VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie -> Drganie kierownicy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Drganie kierownicy
PostWysłany: Czw 21:47, 09 Sie 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Po 55'000km nie ma się co spodziewać, że Suki będzie zwarta jak picza gejszy, ale drażni mnie drganie kierownicy.

Sprawdziłem i wymieniłem łożyska przedniego koła. Prawe było luźniejsze niż lewe, więc wymieniłem oba. To pewnie efekt najechania na krawężnik ze zbyt dużą prędkością. Teraz drgania są mniejsze (można jechać bez trzymanki), ale wciąż moto nie prowadzi się gładko i kierownica wpada w lekkie wibracje.

Tu pytanie: Co najczęściej zużywa się, mogącego mieć tak duży wpływ na trakcję, w V-Stromie użytkowanym w mieście? I jak to można sprawdzić? Najbardziej martwi mnie to subiektywne "nieprowadzenie się gładko". Odczuwam je coraz to bardziej podczas jazdy na wprost - na przykład na podłużnych białych liniach lub koleinach...

Potrzebuję pomocy, bo nie chcę/nie mogę rozbierać całej Suki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:25, 10 Sie 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Opony? ciśnienie w nich?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:39, 10 Sie 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Łożysko główki ramy już robione? Sprawdzane?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:45, 10 Sie 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Oprócz elementów eksploatacyjnych nic nie robione. Rozbiorę główkę ramy, ale nie wiem, czy będę w stanie na oko coś stwierdzić. Zamówić od razu nowe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:56, 10 Sie 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Johnny_Eleven_Fingers napisał:
Oprócz elementów eksploatacyjnych nic nie robione. Rozbiorę główkę ramy, ale nie wiem, czy będę w stanie na oko coś stwierdzić. Zamówić od razu nowe?


Kupić - z tym, że nie oryginały Suzuki, tylko łożyska stożkowe (rozmiarów poszukaj na forum - było). Tak to wygląda:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTEwMDE1Ng==&bid=114675

I nie daj się nabrać na markę "All Balls"

Rozmiary łozyska
śr. wewn. 30 mm
śr. zewn. 55 mm
wys. 17 mm
Symbol: 32006
Ceny od ok 10 PLN wzwyż zależnie od producenta i parametrów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 12:20, 10 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:31, 10 Sie 2012
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Nie wiem jak łożysko główki może wpływać na wibracje koła, ale niech wam bedzie pewnie się nie znam. Jak wjechałeś w krawężnik to wyważ koło, sprawdź przy okazji może masz zwichrowaną felge. Ewentualnie krzywe tarcze + zanieczyszczone zaciski prowadnice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:38, 10 Sie 2012
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Jakie masz opony ile na nich przejechaleś i ile latek mają?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:17, 10 Sie 2012
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Kolega pisał o drganiach kierownicy, nie wibracjach koła. Każdy inaczej odczuwa coś co nazywa drganiami - specyficzna "skokowa" praca kierownicy przy walniętym łożysku główki ramy też może być odbierana jako drganie... Od sprawdzenia i wyważenia koła powinien zacząć jeszcze przed wymianą łożysk w kołach, więc o tym nawet nie pisałem...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:27, 10 Sie 2012
Johnny_Eleven_Fingers
A2

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna





Dzięki, wymienię łożysko główki ramy i jeszcze raz sprawdzę wszystko.

BTW: All Balls - Made in USA - to wszystko wyjaśnia. Kiedyś kupiłem klucz do nakręcania strun gitarowych Made in USA, to zadziałał tylko raz. Ostatnio kupiłem motocyklowy uchwyt do nawigacji Garmin Made in USA, to śruby nie pasowały, a elementy metalowe zardzewiały po dwóch tygodniach mimo, że ani razu nie padało.

Pewnie to dlatego, że Amerykanie uważają Chiny za swój 51. stan. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:41, 09 Wrz 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





To ja też bardzo proszę o pomoc , moto ściąga po puszczeniu kierownicy na lewo .

Dl 650 2008 ABS

Kłopoty zaczeły sie miesiąc temu po wymianie ;

1. Olej w lagach i sprężyny progresywne kupione w turatechu .
2.Nówki opony michelin przód i tył
3. Ciśnienie w oponach wg książki
4.Przebieg moto 27 900 km
5, Głowka ramy zero luzu
6 Łożyska nie szumią
7 . Jak trzymasz łapki na kierze moto nie sciaga , puszczasz moto wali sie na lewo .

8. Nadmieniam że moto od nowości u mnie , zero gleby .

Proszę o pomoc ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:39, 09 Wrz 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Bijcie mnie wszyscy ale jest wyżej jeden punkt który pokrywa się z moimi podejrzeniami.
Mianowicie zmieniony olej i sprężyny.
Też to zrobiłem kilka tygodni temu i też mi ściąga. Wszystko inne jak w manualu.
Mnie uczyli że moto cały czas "myszkuje" na bardzo małej amplitudzie, a zmiana (poniekąd) siły tłumienia i twardości zawiech mogłaby spowodować pewne "walenie bokami".
Sam się zastanawiałem nad opisaniem przypadku ale dałem sobie spokój. Dodam tylko że raz glebiłem i był to jedynie szlif spowodowany moim przerostem abmicji oraz zbytnim zaufaniem do opon Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 20:42, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:01, 09 Wrz 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Dzieki Konradzik ale mnie to denerwuje , nigdy tak nie było , potrzebuje pomocy i rady .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:11, 12 Wrz 2012
*jacek*
A2

 
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom





Po 55'000km nie ma się co spodziewać, że Suki będzie zwarta jak picza gejszy, ale drażni mnie drganie kierownicy.

Sprawdziłem i wymieniłem łożyska przedniego koła. Prawe było luźniejsze niż lewe, więc wymieniłem oba. To pewnie efekt najechania na krawężnik ze zbyt dużą prędkością. Teraz drgania są mniejsze (można jechać bez trzymanki), ale wciąż moto nie prowadzi się gładko i kierownica wpada w lekkie wibracje.

Tu pytanie: Co najczęściej zużywa się, mogącego mieć tak duży wpływ na trakcję, w V-Stromie użytkowanym w mieście? I jak to można sprawdzić? Najbardziej martwi mnie to subiektywne "nieprowadzenie się gładko". Odczuwam je coraz to bardziej podczas jazdy na wprost - na przykład na podłużnych białych liniach lub koleinach...

Potrzebuję pomocy, bo nie chcę/nie mogę rozbierać całej Suki.
-----------------------------------------------------------------------------------
Hej
U mnnie też biła kierownica w nowym moto, okazało się, że uszkodzona jest opona przednia, wewnętrzna warstwa(jest ich kilka), uszkodzenie niewidoczne z zewnątrz.
Sciągnij przednia oponę i niech ktoś ją porządnie obejrzy. Ja załozyłem nową oponę na przód i wszystko wróciłoo do normy
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:35, 17 Lis 2012
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





ANDRZEJ napisał:
To ja też bardzo proszę o pomoc , moto ściąga po puszczeniu kierownicy na lewo .

Dl 650 2008 ABS

Kłopoty zaczeły sie miesiąc temu po wymianie ;

1. Olej w lagach i sprężyny progresywne kupione w turatechu .
2.Nówki opony michelin przód i tył
3. Ciśnienie w oponach wg książki
4.Przebieg moto 27 900 km
5, Głowka ramy zero luzu
6 Łożyska nie szumią
7 . Jak trzymasz łapki na kierze moto nie sciaga , puszczasz moto wali sie na lewo .

8. Nadmieniam że moto od nowości u mnie , zero gleby .

Proszę o pomoc ..


Sprawdź te lagi. Czy przypadkiem nie pokićkali coś z ustawieniami. Sam napisałeś, że pojawiło się po wymianie.

P.S.: O kurrr, ale ze mnie kret. Tak stary temat odkopałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hada dnia Sob 0:37, 17 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:43, 17 Lis 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Lagi są proste , dzisiaj wymieniam łożyska główki ramy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:09, 17 Lis 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kolego jacek, sprawdź przednią felgę i wyważ jeszcze raz całe koło. Poza tym sprawdź czy lagi nie mają luzów poprzecznych i oczywiście łożysko główki ramy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:26, 18 Lis 2012
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





w dniu wczorajszym wymieniłem łożyska główki ramy i po dzisiejszej jeździe nadal kierownica po puszczeniu przy prędkościach w okolicach 60 i 100 łapie szimę. Obstawiam oponę 4 letnią - czy to jedyny powód ? . Kolego Roadrunner pisałem posta na temat luzu w lagach http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/kasowanie-luzu-na-lagach-w-przednim-zawieszeniu-dl-1000,9701.html co o tym myślisz ?
Czy wymiana opony wyeliminuje szimę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:30, 18 Lis 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Wyząbkowana lub w inny sposób zniszczona opona, z całą pewnością może być powodem shimmy. Pamiętać należy też o prawidłowym ciśnieniu, zwłaszcza przedniej opony. Jak by nie było stanowi ona część masy wirującej przedniego koła, ja jednak obstawiam w tej sytuacji przede wszystkim luzy lag.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:10, 18 Lis 2012
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





Dziękuje Roadrunner za wskazanie kierunku działania. Na początek zacznę od wyeliminowania luzu na lagach. Czy poza ASO można zakupić zestaw naprawczy do lag( bo tam pewnie cena będzie kosmiczna)?
Dziękuje za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:23, 18 Lis 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Można spróbować w Larssonie albo eBay...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Drganie kierownicy
Forum VStromClub Strona Główna -> Usterki i awarie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin