VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> DL650 04' Dławienie powyżej 7tyś obrotów.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
DL650 04' Dławienie powyżej 7tyś obrotów.
PostWysłany: Pią 10:42, 04 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Witam Koledzy i Koleżanki!

Przejrzałem tematy i nie znalazłem takiego, który tyczyłby się mojego problemu więc pozwolę sobie na założenie nowego tematu.

Problem wygląda następująco:
Ok miesiąc temu kupiłem Suzuki DL650 z 2004 roku podczas kupna zwróciłem uwagę, że głośno chodzi pompa paliwa - dziwny dźwięk wydaje.
Sprzedający twierdzili, że niektóre DL'e tak mają - wiadomo jak to sprzedający!Smile
Korzystając z cieplejszych dni zacząłem trochę jeździć i zauważyłem, że jak już motocykl się odpowiednio zagrzeje po kilku dziesięciu km to przydusza go powyżej 7 tyś obrotów.
Z dołu ciągnie bardzo przyjemnie, ale dochodzi do 7 tyś i tak jakby go coś odcinało.
Podejrzenie padło na pompę paliwa z racji, że głośno chodzi.
Może macie jakieś swoje propozycje?

Z góry dzięki za pomoc!

Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:53, 04 Kwi 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Dla mnie Vstrom też jest nowością dlatego ja niestety nie pomogę...
Btw. Jaki dźwięk daje ta popma paliwa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:21, 04 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Ciężko opisać, takie piszczące wycie... ale nie bardzo głośne


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:27, 04 Kwi 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Hej, kolego. A przywitać się (w Przywitalni), zgodnie z zasadami forum to nie łaska? Wstyd. I to jeszcze mój krajan.....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Pią 11:28, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:40, 04 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Drogi kolego "j23a" poprawiłem się i poczyniłem odpowiednie kroki w ramach zrehabilitowania sięSmile)

A czy jakieś rady co do mojej sytuacji z dławieniem?

pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:05, 04 Kwi 2014
j23a
Motonita

 
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 957
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





No, cóż. Mój poziom zaawansowania technicznego podyktowany okresem użytkowania Deela (od stycznia 2014) pozwala mi jedynie na przytoczenie zasad forum Smile.
W tym zakresie musisz liczyć na pomoc bardziej doświadczonych forowiczów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:47, 04 Kwi 2014
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Z opisu obstawiałbym przytkany filtr wysokiego ciśnienia pompy paliwa.
Poczytaj ten wątek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Pią 13:51, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:49, 04 Kwi 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





2004 Ech to był rocznik...
Pompa paliwa w tych maszynach chodzi głośno. Taki model. Jest też o tym wątek.
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/piszczaca-pompa-paliwa,5136.html

Co zaś do podduszania to jeżeli chodzi o pompę, to łatwo ją przeczyścić. No chyba że masz brudny filtr wewnętrzny. Wszystko masz opisane tu. Jest też link do zagranicznego forum jak wstawić drugi filtr, jak ci się zapcha ten wewnętrzny.

Natomiast oprócz układu paliwowego zastanawiam się też nad regulacją zaworów. Zwłaszcza, jeżeli zaczyna się dławić dopiero po rozgrzaniu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:07, 07 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Witam,

Wczoraj trochę porozbierałem moto i wyciągnąłem pompę paliwa, aż nie mogłem uwierzyć ile w niej było syfu. Zebrało się dosłownie takie błotko i taki sylikon. Przeczyściłem wszystko złożyłem i po przejażdżce jest o wiele lepiej. W zasadzie problem jakby zniknął. Oczywiście muszę zrobić trochę km, żeby mieć pewność.
Dodatkowo zmieniłem olej w lagach na 10w i zauważyłem, że mam luz na piaście przedniego koła, no i huczy łożysko. Więc jutro kolejne rozbieranie... Ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić?

Pozdrawiam,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:19, 07 Kwi 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Service manuala sobie ściągnij - dził linki do DL


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:28, 07 Kwi 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Niejako przy okazji "zasyfionej" pompy paliwa - jak oceniacie te wszelkie "uszlachetniacze" do paliw czy dodatki czyszczące? Działa to czy ściema? Parę razy wlewałem do samochodu firmy STP, ale że nie miałem przed wlaniem problemów, to i nie odczułem jakiejkolwiek poprawy po.
Profilaktyka, ale w sumie nawet nie wiem czy to była potrzebna i rzeczywista profilaktyka, czy tylko placebo, bo nie było i nie ma objawów choroby...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:24, 07 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





"Staszek" Też zastanawiałem się nad tym. Myślałem czy może da coś wlanie lepszego paliwa, np. V-power 100oct.? Da to coś? Wszystkie te uszlachetniacze do paliwa nie cieszą się dobrą opinią... :/ sam nie wiem czy to dobry pomysł..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:21, 08 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Wczoraj skorzystałem z pięknej pogody i zrobiłem Moto 250km i stwierdzam, że chodzi idealnie! bez porównania z poprzednim stanem!
Bardzo płynnie przechodzi przez cały zakres obrotów.
Jedyne co mnie wciąż martwi to, to że pompa głośno chodzi... :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:24, 08 Kwi 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





MPawel_PP napisał:
Wczoraj skorzystałem z pięknej pogody i zrobiłem Moto 250km i stwierdzam, że chodzi idealnie! bez porównania z poprzednim stanem!
Bardzo płynnie przechodzi przez cały zakres obrotów.
Jedyne co mnie wciąż martwi to, to że pompa głośno chodzi... :/
jak masz możliwość to nagraj zjawisko i wrzuć na YT- może wszyscy tak mają. U mnie (jak wynika z Twojego opisu) też ją trochę słychaćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:58, 23 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





No i niestety temat powrócił:/ W niedzielę po przejażdżce zauważyłem, że jest ten sam efekt. Manetka odkręcona na maxa dławi się, lekko popuszczę i wyrywa do przodu:/
Jadę jutro do serwisu jak się coś dowiem to się podzielę info. Znalazłem na allegro pompę paliwa, wygląda o niebo lepiej niż moja i facet udziela jakiejś tam gwarancji. Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:02, 23 Kwi 2014
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Z twojej wypowiedzi wnioskuję że wyczyściłeś sitko pod pompą. Musisz kupić w suzuki za jedyne ponad 300pln filtr (to ten czarny plastykowy element w który wsuwa się pompę).
Na 99% pomożeSmile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:53, 23 Kwi 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





No właśnie to może być jeszcze filtr wewnętrzny...
Ja tam zamiast kupować filtr, najpierw bym spróbował ominąć ten filtr wewnętrzny i zastosował bym coś na ten kształt
http://allegro.pl/filtr-benzynowy-paliwa-harley-davidson-triumph-i4162548214.html
Koszt niewielki, a jak by się okazało, że to jego wina, wtedy bym rozważał zakupienie oryginału za jedyne...

Jak to zrobić znajdziesz tu...
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,6105.0.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:53, 28 Kwi 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Wymieniona pompa na nową (używaną) i jak na razie bez problemowo.
Dużo ciszej pracuje niż poprzednia i podczas jazdy nie ma żadnego dławienia.
Oby tak było do końca...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WSZYSTKO OK
PostWysłany: Czw 14:24, 24 Lip 2014
MPawel_PP
A1

 
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Witam,

Wyszło na to, że wymiana pompy załatwiła sprawę!
Wyprawa do Rumunii nad morze Czarne i z powrotem to potwierdziłaSmile)
Ogólnie od wymiany jakieś 4500km i jest spokójSmile)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:55, 25 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Odpuściłem dzis nabycie DLa K4 z podobnego powodu.
Od 6k obrotów moto traciło wigor i prawie nie przyspieszało.
Podjechałem tam gladiusem (ten sam silnik) i miedzy nimi była przepasc. Gladiusem od 6k wyrywał rece, DL mulil
Rozumiem ze w tym przypadku to tez była padnięta pompa.
Jakie sa koszty naprawy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 04' Dławienie powyżej 7tyś obrotów.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin