VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Pulsujące światła...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pulsujące światła...
PostWysłany: Wto 9:29, 10 Lut 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Witam.
Mam problem z moim DL 1000 K5. Mam go od lutego zeszłego roku, maszyna odpala bez problemów, super śmiga, ładowanie do 15,4 V, co podobno jest dobrą wartością...jedyny problem to pulsowanie świateł Sad Widać to gołym okiem na lampach, podświetleniu wskaźników itd... Mój mechanik mówii żeby to olać, ale ja mam różne myśli w związku z tą sprawą. Chciałem już kupić nowy regulator napięcia, ale postanowiłem wcześniej posłuchać rad mądrzejszych kolegów V stromowców Smile
Pozdrawiam Robert


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 9:31, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:49, 10 Lut 2015
zorba79
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 395
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Częstochowa





Ładowanie do 15,4V czy to czeski błąd? Bo chyba trochę duże.
Proponuję na początek sprawdzić czy ładowanie na alternatorze jest podobnej wartości co na aku (przy włączonym silniku napięcie mierzone na klemach powinno wahać się w granicach 14-14,5V), jeśli jest duża różnica warto sprawdzić punkty masowe i (odkręcić i przeczyścić styki) może są zaśniedziałe, jeśli to nie pomoże to zanim kupisz regulator warto sprawdzić czy to nie przypadkiem alternator.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:04, 10 Lut 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Masy oczywiście sprawdzone, nawet jedną dołożyłem. Wartość napięcia którą podałem to nie błąd, , podobno jest zgodna z wartościami podanymi w instrukcji serwisowej... Te które podałeś też pewnie są dobre, w poprzednim moto tyle dokładnie miałem. W naszych Zuzach są jednak inne...to co pisze wyczytałem na forum Smile
Jedyne co mi chodzi po głowie poza wymianą regulatora, to odpięcie go i sprawdzenie ile daje sam alternator napięcia zmiennego na wszystkich trzech fazach...ale nie wiem ile powinno wynosić Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 10:07, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:55, 10 Lut 2015
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





mozesz sprawdzic bez wyjmowanie reglera czy rozbierania alternatora.
pod plastikowym lewym boczkiem sa 3 zielone kable prowadzace ladowane napiecie
Pomiedzy kazdymi dwoma z trzech kabelkow musi byc chyba cos kolo 75 V albo 0,3-05 Oma

edit . przy 5000 obrotow silnika /min


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Wto 10:59, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:21, 10 Lut 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Dzięki, właśnie o taką informację mi chodziło Smile Sprawdzę jakie będą wartości, jednak dobrze by było mieć miernik wskazówkowy a nie elektroniczny, ponieważ ten drugi chyba nie pokaże mi wahnięć napięcia, a to one chyba są powodem pulsowania świateł.
Teraz światła pulsują a zwykły multimert pokazuje stabilną wartość napięcia, wskazówka by to jak sądzę wyłapała...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 11:23, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:26, 10 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ja bym sobie zadał pytanie, czy to problem w ładowaniu, czy na instalacji.

Jeżeli masz w miarę stabilne napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika w szerokim zakresie obrotów, to nie ma co grzebać przy alternatorze, czy reglerze. Jak pisał zorba79, w zakresie jakoś 2-5tyś rpm powinno być coś ok 14-14,5V (przy słabym aku napięcie może być trochę niższe, ok 13,7). Oczywiście niskie napięcie, zwłaszcza przy niskich obrotach, to znak, że coś nie tak na ładowaniu.

Jeżeli mimo stabilnego napięcia w centrum (na aku) nadal będą ci pulsować światła, to grzeb w instalacji. Niestety instalacja w Suzuki nie należy do najlepszych. Na pierwszy ogień sprawdziłbym złączki. Nie wiem jak w litrze, ale w maluchu była taka kostka pod chłodnicą...

A tu jeszcze kilka linków z podobnymi tematami:
http://www.vstromclub.fora.pl/oswietlenie,52/przygasanie-swiatel-czy-to-normalka-w-dl650,2275.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/podczas-jazdy-padl-mi-akumulator,2595.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/regulator-napiecia-stabilnosc-npaiecia-ladowania,11428.html
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/dl1000-padl-alternator,8367.html


EDIT bo właśnie doczytałem.

Wystarczy miernik elektroniczny. Wachnięcia napięcia nawet jak będą, to nie będą tak istotne. Żebyś zobaczył pulsowanie świateł, napięcie w instalacji musiało by mocno spaść. Wtedy miernik elektroniczny cały czas pokazywałby co innego. Ale jak ustawia się na konkretną wartość to napięcie ładowania jest stabilne.

No chyba, że masz oko kolibra i zauważasz na żarówce bardzo szybkie różnice Razz Razz Razz .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 11:36, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:16, 10 Lut 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Cały poprzedni sezon przejeździłem i nie zawracałem sobie tym głowy , ale teraz nic się nie dzieje, wczoraj odpaliłem moto i przypomniałem sobie o tej sprawie... Smile
Myślę że nie jest problemem instalacja, nie sądzę żeby ona miała na to wpływ. Ładowanie jest ok, po odpaleniu 13 z groszem ze wzrostem obrotów dochodzi do 15,4 V i to jak piszą koledzy jest zgodne z inst. serwisową, nawet gdzieś ktoś wkleił zdjęcie z tymi wartościami Smile
Problemem jest pulsowanie świateł, wszystkiego co świeci Smile Nie mam tu na myśli przygasania, rozjaśniania tylko pulsowania, rytmicznego z jakąś konkretną częstotliwością która zwiększa się wraz z obrotami i odwrotnie...
Widać to "gołym" okiem Sad Myślę więc że jest to wina alternatora lub regulatora. Możliwe że ten pierwszy ma wahnięcia napięcia i drugi nie może ich ustabilizować (może jest uszkodzony, i prawdę mówiąc stawiam na niego) lub też jest odwrotnie...
W weekend znajdę chwilę i to obmierzę, być może to nie jest problemem, ale zjawisko po prostu widać i trochę mnie irytuje...w końcu to V strom a Wsk, wszystko musi działać jak trzeba ! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Wto 12:19, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:19, 10 Lut 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Spokrob napisał:
Problemem jest pulsowanie świateł, wszystkiego co świeci Smile Nie mam tu na myśli przygasania, rozjaśniania tylko pulsowania, rytmicznego z jakąś konkretną częstotliwością która zwiększa się wraz z obrotami i odwrotnie...
Widać to "gołym" okiem


A to sorka, źle cię zrozumiałem. To co napisałeś zmienia postać rzeczy Wink .

To faktycznie sprawdzaj alternator i regler. Jak byś mierzył sam alternator, to pamiętaj też, że nie może on mieć zwarcia do masy motocykla... Zresztą wszystko wyczytasz w podobnych tematach Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:47, 11 Lut 2015
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





Coś pulsacyjnie pobiera Ci prąd. jak masz podłączone: nawigacje grzane manetki i gniazdo zapalniczki bądź coś innego ? może tu tkwi problem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:26, 12 Lut 2015
Boren
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa





w starym trampku światła mi pulsowały w rytm włączonego kierunkowskazu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:57, 12 Lut 2015
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





A czy to aby nie odklejone i przesunięte bliżej siebie magnesy na kole magnesowym ( rotorze ) od alternatora ? Miałem podobny objaw i też olewałem sprawę a teraz mam tak ,że po otworzeniu wydawało mi się ,że jest wszystko ok a jak się przyjrzałem bliżej to niestety magnesy odklejone a stator lekko przypalony. Koło ma wrócić za tydzień z regeneracji więc jakby co to po montażu sprawdzę czy problem minął i dam znać .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:20, 20 Lut 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Też miałeś pulsujące światła , podświetlenie wskaźników itd...? Daj znać proszę czy po regeneracji będzie dobrze. Ja u siebie robiłem pomiary i wydaje mi się że to jednak regulator. Pomiar robiłem miernikiem wskazówkowym i za regulatorem widać było "pływanie" napięcia. Natomiast po stronie pierwotnej, czyli bezpośrednio z alternatora było ok. Tak swoją drogą przy około 5000 obrotach on daje prawie 100 V- grubo Smile
Dziś wyjeżdżam na wakacje, ale zaraz po powrocie kupuję regulator i mam nadzieję że wszystko będzie jak należy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Pią 10:23, 20 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:49, 13 Mar 2015
Spokrob
Motonita

 
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 618
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin





Temat pulsujących świateł zakończony, wymiana regulatora napięcia rozwiązała problem Smile
Maszyna lata i ładuje jak marzenie! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pulsujące światła...
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin