VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> grzane manetki w DL-u Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 13:54, 21 Lis 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





roadrunner napisał:
Sterowniki się już robią a konkretnie to czekam na płytki drukowane które zleciłem firmie zewnętrznej. Do piwnicy też już chodzę, nawet regały złożyłem i juz nie muszę tam wykopalisk prowadzić Very Happy
Jeżeli idzie o saito to porprzedni model tych manetek było b. do dupy. Poza tym część produkcji pochodziła chyba z Chin, to był jednorazowy badziew. Miałem nieszczęście kupić takie manetki do Virago. Jedna manetka pękła przy wciskaniu na rolgaz a druga niedługo później przestała działać sama z siebie. Regulacja 2stopniowa przełącznikiem-heblem, podłe wykonanie i podłe materiały. Potem kupiłem Saito I ale już ze sterownikiem i regulacją potencjometrem. Te przeżyły ze mną 3 lata, najpierw na XJ-cie, potem na Diversion i Afryce. Wykonanie tak jakby z całkiem innej fabryki! 2 lata temu udało mi się kupić na alledrogo sam używany sterownik do tych manetek, ten służy mi do teraz i na wzór jego powstał mój projekt.


No to ja chyba mam te Saito o których piszesz (z tym heblem) - faktycznie badziew konkretny i przestała działać jedna z manetek - kabelki posprawdzane.
Przy okazji - jaka średnica jeśli chciałbym kupić - 22mm?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:31, 21 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





22mm ale tylko jedna, druga musi być szersza żeby weszła na rolgaz. Nie mogą to być manetki np do quad-ów gdzie obydwie nakłada się bezpośrednio na kierownicę więc mają po 22mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:45, 23 Lis 2011
scalmar
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 498
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





No i sprawa się wyjaśniła . Co prawda ta okrągła wtyczka była wpięta OK , ale okazuje się, że tam jednak jest bezpiecznik ( na kablu z + ). Po wymianie owego manetki ożyły . Czasem trzeba zacząć od rzeczy najprostszych Smile
Pozdrawiam Kuba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:57, 23 Lis 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





scalmar napisał:
No i sprawa się wyjaśniła . Co prawda ta okrągła wtyczka była wpięta OK , ale okazuje się, że tam jednak jest bezpiecznik ( na kablu z + ). Po wymianie owego manetki ożyły . Czasem trzeba zacząć od rzeczy najprostszych Smile


Nie ma za co. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 3:10, 21 Gru 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Najwreszcie...!
Gotowe jest 6 sterowników, 1 już w obudowie, a do końca tygodnia wszystkie bbędą zrobione. Po nowym roku będzie gotowe jeszcze 4. Szczegóły w "Giełdzie". Proszę kolegów którzy zamawiali o zgłaszanie się na priv.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 3:19, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:15, 31 Gru 2011
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





A czy ktoś z szanownych kolegów nie miałby do odsprzedania za jakieś rozsądne pieniądze śmieciowych grzańców? Chciałbym conieco pokombinować. Z elektryki się kształciłem, a chodzi mi po głowie jeden wynalazek. Ale najsampierw potrzebna sprawa zasadnicza... Grzane Manetki:).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Próba ogrzania manetek za 12pln
PostWysłany: Śro 23:29, 11 Sty 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że podjąłem się pewnego eksperymentu mającego na celu zrobienie grzanych manetek za 12pln. Dodam, że temat elektryki jest mi trochę znany, dlatego też podjąłem się tego zadania. Na początku kupiłem na allegro podgrzewacz do lusterek samochodowych za 6pln sztuka.


Producent podaje, że taki podgrzewacz osiąga temperaturę do 60 stopni. Pobiera 10 W przy napięciu 12V. Ponieważ mata jest trochę za duża, dlatego musiałem ją trochę podciąć. Na szczęście składa się ona z 3 równoległych obwodów więc nie było problemów przerwania obwodu oporowego. Wystarczyło wyciąć jeden z nich. Tym samym zmniejszyłem moc wydzielana na całej macie.


No i podklejenie maty na rolgaz i założenie gumy. Oczywiście w między czasie dolutowałem do maty przewody.




Zakładałem też, że założenie oryginalnej gumy będzie wymagać rozgrzania jej we wrzątku, ale okazało się, że ładnie weszła (fakt że od wewnątrz był na niej smar którego używałem przy zdejmowaniu jej z rolgazu). Na razie nie podklejałem butaprenem. Jako że to eksperyment wole nie niszczyć zbyt wiele, żeby w razie czego powrócić do oryginalnej konfiguracji.
Na koniec pozostaje jedynie sprawa elektryki. Od samego początku zakładałem zastosować przełącznik który będzie przełączał manetki z układu szeregowego w równoległy, aby w ten sposób mieć regulację mocy grzania. Układ mniej więcej taki:

B1 i B2 w tym schemacie to prawa i lewa manetka. Oczywiście nie ma tu pozycji wyłączenia. Ale zastosuje tu przełącznik 3 pozycyjny. Pozostaje jeszcze oczywiście kwestia praktycznego działania. Porównując moc wydzielana przez matę (ok 6.6W po odcięciu jednego z obwodów) do manetek Saito (40/20/10W) czy Daytona (48/15W) to raczej marnie to widzę, ale nikt mi nie zarzuci, że nie próbowałem. Tym bardziej, że cena nie odstrasza od takich eksperymentów Very Happy Na szczęście zima dopisuje, więc mam nadzieję sprawdzić ten wynalazek w najbliższym czasie, co oczywiście odpowiednio na forum opisze. Very Happy
Lewej strony nie opisuje, bo to już całkiem pikuś. Kwestii zasilania tego wynalazku też nie, bo nie ma sensu tego tyle razy wałkować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 23:32, 11 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:56, 12 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Testowałem te wkłady w butach, ledwo ledwo dawały radę i to na pełną moc.
60 st.C to tylko pobożne życzenie sprzedawcy a nawet jeżeli to tak właśnie powinny one grzać. Moje manetki na full parzą, nawet w rękawicy.
Mogłeś wcale tych mat nie "kastrować"...
Jak Ci się uda ten patent z manetkami, to służę sterownikiem do nich Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:23, 12 Sty 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Kastracja była potrzebna, bo szerokość rolgazu to ok 110mm a oryginalny wymiar maty to 80x140. Gdybym zostawił mate w całości to ogrzewałbym końcówki kierownicy. Ale zacząłem przeglądać temat ponownie i znalazłem o wiele większy wybór mat grzewczych i w większych mocach... Niestety kupowałem tuż po sylwestrze i wybór był mizerny. Zastanawia mnie jeszcze zakup maty większej mocy i w większym rozmiarze (jest na allegro 160x107mm 20W 15pln/szt). Wtedy założyłbym tą matę na szerokość (mata minimalnie nie obejmie całej szerokości manetki, ale nie uważam żeby to był problem) i zawinąłbym ją na rolgazie. Zakładając że obwód rolgazu to ok 80mm to mata zawinęła by się 2 razy. Wtedy też moc wydzielana na cm^2 była by 2 razy większa czyli 20W. A to przynajmniej w teorii brzmi całkiem ciekawie (w końcu teoretyczni cala moc zamieni się w ciepło, czyli powinno być już ok) Very Happy. Pozostaje jedynie kwestia czy taki wynalazek nie będzie za gruby na gumową nakładkę rolgazu... Tym bardziej, że przewód zasilający byłby podłączony do maty w połowie szerokości.
W każdym razie najpierw montaż tego co już jest, potem ewentualne wariacje Smile. Póki same manetki nie będą gotowe będę wspomagał się raczej banalnymi sposobami regulacji mocy. A potem....któż to wie roadrunner Very Happy Mam jednak jeszcze pytanko o twoje kontrolery. Czy podawana przez producentów moc maksymalna (40-45W) to moc jaką kontroler podaje dla kompletu manetek, czy dla pojedynczej strony. Jak dla kompletu, to będę w domu, w końcu na stronie będę miał po 20W Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 9:50, 13 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:05, 17 Sty 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Okazało się, że maty grzewcze od lusterek są zbyt delikatne i ciągle miałem problemy ze stykami na nich. Kiepsko znoszą podgrzewanie podczas lutowania, oraz zawijanie na kierownicy (normalnie są przecież naklejane na płaskiej powierzchni). A wyglądało to mniej więcej tak:
Rolgaz

i lewa strona



Skończyło się to wszystko na Daytonie Wink
Jako że motocykl i tak stał w rozbiórce to odnalazłem oryginalne gniazdo. Dostać się do niego można i choć faktycznie trzeba rozebrać pół motocykla, to nie jest to takie straszne. Pół godz spokojnie wystarczy. Specjalnie nie będę opisywał wszystkiego, ale dla wzrokowców zdjęcia:)

Zdejmowania owiewek oraz zbiornika nie opisuje bo to bajka. Następnie po rozkręceniu airboxa pod wlotem powietrza widać 4 złącza przy czym jedno jest wolne (i to jest nasze złącze grzanych manetek). Niestety dostęp jest nadal kiepski więc ściągamy airbox.

Najpierw odłączamy przewody (miejsca gdzie znajdują się złączki zaznaczone na zielono). Następnie odkręcamy obejmy mocujące gumowe wloty powietrza do przepustnic (na zdjęciu kolor czerwony). Przy przednim cylindrze trzeba trochę się pogimnastykować Wink . Na koniec podnosimy lekko całość i zdejmujemy gumowe węże. airbox schodzi na bok, a my mamy ładny dostęp do naszej złączki Very Happy .

Kabli nie ciąłem, ale zdjąłem złączkę nie uszkadzając przewodów i pinów które na nich były. W elektrycznym kupiłem złączki za 2,5pln z podobnymi pinami i te nowe złączki zamocowałem na oryginalnych kablach. A dalej wszystko jak Pan Bóg przykazał.
Przy okazji obejrzałem też instalację i znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za manetki

Jest to bezpiecznik 15A opisany w skrzynce jako SIGNAL. Co ciekawe nie ma tam zamontowanego żadnego przekaźnika. Prąd idzie u mnie bezpośrednio z Aku na stacyjkę, dalej na skrzynkę bezpieczników i do manetek.
Wiem, że powielam, ale bawiłem się w garażu z aparatem, to niech coś po tym pozostanie dla potomnych:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:45, 17 Sty 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miotacztruskawek napisał:

...Mam jednak jeszcze pytanko o twoje kontrolery. Czy podawana przez producentów moc maksymalna (40-45W) to moc jaką kontroler podaje dla kompletu manetek, czy dla pojedynczej strony. Jak dla kompletu, to będę w domu, w końcu na stronie będę miał po 20W Very Happy



Manetki mają zazwyczaj chyba 35W o ile mi wiadomo i jest to sumaryczna moc samych manetek a nie moc jaką dostarcza im sterownik. W praktyce jednak, biorąc pod uwagę prąd jaki pobierają, moc która się na nich wydziela jest sporo większa, nawet blisko 50W...
Jeżeli chodzi o sam sterownik... Tranzystor mocy zastosowany zarówno w orginalnych sterownikach jak i w moim, teoretycznie ma 300W, z odpowiednio dużym radiatorem oczywiście. W obudowie sterownika, ze względu na jego wielkość i fakt że jest szczelnie zamknięta, nie zmiesci się żaden sensowny radiator, a więc i moc którą można obciążyć tranzystor jest ograniczona. Jednak bez szkody dla tranzystora bez radiatora jak i obudowy, można nim wysterować nawet 100 a to i tak więcej niż nam potrzeba. Dlatego też pisałem że można pod mój sterownik podłączyć nawet 2 pary manetek. Jedną klasycznie, a drugą (uniwersalne "rzepy" do zawijania na manetkach) na uchwytach z tyłu dla plecaczka Very Happy Albo ew. matę do podgrzewania siedzenia, czy co tam kto chce...
Byle nie przekroczyć ok. 100W bo się obudowa sterownika potopi! Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 12:47, 17 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:51, 09 Lut 2012
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Nie wiem czy już ktoś o tym pisał. Są nowe Oxford'y tzn wymieniono sterowniki (stare zawieszały się - dużo było pisane).
Nowe manetki mają sterowniki z oznaczeniem V7a. Można to poznać tylko po ilości pinów w wyjściu ze sterownika (powinno być o ile pamiętam 9) i jest też malutki napis na manipulatorze w lewym dolnym rogu V7a.
Cena - 164 pln z przesyłką gratis - taką najtańszą ofertę udało mi się znaleźć i mam już je w domu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:13, 09 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Witam.Pewnie już ktoś zadał takie pytanie a mianowicie.Czy mogę podłączyć dwa urządzenia do akumulatora (grzane manetki oxford ,gniazdo zapaliczki)?Czy nie będzie za duży pobór mocy z baterii i jak to będzie się zachowywało po podłączeniu .Przy pracy silnika (ładowanie akumulatora)a na postoju).Z góry dziękuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:02, 09 Lut 2012
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Ja mam wszystko podpięte czyli nawigacje ,grzane manetki,gniazdo zapalniczki,motooiler i wyswietlacz biegów pod to złącze do grzanych manetek i jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:28, 09 Lut 2012
spyder
Motonita

 
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy





pawel257 napisał:
Ja mam wszystko podpięte czyli nawigacje ,grzane manetki,gniazdo zapalniczki,motooiler i wyswietlacz biegów pod to złącze do grzanych manetek i jest ok


Te dodatkowe urządzenia poza grzanymi manetkami mają bardzo niewielki pobór wiec praktycznie są nie odczuwalne dla moto i aku. Jedynie grzane manetki są mocno prądo żerne a są przewidziane w naszych DLach.

Wiec śmiało możesz tam wszsytko podpiąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez spyder dnia Czw 22:28, 09 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:04, 10 Lut 2012
Saimon
A

 
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Dzięki wielkie .Nie byłem do końca pewien czy czegoś nie uszkodzę przy takim łączeniu niezbędników (elektryk ze mnie mierny)jeszcze raz dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:32, 11 Lut 2012
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





grzane manetki dla plecaczka,, to mnie zaintrygowało, przydało by sie, ale kompletnie nie wiem jak szukać i jak hasłować taki wynalazek w goglach,, rzepy, roadrunner powiesz coś wiecej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:03, 11 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A proszę bardzo: http://www.defender.net.pl/product-pol-3669-Podgrzewane-nakladki-na-manetki-Oxford-.html
Te maty mają 2stopniową regulację przełącznikiem, która na upartego może być. Ale moim zdanie warto wywalić ten przełącznik i podłączyć te manetki albo pod osobny sterownik, albo pod wspólny z manetkami kierowcy. Podobnie sprawa wygląda odnośnie podgzewanego siedzenia: http://www.moto-maniak.eu/p2455,podgrzewane-siedzenie-do-quada-motocykla-skutera.html
Na pierwszym stopniu, ta mata ledwo grzeje, na drugim parzy...

EDIT:
Tu jest taniej: http://www.4ride.pl/index.php/polecamy/podgrzewane-nakladki-na-manetki-oxford.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 11:07, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:34, 22 Lut 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





U mnie Saito II i jakoś nie chce mi grzać Sad. Jakiś post temu był link do artykułu opisującego słabe grzanie w Saito i całkowicie muszę się z tym zgodzić. Ostatnio odpaliłem motor, manetki na funkcję START, dioda się odpaliła, odczekałem jakoś kwadrans rozmawiając z kumplem, wsiadłem na motor bez rękawiczek, a manetki ledwo ledwo Evil or Very Mad
Będę szedł do garażu, i sprawdzał jakie tam są na przewodach napięcia. Roadrunner pisałeś, że twoje sterowniki są zrobione na bazie Saito. Możesz napisać coś więcej na temat sterowników? Czy jest tam sterowanie impulsowe, oporowe, czy jak? Może schemat jakiś?


godzinę później...


Patrzyłem i płakałem... Odpaliłem manetki, no i jak poprzednio grzały raczej słabo. Dobrałem się więc do złączek i zaczynam od sprawdzenia zasilania. A tam niecałe 10V Crying or Very sad. Jeżeli manetki zasila dziewiątka z przodu, to się nie dziwie, że słabo grzeją (to przecież prawie spadek o 25%)... Podłączyłem więc manetki bezpośrednio pod prostownik i od razu znać różnicę (prostownik mam lekko nadszarpnięty i daje poniżej 11V więc to nadal nie było to,ale już wiem w czym problem).
Dalej więc sprawdzam czy może na instalacji jest coś nie tak (jakoś miesiąc temu podpinałem się pod złącze dedykowane). Ale opór na kablach jest jak najbardziej akceptowalny (poniżej 1 Ohm). Sprawdzam więc dalej jakie są pod obciążeniem spadki napięć na kablach. Między bezpiecznikiem w skrzynce, a gniazdem grzanych manetek pod airboxem spadek wynosi ok 0,25V, czyli ujdzie. Tak samo jeżeli chodzi o kabel z masą (spadek między - na aku, a pinem w gnieździe manetek). Ale omal nie wyłysiałem, jak zobaczyłem, że spadek między + aku, a bezpiecznikiem to prawi 1V Shocked. Jest to odcinek od aku przez bezpiecznik główny na stacyjkę i dalej wraca do skrzynki bezpieczników, gdzie bez żadnego przekaźnika zasila światła, grzane manetki i całą resztę. Zastanawia mnie więc jak to jest, że zaprojektowali to Japońscy inż. nie dając kabla o odpowiednio większym przekroju. Nie pozostaje więc mi wiele więcej, jak tylko podpinanie przekaźnika pod aku...

Wiem że dla niektórych to jeden wielki bełkot, ale wniosek jest jeden. NIE POLECAM ZŁĄCZA DEDYKOWANEGO Tym bardziej, że trudno się do niego dostać... Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 21:45, 22 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:09, 22 Lut 2012
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





miotacztruskawek napisał:
Nie pozostaje więc mi wiele więcej, jak tylko podpinanie przekaźnika pod aku...

Wiem że dla niektórych to jeden wielki bełkot, ale wniosek jest jeden. NIE POLECAM ZŁĄCZA DEDYKOWANEGO Tym bardziej, że trudno się do niego dostać... Confused


Też tak sądzę - u mnie założono bezpośrednio pod aku i jest ok. Nowe modele Oxford ze sterownikiem V7a posiadają funkcję (jeśli zapomnisz wyłączyć) automatycznego wyłączania urządzenia jeśli napięcie w instalacji motocykla spadnie poniżej jakiegoś pułapu (o ile pamiętam 11,5V). Więc zagrozenie całkowitego wyładowania aku przez manetki teoretycznie znika. Jak sprawdzę czy tak jest to napiszę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:21, 22 Lut 2012
pawel257
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Mi oxfordy na tym złączu elegancko grzeją na 100% jak ustawiłem to po 3km musiałem zmniejszyc bo za gorące były.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 4:12, 23 Lut 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





miotacztruskawek napisał:
U mnie Saito II i jakoś nie chce mi grzać Sad. Jakiś post temu był link do artykułu opisującego słabe grzanie w Saito i całkowicie muszę się z tym zgodzić. Ostatnio odpaliłem motor, manetki na funkcję START, dioda się odpaliła, odczekałem jakoś kwadrans rozmawiając z kumplem, wsiadłem na motor bez rękawiczek, a manetki ledwo ledwo Evil or Very Mad
Będę szedł do garażu, i sprawdzał jakie tam są na przewodach napięcia. Roadrunner pisałeś, że twoje sterowniki są zrobione na bazie Saito. Możesz napisać coś więcej na temat sterowników? Czy jest tam sterowanie impulsowe, oporowe, czy jak? Może schemat jakiś?


godzinę później...


Patrzyłem i płakałem... Odpaliłem manetki, no i jak poprzednio grzały raczej słabo. Dobrałem się więc do złączek i zaczynam od sprawdzenia zasilania. A tam niecałe 10V Crying or Very sad. Jeżeli manetki zasila dziewiątka z przodu, to się nie dziwie, że słabo grzeją (to przecież prawie spadek o 25%)... Podłączyłem więc manetki bezpośrednio pod prostownik i od razu znać różnicę (prostownik mam lekko nadszarpnięty i daje poniżej 11V więc to nadal nie było to,ale już wiem w czym problem).
Dalej więc sprawdzam czy może na instalacji jest coś nie tak (jakoś miesiąc temu podpinałem się pod złącze dedykowane). Ale opór na kablach jest jak najbardziej akceptowalny (poniżej 1 Ohm). Sprawdzam więc dalej jakie są pod obciążeniem spadki napięć na kablach. Między bezpiecznikiem w skrzynce, a gniazdem grzanych manetek pod airboxem spadek wynosi ok 0,25V, czyli ujdzie. Tak samo jeżeli chodzi o kabel z masą (spadek między - na aku, a pinem w gnieździe manetek). Ale omal nie wyłysiałem, jak zobaczyłem, że spadek między + aku, a bezpiecznikiem to prawi 1V Shocked. Jest to odcinek od aku przez bezpiecznik główny na stacyjkę i dalej wraca do skrzynki bezpieczników, gdzie bez żadnego przekaźnika zasila światła, grzane manetki i całą resztę. Zastanawia mnie więc jak to jest, że zaprojektowali to Japońscy inż. nie dając kabla o odpowiednio większym przekroju. Nie pozostaje więc mi wiele więcej, jak tylko podpinanie przekaźnika pod aku...

Wiem że dla niektórych to jeden wielki bełkot, ale wniosek jest jeden. NIE POLECAM ZŁĄCZA DEDYKOWANEGO Tym bardziej, że trudno się do niego dostać... Confused


Gdzieś na kostkach masz zaśniedziałe styki, uważaj żeby Ci się nie popaliły... Mój sterownik zrobiony jest na bazie Saito, ale starych Saito, z paleolitu, albo i plejstocenu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:42, 23 Lut 2012
spyder
Motonita

 
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska, MotoAvToSy





Co do tch 10 V to też tak miałem ale po odpaleniu moto problem znikał. Mi często gęsto na zapłonie bez odpalania manetki nie ruszają tzn odpalają ale po kilku sekundach sie wyłączają. Jak mam moto odpalone to nigdy tego problemu nie było.

To samo zauważyłem również z motooilerem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:47, 23 Lut 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Rzecz w tym, że przy odpalonym moto też słabo grzeje... Na razie jestem rozebrany i czyszczę styki. Jak skończę zobaczę co jest, i czy na światłach też jest tak niskie napięcie. Jeżeli czyszczenie pomoże to luzik. A jak nie to mam plan, żeby zamontować przekaźnik na obwód od bezpiecznika głównego do skrzynki bezpieczników. Zasilanie wezmę po głównym bezpieczniku (z kabla który idzie na stacyjkę), a sterowanie kablem zwrotnym ze stacyjni, który zasila skrzynkę bezpieczników...


Dwa dni później...


Wszystkie styki przeczyszczone. Na tę okazje specjalnie kupiłem "Kontakt 60". Mocniejszego w sklepie już nie było Very Happy . Po przeczyszczeniu i zmontowaniu okazuje się, że tracę na przewodach ok 1.1V. Ale rozmowa z elektrykiem samochodowym mnie uspokoiła... Mówi, że jak bym tracił na kablach ze 3V to wtedy by się trzeba martwić. Jak ucieka mi 1V to znaczy, że instalacje mam w dobrym stanie Wink . W każdym razie pomiarów dokonywałem na włączonym moto i przy ok 3.5 tyś obrotów. Na manetkach było ok 12.5V czyli tyle ile powinno być. Swoją drogą okazuje się po 2 dniach, że manetki grzeją przyzwoicie Smile . Wczoraj przy 6 stopniach i zimowych rękawiczkach momentami dawałem na LO.
Jak się już bawiłem to zrobiłem i pomiary. Wyszło mi , że manetki owszem pobierają tyle co producent przewiduje, ale tylko na gnieździe zasilającym. Z wyliczeń wychodzi że w trybie LO (producent podaje 10W) na gnieździe manetek faktycznie jest 10W, z czego tylko ok 1.6 na manetce (czyli razem 3.2W na samych manetkach), a reszta idzie w powietrze na sterowniku. Analogicznie na HI powinno być 20W i faktycznie tyle jest na zasilaniu, ale na manetce jest niecałe 4W. W trybie START dopiero praktycznie cała moc idzie na manetki (spadek napięcia między zasilaniem a manetkami wynosi ok 1V, czyli z mniej więcej tyle co na tranzystorze). Oznacza toteż , że gdybym odpowiednio udoskonalił system mat grzewczych od lusterek to powinno by to działać... Jeżeli mata miała mieć 10W a w trybie HI u mnie idzie ok 4W to nie powinno być źle. Ale było minęłoSmile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 20:48, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:15, 13 Mar 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





podpowiedzcie na co przykleiliście manetki do kierownicy i rolgazu.
W wknd kleiłem na klej do gumy metalu z Leroya i nie dało rady. Nie wiem czy to wina kleju czy niskiej temperatury w garażu podczas klejenia. Teraz zastanawiam się nad silikonem czarnym wysokotemperaturowym, zda to egzamin? Czy myśleć o czymś innym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:52, 13 Mar 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Najlepszy jest klej butapren, pronikol lub podoby. Zapewnia poślizg przy wciskaniu a jak zwiąże jest nie do ruszenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:16, 13 Mar 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





a po co to kleic??

ja swoje poprostu wcisnelem i leza jak nalezy, a na rolgazie nie scinalem karbow bo okazzalo sie ze manetka na ciasno na nie wchodzi i trzyma sie jak oryginal Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:58, 13 Mar 2012
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





sprobuje jeszcze tym butaprenem, mam nadzieje ze sklei manety przy aktualnej temperaturze (garaż mam nieogrzewany).

ja mam manetki saito II i zarówno prawa jak i lewa sie obracają. garbów z rolgazu również nie ścinałem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:12, 13 Mar 2012
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





U siebie saito II po lewej stronie kleiłem, a na prawej owinąłem rolgaz jedną warstwą taśmy izolacyjnej. Manetka weszła lekko opornie, ale działa teraz bez klejenia. Rolgaz szlifowałem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:47, 13 Mar 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Budapren. Pomaga nałożyć gumy bo daje lekki poślizg a potem skutecznie skleja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:02, 15 Mar 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Pojezdzilem dzis i potestowalem manetki.

Postanowilem nie podlaczac manetek pod oryginalne gniazdo, by nie obciazac niepotrzebnie oryginalnej instalacji.
Postanowilem tez nie podlaczac przekaznika pod oryginalne gniazdo bo malo tam miejsca jest a probojac go schowac pod siedzenie to dodatkowa kablologia jest Very Happy
Postanowilem, wiec wykorzystac dosc dluga, dobrze zabezpieczona wiazke dostarczona przez producenta manetek (nie bylo na nich nazwy Very Happy ) i dociaglem ja do aku, tam znalazlem prad spod stacyjki i znalazlem go w przekazniku do pompy paliwa, wiec z tamtad wzielem impuls do przekaznika. No i sam przekaznik znalazl sobie miejsce obok skrzynki z aku, bez zbednej kablologi.
Teraz najciekawsze.
Manetki wlaczaja sie po przekreceniu kluczyka i dzialaja caly czas gdy silnik pracuje, ale gdy zgasimy moto czerwonym stopem na kierownicy, pompa paliwa staje i manetki sie wylaczaja pomimo ze stacyjka jest w pozycji ON.
W ten sposob silnik gasnie, alternator nie laduje i manetki nie rozladowuja aku.

To tylko takie moje spostrzerzenie, ale jest to jakies rozwiazanie. Idea moze komus sie przyda Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:27, 01 Kwi 2012
soloconte
A

 
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw





Floydoo napisał:

Teraz najciekawsze.
Manetki wlaczaja sie po przekreceniu kluczyka i dzialaja caly czas gdy silnik pracuje, ale gdy zgasimy moto czerwonym stopem na kierownicy, pompa paliwa staje i manetki sie wylaczaja pomimo ze stacyjka jest w pozycji ON.
W ten sposob silnik gasnie, alternator nie laduje i manetki nie rozladowuja aku.

To tylko takie moje spostrzerzenie, ale jest to jakies rozwiazanie. Idea moze komus sie przyda Idea


Mozesz dokladniej opisac ktory to przekaznik , wtyczka bo powiem ze to bardzo sprytne jak moto nie pracuje to nie ma potrzeby grzania , moje manetki od zimy leza i mam zamiar na dniach je w koncu podlaczyc wiem ze nie pora na grzanie ale jakos czasu prżez zime nie bylo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:49, 01 Kwi 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Ja podłączyłem pod orginalne gniazdo , rok przelatałem i problemów żadnych .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:33, 01 Kwi 2012
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





pod siedzeniem za akumulatorem po prawej stronie jest niewielki przekaznik, teraz bez rozlaczania niczego bierzesz probowke i badasz gdzie jest prad na wylaczonym zaplonie, a potem badasz gdzie jest prad na wlaczonym zaplonie, no i gdzie pojawi sie prad po wlaczeniu kluczyka tam mozna sobie pozyczyc sterowanie do naszego przekaznika.
Ja uzylem najzwyklejszego przekaznika, ktory znalazlem w garazu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:14, 01 Kwi 2012
Adamar
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1218
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK





ANDRZEJ napisał:
Ja podłączyłem pod orginalne gniazdo , rok przelatałem i problemów żadnych .


Dokładnie też mam tak zrobione, po co wyważać otwarte drzwi, jeśli jest do tego dedykowane złącze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:35, 15 Kwi 2012
MotorKat
Motonita

 
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż





Czy ktoś ma oryginalne manetki? Będę kupował w przyszłym tygodniu nowego DL-a i go osprzętowiał przy okazji z darmową i stalacją. Manetki suzi są droższe ale jeżeli działają dobrze to już nie będę kombinował bo nie mam czasu na gmeranie w motorze w tej chwili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Instalacja manetek Daytona w ASO
PostWysłany: Wto 19:28, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:58, 18 Paź 2012
Lapi
A1

 
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zakupiłem grzane manetki Daytona. Ponieważ mam motocykl na gwarancji i kiepsko sobie radzę z elektryką udałem się do ASO Suzuki w celu umówienia na instalację. Zapytałem czy mają na miejscu wtyczki do gniazdka dedykowanego. Odpowiedzieli że nie , ale są niepotrzebne bo lepiej podłączyć gdzie indziej. Spytałem gdzie i usłyszałem , że bezpośrednio do aku. Dobrze mi się wydaje , że chcą wykonać instalację najniższym kosztem i się nie napracować ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:07, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:58, 18 Paź 2012
Adwokat diabła
A

 
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 149
Przeczytał: 50 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lębork





Chyba w zeszłym miesiącu bądź dwa miesiące temu czytałem w Motocyklu, ze manetki grzane Daytona to kiepski produkt. Albo masz łapy zlodowaciale bądź kompletnie ugrilowane. Jest jakiś problem z regulacja grzania. Może więc zastanów się czy w ogóle je montować. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:13, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:59, 18 Paź 2012
Lapi
A1

 
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja słyszałem o Daytona raczej dobre opinie (w przeciwieństwie do Oxfordów). Zresztą skoro już je mam to chyba warto zamontować. Moje pytanie dotyczyło ASO, czy przypadkiem nie chcą podłączyć w najszybszy sposób i zgarnąć kasę. Dziwne , że odradzali montaż do dedykowanego gniazda i zalecali podłączenie bezpośrednio do AKU.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lapi dnia Wto 20:15, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:29, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:59, 18 Paź 2012
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





do tego gniazda nie bardzo warto podlaczac,bo tam sie obciaza jakis uklad dodatkowo, ale... ale nalezy podlaczyc przez bezpiecznik i przekaznik. To bardzo wazne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:08, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 8:59, 18 Paź 2012
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 164 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Poniewaz nikt nie jest nieomylny i zawsze bedzie pamietal o wylaczeniu manetek po odstawieniu moto, warto sie wpiac w uklad instalacji sterowany plusem z stacyjki ( poprzez przekaznik)

Proponuje tylna lampe, jest tam taka wolna wtyczka, tylko trzeba ja zmostkowac.

Same Daytony jako manetki sa bardzo dobre, dla tych ktorym bardziej marzna rece ( bez handbarow, letnie rekawice ) faktycznie moze byc na pozycji " ON" chlodno. " START" daje super ale bierze chyba 40 W i na stale nie jest to wyjscie.

Wyjsciem z sytuacji jest zmiana sterownika na bezstopniowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:31, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:00, 18 Paź 2012
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Teraz Daytony są oferowane z 4 pozycyjnym włącznikiem. Więc można nieco lepiej ustawić moc grzania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:57, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:00, 18 Paź 2012
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1815
Przeczytał: 164 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Mlody napisał:
Teraz Daytony są oferowane z 4 pozycyjnym włącznikiem. Więc można nieco lepiej ustawić moc grzania.


Dzieki Mlody, widze ze mozna tez kupic sam sterownik osobno, bede musial podmienic Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:13, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:01, 18 Paź 2012
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jotes napisał:
Mlody napisał:
Teraz Daytony są oferowane z 4 pozycyjnym włącznikiem. Więc można nieco lepiej ustawić moc grzania.


Dzieki Mlody, widze ze mozna tez kupic sam sterownik osobno, bede musial podmienic Wink


Daj znać roadrunnerowi. Robi sterowniki do manetek, o charakterystyce liniowej. Chwalę i polecam, a koszt znacznie niższy niż oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:53, 09 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:01, 18 Paź 2012
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Wydaje mi się, że tak jak piszesz nie chcą się zbytnio napracować... Smile Jeśli fabryczne złącze manetek w nowym DL-u jest umieszczone podobnie jak w starym (pod bakiem), to jest przy tym trochę roboty.

A które manetki kupiłeś??? Te z pomarańczowym przyciskiem? Ich nie polecam, bo diody sygnalizujące poziom grzania marnie świecą i jak jest trochę słońca, to praktycznie ich nie widać... Sam żałuję tego zakupu - zdecydowanie lepsze i praktyczniejsze są prostsze rozwiązania, takiw z klasycznym włącznikiem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:14, 10 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:02, 18 Paź 2012
gregdobrynin
Motocyklista

 
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK





@ gdzie podlaczyc
Ja mialem podlaczone pod instlacje dedykowana (po odcieciu gniazdka oryginalnego i wymianie na takie jakie bylo pod reka). Uzytkowalem je przez ponad rok i z tym podlaczeniem nie bylo zadnych problemow.

@rodzaj manatek
Na DL mialem Saito II
http://www.louis.de/_206d54ca69124e75eda324305c7e8c25d5/index.php?topic=artnr&artnr=10032046

Po roku dzialania, kontroler wysiadl i na drugim stopniu juz nie grzal. Podobne problemy zglaszali inni w komentarzach pod produktem. Nie wiem, czy od tego czasu cos Saito zmienilo. W kazdym razie nie polecam.

Na Teresie zamontowalem Daytona 3, z tym "pomaranczowym przyciskiem".
http://www.amazon.de/Daytona-Heizgriffe-22mm-Lenker-4-Stufen/dp/B0052DSNS6/ref=sr_1_5?s=motorcycles&ie=UTF8&qid=1349824170&sr=1-5

Tak jak bylo wspomniane wczesniej, diody sa malo widoczne. Mi to nie przeszkadza, bo generalnie kontroler zapamietuje ostatnie ustawienie i jak je wlaczysz nastepnym razem, to powraca do tego ustawienia. Grzeja bardzo dobrze (z czterech mozliwych nastawow, uzywalem do tej pory drugiego, przy temp. ok 10C). Uzytkuje na razie 3 miesiace, wiec nie moge sie wypowiedziec co do trwalosci poszczegolnych elementow.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 6:56, 10 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:02, 18 Paź 2012
Lapi
A1

 
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





biblo napisał:
A które manetki kupiłeś??? Te z pomarańczowym przyciskiem? Ich nie polecam, bo diody sygnalizujące poziom grzania marnie świecą i jak jest trochę słońca, to praktycznie ich nie widać... Sam żałuję tego zakupu - zdecydowanie lepsze i praktyczniejsze są prostsze rozwiązania, takiw z klasycznym włącznikiem...

Kupiłem te stare z pokrętłem. Chciałem nowe , ale podobno skończyły się i dystrybutor sam nie wie kiedy będzie następna dostawa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:52, 16 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:02, 18 Paź 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Ja mam Daytony 2 sezony , podpięcie w orginalne gniazdo znajdujące się pod bakiem z przodu air boxa . Tam jest kostka w którą trzeba wpiąc kabel którego nie mają w ASO lub nie wiedzą że mają . Jest to kabelek od sygnału dźwiękowego długości około
15 cm , numer tego kabelka poszukaj na forach w temacie grzane manetki . Koszt w ASO 52 zł .
Pracy jest na 5,6 godzin jak się browarka nie pije , a jak się pije to i 7 godzin zejdzie .
Acha - dotyczy to starego Delka , ale myśle że instalacja jest taka sama .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:30, 18 Paź 2012
PRZENIESIONY
Czw 9:03, 18 Paź 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Kolego Lapi, na forum są już przynajmniej 2 tematy dotyczące podgrzewanych manetek. Można tam znaleść wszystkie informacje odnośnie manetek różnych producentów jak i sposobów ich montażu i podłączenia.
Konrad, przenieś to wszystko do odpowiedniego tematu.
Odnośnie samego podłączenia manetek zapraszam do mnie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym lub priv.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:01, 28 Gru 2012
sladek
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jestem świeżo po montażu Oxfordów na nowym sterowniku.

Po drodze sporo się dowiedziałem to się podzielę wiedzą - może się komuś przyda.

1. ASO w którym byłem montowało manetki bezpośrednio pod akumulator - jako przyczynę podają bardzo trudny dostęp do kostki oryginalnej. Mogę to częściowo potwierdzić. Trzeba dobrać się do górnej obudowy filtra powietrza. Potem to już pikuś. Od przodu widać wolną wtyczkę do której da radę wetknać ten kabelek z ASO. Mogę jednak zrozumieć że ASO robi to inaczej bo koszt u nich był by za duży.

2. Nowy DL ma łatwo dostępne to gniazdo, można się niego dostać bez rozkręcania czegokolwiek - w ASO mechanik przymnie wsadził rękę, wyciągnął wytyk i sprawdził czy znaleziony kabelek pasuje.

3. Kabelek "znaleziony" gdzieś u nich na warsztacie to podobno od pozycji albo kierunku - pasował idealnie w gniazdo w nowym DLu oraz do mojego K7. Nie był to ten 36852-06G00 bo miał inne zakończenie z drugiej strony i był krótszy bo tak około 8 cm tylko. Zdał jednak swoje zadanie należycie i do tego kosztował 0zł Smile

4. Z rolgazu usunąłem wypusty, kołnierz od strony ciężarka oraz ten stożkowy od strony startera na który była naciągnięta oryginalna guma. Z menetek należało uciąć te wystające małe zewnętrzne "tulejki" - po tych zabiegach matetki pasują idealnie. Kończą się równo z kierownicą.

To chyba tyle.

Czy "nowy" sterownik faktycznie jest lepszy i mniej awaryjny to dowiem się pewnie dopiero za jakieś 2 lata. Na razie wszytko działa.

Pozdro.
Sladek.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
grzane manetki w DL-u
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 7 z 8  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin