VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> Tuning DL 650 przełaczenie map wtrysku (odblokowanie) Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tuning DL 650 przełaczenie map wtrysku (odblokowanie)
PostWysłany: Wto 16:03, 25 Paź 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Poniższy opis dotyczy Dl 650 K7-L0 (w starszych nie analizowałem podłaczeń ECU a w "nowym" L1 nie ma już "mode select switch", w Gladiusie takze nie ma). Oczywiście każdy robi takie operacje na własną odpowiedzialność.

Niektórzy z nas posiadają motocykle "odblokowane" przez jedno z ASO Suzuki Wink za jedyne 300zł, też mam taką modyfikację i szukałem jak to robi ASO.
Okazuje się to prostsze niż nam się wydaje.
Na forum bandita znalazłem dokładny opis jak to działa i pozwalam sobie go rozpowszechnić.

Z duzej wtyczki ECU przecinamy kabelek na pinie 24 i izolujemy z obu stron zabezpieczając przed wnikaniem wilgoci. Jest to czarno-biały kabelek łączący pin ECU z GND.
PIN 24 - nazywany przez producenta (w kazdej dokumentacji) "mode select switch", w terminologii komputera Denso - ktory robi za nasze ECU - nazywa sie "map select switch" i już chyba wszystko jasne - jesli nie - czytaj dalej Smile
Nasze ECU ma 2 zbiory map - fuelu, ignition, stp, stv i to wszystko razy 2. Pierwszy zbior siedzi w obszarze MS0, drugi w MS1. Jesli pin 24 jest zground-owany czyli nie-przecięty ma 0 volt, wtedy ECU pracuje na mapach z MS0 (MS - Map Set). Jesli pin 24 przetniemy to wewnętrznie denso podaje na niego 5 volt, a to każe czytać mapy z MS1.

Według opisów stan tego wejścia jest odczytywany na bieżąco więc możemy przełączać się między mapami w trakcie jazdy - tego wariantu jeszcze nie testowałem osobiście więc podchodze do tej informacji z rezerwą.
Dla tych którzy zastanawiają sie czemu tak zrobiło suzuki - powodów pewnie jest kilka:
Bo może - ma 2 sety do zapełnienia w kompie (może równie dobrze zapełnić je tym samym), wiec coś tam wrzuci.
Bo daje mu to możliwość kastrowania moto, a nastepnie taniego "przywrócenia mocy".
Bo zostaje "zaskoczony" normami i musi sie do nich dostosować (obciąć to i owo), wiec modyfikuje jedną (publiczną) mape dla plebsu... bo ma fantazję - i tak jest w przypadku gixxów - tam mapa MS1 jest bardzo agresywna - jednocześnie nie spełniajaca norm...

Znalazłem też informację że niektóre komputery denso mogą ignorować stan tego wejścia i wymuszać wewnętrznie korzystanie z ustawionej mapy - mój reaguje na "select mode switch".

Po operacji ECU nie powinno zarejestrować błędów - ASO to sprawdza SDS-em, my możemy albo dealer mode-m zweryfikować brak błędów albo uśmiechnąć sie do kogoś z interfejsem diagnostycznym.

Z moich odczuć wynika ze mapa MS1 jest "agresywniejsza" w dole, silnik ma mniejsze wibracje na biegu jałowym, mapa lepiej podlewa paliwem - za to odrobine gorzej zachowuje się na schodzeniu z obrotów (schodzi do 1000 żeby wrócić do 1300 czego nie miałem nigdy na mapie podstawowej). Moto jest żwawsze ale aura nie zachęca do intensywniejszych "testów drogowych" Evil or Very Mad .
O ile wiem MaG miał taka modyfikacje i Konio także możecie ich zapytać o opinie zanim zaczniecie majsterkować przy swoim moto.


Edytowano:
1.Pomyliłem numer pin-u i został on już poprawiony (na nr 24) - dzięki Kamil.Olkusz.
2. Odblokowanie K7-L0 z 34km do pełnej mocy odbywa się na tym samym kabelku - po odblokowaniu dla nich ta informacja jest już nieprzydatna Laughing .


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Wto 23:08, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:54, 25 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Dzieki za dobra relacje Very Happy To teraz pozostali co odblokawali w serwisie niech zobacza, czy maja przeciety kabelek i bedzie wszystko jasne! Ciekawe jak ze spalaniem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:39, 25 Paź 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Może niezbyt jasno sie wyraziłem - mnie całą operację cięcia kabelka wykonało ASO a ja byłem "obserwatorem". Info z poprzedniej wiadomosci to tylko wskazanie który kabel i dlaczego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:50, 25 Paź 2011
jasio
A

 
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mi też coś takiego robili w ASO.
Generalnie moto lepiej się zbiera z dołu.
Co do spalania - mam wrażenie, że się zmniejszyło. Ostatnio po zalaniu do pełna zrobiłem ok 230 MIL i jak go ostatnio przewietrzyłem to na kosie pokazywał 2 kreski paliwa ale po chwili jazdy wskoczyła trzecia. Odstawiłem moto po zrobieniu 10 mil i nadal było 3 kreski. Zobaczymy ile da rade do końca.

Fakt, że jeżdżę trochę jak emeryt i jeszcze przed odblokowaniem zdarzało mi się na baku zrobić ponad 500 km.
Po odblokowaniu niewiele jeździłem więc nie mogę się precyzyjniej wypowiedziećSad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jasio dnia Wto 20:57, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:44, 25 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Kurcze czegos nie rozumiem... Czy mowisz o kablu ktory jest opisany jako 24 w linku ponizej?

http://www.dl650.org/photos/pbsoluces/zop/debridage-k7/index.html

Bo Ja w ten sposob odblokowalem jak mialem poprzedniego zablokowanego na 34 KM... I z tego co licze to ten sam kabel, tylko zalezy od ktorej strony sie liczy....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:57, 25 Paź 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Po zweryfikowaniu z service manual-em potwierdzam że to pin 24 - dla jasności zaraz wyedytuję pierwotną wiadomość. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Także info dla tych którzy mieli 34km - oni juz nic nie zyskują
Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:00, 25 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Ci co mieli 34 KM zyskują pełną moc właśnie w taki sposób Very Happy

Z tego co pamietam jeszcze, to jak mialem zblokowany na 34 KM to mialem napiecie na tym kablu, a nie odwrotnie...

Jak sprawdzić czy motor reaguje na "select mode switch"?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 23:28, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:36, 27 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Czy ktoś kto odblokował w serwisie Suzuki, może sprawdzić czy ma przecięty ten kabel? Bo chce jutro to zrobić, ale mieć pewność Very Happy Konio do tablicy i inni Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Czw 21:37, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 27 Paź 2011
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie przeczytałeś uważnie opisu Razz
NA tym pinie podłączony jest przewód masowy wymuszający mapę "podstawową" MS0 (w twoim przypadku 34KM), jak odciąłes to ECU zostało przełączone na mapę MS1 (tam siedzi mapa 68KM "bez wygładzania") więc jak odblokowywałes z 34KM przez przecięcie kabla to przecięcie go ponowne nic nie zmieni:P
No chyba że tęsknisz za 34KM to... podłącz pin 24 do masy Smile

Już bardziej łopatologicznie nie potrafię Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Czw 22:30, 27 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:55, 27 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





skalar napisał:
Nie przeczytałeś uważnie opisu Razz
NA tym pinie podłączony jest przewód masowy wymuszający mapę "podstawową" MS0 (w twoim przypadku 34KM), jak odciąłes to ECU zostało przełączone na mapę MS1 (tam siedzi mapa 68KM "bez wygładzania") więc jak odblokowywałes z 34KM przez przecięcie kabla to przecięcie go ponowne nic nie zmieni:P
No chyba że tęsknisz za 34KM to... podłącz pin 24 do masy Smile

Już bardziej łopatologicznie nie potrafię Very Happy


Rozumiem doskonale. Tylko mialem zablokowany w poprzednim moto, a teraz mam inny model K9 i fabrycznie nie byl zablokowany, wiec chce zrobic ten zabieg Very Happy Poprzedni byl zablokowany na 34 KM i sam odblokowałem właśnie w taki sposób. Tylko nie wiedziałem ze nie zablokowane można też poprawić w taki sposób coś tam poprawiając... Myślałem że w taki sposób dokonuje sie odblokowania własnie tylko z tych 34 KM....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:48, 27 Paź 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Też się zastanawiam nad tą modyfikacją, mam model K7 67 KM. Czy ktoś może opisać "wrażenia" z jazdy po przecięciu tego czarodziejskiego kabelka Smile Mam zamiar zrobić to w sobotę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:57, 28 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





I mamy rozwiązanie zagadki który przewód odpiąć:

K4,K5, K6 przewód 25
a K7 przewód 24.

Opisane jest to tutaj:
www.dl650.org/pbsoluces-entretien.html#bridageK4


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:25, 28 Paź 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





czyli co, moje K5 też mogę "poprawić", hm? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:27, 28 Paź 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Brawo skalar! Potwierdzam Twoje odczucia - równiejszy dół i żwawsza góra. Tego pływania przy schodzeniu z obrotów nie zauważyłem, ale specjalnie się nie przyglądałem. Kabelek przecinali i izolowali przy mnie tylko bez tak obrazowego tłumaczenia jak powyżej...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:04, 28 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Mlody napisał:
I mamy rozwiązanie zagadki który przewód odpiąć:

K4,K5, K6 przewód 25
a K7 przewód 24.

Opisane jest to tutaj:
www.dl650.org/pbsoluces-entretien.html#bridageK4



Mówisz tutaj o odblokowaniu wersji 34 KM. A powyższy temat dotyczy czegoś innego, przeczytaj dokładnie Very Happy

kret napisał:
czyli co, moje K5 też mogę "poprawić", hm? Wink


Wydaje mi się że nie... Według mnie, można poprawić tylko od modelu K7 w góre, ten który ma 2 wtyczki do ECU.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Pią 16:06, 28 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:51, 28 Paź 2011
kret
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ajj..jak zobaczyłem w opisie K4, K5, K6 to już miałem nadzieje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:24, 28 Paź 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





ciekawe czy litra tez da sie podkrecic Idea Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:56, 28 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Taa czytaj dokładnie - toć to w jakimś nieludzkim języku pisane jest Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:06, 28 Paź 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





a czy jest możliwe że przecięcie 24 kabelka tak jak w tej francuskiej instrukcji nie powoduje odblokowania? Czy ktoś miał taki przypadek i ew. jak sobie z tym poradził?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:38, 28 Paź 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





A jak sie ma to odblokowanie do tego TRE ...on chyba tez zmienia mapy zaplonu. Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:23, 28 Paź 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





dobra to i ja się wypowiem Smile
przeciąłem ( k8 ) i na trójce faktycznie lepiej się zbiera. Równiej pracuje, ale jestem przed sychro i wymianą filtra powietrza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 8:52, 29 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:47, 28 Paź 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Mlody napisał:
Taa czytaj dokładnie - toć to w jakimś nieludzkim języku pisane jest Smile


Wrzuć sobie w Google Translate i po kłopocie.
Może być nawet po chińsku. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:53, 28 Paź 2011
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





jotes napisał:
A jak sie ma to odblokowanie do tego TRE ...on chyba tez zmienia mapy zaplonu. Question


Tryb TRE nie zmienia mapy. Oszukuje tylko ECU i kazdy bieg czyta jako 5.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:06, 04 Lis 2011
czesterbb
Motocyklista

 
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 268
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała





W K5 działa Smile)))


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:52, 06 Lis 2011
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





Co prawda miałem to zrobić w zeszłą sobotę ale z braku wolnego terminu w serwisie zrobiłem to dopiero dzisiaj. Pojechałem do warsztatu w Kielcach „Rev-Tec” na tą słynną już modyfikację z przecierem kabelka i skasowaniem błędów, oczywiście dokumentując to pomiarami na hamowni. Przemek Cichecki właściciel serwisu zrobił pomiary i skasował błędy w sterowniku mojego Dl-a, były 4, stare jakieś chyba Smile moto ma 4 lata i 21500 km przebiegu, coś tam się mogło zapodać Smile

Moment na kole, przed i po modyfikacji



Moc i moment na kole przed modyfikacją



Moc na kole przed i po modyfikacji



Moment i moc na kole po modyfikacji



Moc na wale po modyfikacji




Moto od samego początku ma spory moment, nie ma tej dziury przy 7 tyś. obrotów, ma mniejszy czasami (wykres) ale w zamian ma bardzo równy co naprawdę czuć. Jeśli chodzi o moc to na kole przybyło tylko pół kucyka Smile no ale po przecięciu kabelka czego można się spodziewać Smile A teraz się sam troszkę pochwalę Smile po przebiegu 21500 km moto ma na wale 65 i prawie pół kucyka Smile co znaczy że silnik jest jak nówka Smile no jeszcze jakiś tam błąd jest zapewne jak to przy pomiarze (nie wiem czy w górę czy w dól)
Zaznaczam że pomiary były robione na 4 biegu i pełnej mocy (rolgaz na ful) co nie odzwierciedla zachowania moto na przykład w położeniu 1/2 czy 2/3 jak najczęściej jeździmy.
Dodam jeszcze że pomiary były robione z włączonym TRE (bez opóźnienia zapłonu)
Po tym że zabiegu zrobiłem dziś około 200 km, max to trochę ponad 200 km/h minimalnie lepszy niż wcześniej ale dużo łatwiej osiągalne. Próby z varadero 1000 wypadły pomyślnie, nie ma różnic w przyspieszeniu zarówno w zakresie niskiej i większej prędkości. Na dziś wystarczy bo małżonka dobrego drinka zrobiła. Naprawdę warto to zrobić, jest to całkiem inne moto, można to ująć tak- przyjazne dla kierowcy. Cały zabieg trwał około dwóch godzin podczas który dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy, firma godna polecenia tylko terminy długie, latem trzeba czekać w kolejce 2-3 tyg. Ale jak ktoś jest dobry w tym co robi to zawsze tak jest, warto poczekać i mieć zrobione dobrze.

Teraz niech się 1000-ce nie wychylają SmileSmile Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:08, 06 Lis 2011
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Patrząc na wykresy to szalu nie ma
Co ciekawe w testach "motorrad" strom pokazuje na hamowni 69
Jak widać każda hamownia mierzy po swojemu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:20, 06 Lis 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Adamar, dzieki za info. Ty miales juz przedtem to TRE wiec jezeli u Ciebie roznica jest wyczuwalna to u mysle ze w seryjnym motku powinno byc dobrze Smile

Zasluzyles na tego drinka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:48, 08 Lis 2011
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Tre to ma tu nic o rzeczy
Tre działa gdy manetka jest otwarta na mniej niż połowa wiec na hamowni gdzie krecisz na pełny gaz nie ma żadnego wpływu
Patrząc po wynikach roznice mieszczą sie w granicach błędu hamowni
Jak dla mnie placebo

Ja tez wydałem na nie 300 PLN:)
Przyszło mi do głowy ze skoro komp obsługuje 2 mapy trzebaby sobie stworzyć własna i wgrac i dozucic przelacznik.
Tylko gdzie wgrac mapę ???
Może znacie jakiś magów z hamownia, boxem tekka pro i talentem ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:48, 08 Lis 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Kędzior we 3&Fun ma bardzo dobrą opinię jeśli chodzi o strojenie motocykli i tworzenie dedykowanych map Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 10 Lis 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 156 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





A wiec i ja przecialem kabelek. Probowalem go najpierw wypiac jak ten francuz w linku Kamila, ale mimo rozebrania kostki/wtyczki nie chcial sie skubany "wyhaczyc"

Efekt ? bledow nie pokazalo, wolne obroty stabilniejsze, silnik zbiera sie chyba troche lepiej. Jezeli to placebo to pal go licho, wazne ze jezdzilo sie mi lepiej Wink




.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:09, 11 Lis 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jotes napisał:
.. .Jezeli to placebo to pal go licho, wazne ze jezdzilo sie mi lepiej Wink.

... i nie kosztowało ani złotówki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:01, 06 Mar 2012
wiktor07
A2

 
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





A ja rozłożyłem wtyczkę(coś mnie podkusiło)zamiast przeciąć ten kabelek 25.I teraz dupa:) nie mogę jej złożyć.Te cholerne 40 pinów nie chcą się wcisnąć w kostkę.
Ma ktoś jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:25, 06 Mar 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





z takich archaicznych lecz skutecznych pomyslow, to mozesz nalozyc do kostki smaru lozyskowego i na nim poukladac kable a potem zlozyc wszytko do kupy, smar dodatkowo zrobi zabezpieczenie antykorozyjne, na pewno nie zrobi zwarcia Very Happy

mozna tez probowac silikonow lub zwyklego klejenia kropelka, ale to znowu malo przyszlosciowe jest


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:52, 06 Mar 2012
buku22
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy





A ja kurde zamówiłem usługę u specjalisty i umówiłem się z nim na kasę. A później przeczytałem na forum na czym to polega, wrrr (to na siebie). No cóż, się człowiek umówił trzeba będzie zapłacić Sad Jak odbiorę sprzęt z serwisu to sprawdzę ale JESTEM PEWIEN, że będzie jeździł lepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:11, 06 Mar 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Skąd będę wiedział że to akurat 24 kabelek:/jest ich tam chyba z 50 sztuk?w sobotę do podłączenia mam grzane manetki jak już rozgrzebie trochę moto k7 to i mi się taki tuning przyda:/Sorry nie doczytałem kolegi jest to czarno-biały kabelek:/chyba że jest ich tam więcej:)Ok doczytałem jest 40 kabelków ale czy jeden czarno - biały:/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saimon dnia Wto 13:31, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:29, 06 Mar 2012
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Saimon napisał:
Skąd będę wiedział że to akurat 24 kabelek:/jest ich tam chyba z 50 sztuk?w sobotę do podłączenia mam grzane manetki jak już rozgrzebie trochę moto k7 to i mi się taki tuning przyda:/Sorry nie doczytałem kolegi jest to czarno-biały kabelek:/chyba że jest ich tam więcej:)

Service Manual prawdę Ci powie... nawet kolor kabelka poda dla pewności Very Happy .
Jak nie masz to zajrzyj w "Linki" tam jest drogowskaz do tego cennego dokumentu - może się jeszcze przydać na przyszłość. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:36, 06 Mar 2012
wiktor07
A2

 
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Złożyłem kostkę,ale coś nie wszystkie piny "dochodzą" moto dopala jak dociskam ręką przewody.
Czy u Was po odcięciu kabelka pojawia się błąd F1?
rozumiem ,że w K 6 to kabelek 25 ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiktor07 dnia Wto 14:40, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:56, 06 Mar 2012
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





wiktor07 napisał:
Złożyłem kostkę,ale coś nie wszystkie piny "dochodzą" moto dopala jak dociskam ręką przewody.
Czy u Was po odcięciu kabelka pojawia się błąd F1?
rozumiem ,że w K 6 to kabelek 25 ??


Zaden blad sie nie pojawil. Opis dotyczy tylko modeli od K7 w gore. W K6 nic to nie da.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:52, 08 Mar 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Witam.Wiem że wszystko zostało tu ładnie opisane ale mam pytanko.Czy nic się nie stanie z moto co by później wymagało serwisu itp po przecięciu tego biało-czarnego kabelka 24?dl650 k7.Trochę się obawiam to jeden kabelek ale można zrobić moto krzywdę czy faktycznie warto jest ciachać tek przewodzik Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:27, 25 Kwi 2013
OLO1974
Gadżet

 
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRZESZOWICE Małoplska





Kabelek przecięty , Moto lepiej reaguje od dołu , jak na razie jest git
Kamil.Olkusz Dzięki za pomoc no i Młody bo bez jego nożyczek nic by sie nie udało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:26, 25 Kwi 2013
bobano
A

 
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FZ/WN





U mnie sprawa była o tyle prosta, że zmiana po wyjęciu pinu24 była odczuwalna bezdyskusyjnie. Ale pewnie dlatego że miałem DL650UE. Efekt? Wcześniej wskazówka ledwo dochodziła do 160km/h, teraz idzie żwawo do 180 i później wolniej dobija do 200.

Dlatego mam wrażenie, że jak ktoś widzi tylko "delikatną" różnicę to odblokowanie raczej nic nie dało i jest to doszukiwanie się poprawy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:27, 26 Kwi 2013
drago44
A1

 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Witam . Proszę o podpowiedź w DL650A 2010 też można to zrobić ? I czy też jest to pin 24 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:56, 26 Kwi 2013
OLO1974
Gadżet

 
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRZESZOWICE Małoplska





tak , ten sam pin , ewentualnie 7 w lewo od pomarańczowego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 26 Kwi 2013
drago44
A1

 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków





Dziękuję kolego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:12, 13 Maj 2013
Przemo81
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A czy ktoś spotkał się z "odblokowaniem" L2? Jakiś czas temu miałem pierwszy przegląd i zaproponowano mi "odblokowanie na boku" za standardową sumę. Nie grzebałem jeszcze w kabelkach ale "odblokowywacze" wspominali coś o podłączeniu pod komputer.
Nie wiem czy moto idzie lepiej (tak czy inaczej nie kupuje się tego akurat modelu na wyścigi) ale rzeczywiście dźwięk jest inny (lekko świszczący i rajdowy na wyższych obrotach). Zastanawiam się czy to odblokowanie nie jest przypadkiem szkodliwe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:03, 13 Maj 2013
MotorKat
Motonita

 
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż





Przemo81 napisał:
A czy ktoś spotkał się z "odblokowaniem" L2? Jakiś czas temu miałem pierwszy przegląd i zaproponowano mi "odblokowanie na boku" za standardową sumę. Nie grzebałem jeszcze w kabelkach ale "odblokowywacze" wspominali coś o podłączeniu pod komputer.
Nie wiem czy moto idzie lepiej (tak czy inaczej nie kupuje się tego akurat modelu na wyścigi) ale rzeczywiście dźwięk jest inny (lekko świszczący i rajdowy na wyższych obrotach). Zastanawiam się czy to odblokowanie nie jest przypadkiem szkodliwe?


A kto ci to robił? Widziałeś co robili?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:36, 13 Maj 2013
Przemo81
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Suzuki w Warszawie. Nie patrzyłem im na ręce - z tym zawsze jest problem. Generalnie nie lubię jak ktoś dotyka moich motocykli bez mojego nadzoru ale z drugiej strony nie chce/lubię się plątać i przeszkadzać w robocie i stresować serwisantów. Zastanawiam się też co tak na prawdę można zmienić za pomocą kompa (tylko mapy wtrysku?). Szukałem trochę na zachodnich forach ale nic na ten temat nie ma - temat nie istnieje. Czyżby tylko u nas istniał tuning małego DLa? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:41, 13 Maj 2013
MotorKat
Motonita

 
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż





Ciekawa sprawa. Wiele samochodów tak się Tuninguje. Tylko za pomocą mapy wtrysku. Też szukałam w trzech językach na ten temat i tak jak ty - nic nie znalazłem. Może zbyt świeża sprawa. A jak z gwarancją?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:03, 13 Maj 2013
Accidental.Biker
A1

 
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





MotorKat napisał:
A jak z gwarancją?


Kiedy byłem w serwisie również proponowali "odblokowanie" DL'a. Co prawda nie skorzystałem, ale na pytanie o gwarancję odpowiedzieli, że nie ma możliwości, aby serwis który tego nie robił mógł taka zmianę zauważyć. Wg nich DL zyskuje ok 10% mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:59, 14 Maj 2013
Przemo81
A1

 
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Z tą gwarancją to jest tak że facet zrobił z tym niezłą konspirę więc wszystkiego mógłby się wyprzeć. Dla mnie ok - wydaje mi się że faktycznie moto ma więcej mocy na dole. Góry brak jak zwykle (ale jak to niektórzy piszą - DL rozpieszcza na dole więc góra rozczarowuje bo brak kontrastu Wink ).
Niepokoją mnie tylko dwie rzeczy - zużycie paliwa (teraz przy przebiegu 1050 km - 5.2, zobaczymy jak się będzie sprawa rozwijała bo rośnie) oraz czy to nie szkodzi bo dźwięk jest faktycznie inny. Żałuje że nie dopytałem co to odblokowanie robi technicznie. Nie wiem czy facet nie wspominał mi czegoś o przepustnicach - ale te są przecież na lince (nie by wire?). Z drugiej strony może są jakoś doregulowywane elektronicznie celem ustalania odpowiedniej mieszanki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tuning DL 650 przełaczenie map wtrysku (odblokowanie)
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 6  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin