Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jeszcze o łańcuchu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pon 8:32, 18 Sty 2010    Temat postu:

Załóż wzmocniony lub super wzmocniony- sporo osób narzekało na nierównomierne wyciąganie się tego "normalnego" łańcucha nawet w 650 co powoduje niepokojacy hałas- to efekt sporego momentu, który przenosi V-ka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZowA
A2



Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:39, 18 Sty 2010    Temat postu:

No własnie hałas.... Troszke mnie uspokoiłes Biały bo jak przed zakończeniem sezonu jeździłem to miałem wrazenie, ze cos sie zaraz rozpadnie od spodu. Tak myslałem, ze moze to byc wina łańcucha ale na 100% pewny nie bylem. Teraz juz chyba wiem, ze musze go wymienic. Myśle, ze zainwestuje w pożadny łańcuch przy mojej jeździe to Mi starczy na wiecej niz duuuuużooooo Smile Aczkolwiek nowy sezon - nowe wyzwania.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 20:23, 09 Lut 2010    Temat postu:

Hej.
To jak to jest z ta iloscia zebow w zembatkach w DL 1000?
Jakos nie moge sie doczytac Smile
Bede zmienial naped i moze bym cos zmienil w ilosci zebow.
Pozdrawiam,Michal
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:56, 09 Lut 2010    Temat postu:

jak jest temat o łancuchu to mam pytanie do włascicieli 1000-ców.
za pare tkm czeka mnie zmiana napedu. Czy ktos z was zakłądał inne niz oryginalne przełozenie (wiecej zebów z przodu lub mniej z tyłu) jaki był rezultat, czy na 6stce jeździ sie ok, czy nie trzeba czesciej wbijac 5ki? bo tego sie obawiam, natomiast chciałbym zredukowac obroty przy predkosciach okolo 140-160. licze tez przy okazji na to ze spalanie moze spasc o kilka setek na każde 100km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Śro 20:23, 10 Lut 2010    Temat postu:

Przednia zebatka 17 zębów
Tylnia 42 zęby.
Łańcuch typ 525 i 112 ogniw.
Ja osobiście nie kombinowałem z wielkościa zembatek.Nie było potrzeby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:13, 11 Lut 2010    Temat postu:

jakub, sprawdz sobie to [link widoczny dla zalogowanych]
podstawiasz rozna zebatki i Ci wszystko ladnie wypisuje (oczywiscie w teorii Smile)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:02, 21 Mar 2010    Temat postu:

Panowie odświeżam temat, o łańcuchu...
do tej pory smarowałem Maraudera 250, jak wiecie mniejszy ale też Suzi.

Najpierw WD 40 czyszczenie, wytarcie po jakimś czasie - potem olej silnikowy smarowanie, chociaż piszą, że czyszczenie naftą w instrukcji.

Do DL` mam tylko instrukcję po frenczu, stąd moje pytanie, a raczej dwa.

Czy smarujecie podobnie łańcuchy i co ile? w Marauderze co 1000 km, itd. a jak w DLu?.

Drugie pytanie:
- wiem, że dyskusja się już toczyła ale nie mogę znaleźć :/ szukałem po 6 stronach w tym dziale...
Co ile wymieniamy napęd? mam 25k km i nie wydaje się zużyty.
Czekam na instrukcje od KOKO Wink ale przy okazji pytam.
Dzięki za info z góry


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cezar_LBN dnia Nie 22:17, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:17, 21 Mar 2010    Temat postu:

Cezar, smaruje się jak jest suchy, tzn jak błyszczą się rolki a wymienia jak jest zurzyty, nadmiernie wyciągnięty lub zębatki przypominają piłę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:21, 21 Mar 2010    Temat postu:

jestem przewrażliwiony ostatnio mocno Wink stąd chęć poparcia swoich przemyśleń przez innych... ale już się utwierdziłem, dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:28, 21 Mar 2010    Temat postu:

Nie wiem jaki tam jest łańcuch, ale słyszałem, że traktowanie łańcuchów WD40 to grzech i przestępstwo Very Happy. Tak mnie uczono. Ja smaruję łańcuch co 400-500km. Nie ma kilometrowego miernika, którego należałoby się trzymać w przypadku jego wymiany - masz w instrukcji zdjęcie zużytych zębatek, jak twoje się takie zrobią, to znaczy, że czas wymienić. A łańcuch oczywiście wtedy, kiedy przekracza możliwość regulacji. Wychodzi na to, że na ogół wymienia się te elementy w kompletach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:31, 21 Mar 2010    Temat postu:

Zamiast smarowania WD 40, który jest suchym penetrantem polecałbym mycie naftą. Wcześniej czyściłem i smarowałem sprayami motocyklowymi ale odkąd mam olejarkę nie zaglądam do łańcucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:32, 21 Mar 2010    Temat postu:

to co radzisz do czyszczenia zamiast WD40? naftę tak jak piszą w manualu Maraudera?
Czy coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:36, 21 Mar 2010    Temat postu:

Czyść naftą i małym malarskim pędzelkiem. Swój od czasu do czasu myję naftą i jest dobrze.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Nie 22:38, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:46, 21 Mar 2010    Temat postu:

"Chcesz to sprawdzac na wlasnej kieszeni - droga wolna. Jednak:
gdzies cos kiedys bylo ze WD40 niszczy gumowe uszczelnienia lancucha
(O-ring, X-ring XW-ring) i do czyszczenia lancuchow z uszczelniaczami lepiej
uzywac np nafty."

"WD40 odstaw na półkę
przejedź się np. do matketu budowlanego kup nafte swietlną (taką do lamp
nawtowych) Smile są w butelkach jak rozpuszczalniki, denaturat itp. jest tanie
i nie znam nic lepszego do czyszczenia łańcucha."

"wiem, postapilem kiedys bardzo zle. umylem lancuch WD40. wiem,
to gowno rozpuszcza o-ringi. stalo sie. oczywiscie jak juz lancuch
lsnil (i zebatka) to nasmarowalem go sprayem do tego przeznaczonym.
ale co jakis czas czulem jeszcze smrod WD40 grzejacego sie pewnie
gdzies przy zebatce z przodu). zdalem sobie wlasnie sprawe ze WD40 w
trakcie mycia lancucha na motocyklu (nie rozkutego) mogl sie dostac
gdzies w szczeliny przy przedniej zebatce i wyplukac smary potrzebne
do normalnego funkcjonowania Wink. co teraz?"
-ale wtopa Very Happy

W instrukcji jest wszystko napisane. WD40 bym odstawił na półę (zakazują też używać benzyny..). O tym rozpuszczaniu O-ringów już bardzo dawno temu mówiono. Nie potrafię tego potwierdzić, ale taka chodzi opinia i już. Nafta i smary do łańcuchów z O-ringami - tak mówi instrukcja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:52, 21 Mar 2010    Temat postu:

Zresztą, nafta jest tłusta i... tania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cezar_LBN
Motocyklista



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 22:55, 21 Mar 2010    Temat postu:

no to stawiam na naftę, nie chce nic spieprzyć, po opisie wnioskuje, że instrukcji waaaarto się trzymać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 23:05, 21 Mar 2010    Temat postu:

Ku przestrodze ....
Tylko proszę niech nikomu nie wpadnie do głowy pomysł czyszczenia łańcucha przy zapuszczonym silniku i wbitym biegu. Niedawno dowiedziałem się, że kolega z pracy wpadł na taki pomysł, nie wiem - z lenistwa chyba bo nie chciało mu się kręcić kółkiem. Potem szukał kawałków palców wewnątrz rękawic Shocked Rolling Eyes Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Nie 23:06, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Pon 14:56, 22 Mar 2010    Temat postu:

Nafta lub specjalnie przeznaczone do tego spraye. Amen.

Dodam tylko dla posiadaczy 650, ze przy 7tys/obr mam 100mph. Tylnia zebatka mniejsza o dwa zeby. Spalanie spadlo dosc znacznie na trasie. Srednio na autostradzie 4,5L przy predkosciach 70-85mph.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gumbas
A2



Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czernica

PostWysłany: Pią 20:45, 09 Kwi 2010    Temat postu: dl tasalp 650 łańcuch

Ja mam fabryczny przejechane 15 tys. naciągany 2 razy smarowany castrolem o -ring w trasach i olejem silnikowym gąbeczka na miejscu dwa dni temu umyłem rozpałką do grilla szczoteczką do zębów potem motosolem i karcherem i zainstalowałem motooiler zalałem maluchowskim selektolem 15/40 .W poprzednim moto trampku 650 na napędzie zrobiłem 35 tys. stosując metodę na miejscu selektol i gąbka do naczyń trasa castrol O-ring końcówka brutalna z Winnicy na Ukrainie do Wrocka częściej naciągałem łańcuch niż tankowałem a na a4 to chyba asfaltu dotykał a regulacji niet. Dojechałem ale łańcuch prawie przetarł wałek dźwigni zmiany biegów a zębatka zdawcza była ostrzejsza niz gwiazdki ninja w filmach z Chuckiem Norisem. Reasumując SELEKTOL uber alles. I w trasę nowy napęd bo koniec jest zaskakująco szybki. Spreje do łańcucha niby wygodne trzymają trochę dłużej niż olej ale drogie i umyć łańcuch po tej gumie do żucia do dwie rozpałki mało Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pią 22:39, 09 Kwi 2010    Temat postu:

A używał ktoś tego -> [link widoczny dla zalogowanych] ?? Tutaj recenzja [link widoczny dla zalogowanych] Podobno lepiej i szybciej niż szczoteczką do zębów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 22:47, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Ja mam, używam od czasu do czasu, ale nie polecam zamontować, zapinąć bieg i płukać w ten sposób łańcuch. Całe moto obryzgane naftą i wszystko w około też. Jak się pokręca powolutku kołem nie ma problemu. Łańcuch po myciu - jak nowy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 13:12, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Panowie, a mycie ropą jest też grzechem ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 16:22, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Gogo, wiekszość substancji ropopochodnych w tym i olej napędowy, są agresywne dla gumy(powodują że bardzo szybko parcieje i robi się krucha).
Dlatego jeżeli nie chcesz żeby Ci o/x/w ringi powypadały z łańcucha, nie myj go ropą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudiss
A1



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytów-Złotów

PostWysłany: Czw 20:56, 15 Kwi 2010    Temat postu:

W dniu dzisiejszym otrzymałem zakupiony zestaw napędowy do DL1000.
Zębatka 17-przód , 41-tył natomiast łańcuch 114 ogniw. Oryginalna konfiguracja napędu to: zębatka. przód - 17/ tył - 41/ łańcuch ogniw - 112.
Proszę o sugestię w tej kwestii. Montować łańcuch z 114 ogniwami?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudiss dnia Czw 22:12, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Pią 5:09, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Może zabraknąć Ci regulacji naciągu lub szybko ci sie skończy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudiss
A1



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytów-Złotów

PostWysłany: Pią 6:26, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Też tak sądzę dwa ogniwa więcej to ponad dwa centymetry. Mam nadzieję, że bez problemu można skrócić i skuć oryginalną zakuwką?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gogo
A2



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:32, 19 Maj 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
Gogo, wiekszość substancji ropopochodnych w tym i olej napędowy, są agresywne dla gumy(powodują że bardzo szybko parcieje i robi się krucha).
Dlatego jeżeli nie chcesz żeby Ci o/x/w ringi powypadały z łańcucha, nie myj go ropą...


O q-wa!!! W takim razie muszę iść po rozgrzeszenie Smile
Dzięki za info.
AVE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzo
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:01, 19 Maj 2010    Temat postu:

dudiss napisał:
Też tak sądzę dwa ogniwa więcej to ponad dwa centymetry. Mam nadzieję, że bez problemu można skrócić i skuć oryginalną zakuwką?


Trochę późno przeczytałem.
Skracasz i po problemie do oryginalnej ilości ogniw. Zakuwka powinna być w zestawie. Tylko zrób to na nowym zestawie napędowym jak zakładasz a nie później.

p. Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:54, 28 Maj 2010    Temat postu:

Jaki powinien być luz łańcucha na centralce bez obciążenia? Jak podciągnę to strzela, jak poluzuję to lata jak opętany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:57, 28 Maj 2010    Temat postu:

Ne na centralce tylko na kosie. Stawiasz motór na kosie i ma być 3-4cm luzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudiss
A1



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytów-Złotów

PostWysłany: Pią 19:45, 28 Maj 2010    Temat postu:

W serwisówce jest określony naciąg od 2-3 cm, motocykl ustawiony na bocznej nóżce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:58, 28 Maj 2010    Temat postu:

Pomyliłem sie o 1 cm Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:24, 28 Maj 2010    Temat postu:

Dzieki, jutro sprawdze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:06, 07 Wrz 2010    Temat postu:

1) Rozumiem, że luz łańcucha sprawdzamy między skrajnymi pozycjami - między max góra i max dół?
Niedawno zostałem wyśmiany, kiedy powiedziałem mechanikowi, że w instrukcji do DL'a jest napisane o 2-3cm luzu. Doszedł do tego, że ktoś źle napisał instrukcję... Jakie macie w tym doświadczenie? Ktoś faktycznie ustawia na te 2 cm?

2) Przeczytałem cały ten wątek a także kilka innych tematów na innych forach. Poczytajcie tutaj o przebiegach łańcuchów - 35 tyś. mil, 27 tyś. mil, 31 tyś. mil [link widoczny dla zalogowanych]

I jak oni to robią? Jest szansa, że jeżdżą w 100% po autostradach, ale nie sądzę... Mój Strom ma 20kkm czyli ok. 12500 mil i łańcuch naciągałem po raz pierwszy jakieś 4kkm temu, teraz chyba muszę znowu, ale nie wierzę, że mógłbym dojść do 56kkm na łańcuchu (35tyś. mil) czy nawet do 40kkm. Ktoś znajduje na to jakieś wyjaśnienie?
---------------------------------------------------------------------------------
"On the other hand, too loose may (just) shorten the chain life (instead of 20K-30K Miles you will have to replace it by 10K-20K Miles)
But remember, a modern chain (like the one we have in our V-strom) needs much less maintenance of tightening. (Rarely do you need to tighten the chain)

I own my bike for the last 4.5 years, almost 70K Miles on it. I have replaced the chain twice so far (Roughly 25K-30K Miles for a set of chain and sprockets)."
[link widoczny dla zalogowanych]

...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 20:24, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:59, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Ja zrobiłem na swoim seryjnym napędzie 33tys. Myślę że pociągnął by spokojnie do 40tys gdyby nie przygoda z zębatką w Grecji. Do przebiegu ok. 10tys nie wiem jak był czyszczony i smarowany, potem przez kolejne 15 tyś. km. smarowany sprayem i czasem czyszczony. A potem do końca żywota olejarka i nie myty ani razu. Teraz założyłem DID'a 525VM - po założeniu naciągany pierwszy raz po 500km a od tamtej pory, tj. ok 3 tys. km nie naciągany, jeżdżony ostro po Alpach, mieście i offroadzie. Myślę, że przebiegi które podał V-Told są dość realne do osiągnięcia, zwłaszcza jeżeli ktoś robi większość po autostradzie i na dodatek ma olejarkę.

P.s. V-Told widzę, że zmieniłeś avatar - ten jest dużo ładniejszy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:09, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Wielkie dzięki za odpowiedź Młody. A więc jest nadzieja. Dodam jeszcze, że gdzieś wyczytałem informację jakoby na zestaw jeden łańcuch + tylna zębatka potrzebne były dwie przednie zębatki (mówiąc o przebiegach jak powyższe).

Cieszę się, że avatar się podoba. Mnie również jest od razu przyjemniej, gdy na niego spojrzę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:26, 07 Wrz 2010    Temat postu:

I ja zmieniłem jedną przednią zębatkę. Jakoś mi wytrzymała ze 17 tysi chyba.
a o luzie na łańcuchu to bardziej się skłaniam na 3-4cm luzu. i tak go zostawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 7:47, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Pisałem już gdzie indziej. Ja zmieniłem cały napęd po 36000 tys i wg mojej oceny tylko zębatka zdawcza kwalifikowała się tak naprawdę do wymiany, tylna zębatka i łańcuch spokojnie by dociągnęły do 40, może 45 tys km. Łańcuch smarowałem sprayem Castrol O-R, czyszczony "chain cleanerem" praktycznie tylko przy okazji przeglądów co 6000 km. Jeżdżone i po asfalcie i po szutrach, po autostradach z oczywistych względów niewiele - tyle co powrót znad Adriatyku i okazjonalnie na tych nielicznych w Polsce...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 12:22, 08 Wrz 2010    Temat postu:

V-Told napisał:
Wielkie dzięki za odpowiedź Młody. A więc jest nadzieja. Dodam jeszcze, że gdzieś wyczytałem informację jakoby na zestaw jeden łańcuch + tylna zębatka potrzebne były dwie przednie zębatki (mówiąc o przebiegach jak powyższe).


Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartosz
A1



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:35, 08 Wrz 2010    Temat postu:

nieprosty napisał:

Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.


A nie trzymacie się zasady, że jak się już wymienia to cały zestaw? Wg mnie przez czas nakręcenia 30000 km wszystko się zużywa równomiernie, więc czy włożenie jednej nowej zębatki nie zaburza "harmonii" układu napędowego? Smile

Co do przebiegu rzędu 40000 km i więcej na jednym napędzie to wg mnie normalna sytuacja w krajach gdzie śmiga się po autostradach(o czym wspomnieliście) i nie powinno to dziwić jeżeli się jedzie równomiernie 200 km bez zmiany biegu Very Happy

Mnie nawet szokują wasz przebiegi o których piszecie rzędu 35000 km Very Happy
I już taka wartość wynika z przewagi jazdy turystycznej. Kupiłem Sv z przebiegiem 12000 z oryginalnym napędem.... w tej chwili mam 18000 tys. na liczniku i myślę, że szykuję się wymiana gdzieś przy 22 tys.
Zębatki są ok, ale łańcuch się nierówno rozciągnął Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 16:54, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Bartosz napisał:
nieprosty napisał:

Zgadza się. Zębatka zdawcza jest najmniejsza więc się najszybciej zużywa więc automatycznie jeżeli nie wymienimy jej na czas to automatycznie zacznie nam zużywać łąńcuch.


A nie trzymacie się zasady, że jak się już wymienia to cały zestaw? Wg mnie przez czas nakręcenia 30000 km wszystko się zużywa równomiernie, więc czy włożenie jednej nowej zębatki nie zaburza "harmonii" układu napędowego? Smile

Ja się trzymam, stwierdziłem tylko fakt dotyczący zużywania Wink
Wiadomo że najlepiej jest zmienić cały napęd bo wszystko wtedy do wszystkiego pasuje. Ale jeżeli ktoś chce trochę pooszczędzać to wymiana zębatki zdawczej w odpowiednim momencie jest całkiem ciekawym rozwiązaniem.

Zużywało by sie wszystko równomiernie gdyby przednia i tylna zębatka były tych samych rozmiarów. W dużym uproszczeniu obie zębatki muszą przenieść tę samą siłę. Tyle że to samo obciążenie w tej większej jest rozłożone na większą ilość zębów stąd mniejsze zużycie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:29, 08 Wrz 2010    Temat postu:

Skorygowałem więc luz łańcucha. Trochę to zaniedbałem i luz wynosił już około 60mm. Doszedłem do poziomu 35-40mm i myślę, że tak będzie w sam raz. Zniknął mi prawie cały jeden "kwadracik" z miarki (jeden - w sensie kolejny, niestety nie pamiętam ile ich tam jest). Zostały jeszcze cztery, więc jestem dobrej myśli. Dzięki za odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 1:31, 09 Wrz 2010    Temat postu:

Jezeli zywot napedu zalezy od predkosci to moze to byc powod dlaczego tyle wytrzymuja. w us max predkasc na autostradzie to 70 mph czyli jakies 110 km/h, i raczej wszyscy tego przestrzegaja, poza tym V-TOLD na mapce w linku ktory podalec jest pokazane zechodnie wybrzeze, a tu raczej nie pada za czesto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 9:08, 09 Wrz 2010    Temat postu:

Duzy przebieg na napedzie tylko na scotlerze. Na forum varadero chlopaki troche o tym pisza. Znane sa przypadki ze przez 40tys ani razu nie naciagaja lancucha, a objawem smierci sa wypadajace rolki. Z tego co czytalem to dobrze ustawiony skotler wydluza zycie o jakies 30-40%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 11:03, 09 Wrz 2010    Temat postu:

magrafb napisał:
Duzy przebieg na napedzie tylko na scotlerze. Na forum varadero chlopaki troche o tym pisza. Znane sa przypadki ze przez 40tys ani razu nie naciagaja lancucha, a objawem smierci sa wypadajace rolki. Z tego co czytalem to dobrze ustawiony skotler wydluza zycie o jakies 30-40%


Głównym objawem śmierci dla mnie jest nierówne wyciągnięcie lub zbyt duże wyciągnięcie. Mam na mysli że łańcuch daje się za bardzo odciągnąć od tylnej zębatki, tego już się nie da nadrobić naciągając go. To co opisałeś kojarzy mi się z niedopilnowanym stanem łańcucha i jazdą na bombie zegarowej.

Jeżeli chodzi o scottoillera to uważam że poza wygodą nie wnosi on zbyt dużo (dla większości). Napewno wydłuża on życie napędu, kwestia tylko kto tego potrzebuje i mu się to opłaca. orginalny scottolier to cena podobna do wymiany napędu.
Ja osobiście lubie smarować łańcuch z tego względu że przez wrodzone lenistwo gdybym miał scottoilera to bym stan łańcucha sprawdzał raz na dwa lata Wink

Sam zrobiłem na razie 14000 i napęd jest w nienajgorszym stanie. Myślę że do 25000 dociągnę albo więcej. Jeżeli ktoś planuje zrobić swoim motocyklem 70000 km to pewnie mu się opłaca. Ja podejżewam że więcej jak 50000 nim nie zrobie bo będę zmieniał na coś innego Wink Więc zamiast kupować scotta wymienie napędWink

To troche tak jak ze świecami irydowymi. Wszyscy zakładają droższe świece a tylko 10% z nich robi taki przebieg że im się to opłaca Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tipor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki

PostWysłany: Wto 12:11, 14 Gru 2010    Temat postu:

No i odświeżamy temacik Cool

Mam do wymiany łańcuch i teraz takie pytanie... " Czy może któryś z szanownych używał łańcucha napędowego firmy ESJOT? " Warto to kupować czy już lepiej inwestować w DID'a np.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buli
A2



Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Myszków

PostWysłany: Nie 12:07, 20 Lut 2011    Temat postu:

w/g mnie Esjot produkuje tylko zębatki, ale mogę się mylić
są one takiej sobie jakości, lepiej kupić JT lub Sunstar

a jeśli chodzi o dobór typu łańcucha i jego długość przy zmianie przełożenia
to pomocny może być katalog Larsson
po wejściu w konfigurator zestawów napędowych mamy fabryczne przełożenie i listę dostępnych zębatek z inną ilością zębów
wybieramy inne przełożenie i w następnej zakładce system proponuje łańcuch o długości odpowiedniej dla nowego przełożenia
pokazuje też listę dostępnych rodzajów łańcuchów, oraz ich maksymalne obciążenie
na bieżąco podlicz koszt takiego zestawu
link: [link widoczny dla zalogowanych]

jedynym mankamentem jest to,że lista łańcuchów jest krótsza niż to co jest dostępne w Larssonie
nie pokazuje łańcuchów dostępnych na specjalne zamówienie np. dla DL650 '04 :
[link widoczny dla zalogowanych]
DID 525 ZVMX/116 -ZVMX to najnowszy łańcuch w ich ofercie i w rozmiarze 525 jest mocniejszy o prawie 20% od ZVM2 (w/g larsson.pl)
a to chyba najmocniejszy na dzisiaj łańcuch na rynku

edit:
i jeszcze temat koloru łańcucha, w/g mnie złoty jest dla estetów i p... , jest tak samo mocny jak czarny w danej wersji


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buli dnia Nie 16:36, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Nie 15:15, 20 Lut 2011    Temat postu:

wedlug mnie to warto zainwestowac w DIDa i to najmocniejszego, dodatkowo proponuje szukac z zebatkami Sunstara,,,, oryginalna japonska produkcja...

moto z duzym momentem, sporo mocy i do tego duze tetnienia silnika wiec jak na moje to sugerowalbym DID 525ZVM2 na Sunstarze... pewnie mnie to czeka w ten sezon ale coz.... sie chec jezdzic trzeba bedzie wybecelowac te 600 stowek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:16, 20 Lut 2011    Temat postu:

odezwij sie do Brzo, zawsze pare procent zostanie na procenty Smile
Mam VM2 i już raz po 17kkm wymieniłem przednią zębatkę. Taki urok twardego łańcucha;)
ale polecam po 19kkm i z założoną oliwiarką ma jeszcze połowę zakresu regulacji łańcucha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 0:17, 21 Lut 2011    Temat postu:

Ja jako posiadacz VM mogę napisać, że po 5tys nie naciągałem jeszcze łańcucha (nie licząc naciągania po ~200 km od założenia, kiedy to łańcuch musi się "ułożyć"), zastosuj się więc do rady konra.dzik'a i załóż VM2 - 40tys na łańcuchu gwarantowane. Tylko zakładaj do takiego łańcucha kiepskich zębatek, posypią się szybko i zabiją łańcuch. Tylko JT lub Sunstar.

BTW - wie ktoś jaki jest seryjny napęd w DL650 K6? Ja zrobiłem na nim 35tys i gdyby nie wyłamanie zębów przedniej zębatki to myślę, że do 40 000km by dotrwał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin