtrysku (odblokowanie) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 10:43, 22 Lip 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 149 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Żaku napisał:
jotes napisał:

smieszne tylko ze komus przszkadza ta mala roznica w gore ale sam nie kupi miejszego motocykla aby zrobic roznice w dol.


A skąd ta pewność Jotes?


pewnosci nie mam ale watpliwosci...

Żaku napisał:

Dynamika silnika w porównaniu do 650-tki wyraźnie lepsza i jak dla mnie w pełni zadowalająca. Zużycie paliwa pomiędzy 6 a 7 litrów przy dość dynamicznej jeździe.

[...]

Podsumowując - moto fajne i do poróżowania i do miasta. Dynamiczne, łatwe w prowadzeniu i bardzo zwinne w ruchu miejskim. Fajny wygląd, solidne wykonanie i doskonały, podnoszący adrenalinę dźwięk wydechu. Fajne i bardzo naturalne jako kolejne moto po małym V-Stromie.



w calym watku ani slowa o ekologii ze np spelnia tylko normy Euro 3

EDIT
moze mod wydzieli to do innego watku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 10:44, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:51, 22 Lip 2016
Żaku
A2

 
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 91
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żaku dnia Pią 10:54, 22 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:52, 22 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





bado napisał:
Pyxis napisał:

Ja wczoraj zrobilem traske 100km po lekkich pagorkach i przy spokojnej (normalnej) jezdzie komp pokazal finalnie 4,5 [l/100km]. Na tej alternatywnej mapie wtrysku.


Dobra wiadomość. Czyli nie jest źle. W weekend idę solo 800km, to będę testował.


No tylko na tej orginalnej bylo jednak blizej 4.

A gdzie latasz w taka traske? Moj "skrzydlowy" sie ostatnio opuszcza, wiec tez latam samotnie, ale znacznie krocej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:56, 22 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Nic się nie opuszczam, tylko spożywam zwiększone ilości płynów zgodnie z zaleceniami w tak gorące dni Very Happy
Ogródek i zimne piwko wygrywa z motongiem 10-0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:13, 22 Lip 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





Pyxis napisał:

No tylko na tej orginalnej bylo jednak blizej 4.

A gdzie latasz w taka traske? Moj "skrzydlowy" sie ostatnio opuszcza, wiec tez latam samotnie, ale znacznie krocej.


Kiedy kupowałem moto, wyświetlacz pokazywał 3,8L z 1200km :)

Jutro ruszam z górnego śląska w Bieszczady, ale nie turystycznie, a jako pilot dla holownika, więc prędkości rzadko będą przekraczać 70kmh. Spodziewam się więc, że w tych warunkach spalanie nie powinno przekroczyć 1,25L mimo przeciętego kabla ;)

Tak czy inaczej, nie ma strachu, bo przeróbka jest w pełni odwracalna, więc w razie czego, będę lutował. Wolałbym jednak tego uniknąć, bo moto ma jednak teraz większą ochotę do jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:21, 22 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





1,25 ale jak będzie moto na lawecie jechałoSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:27, 22 Lip 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 149 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Żaku napisał:
No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes?


jakos wieksze spalanie w tym przypadku Ci nie przeszkadza.
Zaku , nie ma sensu ta dyskusja,
Uwierz mi mody na motocykl nie da sie pogodzic z moda na ekologie wiec musisz sie zdecydowac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:32, 22 Lip 2016
Fryderyk
A1

 
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 35
Przeczytał: 164 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Z ciekawości, czy ktoś się zna na tym na tyle, żeby móc stwierdzić, czy można te mapy przełączać w czasie pracy silnika? Może by tak przełącznik na kierownicy umieścić i w czasie jazdy przestawiać między mapą "SPORT" a "ECO"? A może ktoś już testował takie rozwiązanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:36, 22 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Raczej nie ma chętnych na taki test Very Happy
Sam jestem ciekawy.
Prawdopodobnie mapa wczytuje się po przekręceniu kluczyka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:45, 22 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Irek1970 napisał:
Nic się nie opuszczam, tylko spożywam zwiększone ilości płynów zgodnie z zaleceniami w tak gorące dni Very Happy
Ogródek i zimne piwko wygrywa z motongiem 10-0


Juz Ci proponowalem, zebys sie zaszyl, bo z czasem piwko wygra i z zona i z rodzina i z calym tym zasranym Swiatem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:54, 22 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Pijemy całą rodziną Very Happy

500 plus.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:54, 22 Lip 2016
Żaku
A2

 
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 91
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





jotes napisał:
Żaku napisał:
No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes?


jakos wieksze spalanie w tym przypadku Ci nie przeszkadza.
Zaku , nie ma sensu ta dyskusja,
Uwierz mi mody na motocykl nie da sie pogodzic z moda na ekologie wiec musisz sie zdecydowac.


Rzeczywiscie nie ma, jałowe te Twoje argumenty strasznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:12, 22 Lip 2016
czekol
A2

 
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 81
Przeczytał: 155 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn





Żaku napisał:
jotes napisał:
Żaku napisał:
No i co Twoim zdaniem z tego wynika Jotes?


jakos wieksze spalanie w tym przypadku Ci nie przeszkadza.
Zaku , nie ma sensu ta dyskusja,
Uwierz mi mody na motocykl nie da sie pogodzic z moda na ekologie wiec musisz sie zdecydowac.


Rzeczywiscie nie ma, jałowe te Twoje argumenty strasznie.


Wcale nie jałowe. Jeżdżenia motocyklem dla przyjemności w żaden sposób nie pogodzisz z ekologią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:14, 22 Lip 2016
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Życie jest nieekoloigczne Razz

Trzymajcie się tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:44, 22 Lip 2016
Ce Zar
A1

 
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 44
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2





W kwestii ekologii....tfu, kabelka przeciętego Smile
Realne zużycie mam w granicach 5-5,1 l/100km.
Natomiast wskazania średniego spalania na liczniku przy przebiegu.....18l/100km
I zastanawiam się, czy na tę wariację nie ma wpływu fakt, że po przecięciu kabelka odłączałem zegary. I co z tym zrobić ? W temacie ekologii, oczywiście Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:33, 23 Lip 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





W temacie spalanie 18l/100km to stwierdzam, że jest skrajnie nieekologiczne!!!

spróbuj zresetować kompa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:31, 25 Lip 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





Jestem po nieco szerszym teście spalania po "czipie". Jazda solo z kufrem centralnym. Paliwo 98 z BP. Przebieg wyzerowany raz, na początku trasy. Kilometry nawinięte w sobotę i wczoraj, więc upał.

- 250km z prędkościami do 70kmh + kilkadziesiąt odwinięć do 8tys obr - spalanie 4,3L. Sądziłem, że będzie mniej.
- 320km po pętlach bieszczadzkich do 140kmh - 4,6L. Sądziłem, że będzie więcej.
- 180km z odwijaniem pod czerwone pole i prędkościami do 190kmh - 5,7L i pewnie rosłoby dalej, ale...
- ostatnie 90km z prędkością do 45kmh - 5,1L

Podsumowując: częściowo szczęśliwie, częściowo złośliwie złożyło się, że miałem okazję sprawdzić spalanie w bardzo różnych warunkach. Podkreślam, że nie kasowałem przebiegów, więc ostateczne wskazanie 5,1L odnosi się do sumarycznych 840km (chyba, że algorytm liczenia jest inny).

Jeśli chodzi o odczucia: moto ma więcej pary, zwłaszcza od 140kmh, gdzie wcześniej przyśpieszało niechętnie, a teraz przyśpiesza "tak se" Smile

Tak czy inaczej, na razie kabla nie lutuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bado dnia Pon 9:22, 25 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:49, 25 Lip 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ja wczoraj z plecaczkiem 180 km.
Uwaga ! 4,4 !!! A solo było 4,8
Delikatne przyspieszanie i można po obcięciu kabelka uzyskać przyzwoite spalanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 6:35, 29 Lip 2016
jotkar
A1

 
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 37
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Hej.

Wczoraj dokonałem uroczystego przecięcia kabelka nr 25 w moim sztormiaku K6.
Moje odczucia są następujące - może rzeczywiście jest bardziej elastyczny ale o zgrozo wydaje mi się , że jest cichszy (wydech fabryczny).

Miał ktoś podobnie?


Poozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:12, 29 Lip 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Moj AL2 raczej jest nieco glosniejszy przy mocnym odkreceniu manetki - zwlaszcza jesli startuje z niskich obrotow. Na wolnych obrotach nic sie nie zmienilo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Pią 12:13, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:29, 29 Lip 2016
jotkar
A1

 
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 37
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Przetestowałem jeszcze raz.

Wg mnie przy ostrym dodawaniu gazu dźwięk jest trochę bardziej "agresywniejszy", ale przy odpuszczeniu gazu zniknął ten basowy pomruk (który nie był zbyt głośny ale był).

Co do elastyczności to rzeczywiście silnik zbiera się bardziej żwawo.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:33, 25 Sie 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





Cześć,
Coś mi się wydaje,że opcja kabelkowego tuningu jest dostępna dla wielu modeli Suzuki. Na forum Bandit Crew ten wątek jest obszernie opisany, włącznie z pomiarami składu mieszanki i spalin,więc dosyć rzetelnie. W Banditach, za wzrostem osiągów idzie zwiększone zużycie paliwa.Z pomiarów wynikało z kolei, że motocykl pracuje niekiedy że zbyt bogata mieszanka (pół biedy) ale też że zbyt uboga (wiadomo z czym to się je). I tu nasuwa się pytanie,jaki długofalowy wpływ na kondycję np głowicy ma korzystanie z tej przeróbki?
Fakt, że dotyczyło to Bandytów ale myślę że odnosi się również do dla, nawet przewód w ECU jest ten sam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:41, 25 Sie 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Nie zapominajmy, ze kiedys silniki mialy tylko zwykle gazniki. Dzialalo to dosyc sporo wiec nie ma co dzielic wlosa na czworo. IMHO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:12, 25 Sie 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





Tyż prowda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:52, 25 Sie 2016
Gdl
A

 
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 127
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Leżajska





No więc obciąłem dzisiaj ten magiczny kabelik. Pacjent 650 K6. Podziękowanie dla kolegi siekieramotyka za podesłanie zdjęcia kostki Smile

Sam nie wiem czy to coś dało czy faktycznie siła autosugestii, mam wrażenie że na pierwszych dwóch biegach jakoś szybciej się zbiera do górnych partii obrotów. Dźwięk na tłumiki przelotowym jakby cichszy i jakoś mam wrażenie że nie szarpie tak silnikiem przy nagłym odpuszczeniu manetki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:13, 04 Wrz 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





bado napisał:
Tak czy inaczej, na razie kabla nie lutuję.


Kabel zlutowany..
Po przejechaniu 2 tys km coraz bardziej zaczęło mnie irytować stale podwyższone spalanie:
- jazda bardzo spokojna (taka, że koń mnie wyprzedza) - 4,5L i to z biedą
- jazda normalna - 4,9-5,3L
- jazda w pośpiechu - 6,0L
Wiem, nie jest to dużo, aaale wcześniej rozpieściła mnie bestia spalaniem na poziomie motoroweru i świadomość, że w 3min mogę wrócić do serii sprowokowała mnie do dzisiejszego testu.

W skrócie:
Machnąłem z rana ok 100km na kablu przeciętym. Jazda mieszana, spalanie 5,6L. Wyzerowałem przebieg i ostatnie 20km jechałem jak emeryt - 4,5L.
Zlutowałem kabel, wyzerowałem przebieg i w drogę. Po 16km spokojnej jazdy (do 90kmh) miałem na wyświetlaczu 3,5L. Wskoczyłem do miasta i zacząłem jechać normalnie w dużym ruchu - spalanie dobiło do 3,9L.

Ponieważ jazdy były jedna po drugiej, miałem dobrą okazję, żeby dobrze poczuć różnicę w osiągach i dźwięku maszyny. Z ręką na sercu - u siebie nie czuję żadnej. Mimo, że z tyłu głowy myśl: no jak.. przecież musi być słabszy.. no musi gorzej się zbierać..

Podsumowując, odzyskałem ok 30% paliwa na 100km (co przy moich przebiegach odczuję wyraźnie) nie tracąc osiągów, albo tracąc je w stopniu minimalnym. Wychodzi na to, że wcześniej zadziałało placebo.

Oczywiście to są jedynie moje spostrzeżenia i zapewne inne sprzęty zachowają się inaczej, więc nie sugerujcie się 1:1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:44, 04 Wrz 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Moze faktycznie szarpiesz manetka bardzo mocno, bo dzisiaj pojezdzilimy po gorkach i fakt, ze nie byla to "jazda po bandzie", bo i umiejetnosci nie te i drogi niewybaczajace bledu, ale spalanie u mnie wyszlo 4,4 litra a u Irka 4,3 litra na setke. Srednia z trasy 250 km.

Co do pomiarow zuzycia paliwa, to nie rob tego na odcinku 20km, chyba, ze masz kontrolowane warunki. Wystarczy pachylosc terenu czy wiatr i wyniki wyjda z czapki. Najlepiej jakis odcinek drogi w jedna i druga strone, albo srednia z duzo wiekszych przebiegow.

Poza wszystkim, to zainspirowales mnie chyba do zalozenia na ten kabelek wlacznika. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Nie 19:45, 04 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:10, 04 Wrz 2016
Żaku
A2

 
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 91
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Najpierw była fala obcinania, teraz będzie fala lutowania ☺.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:22, 04 Wrz 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





Pyxis napisał:
Moze faktycznie szarpiesz manetka bardzo mocno, bo dzisiaj pojezdzilimy po gorkach i fakt, ze nie byla to "jazda po bandzie", bo i umiejetnosci nie te i drogi niewybaczajace bledu, ale spalanie u mnie wyszlo 4,4 litra a u Irka 4,3 litra na setke. Srednia z trasy 250 km.


Podejrzewam, że tutaj może wpływać kilka innych czynników, stąd te różnice. U mnie wyraźnie większe.

Pyxis napisał:

Co do pomiarow zuzycia paliwa, to nie rob tego na odcinku 20km, chyba, ze masz kontrolowane warunki. Wystarczy pachylosc terenu czy wiatr i wyniki wyjda z czapki. Najlepiej jakis odcinek drogi w jedna i druga strone, albo srednia z duzo wiekszych przebiegow.


Masz rację. To była jedynie szybka próba. Chwilę wcześniej zrobiłem to samo na przeciętym kablu i w podobnym terenie miałem dokładnie litr więcej.
Przed modyfikacją - wracając z wakacji z 3 kuframi dowalonymi po brzegi drogami krajowymi, gdzie płynności żadnej, z kręceniem pod czerwone od czasu do czasu, wyszło 4,3L/800km.

Pyxis napisał:

Poza wszystkim, to zainspirowales mnie chyba do zalozenia na ten kabelek wlacznika. ;-)


Ciekaw jestem efektu. Ja jednak temat już odpuszczam. Spróbowałem, zobaczyłem, "odczipowałem".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:08, 04 Wrz 2016
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





Wg mnie przecięcie kabla nie wpływa znacząco na spalanie. Ja u siebie przeciąłem i pali porównywalne. Przy "normalnej" jeździe w granicach 4-5 litrów. Dla przykładu ostatnio po emeryckiej jeździe ze szwagrem na 125 z prędkościami do 100 spalił mi 3,5l więc kabelek ma znikomy wpływ na spalanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:59, 04 Wrz 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





novy napisał:
Wg mnie przecięcie kabla nie wpływa znacząco na spalanie. Ja u siebie przeciąłem i pali porównywalne. Przy "normalnej" jeździe w granicach 4-5 litrów. Dla przykładu ostatnio po emeryckiej jeździe ze szwagrem na 125 z prędkościami do 100 spalił mi 3,5l więc kabelek ma znikomy wpływ na spalanie.


u siebie nie byłem w stanie osiągnąć wyniku niższego niż 4,3L stając na rzęsach. Tylko PB98, nowe opony, prawidłowe ciśnienie, jazda solo (80kg, 176cm), bez kufra i poniżej 90kmh, szyba suzuki, chuchając na manetę przez 250km.
Czyli takie samo spalanie, jakie miałem przy pałowaniu znad morza z trzema kuframi przed cięciem kabla.

Przebieg moto - nieco ponad 20kkm, serwis na bieżąco.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:21, 04 Wrz 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





No i zafundowalem sobie pstryczek. Sam jestem ciekaw co z tego wyniknie.






Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:23, 04 Wrz 2016
Michko
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 276
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Pyxis, jesteś moim Guru Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:06, 04 Wrz 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





Dziekuje, ale to naprawde nie jest nic nadzwyczajnego. Smile


PS.
Po namysle zamienilem jednak ten w sumie delikatny przelacznik na taki dedykowany do narzedzi - ten akurat od pily spalinowej do wlaczania zaplonu.



Jutro trzeba by potestowac jak nie bedzie pdal deszcz. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Pon 20:44, 05 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:55, 06 Wrz 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Ja też założę pstryczek i w niedzielę załatwiaj babcie do córki.
Jedziemy na pstrąga do Kudowy.
Zrobimy test drogowy. W jedną na kabelku, a z powrotem bez.
Wyniki będą miarodajne.
No i ta droga 100 zakrętów...poezja.
Tryb romantyczny mi się włączył.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:06, 06 Wrz 2016
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Możecie sprawdzić /w jakiś bezpiecznych warunkach/ przyspieszenie np do 120km/h z i bez kabelka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:48, 06 Wrz 2016
Michko
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 276
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





U mnie zauważyłem wzrost spalania o ok. 0,5 l/100 km. Wydaje się że lepiej wchodzi na obroty, zwłaszcza powyżej 6000


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:28, 06 Wrz 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





@Irek: Na ostatniej trasie wynik spalania ronil sie miedzy motocyklami o 0,1 l/100km. Teraz jeden z nas pojedzie na mapie 0 a drugi na mapie 1. W drodze powrotnej zamienimy mapy w motungach i znowu tescik i prownanie spalania.

Po takim porownaniu bedzie mozna juz cos wnioskowac delikatnie w temacie spalania.

@Raptor:Co do porownan odnosnie przyspieszania to juz sa chyba zbyt aptekarskie roznice. Nie wychwycisz tego, bo zbyt wiele zalezy np od zmiany przezoen.
Jazda po gorkach powinna mi powiedziec, czy ronica jest faktycznie tak duza jak sie na poczatku wydawalo.

Ja bardziej mysle o jakiejs podwojnie slepej probie. Ustawie przelacznik a Irek nie patrzac w jakim jest polozeniu wybierze opcje, czy go przelaczy czy nie (oczywiscie nie powie mi czy przelaczy i nie bedzie wiedzial w jakim polozeniu jest pstryczek). Ja to samo zrobie u niego. W efekcie zaden z nas nie bedzie wiedzial na jakiej mapie aktualnie jedzie i na jakiej kolega. Po przejechaniu zalozonego odcinka kazdy postara sie "zgadnac" (wnioskujac z zachowania motocykla) na ktorej mapie jechal. Jesli roznice sa faktycznie mocno zauwazalne, kazdy z nas powinien podac prawidlowa odpowiedz.

Po wykonaniu tysiaca takich prob, bedziemy juz wiedziec na pewno (czyli z bardzo duzym prawdopodobienstwem). Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Wto 22:29, 06 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:02, 06 Wrz 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Wybiera się na zlot ktoś, z ciachniętym DLem? Chciałbym na własne uszy usłyszeń ten bardziej basowy pomruk Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:04, 06 Wrz 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





To bys sie musial przewiezc, a po alkoholu sie nie jezdzi (zazwyczaj). Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:12, 06 Wrz 2016
sowator
A1

 
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 8
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Temat dotyczy 650 ale czy do 1000 jest analogicznie? Szukałem ale 100% odpowiedzi nie znalazłem. Mam klv 1000 z 2005 roku ale to to samo co dl 1000 k5. Wtyczkę sprawdzałem i nie mam nic cięte.
Znalazłem jeszcze wpinane w kość "inteligentne tre" na allegro za 119 PLN ale jeżeli można kabelek, to po co przepłacać Wink

Pozdrawiam

Art


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:21, 06 Wrz 2016
Pyxis
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 444
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)





A tak na marginesie: Jak sie tak glebiej zastanowic, to pomiedzy malymi DLami roznica w zawartosci podstawowej mapy dla silnikow starszych i nowszych pewnie sie rozni (bo poprawialo charakterystyke z tego co czytalem), nie wspominajac juz o tej dodatkowej mapie, o ktorej praktycznie nic nie wiadomo. Smile

Ergo: Przeciecie kabelka w modelu >=2012 moze dac inne efekty niz w modelu <2012.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:40, 07 Wrz 2016
staszek_s
Motocyklista

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 454
Przeczytał: 127 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Ja myślę, że optymalne wyjście to przecięcie kabelka, potem ktoś znajomy bez Twojej wiedzy go lutuje z powrotem. Jeździsz zachwycony osiągami i basowym mruczeniem a spalanie zostaje po staremu. Grunt to dobre samopoczucie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:36, 07 Wrz 2016
Vorenus
Motonita

 
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 927
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Pyxis napisał:
To bys sie musial przewiezc, a po alkoholu sie nie jezdzi (zazwyczaj). Wink


Niekoniecznie, drugi dzień zlotu poświęcony jest na wspólne latanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:14, 07 Wrz 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





staszek_s napisał:
Ja myślę, że optymalne wyjście to przecięcie kabelka, potem ktoś znajomy bez Twojej wiedzy go lutuje z powrotem. Jeździsz zachwycony osiągami i basowym mruczeniem a spalanie zostaje po staremu. Grunt to dobre samopoczucie ;)


właśnie takiego rozwiązania szukałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:58, 07 Wrz 2016
Żaku
A2

 
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 91
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Od siebie dodam tylko, ze takie rozwiązanie jest korzystne ekologicznie ☺.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:15, 07 Wrz 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Trzeba Pyxisa namówić, żeby w czasie jazdy przełączył Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:51, 07 Wrz 2016
bado
A2

 
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Cz-Dz





Żaku napisał:
Od siebie dodam tylko, ze takie rozwiązanie jest korzystne ekologicznie ☺.


Nie ukrywam, że to właśnie przechyliło szalę i sięgnąłem po lutownicę ;)

Ciekawe, czy przełączenie mapy w czasie rzeczywistym jest możliwe, czy tylko po wył/wł zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:27, 07 Wrz 2016
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Podejrzewam, że dane są wczytywane po przekręceniu kluczyka.
Może się mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:46, 07 Wrz 2016
Raptor
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 464
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Cytat:
...@Raptor:Co do porownan odnosnie przyspieszania to juz sa chyba zbyt aptekarskie roznice.

80% ludzi coś czuje Laughing , czy to aptekarze, trzeba w końcu potwierdzić lub nie, tuning za 0zł, ale nie namawiam.
Co do tego że może być rożnica "aptekarska" i to można wychwycić, ten sam kierownik , moto, mierzący czas ,i 5prób .potem średnia i to samo bez kabelka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tuning DL 650 przełaczenie map wtrysku (odblokowanie)
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 5 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin