Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

grzane manetki w DL-u
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 15:13, 10 Lis 2008    Temat postu:

thekamil napisał:
Neutral
u mnie grzeją dość mocno... czasem az za bardzo (na pozycji ON oczywiscie)...


a w ktorym miejscu je podlaczyles? do oryginalnej wtyczki czy kombinowales? ja swoje mam wpiete pod swiatla pozycyjne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 21:28, 10 Lis 2008    Temat postu:

bezposrednio do aku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Czw 13:29, 13 Lis 2008    Temat postu:

ologc napisał:
thekamil napisał:
dzis zamontowałem manetki daytona.
swoją drogą to w promocj są:
[link widoczny dla zalogowanych]


mam te same, ale jestem na max niezadowolony. nie wiem czemu ale ledwo grzeja. po kilku godzinach jazdy byly zaledwie letnie. liczylem na to, ze beda lepiej grzaly Sad

jak u ciebie dzialaja?

Zamontowałem ostatnio oxfordy i na maxymalnym grzaniu nie da się rąk na nich trzymać. W aktualne pogody i w miarę grube rękawice pozycja 1-2 wystarcza w zupełności


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
A2



Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:30, 13 Lis 2008    Temat postu:

ja również mam oxfordy i poza problemami na początku spowodowany wujowymi złączkami co owocowało wyłączaniem się grzania (tak jak by padł aku) albo problemów z włączeniem ... co rozwiązałem lutując złączki...
Musze powiedzieć że są świetne bo:
-mają 4 pozycje grzania od delikatnego po piekło Smile
-nie rozładują ci aku bo mają automat wyłączeniowy
-w porównaniu do normalnych gripów (tych nie grzanych) o wiele wygodnije mi kierdownica w dłoniach leży
pozdrawiam
Mateusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:11, 15 Lis 2008    Temat postu:

no to jeszcze troche podrazmy temat. siedze dzisiaj nad schematem elektrycznym Wee i dochodze do wniosku, ze podlaczenie manetek do swiatel pozycyjnych nie bylo tak glupim rozwiazaniem. Ze schematu wynika, ze linia swiatel pozycyjnych Br jest przez stacyjke polaczona z linia O/G, ktora to z kolei połączona jest przez bezpiecznik 15A z przewodem pomaranczowym O, ktory jak to zauwazyl wczoraj drukarz jest przewodem, do ktorego nalezy podlaczyc "+" (niestety brakuje polaczenia pomaranczowego kabla z akumulatorem to moze byc babol, albo nie kleje do konca schematu). cale to czary mary powoduja, ze jakis dzieciak bawiacy sie przelacznikiem podczas naszej nieobecnosci nie zabije akumulatora.

Zaznaczylem wszystkie przejscia na schemacie na zielono:

[link widoczny dla zalogowanych]

nie traktuje go jako wyroczni bo znalazlem ewidentny babol (na czerwono) w postaci braku polaczenia miedzy stacyjka, a przednimi swiatlami pozycyjnymi...

Nie rozbieralem jeszcze moto i zakladam, ze w moim ukochanym serwisie podlaczyli mi manetki do B/W, który jest "-" lecacym przez cały motocykl i do Br tak jak bym sie tego spodziewal wg schematu.

Zakladajac, ze w miejscu podlaczenia manetek mam 12V a nie 11 z kawalkiem (wiecej mi aku nie daje, albo moj woltomierz umiera) co musze jeszcze zmierzyc, sprawdzic lub przepiac? moze jest tu elektryk...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ologc dnia Sob 13:18, 15 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 17:04, 15 Lis 2008    Temat postu:

Ja jestem elektrykiem i moja rada jest następująca:
Trzeba zaopatrzyć się w w jakikolwiek przekażnik 12V, cewę przekaźnika podłączyć do pozycyjnych lub orginalnego gniazdka manetek, zachowując polaryzację oczywiście, natomiast do styków roboczych;
-do jednego przewód prowadzący do "+" akumulatora o przekroju nie mniejszym niż 2.5mm2 (małe spatki napięć),
-do drugiego przewód "+" manetek.
Przewód minusowy manetek gdziekolwiek do "masy" lub minusa akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:05, 15 Lis 2008    Temat postu:

roadrunner napisał:
Ja jestem elektrykiem i moja rada jest następująca:
Trzeba zaopatrzyć się w w jakikolwiek przekażnik 12V


wlasnie przychylam sie do takiego rozwiazania coraz bardziej. amerykance sprzedaja gotowca za $34 podczas gdy wszystkie czesci nie beda wiecej kosztowaly jak 15PLN

[link widoczny dla zalogowanych]

chyba zastosuje rozwiazanie podobne do tego, które zastosował KD i twojej propozycji.

roadrunner napisał:
cewę przekaźnika podłączyć do pozycyjnych lub orginalnego gniazdka manetek



Co do szczegółów technicznych to cewke bym podłączył do pozycyjnych gdyz wg schematu, który zamieściłem wydaje mi sie, że jest na niej napiecie cały czas niezależnie od tego czy mam kluczyk przekręcony, czy nie. więc montaż przekaznika nie mial by sensu bo bylby on caly czas zalaczony. Z drugiej strony na stronce powyzej tez wspominaja, ze oryginalne gniazdo manetek moze byc uzyte do sterowania przekaznikiem Shocked sprawdzales to moze?

zeby jeszcze wszystko ladnie wygladalo szukam od wczoraj po elektronicznych stronach tej wtyczki (pasuje do oryginalnego gnaizda manetek):



wydaje mi sie, ze jest to jakas standardowa wtyczka samochodowa, ale nie potrafie namierzyc jej symbolu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 19:34, 15 Lis 2008    Temat postu:

Tak na gniazdku manetek jak i w obwodzie pozycyjnych napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka Zaletą rozwiązania które opisałem jest to że unika się spadków napięć które mogą wyłączać manetki podczas ich pracy, z drugiej strony napięcie zanika po wył. stacyjki. Ja u siebie zastosowałem dodatkowo kondensator 16V 10000mikroFaradów połączony równolegle z manetkami po wtórnej stronie przekaźnika. Definitywnie zakończyło to historie typu: wyłączały mi się manetki podczas stania np. na światłach (wolne obroty, włączone kierunki)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:52, 30 Gru 2008    Temat postu:

panowie dzięki za uwagi i pomoc. złożyłem sobie sterowanie napięciem na manetkach na przekaźniku i jak na razie działa Wink

ślady mojej fuszery do obejrzenia tu moto: rozgałęziacz elektryczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Złoty
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Jabłonna

PostWysłany: Czw 14:34, 08 Sty 2009    Temat postu:

a czy ktoś podłączał to w taki sposób: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 20:08, 21 Sty 2009    Temat postu:

Jakim klejem mocowaliscie manetki do kierownicy?
Ja kleilem butaprenem o podwyzszonej wytrzymalosci na temp. ale mam wrazenie, ze po zagrzaciu sie manetek on nie trzyma.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 21:00, 21 Sty 2009    Temat postu:

Silikon dobrze się sprawdza, obawiam się tylko, że w razie konieczności, może być poważny problem żeby je zdjąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 21:19, 21 Sty 2009    Temat postu:

Silicon to juz bedzie ostatecznosc, zobacze czy cos zlego bedzie sie dzialo podczas jazdy.
A propos to zamontowalem Oxfordy te pseudoelektroniczen z zabezpieczeniem i po pozostawieniu wlaczonych rozladowaly mi aku. Jakas lipa z nich, bez dodatkowego przekaznika sie nie obedzie.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 21:53, 21 Sty 2009    Temat postu:

A mi z kolei same się wyłączały, wystarczało postać chwilę na światłach z włączonymi kierunkami. Dopiero kondensator podłączony równolegle i zamiana halogenów na xenony pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
v-strom
A2



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:37, 21 Sty 2009    Temat postu:

Witam,
Ja nie bardzo czuję potrzebę montowania grzanych manetek i proszę NIE KRZYCZEĆ TERAZ NA MNIE Z TEGO POWODU, natomiast dziś jezdziłem motorkiem i było super. Polecam. Może jakiś zimowy zlocik z powodu ocieplenia klimatu???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 23:46, 21 Sty 2009    Temat postu:

v-strom napisał:
Witam,
Ja nie bardzo czuję potrzebę montowania grzanych manetek i proszę NIE KRZYCZEĆ TERAZ NA MNIE Z TEGO POWODU, natomiast dziś jezdziłem motorkiem i było super. Polecam. Może jakiś zimowy zlocik z powodu ocieplenia klimatu???


he he...
Spróbuj pojechać 190 kaemów o 4 rano przy -1 stopnia to pogadamy Confused
I WCALE NIE KRZYCZĘ!!! Ja też dzisiaj jeździłem i włączyłem dopiero jak wracałem wieczorem z Lublina bo chycić zaczęło i padać przy okazji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:07, 22 Sty 2009    Temat postu:

V-strom, takie rzeczy docenia się jak łapy grabieją. Ja założyłem do poprzedniego motocykla Daytony i używałem ich dość często. Do DL'a albo przełożę z XJ'ki albo kupię nowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
v-strom
A2



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:49, 22 Sty 2009    Temat postu:

Mam w kuferku porządne rękawice w wersji zimowej i po sprawie. Dlatego mówię, że grzanie mi nie jest potrzebne. Pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Czw 9:59, 22 Sty 2009    Temat postu:

Widocznie nie jezdziles sprzetem z pogrzewanymi manetkami, zaufaj innym to jest komfort podrozowania.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Czw 14:41, 22 Sty 2009    Temat postu:

v-strom napisał:
Mam w kuferku porządne rękawice w wersji zimowej i po sprawie. Dlatego mówię, że grzanie mi nie jest potrzebne. Pzdr.


ocieplane rękawice zimowe helda z membranami, bajerami i innymi wodotryskami mi nie pomogły podczas kilku przepraw górskich dlatego sobie grzańce zafundowałem. co prawda jeszcze ich nie przetestowałem w boju na pełnej mocy, ale już podczas deszczu dało się odczuć różnicę... nie ma co liczyć tylko na rękawice


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:37, 16 Lut 2009    Temat postu:

roadrunner napisał:
Tak na gniazdku manetek jak i w obwodzie pozycyjnych napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka Zaletą rozwiązania które opisałem jest to że unika się spadków napięć które mogą wyłączać manetki podczas ich pracy, z drugiej strony napięcie zanika po wył. stacyjki. Ja u siebie zastosowałem dodatkowo kondensator 16V 10000mikroFaradów połączony równolegle z manetkami po wtórnej stronie przekaźnika. Definitywnie zakończyło to historie typu: wyłączały mi się manetki podczas stania np. na światłach (wolne obroty, włączone kierunki)


Roadrunner, jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę. Wyjaśnij proszę co robi kondensator i jak go wlutować w cały obwód grzanych manetek. Za niedługo kupuję manetki. Dotychczas używałem Daytony a teraz chcę poeksperymentować z Oxfordami. Piszesz, że skończył się problem przypadkowego wyłączania na światłach dzięki kondensatorowi. Opisz zagadnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 21:24, 16 Lut 2009    Temat postu:

No więc chodzi o to że stojąc na skrzyżowaniu, mamy silnik na wolnych obrotach (słabe ładowanie lub jego brak), włączony kierunkowskaz, wciśnięty hamulec (pali się stop). Pojawia się spadek napięcia w instalacji i manetki (zabezpieczone elektronicznie przed nieumyślnym rozładowaniem akumulatora) same się wyłączają. Z moich obserwacji wynika że dzieje się tak kiedy napięcie zasilania manetek spadnie poniżej
11,8V. Jeżeli ktoś ma zdrowy, nowy akumulator, nie będzie takiego zjawiska, jeżeli natomiast akumulator jest w średniej kondycji ale jescze sprawny, będzie to nagminne. I tu pojawia się patent z kondensatorem, mianowicie, jeżeli napięcie w instalacji motocykla to np. 12,5V a w momencie zapalenia się się żarówek kierunkowsazów, spada, to kondensator oddając ładunek utrzymuje przez krótką chwilę napięcie zasilania na poprzednim poziomie. Kierunkowskazy działają cyklicznie (migają) więc kiedy żarówki gasną kondensator się ładuje i manetki nie wyłączają. Ot i cała filozofia. Mam nadzieję że udało mi się opisać to w miarę przejżyście.
Jeżeli chodzi o miejsce połączenia w.w. kondensatora to radzę podłączyć go na przewodzie bezpośrednio zasilającym manetki, równolegle do nich.
Uwaga na polaryzację! Kondensator elektrolityczny podłączony nie zgodnie z polaryzacją eksloduje ochlapując wszystko żrącą zasadą!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:44, 16 Lut 2009    Temat postu:

Dzięki, super objaśniłeś. Podłączenie równoległe tzn. (-) kondensatora do (-) manetek i z (+) to samo? Piszesz jeszcze o pojemności. Czy musi być taka jak podałeś wcześniej, czyli 16V i 10000mF?

I czy musi to być kondensator elektrolityczny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oliwnik dnia Pon 22:47, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 22:57, 16 Lut 2009    Temat postu:

Jeżeli chodzi o podłączenie, dokładnie tak. Jeżeli chodzi o pojemność to im większa tym lepiej (większy ładunek). Ja założyłem taki jaki największy znalazłem w domowych zapasach. Napięcie nie mniejsze niż 14V bo alternator potrafi dawać napięcie powyżej 14V, więc bezpieczniej będzie 16V. No i tylko kondensatory elektrolityczne mają dość dużą pojemność przy stosunkowo niewielkich wymiarach.
(dużej pojemności kondensatory potrafią być drogie).
Myślę że może być mniejsza pojemność ot tego który ja zastosowałem, ale jak już mówiłem im większy tym lepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:59, 16 Lut 2009    Temat postu:

Dzięki wielkie raz jeszcze. Już wiem czego szukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Pon 23:01, 16 Lut 2009    Temat postu:

Oliwnik napisał:
I czy musi to być kondensator elektrolityczny?


nie mogłem się powstrzymać, tu trochę teorii

[link widoczny dla zalogowanych]



[link widoczny dla zalogowanych]

możesz mniejszy kondensator zastosować ten podany przez roadrunnera to wielkie bydle jest i trudno takiego dostać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 23:07, 16 Lut 2009    Temat postu:

To fakt, duży jest. Wyrwany z jakiejś estradowej końcówki mocy.
Ja nie stosowałem diody, ale rzeczywiście można ją założyć, żeby ładunek kondensatora nie "wracał" na istalację motocykla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 23:11, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:27, 16 Lut 2009    Temat postu:

Ło Matko,

I córko

Jedyno!!!

Panowie, napisałem że jestem laikiem a Wy mi jeszcze o jakiejś diodzie coby prąd nie wracał. Jajcarze z Was.

Wy mi napiszcie, co mam powiedzieć elektronikowi jak go poproszę żeby mi wystrugał urządzonko. Wlutuję sobie sam. Lutować trochę umiem Wink.


Chwila !!!
Chyba już trybię. Rozumiem, że Uo to napięcie (nasze ~14V), D to dioda puszczająca prąd w jednym kierunku (w stronę manetek), C - kondensator a RL to nasze manetki. Jeżeli Uo nagle spadnie poniżej jakiejś granicznej (dla Oxforda) wartości, to wtedy uaktywni się kondensator i wyśle w kierunku manetek ładunek "uzupełniający" brak napięcia. Jak powróci napięcie wyższe od tego granicznego, kondensator znów się zacznie ładować i tak w koło Macieju. Dobrze rozumuję? Czy kondensator się grzeje? Tzn czy może być jakoś obudowany na wypadek wycieku elektrolitu? Co oznacza pojęcie duży (w sensie kondensator)? Jest wielkości np baterii R20?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oliwnik dnia Pon 23:40, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 23:57, 16 Lut 2009    Temat postu:

Dokładnie tak! A kondensator o "słusznej" pojemności będzie mniej więcej rozmiarów właśnie wspomnianej przez Ciebie baterii. Mój jest troszkę większy, ale jak Ogloc zauważył to b. duża pojemność. I podłącz wszystko tak jak na rys. z założeniem że transformator to akumulator w motocyklu. Jak będziesz wszystko podłączał to pamiętaj żeby kondensator był przed bezpiecznikiem manetek, patrząc od strony akumulatora. Bo ładujący się kondensator będzie palił bezpiecznik. No i o solidnym podłączenia elektrycznym między akumulatorem a kondensatorem, kondensatorem a manetkami zresztą też.
Innymi słowy polutuj to wszystko jak bóg przykazał!
Kondensator się nie grzeje po warunkiem że nie "traktujesz" go napięciem wyższym niż znamionowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 0:02, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafallus
A2



Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielka Brytamia

PostWysłany: Wto 19:20, 17 Lut 2009    Temat postu: Własnej roboty

Znalazłem link do manetek własnej roboty jeżeli ktoś jest zainteresowany polecam zabawę
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 19:49, 17 Lut 2009    Temat postu:

Musiałbym chyba na głowę upaść...
Już lepiej kupić za 30 zł takie zakładane na rzepach które działają tylko wł/wył. i dorobić sobie do nich sterownik za kolejnych 30.
Oliwnik, daj znać co wydumałeś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 19:50, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:31, 17 Lut 2009    Temat postu:

Jasne że dam znać. Ale to potrwa. Trochę zarobiony jestem teraz. Zrobię ściśle wg wskazań lekarza i opowiem Wam o wrażeniach.

A te z linka Rafallusa to chyba jakiś masochista rzeźbił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafallus
A2



Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielka Brytamia

PostWysłany: Wto 22:34, 17 Lut 2009    Temat postu:

No fakt trochę to zabawne hahhahah

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 22:47, 17 Lut 2009    Temat postu:

Też mi się tak wydaje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 10:15, 18 Lut 2009    Temat postu:

te z linku to dobre do Choppera, ale koles musi miec zamiłowanie do majsterkowania!

czy ma ktos z Was manetki SINSAILTO (czy jakoś tak) zamontowałem je sobie (kosztowały 160zł w Motoakcesoriach) ale jeszcze nie wypróbwałem.

Jak sie spisuja???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 11:58, 18 Lut 2009    Temat postu:

Mam Saito 2, (nie sinsailto) zamontowałem je w zeszłym tygodniu i mogę Ci powiedzieć, że działają i w ogóle fajne sooomm Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 12:34, 18 Lut 2009    Temat postu:

Mi się Saito zesr... Tzn. jedna manetka przestała grzać i poszły w śmietnik. Po nich kupiłem Oxford-y.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:52, 21 Lut 2009    Temat postu:

Roadrunner,
a czy rozbierałeś może sterownik do Oxfordów? Pytam, bo może można wywalić ten interes sprawdzający napięcie. Podłączyć wtedy zasilanie manetek przez przekaźnik albo [link widoczny dla zalogowanych] (na samym dole strony) i z głowy kondensatory i inne skomplikowane urządzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 11:31, 21 Lut 2009    Temat postu:

Niestety, wszystko jest w jednej kości. Możena ew zrobić nowy sterownik do manetek, ale to koszt ok 30-40 zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Sob 16:37, 21 Lut 2009    Temat postu:

Przeciez mozesz Oxfordy podlaczyc przez przekaznik, bez ingerencji w sterownik. Ja tak planuje, poniewaz nie wylaczaja mi sie przy spadku napiecia na aku.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:43, 21 Lut 2009    Temat postu:

Przez przekaźnik to obowiązkowo. Ale wcześniej Roadrunner pisał, że wyłączały mu się jak stał na światłach. Na innych forach też czytałem opinię, że potrafią wyłączyć się przy niewielkim spadku napięcia przy wolnych obrotach, stopie i kierunkowskazie. Dlatego pytam czy można pominąć układ pilnujący spadku napięcia i połączyć to przez ten automatyczny włącznik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Czw 13:49, 26 Mar 2009    Temat postu:

Czy ktos podziela moja spostrzezenia, ze Oxfordy ze sterownikiem nie grzeja symetrycznie?
Mam wrazenie, ze w jedna lape mi cieplej niz w druga (manetki sa w stosunku do siebie przekrecone o jakis kat - mowiac ogolnie od jednej kabel zasilajacy odchodzi w gore od drugiej w dol).
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Złoty
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Jabłonna

PostWysłany: Czw 14:15, 26 Mar 2009    Temat postu:

właśnie zainstalowałem Oxfordy ze sterownikiem (podłączone bezpośrednio do akumulatora). Raz działają ok i grzeją symetrycznie ale częściej mam problem z włączeniem lub gdy juz działają to przy dodaniu gazu sie wyłączają

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:39, 27 Mar 2009    Temat postu:

mradom napisał:
Czy ktos podziela moja spostrzezenia, ze Oxfordy ze sterownikiem nie grzeja symetrycznie?
Mam wrazenie, ze w jedna lape mi cieplej niz w druga (manetki sa w stosunku do siebie przekrecone o jakis kat - mowiac ogolnie od jednej kabel zasilajacy odchodzi w gore od drugiej w dol).
/mr/


Hm... ,
jeśli słabiej grzeje ta, która ma kabel skierowany do góry, to może prąd ma pod górkę i dlatego.
A tak poważnie, to powinny grzać symetrycznie. Przynajmniej Daytony grzały obie jednakowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 18:14, 27 Mar 2009    Temat postu:

Manetka od strony klamki sprzęgła, założona jest bezpośrednio na metalową kierownicę która "odbiera" ciepło i może wolniej się nagrzewać, ale potem obie powinny grzać tak samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Sob 22:06, 28 Mar 2009    Temat postu:

Zauważyłem, że manetki bardzo szybko stygną kiedy się je puści. Lewa stygnie szybciej, bo częściej się wachluje sprzęgłem niż heblem, który i tak łapię tylko dwoma palcami.
Też mam oxfordy i problem z wyłączaniem się ich na wolnych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 22:28, 28 Mar 2009    Temat postu:

Przemol napisał:
...i problem z wyłączaniem się ich na wolnych obrotach.


Przeczytaj cały ten temat, a zaprawdę powiadam Ci, znajdziesz rozwiązanie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Nie 14:29, 29 Mar 2009    Temat postu:

roadrunner napisał:
Przeczytaj cały ten temat, a zaprawdę powiadam Ci, znajdziesz rozwiązanie Very Happy

Czytałem, czytałem ale nie mam serca żeby wziąć się za te przekaźniki, kondensatory itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 14:48, 29 Mar 2009    Temat postu:

No to wymień akumulator na nowy, problem zniknie, ale na krótko. Tzn tak długo, jak długo akumulator będzie miał dużą sprawność, czyli kilka miesięcy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 9:11, 11 Sie 2009    Temat postu:

Odesłany przez admina zapytuję w tym temacie:
W katalogu akcesoriów Suzuki do DL650 na stronie z grzanymi manetkami jest napisane wyraźnie "do modelu 2007 podgrzewane manetki nie są dostępne"... o|o. Do wszystkich roczników są tylko do 2007 nie ma...
Stąd moje pytanie do forumowych elektroników - czy może macie pomysł dlaczego tak jest? Czy w 2007 alternator jest jakoś silniej obciążony i nie przewidują już dodatkowego obciążenia manetkami? Czy może po prostu nie zrobili tego "fabrycznego" gniazda do podpięcia manetek?
Pytam nie z czystej ciekawości tyko mam zamiar jakieś manetki zakupić i założyć, ale teraz nie wiem czy aby na pewno mogę to zrobić bez większej ingerencji w układ elektryczny Sztorma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin