VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Nowy V-Strom 1000 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 23:53, 14 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





1) wczesniejsze zdjecia, ktorym sie przygladalismy przedstawialy wersje przedprodukcyjna. Zmiana w porownaniu do wersji finalnej dotyczy wlasnie m.in. dziobka - jest mniejszy i bardziej zgrabny.

2) Od wprowadzenia pod koniec 2011 roku nowej 650-ki, zmieniono rowniez nazwe wyrzucajac DL. Teraz oficjalnie sa to tylko i wylacznie V-Strom 650 oraz V-Strom 1000.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Sob 22:41, 15 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:18, 15 Lut 2014
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Jeśli będzie tym co wygląda, to za pare lat z checią wezme jego a nie GSa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:42, 15 Lut 2014
j23j23j23
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa





No niestety ja mam wręcz przeciwne odczucia - mój następny moto to raczej nie będzie V-strom 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:58, 15 Lut 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Panowie prezentacja nowego DLa w Krakowie 20.02 o 19:00 w Pubie Galeria WRĘGA na Józefa 17. Wybiera się ktoś? Bo mnie niestety nie będzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:18, 16 Lut 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Tak. Wybieram się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:29, 17 Lut 2014
gieneknowy2012
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 70
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdów





Matt napisał:
Panowie prezentacja nowego DLa w Krakowie 20.02 o 19:00 w Pubie Galeria WRĘGA na Józefa 17. Wybiera się ktoś? Bo mnie niestety nie będzie...

Będę i Ja


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:26, 18 Lut 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Właśnie wyszedłem z Suzuki Piaseczno i muszę się podzielić tą myślą z Wami...
Chcę nowego Vstrom 1000!Smile
Podoba mi się jego wygląd na żywo, siedziało mi się bardzo dobrze, to jest naprawdę nowa konstrukcja, nie lift jak Vstrom650.
Nie wiem kiedy ale będę go miał prędzej czy później:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:46, 18 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





MaGu:
- V-Strom 650 nie jest liftingiem!
- a nie mowilem bys poczekal na nowego 1000a? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:49, 18 Lut 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





No ja muszę na niego poczekać trochę dłużej...Smile Za 1-2 sezony pierwsze sztuki z drugiej ręki będą w zasięgu moich możliwości, akurat zdążę się znudzić nowym nabytkiem:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:05, 18 Lut 2014
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





A tam Wink

Ja w piątek oglądałem również takiego:


i robi - że tak powiem - większe wrażenie Very Happy. Niby też ma tylko 1 rurę, ale za to z dwoma otworami Very Happy

A tak całkiem serio to ciekaw jestem strategii Suzuki - i o to też pytałem w Suzuki Piaseczno - skoro za 55 tyś. pln można kupić nowego KTM-a 1190 Adventure w salonie. Golałego ale jednak. 150 KM no i "KTM". Wygląd bardzo zbliżony moim zdaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:27, 18 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





V-Told napisał:

A tak całkiem serio to ciekaw jestem strategii Suzuki - i o to też pytałem w Suzuki Piaseczno - skoro za 55 tyś. pln można kupić nowego KTM-a 1190 Adventure w salonie. Golałego ale jednak. 150 KM no i "KTM". Wygląd bardzo zbliżony moim zdaniem.


Katalogowa cena tego KTM-a, to ~63-64 tys. PLN, a to co podajesz, to pewnie jakaś promocja/wyprzedaż/ex-demo...

Za jakiś czas, jak nowy DL się opatrzy, to też niego będą lepsze ceny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:44, 18 Lut 2014
Jedo
A1

 
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





biblo napisał:


Katalogowa cena tego KTM-a, to ~63-64 tys. PLN, a to co podajesz, to pewnie jakaś promocja/wyprzedaż/ex-demo...

Za jakiś czas, jak nowy DL się opatrzy, to też niego będą lepsze ceny.


Na portalach aukcyjnych możesz nowego DL-a i za 45 tyś nabyć ale gwarancja raczej nie w Polsce...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:10, 19 Lut 2014
jacaw
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650





Myślę że Suzuki pójdzie tropem Triumpha, czyli teraz wypuścił model na felgach odlewanych, a za pół roku wypuści model Muscle bikes na szprychach i dojdzie cena do KTM-a ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jacaw dnia Śro 2:11, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:56, 19 Lut 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





MaG napisał:
Właśnie wyszedłem z Suzuki Piaseczno i muszę się podzielić tą myślą z Wami...
Chcę nowego Vstrom 1000!Smile
Podoba mi się jego wygląd na żywo, siedziało mi się bardzo dobrze, to jest naprawdę nowa konstrukcja, nie lift jak Vstrom650.
Nie wiem kiedy ale będę go miał prędzej czy później:)


Po co jechałeś do Piaseczna? Przecież jeden stoi na Grochowskiej w Motohangarze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:34, 19 Lut 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





V-Told napisał:
A tam Wink

Ja w piątek oglądałem również takiego:


i robi - że tak powiem - większe wrażenie Very Happy. Niby też ma tylko 1 rurę, ale za to z dwoma otworami Very Happy


Jest świetny, muszę się wreszcie przejechać go zobaczyć live, może na jazdę się umówić zobaczyć jak bardzo różni się od bezpośredniego poprzednika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:07, 19 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





cynek napisał:

Po co jechałeś do Piaseczna? Przecież jeden stoi na Grochowskiej w Motohangarze Smile


W Motohangarze ma być dopiero od dzisiaj, przynajmniej takie informacje rozsyłali...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:30, 19 Lut 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 938
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





jacaw napisał:
Myślę że Suzuki pójdzie tropem Triumpha, czyli teraz wypuścił model na felgach odlewanych, a za pół roku wypuści model Muscle bikes na szprychach


To było by coś pięknego, zwłaszcza jak by zrobili taki myk z litrem i z maluchem... Szukając następcy DLa między innym brałem pod uwagę Tigera 800 ale właśnie XC. Nie wiedzieć czemu Japończycy wycofali się z tego segmentu, choć po sukcesach GieeSa widać że powoli odbija się to i m czkawką i uzupełniają ofertę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:05, 19 Lut 2014
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





V-Told napisał:

A tak całkiem serio to ciekaw jestem strategii Suzuki - i o to też pytałem w Suzuki Piaseczno - skoro za 55 tyś. pln można kupić nowego KTM-a 1190 Adventure w salonie. Golałego ale jednak. 150 KM no i "KTM". Wygląd bardzo zbliżony moim zdaniem.


Moim zdaniem to są dwa różne motocykle dla różnych osób i cena nie ma aż tak dużego znaczenia.

Ten kto potrzebuje 150 KM nawet na DL'a nie spojrzy. Ktoś kto chce podróżować i ceni sobie bezawaryjność nie spojrzy na KTM'a.

Nie mam tu na myśli jakiś głupich opinii, że KTM się psuje. Po prosty ma bardzo wysilony silnik w porównaniu do DL'a więc prawdopodobieństwo usterki przy przebiegu X jest moim zdaniem większa.

DL tak mały jak i duży to sprawdzona niezawodna konstrukcja (można by rzecz przestarzała) bez zbędnych fajerwerków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:43, 19 Lut 2014
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





nieprosty napisał:
V-Told napisał:

A tak całkiem serio to ciekaw jestem strategii Suzuki - i o to też pytałem w Suzuki Piaseczno - skoro za 55 tyś. pln można kupić nowego KTM-a 1190 Adventure w salonie. Golałego ale jednak. 150 KM no i "KTM". Wygląd bardzo zbliżony moim zdaniem.


Moim zdaniem to są dwa różne motocykle dla różnych osób i cena nie ma aż tak dużego znaczenia.

Ten kto potrzebuje 150 KM nawet na DL'a nie spojrzy. Ktoś kto chce podróżować i ceni sobie bezawaryjność nie spojrzy na KTM'a.

Nie mam tu na myśli jakiś głupich opinii, że KTM się psuje. Po prosty ma bardzo wysilony silnik w porównaniu do DL'a więc prawdopodobieństwo usterki przy przebiegu X jest moim zdaniem większa.

DL tak mały jak i duży to sprawdzona niezawodna konstrukcja (można by rzecz przestarzała) bez zbędnych fajerwerków.


Ja też się nie zgodzę Smile Moim priorytetem jest podróżowanie, a 150 KM do miły dodatek.

V-Strom 1000 to nowa konstrukcja i może się sprawdzić tak, jak nowe BMW 1200 GS, które mimo, że jest świetnym motocyklem, to ciut za dużo tych akcji serwisowych się pojawiło.

Ja wybrałem KTMa po to, żeby wjeżdżać nim w miejsca gdzie DL już nie za bardzo chce jechać, ewentualnie w miejsca gdzie wjechanie DLem chociażby ze względu na wytrzymałość nie jest szczęśliwym pomysłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:05, 19 Lut 2014
Adrian_DL1000
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk/Kraków





I ja również byłem ciekawy nowego DLa oraz tego czy podzielę Wasze opinie na jego temat. Podjechałem wiec wczoraj do salonu moim starym DLem Very Happy
A że mogłem "na gorąco" porównać oba motocykle, moje skromne przemyślenia są następujące:
- pierwsze co rzuciło mi się w oczy to wydech mocno przypominający ten z nowego GSa oraz "dziób" również chcący być dziobem BMW Smile
- o wiele węższa i twardsza kanapa (a co za tym idzie - mniej wygodna) niż w moim DLu1000, fakt faktura kanapy jest na"+", bo zdaje się dość dobrze trzymać 4 litery na swoim miejscu
- umiejscowienie sondy lambda i innych przewodów zdaje się być jakimś nieporozumieniem estetycznym a co najważniejsze praktycznym. Tym bardziej, że akcesoryjna aluminiowa płyta pod silnik nie jest w stanie zakryć i ochronić tej plątaniny kabli.
- nieosłonięty zbiornik na płyn hamulcowy tylnego koła.
- pozytywnie odebrałem zestaw wskaźników - wg mnie w miarę czytelny i pokazujący ważne parametry.
- dźwięk silnika - o wiele lepszy od Triumpha Explorera, gorszy od nowego GSa i beznadziejny w porównaniu do mojego DLa (tyle, że moje cacko lata na akcesoryjnych kominach) Very Happy
- pojemność baku paliwa zmniejszona o 2 litry - wogóle nie przemawia do mnie fakt, że nowy model ma palić mniej (mój potrzebuje średnio 5,7 l/100km), jest to motocykl turystyczny a na 2 dodatkowych litrach sami wiecie - można naprawde dużo przejechać w sytuacji kryzysowej
Nowy DL robi wrażenie zwinnego motocykla, chociaż co można powiedzieć na temat parametrów jezdnych siedząc tylko na odpalonym moto w salonie Very Happy ??? Bardziej martwi mnie fakt, że kompletnie ubrany Sztormiak będzie kosztował 62 tys. zł. Wg mnie to bardzo wysoka cena za nową, wogóle nie sprawdzoną konstrukcję. Z niecierpliwością czekam na jazdę próbną. Tym bardziej, że pojeździłem trochę na największej konkurencji czyli nowym GSie, Explorerze i KTMie. Póki co bezdyskusyjnie numerem 1 jest dla mnie BMW, następnie mój DL Smile, KTM i Explorer.

Myślicie, że w marcu po jeździe próbnej nowym DLem ta kolejność zostanie zaburzona? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrian_DL1000 dnia Śro 18:08, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:06, 19 Lut 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





MaG napisał:
Właśnie wyszedłem z Suzuki Piaseczno i muszę się podzielić tą myślą z Wami...
Chcę nowego Vstrom 1000!Smile
Podoba mi się jego wygląd na żywo, siedziało mi się bardzo dobrze, to jest naprawdę nowa konstrukcja, nie lift jak Vstrom650.
Nie wiem kiedy ale będę go miał prędzej czy później:)


Myślę, że jest to mocne stwierdzenie bez jazdy próbnej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:11, 19 Lut 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ja też bym poczekał na jazdę próbną. Mam uwagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:07, 19 Lut 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





z cenami Suzuki będzie pewnie tak jak z małym DL, na początku jak to była nowość wołali 36.5k i ani trochę mniej, po 3 latach można nabyć nówkę z salonu w okolicach 30k i to już jest znacznie bardziej konkurencyjna cena.

Także za 3 latka duże DL-e będą pewnie w różnych wyprzedażach po 40 tys. i chętni się znajdą, bo za tyle to jednak ani (nowego) bmw, ani ktm1190 ani xtz1200 się nie kupi.
Myślę też, że rynkiem na koniec roku może mocniej zamieszać Honda z reaktywowaną Afryką twin o poj. 750-1000, ma to być prostsza konstrukcja niż napakowane elektroniką bm-ki czy ktm-y, więc możliwe że i cena będzie odpowiedni niższa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:09, 19 Lut 2014
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Cytat:
Bardziej martwi mnie fakt, że kompletnie ubrany Sztormiak będzie kosztował 62 tys. zł


Czy konkurencja, kompletnie ubrana kosztuje też tyle czy znacznie więcej (KTM, Triumph, BMW)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:27, 19 Lut 2014
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Ciekawa kolejność, Adrian. Mnie te 150 KM KTM-a bardzo zachęca, ale niestety jedyny dealer w Warszawie to jakaś pomyłka i o jazdę testową chyba trzeba by ich było błagać na kolanach. Niby 100 KM w DL 1000 jest w porządku, ale 150 KM to o połowę lepiej! Smile

A i nie nazywałbym nowego V-Stroma 1000 całkiem nową konstrukcją, skoro silnik jest w zasadzie ten sam. Niby moment ma mieć niżej, ale to da się osiągnąć i w poprzednim - odpowiednim urządzeniem. Rama może i jest nieco inna, ale pewnie raczej przeprojektowana, aniżeli zaprojektowana od nowa. Sylwetka motocykla jest bardzo, bardzo podobna do obecnej!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:40, 19 Lut 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Wg chłopaka z Piaseczyńskiego salonu ze starego Dl1000 zostały właściwie tylko kartery...
Inspektor, trochę prowokuję, ale z drugiej strony kupuje się oczami i sercem (tzn. ja jestem takim typem konsumenta)... Smile
Poza tym w dotychczasowych DL-ach jedyne co mi nie pasowało to słabe hamulce i kiepskie zawieszenie przodu. Jazda próbna zweryfikuje, ale porządny up-side-down z pełną regulacją + przeszczep zacisków i pompy z gsxr-a mnie przekonuje do tezy, że nowy Vstrom1000 będzie znacznie lepiej hamował i wybierał nierówności niż obecny. Tak czy inaczej - zanim ja go kupię to wszystko będzie już objeżdżone, opisane, rozebrane i usprawnione na forum:) Ale jedne z forumowiczów z którym się na miejscu spotkałem już dość intensywnie zaczął myśleć nad różnymi formami sfinansowania zakupu:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:06, 19 Lut 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





MaG, i to jest najbardziej obecnie konstruktywne stwierdzenie. Jak sfinansować taki mocny zakup:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:29, 19 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Adrian_DL1000 napisał:

...
Bardziej martwi mnie fakt, że kompletnie ubrany Sztormiak będzie kosztował 62 tys. zł. Wg mnie to bardzo wysoka cena za nową, w ogóle nie sprawdzoną konstrukcję.
...


Wg mnie trochę dziwne są te dyskusje i porównania cen... Z jednej strony przywoływane są katalogowe ceny zupełnie nowego motocykla, a z drugiej strony ceny transakcyjne lub promocyjne jego konkurentów.

Trzeba pamiętać, że DL-1000 a.d. 2014, to nowy motocykl (a nie lifting poprzedniej wersji) i producent wymyślił sobie (dość wysoką?) cenę, za którą trochę egzemplarzy na pewno sprzeda - głównie napaleńcom, miłośnikom marki, ludziom zamożnym, którzy nie chcą/nie muszą czekać na obniżki, itd. To jest prawidło obowiązujące praktycznie we wszelkich branżach (samochody, telefony komórkowe, konsole, telewizory, itd.). Jak ten pierwszy "rynek" się nasyci, a dodatkowo zbliży się koniec sezonu i motocykl przestanie być nowością, to ceny zaczną spadać, zarówno w kwotach bezwzględnych, jak też przez dodanie akcesoriów, wydłużonej gwarancji, tańszego ubezpieczenia, itd. Pojawi się również większy wybór akcesoriów firm trzecich.

A przywoływane ceny innych motocykli dotyczą właśnie modeli, które są już na rynku od pewnego czasu i podlegają mechanizmom, które opisałem wcześniej...

Tak więc, warto się nie zamartwiać i dać sobie na wstrzymanie z takimi czarno-białymi porównaniami rzeczy trochę ... nieporównywalnych... Smile


Inspektor napisał:
Jak sfinansować taki mocny zakup:)


Jak to jak, pieniędzmi! A skąd je wziąć? Jak to mawiał sprzedawca, którego kiedyś spotkałem - z konta! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 23:31, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:38, 19 Lut 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1259
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Z konta, z konta ..... ale bystry sprzedawca:) A jak wziąć na konto? Nie powiedział czasem???Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:39, 20 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Inspektor napisał:
Z konta, z konta ..... ale bystry sprzedawca:) A jak wziąć na konto? Nie powiedział czasem???Smile


Niestety nie powiedział... Taki bystry, to on nie był Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:10, 20 Lut 2014
Accidental.Biker
A1

 
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Inspektor napisał:
Jak sfinansować taki mocny zakup:)


Provident - z odsetkami i kosztami "obsługi" wyjdzie jak za DL i GS razem wziętych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:59, 20 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Accidental.Biker napisał:
Inspektor napisał:
Jak sfinansować taki mocny zakup:)


Provident - z odsetkami i kosztami "obsługi" wyjdzie jak za DL i GS razem wziętych Wink


Śmiej się, śmiej Smile Akurat z tej firmy, to chyba raczej niewielu skorzysta, ale z tego co się orientuję, to branie motocykli w leasing na firmę jest dość powszechne, mimo iż jest to opcja z reguły droższa od kredytu bankowego. Tyle, że leasing można dostać łatwiej i szybciej, a kredyt już niekoniecznie... No ale, wszystko ma swoją cenę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:08, 20 Lut 2014
Jedo
A1

 
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





W Suzuki Piaseczno coraz więcej motocykli sprzedają na zasadzie wynajmu długoterminowego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:52, 20 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





To tak polska specjalność lub raczej karykatura - sprzedaż na zasadzie wynajmu Smile

Oryginalna idea tego rozwiązania jest prosta: wynajmujesz pojazd i po założonym okresie użytkowania zwracasz go właścicielowi. Nie martwisz się dalszą odsprzedażą, utratą wartości z racji wieku lub szkód, a w rozbudowanych wariantach (tak jest w przypadku samochodów) również o koszty utrzymania (przeglądy, naprawy, ubezpieczenie, opony zimowe, auta zastępcze). To wszystko oczywiście kosztuje, ale jak firma wynajmująca ma dobre ceny zakupu (bo bierze dużo samochodów), niskie koszty działania i finansowania, to wiele się nie dopłaca. Wygoda kosztuje Smile Formalnie jest to leasing i właścicielem pojazdu jest leasingodawca. I jestem przekonany, że na transakcjach polegających na "wynajmie długoterminowym" i późniejszej odsprzedaży motocykla wynajmującemu, dilerzy zgarniają największą kasę Smile

Jedyna znacząca zaleta/przewaga leasingu (w przypadku samochodów), to wartość samochodu - w przypadku zakupu auta osobowego można go amortyzować do równowartości kwoty bodajże 20 tys. EUR, a w leasingu nie ma tego ograniczenia.

W przypadku zakupu (za gotówkę lub na kredyt), to nabywca jest właścicielem pojazdu i dysponuje nim samodzielnie, ale musi sam "bawić" się w późniejszą sprzedaż i liczyć z utratą wartości w przypadku np. szkody... No ale, jak masz kasiorę w garści, to możesz wynegocjować dobrą cenę zakupu i dowolnie wybrać miejsce zakupu... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 10:56, 20 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:53, 20 Lut 2014
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Jeżeli nie prowadzisz działalności tylko potrzebujesz motocykla prywatnie to niuanse amortyzacyjne nie mają znaczenia, leasing staje się droższy (choć są takie oferty "leasingu prywatnego"...) i ciężko doszukać się jego przewag nad wynajmem długoterminowym
W Suzuki Piaseczno mechanizm mają prosty - wpłacasz 30% wartości motocykla (pełnej czyli po dobraniu czego tam potrzebujesz z akcesopriów) i jeździsz nim za to przez 6 m-cy nie ponosząc dodatkowych kosztów ubezpieczenia, serwisu. Po 6 m-cach decydujesz czy dopłacasz resztę 70% wartości (gotówką lub kredytem, wtedy te 30% jest zaliczane na wpłatę własną) i go kupujesz już na siebie. Możesz też wybrać dowolną inną maszynę z salonu i też Ci kwotę z wynajmu DL-a zaliczą. Tak nam to wytłumaczył kolega w salonie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:28, 20 Lut 2014
Jedo
A1

 
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Jest też inna opcja. 25% na "dzień dobry" po pół roku jeżeli decydujemy się zatrzymać motor drugie 25% a po roku ( liczone od drugiej wpłaty ) 50%, które może zostać rozłożone na raty. Ale o szczegóły lepiej podpytać "u źródła". Ja nawet jeszcze gdybym miał działalność to już raczej bym nie wchodził w leasing tylko w kredyt na firmę. Z leasingiem jest wszystko ładnie, pięknie dopóki jest dobrze, ale w przypadku kolizji zaczynają się schody. U mnie w Trampku po zdawało by się niegroźnej stłuczce syna zakończyło się szkodą całkowitą ( próba naprawy i kontynuacji leasingu spełzła na niczym, bo dali zaporowe warunki i ponad 700 zł opłaty za sam wniosek z prośbą o kontynuację ) Wtedy dopiero się widzi jak człowiek dostaje po 4 literach, bo odszkodowanie rozbijane jest na brutto, netto itd. A przy kredycie to samemu się decyduje co dalej, bo jest się właścicielem pojazdu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:06, 20 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





MaG:: OK, sprawa jest jasna. Tylko zwróć uwagę, że ta oferta jest tak skonstruowana, że korzystając z motocykla tylko pół roku płacisz aż 30% jego ceny KATALOGOWEJ. Trzeba być głupcem, żeby go oddać po tych 6 miesiącach... Nie jest to zatem żaden wynajem długoterminowy, tylko rodzaj zakupu na raty.

A teraz załóżmy taką sytuację - dla uproszczenia biorę pod uwagę cenę katalogową, a nie promocyjną/zniżkową, ale nie doliczam też odsetek od kredytu, nie biorę też pod uwagę kosztów serwisowania, zimowania, ubezpieczenia (które można lub nie doliczyć do miesięcznej raty)

- cena katalogowa małego DL-a - 36,5 tys. zł
- okres użytkowania - 3 lata
- wartość rynkowa zadbanego, krajowego 3-letniego motocykla - 21,5 tys. - czyli utrata wartości to 15 tys. zł
- przez te 3 lata zapłaciłeś dilerowi w postaci miesięcznych rat po 500-530 zł - np. łącznie 18-19 tys., czyli dałeś mu zarobić 3-4 tysiące (a faktycznie więcej, bo dilera motocykl kosztował mniej niż 36,5 tys.)

Gdzie są korzyści?

Dla Ciebie:
- za ~5 stów miesięcznie masz nowy motocykl, który po 3 latach oddajesz i bierzesz następny (nowszy, droższy, inny model). Albo zmieniasz zainteresowania i kupujesz sobie kabriolet Smile
- nie musisz martwić się o jego sprzedaż, utratę wartości ze względu na wiek, przebieg lub szkody (pomijam szkody całkowite, bo wówczas wynajem się kończy przed czasem)
- jak wziąłeś na firmę, to wszystko wrzucasz w koszty
- wszystko załatwiasz u dilera, bo to on jest właścicielem moto i chce mieć kolejnego klienta Smile
- jak diler jest dobry, to zaoferuje Ci atrakcyjne stawki ratalne, ubezpieczenia, promocyjne ceny serwisu, rabaty na akcesoria, itd.

BTW:: Czy myślicie, że Wojewódzki kupuje te swoje coraz to nowe zabawki (Porshe, Ferrari, Lambo, itd.)? On i jemu podobni tylko je wynajmują na dłużej lub krócej, a potem oddają Smile

Dla dilera:
- transakcja liczona jest od ceny katalogowej (czyli z pełną marżą)
- zwiększa wolumen "sprzedaży" za co może zapewne dostać różnorodne bonusy od producenta
- pozyskuje kolejnego STAŁEGO klienta, który będzie z nim związany kontraktem na serwis, ubezpieczenie, finansowanie (od banku też pewnie można dostać jakiś % od transakcji)
- może zaoferować takiemu klientowi atrakcyjne warunki na zakup i montaż akcesoriów, ciuchów, zimowania pojazdu, itd.
- jak w cenę wynajmu wliczy z góry serwis, opony, zimowanie, ubezpieczenie, itd. to zapewni sobie regularne, comiesięczne wpływy gotówki (również w zimie!)
- zapewnia sobie kasę za likwidację ewentualnych szkód komunikacyjnych
- hoduje sobie pulę używanych motocykli z dobrą historią - jako nowe z ASO, serwisowane, ze znaną przeszłością wypadkową (lub bez)
- po okresie wynajmu odbierze motocykl i może go dalej sprzedać lub ponownie wynająć za niższą kwotę mniej zamożnemu klientowi. A trzeba pamiętać, że klient zapłacił górką za okres wynajmu, czyli motocykl został spłacony w większym zakresie, niż wynosi jego aktualna wartość rynkowa
- jeśli wcześniejszy użytkownik dołożył jakieś wyposażenie (najlepiej kupione i zamontowane u wynajmującego), to też można wynegocjować korzystne warunki odebrania ich z motocyklem, aby był on atrakcyjniejszy dla kolejnego klienta.

Takie zasady wynajmu długoterminowego dają długoterminowo największe zyski wynajmującym, a dla użytkowników są łatwe do zaakceptowania i comiesięcznego finansowania.

Ważne jest tylko jedno założenie: żeby mieć fun i realizować swoje zachcianki, nie zawsze trzeba wszystko mieć na własność! Smile


Jedo napisał:

...
Z leasingiem jest wszystko ładnie, pięknie dopóki jest dobrze, ale w przypadku kolizji zaczynają się schody. U mnie w Trampku po zdawało by się niegroźnej stłuczce syna zakończyło się szkodą całkowitą ( próba naprawy i kontynuacji leasingu spełzła na niczym, bo dali zaporowe warunki i ponad 700 zł opłaty za sam wniosek z prośbą o kontynuację ) Wtedy dopiero się widzi jak człowiek dostaje po 4 literach, bo odszkodowanie rozbijane jest na brutto, netto itd. A przy kredycie to samemu się decyduje co dalej, bo jest się właścicielem pojazdu.


Święte słowa!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 23:11, 20 Lut 2014, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:11, 20 Lut 2014
Jedo
A1

 
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ja zawsze myślałem o "długoterminowym" jak o ratach. Oddać motor po pół roku płacąc za niego 25 lub 30%? Boże uchowaj Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:23, 20 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jedo napisał:
Ja zawsze myślałem o "długoterminowym" jak o ratach.


Raty, to raty, a wynajem długoterminowy to możliwość użytkowania bez kupowania na własność. W branży samochodowej wiele dużych firm już to stosuje oddając nawet zarządzanie takimi samochodami dostawcy, dzięki czemu sami nie muszą mieć do tego ludzi, zajmować się koordynacją napraw, likwidacjami szkód, oponami zimowym, autami zastępczymi, itd. I czym jest to bardziej popularne, tym warunki cenowe coraz atrakcyjniejsze!

Barierą dla moto jest niestety wielkość naszego rynku tych pojazdów, co wynika z ograniczeń finansowych i krótkiego sezonu. Ale z czasem to się też zmieni - w końcu stajemy się coraz bogatsi, a globalne ocieplenie też postępuje Smile

Chociaż z drugiej strony, to mroźne zimy są właśnie efektem globalnego ocieplenia...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 23:24, 20 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:06, 21 Lut 2014
Adrian_DL1000
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk/Kraków





biblo napisał:
Adrian_DL1000 napisał:

...
Bardziej martwi mnie fakt, że kompletnie ubrany Sztormiak będzie kosztował 62 tys. zł. Wg mnie to bardzo wysoka cena za nową, w ogóle nie sprawdzoną konstrukcję.
...


Wg mnie trochę dziwne są te dyskusje i porównania cen... Z jednej strony przywoływane są katalogowe ceny zupełnie nowego motocykla, a z drugiej strony ceny transakcyjne lub promocyjne jego konkurentów.

Trzeba pamiętać, że DL-1000 a.d. 2014, to nowy motocykl (a nie lifting poprzedniej wersji) i producent wymyślił sobie (dość wysoką?) cenę, za którą trochę egzemplarzy na pewno sprzeda - głównie napaleńcom, miłośnikom marki, ludziom zamożnym, którzy nie chcą/nie muszą czekać na obniżki, itd. To jest prawidło obowiązujące praktycznie we wszelkich branżach (samochody, telefony komórkowe, konsole, telewizory, itd.).


A wg mnie te dyskusje są jak najbardziej na miejscu, szczególnie o cenach. Tym bardziej, że konkurenci DLa absolutnie nie podlegają "prawidłom" jak przytoczone przez Ciebie telefony komórkowe, konsole i telewizory Very Happy Mało tego - tegoroczne ceny np. GS i Explorera są wyższe niż w momencie ich "premiery". Zgadzam się z Tobą - na pewno znajdą się chętni na zakup nowego DLa. I na takich tutaj czekamy, aby konkretnie i rzeczowo wypowiedzieli się po kilku tysiącach szczęśliwie nawiniętych km o następcy naszego starego i poczciwego DLa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:24, 21 Lut 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2907
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Adrian_DL1000 napisał:

...
Mało tego - tegoroczne ceny np. GS i Explorera są wyższe niż w momencie ich "premiery".


Hmmm... Jak to wyższe? Jeśli to prawda, to firma z Bawarii jest wyjątkowo zadowolona z siebie Smile

A może BMW stosuje cennik w EUR i cena w PLN jest wynikiem aktualnego przelicznika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:08, 21 Lut 2014
jacaw
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650





Dziś przy okazji wizyty w Piasecznie i ja wstąpiłem do salonu Suzuki zobaczyć nowego 1000- ca .. Pierwsze wrażenie ... hmm ... chyba lepiej wygląda na żywo niż w internecie. Przy moim wzroście 176 cm wysokość kanapy motocykla jest w porządku, bardzo mnie to ucieszyło, ponieważ wysokość i pozycja za kierownicą prawie się niczym nie różni od wersji 650, którą jeżdżę. Jego przednie zawieszenie z pełna regulacją wygląda solidnie, oczywiście wraz z zaciskiem hamulcowym. Waga to tylko 8 kg różnicy na rzecz 1000- ca. Ogólnie mi się spodobał, wygląda jak Muscle bike's w wadze lekko ciężkiej, czyli lekki z parą lokomotywy. Salonowcy chwalą go, że ma mieć moment obrotowy i liniowość bardzo zbliżoną do rzedowego Bandita 1250, jeżeli by tak było, to moc w nim drzemie ... Panel zegarowy jest taki jaki powinien być, przynajmniej dla mnie jest przejrzysty. Oczywiście najważniejsza kwestia to analiza i opinia po przejechaniu nim wielu kilometrów. Na szczęście udało mi się umówić na jazdę próbną w najbliższym czasie, czekam na telefon Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:28, 26 Lut 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





No to mamy chyba pierwszy polski test:

http://motovoyager.net/2014/02/pierwszy-w-polsce-test-nowego-suzuki-vstrom/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:14, 26 Lut 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Pierwszy tekst był w niedawnym numerze motocykla, czy świata motocykli...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:25, 26 Lut 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Primo-Motocykl jedynie przedrukowal czesc testu z wydania niemieckiego.

Secundo-MotoVoyager opublikowal pierwszy test po polsku (pisany po polsku); co prawda trzeba bylo pojechac az do Francji i wypozyczyc motocykl od lokalnego dealera. Ale czego sie nie robi by moc napisac,ze sa pierwsi;-)

Tertio-wciaz nie ma polskiego testu, pisanego po polsku i wykonanego na polskiej ziemii (ale wyszlo patriotyczno-nacjonalistycznie) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:31, 26 Lut 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Dober napisał:
Tertio-wciaz nie ma polskiego testu, pisanego po polsku i wykonanego na polskiej ziemii (ale wyszlo patriotyczno-nacjonalistycznie) Wink
Jasne, a Stoch będzie prawdziwym polskim złotym medalistą jak wygra na olimpiadzie na polskiej ziemi (o ile dożyje) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:37, 27 Lut 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Wiadomo co ile tys km przypada przeglad/wymiana oleju w nowym DL1000?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:55, 27 Lut 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Coś obiło mi się o uszy, że co 12kkm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:01, 27 Lut 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Ten tekst w Motocyklu budzi mieszane uczucia.
Jak będę miał wieczorem trochę czasu, to skrobnę
czego się czepiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:06, 27 Lut 2014
totencham
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 481
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Spolski napisał:
Jasne, a Stoch będzie prawdziwym polskim złotym medalistą jak wygra na olimpiadzie na polskiej ziemi (o ile dożyje) Wink


Powinien być przycisk lubię to Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowy V-Strom 1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 10 z 12  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin