 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niziel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:10, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ale Ci się chciało.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 20:06, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Powiedzcie mi Panownie, czy w nowym DL650 też warto robić synchronizację przepustnic?
Albo inaczej - po jakim przebiegu zwykle warto to zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 20:14, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Ja robie po 12kkm.
Uwazam, ze wlasne sprawdzenie i ustawienie powinno byc lepsze niz standardowe fabryczne.
Moj osobisty mechanik poleca to zrobic I nie chodzi o wyciagniecie kasy, bo mam to za free.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 20:26, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
a dopytuję bo w serwisie odradzali, że niepotrzebne, że jest dobrze, że nie warto.
A chciałem.
Będzie przy następnej okazji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Pią 20:38, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Warto sprawdzic. A czy cos bedzie do ustawienia?
Podobno zawsze cos jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malutki1939!
A
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany: Śro 11:26, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Chce się upewnić, którą śrubką kręcimy podczas synchronizacji przepustnic. Wydaje mi się, że w manualu do małego DL-a K4 jest mowa o tej śrubce zaznaczonej na zdjęciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 13:31, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, dokładnie tą kręcimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Pią 11:08, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Czytam, czytam i nic już nie wiem.
1. Czy w modelach K7 i wyżej robi się synchronizację przepustnicami czy śrubami powietrza??
2. Czy potrzebne jest do ustawienia coś więcej niż diler mode i u-rurka?
3. Czy synchronizować położenie górnych przepustnic i jak to zrobić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Pią 11:09, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 14:31, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
1. Kręci się tą śrubką
2. Przyda Ci się śrubokręt Dla nieznających tematu, na zdjęciach widać gumowe zaślepki które należy zdjąć i tam założyć przewód od U-rurki lub zegarów. Na przednim cylindrze łatwiej znaleźć, na tylnym gumka jest troszkę schowana.
Tak samo u mnie jak i u kolegi, oryginalne gumki były popękane. Zastąpiłem je zaślepionym z jednego końca czarnym przewodem paliwowym. Ma to swoje plusy, łatwiej później zdjąć taki krótki wężyk niż te oryginalne gumki...
3. Górnych przepustnic nigdy nie regulowałem, najpierw sobie sprawdź czy jest po co regulować.
Jak to zrobić? Potrzebna Ci będzie suwmiarka z głębokościomierzem. Opierasz suwmiarkę na górze gardzieli i mierzysz jak głęboko od górnej krawędzi położona jest przepustnica, patrzysz jak to wygląda z drugiej strony - jeśli się zgadza to nie ruszasz, jak jest odchyłka to regulujesz.
Opis z obrazkami znajduje sie w serwisówce strona 5-27
Dzisiaj sprawdzałem przepustnice u kolegi w K7.
Na niskich obrotach
Przy synchronizacji na miejscu tylnej kanapy kładę koc i na to zbiornik paliwa tyłem do kierunku jazdy.
Przy 4tyś obr\min
Chodzi równiutko, nie trzeba było regulować. Zegary mojej produkcji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 14:33, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 15:16, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jestem pełen podziwu
A jaki masz zakres tych wakuometrów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:11, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Zakres od 0 do -1 bar.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Pią 17:37, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Suszny za odpowiedź.
Jeszcze jedno pytanie:
Napisałeś:
"Opierasz suwmiarkę na górze gardzieli i mierzysz jak głęboko od górnej krawędzi położona jest przepustnica, patrzysz jak to wygląda z drugiej strony - jeśli się zgadza to nie ruszasz, jak jest odchyłka to regulujesz. "
Tylko teraz pytanie aby dopowiedzieć. Mierzę głębokość jak jest głęboko przepustnica pierwszego cylindra. I to porównuję do ustawienia przepustnicy na drugim cylindrze??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:56, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, chodzi o to żeby obie przepustnice były położone tak samo, więc mierzysz jedną a później drugą - powinien być ten sam wymiar.
Nie ma za co
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 17:57, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 0:19, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dorzucę swoje 3 grosze...
1. U-rurka - nie warto podpinać pod króćce rurek igielitowych bo miękną, łapią lewe powietrze, zmieniają średnicę - temp. między cylindrami jest dość wysoka.
Wskazania będą pływać i trudno będzie wyregulować.
2. Warto kupić przewód paliwowy ciśnieniowy zbrojony średnica wew. 4 mm, zewn. ok, 10 mm, metr kosztuje ok 5 PLN i za jego pomocą wyprowadzić końcówki w okolice kanapy. Do tego dwie złączki w motoryzacyjnym po 50 groszy na końce i na to U-rurka. Natomiast po zakończeniu pomiaru i regulacji zakładamy na nie fabryczne kapturki.
3. Pomiar robimy z założonym airboxem, warto sprawdzić czy obejmy na obydwu cylindrach są przykręcone, często wlot w pierwszy cylinder jest lużny.
4. Wystarczy podnieść bak na fabrycznym uchwycie, nic nie trzeba w rękach trzymać, do tego krótki śrubokręt albo sam bit jak już, któryś z kolegów pisał.
5. Koniecznie zewrzeć złącze diagnostyczne.
6. Zakleić po regulacji śrubę klejem do gwintów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 21:40, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A do czego to złącze diagnostyczne? Jak zrobiłem synchronizację bez wchodzenia w tryb serwisowy to co...?? :-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 22:16, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Pisali o tym na poprzednich stronach Roadrunner i Lasooch.
Bez komp. w trybie diagnostycznym przy każdej zamianie położenia przepustnic zmienia się porcja paliwa podawana przez wtryski (komputer każdorazowa zmienia skład mieszanki).
To powoduje trudność w regulacji przepustnic - mechaniczna regulacja jaką dokonujemy kręcąc śrubą pociąga za sobą zmiany w parametrach wtryskiwaczy.
Jeśli natomiast komp. jest w stanie diagnostycznym to regulujemy tylko przepustnice - a o to nam właśnie chodzi.
O to mniej więcej chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Pią 12:44, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Zabieram się dzisiaj za synchronizację.
Wczoraj rozebrałem motocykl, zrobiłem sobie wyjście podciśnień pod siedzenie ale mam małego zonka.
Mianowicie nie mogę zlokalizować śruby do regulacji wolnych obrotów.
Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??
I jeszcze jedno pytanko. Mianowicie czy musowo robić synchronizację z założonym airboxem czy nie koniecznie?
PS
Na jedno pytanie już doczytałem, AK8 ma automatyczną regulację wolnych obrotów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Pią 12:50, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 19:05, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
airbox może być zdjęty, cały proces masz opisany tu: [link widoczny dla zalogowanych] do tego tak jak wcześniej koledzy pisali komp w tryb diagnostyczny podczas synchronizacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 19:18, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19:58, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
centrino napisał: |
Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??
|
Było w tym wątku i na zdjęciach.
Jak zdejmiesz airbox, poruszaj manetką, zobaczysz co się wtedy porusza i dojdziesz od razu.
Stań w pozycji jak do jazdy, popatrz w dół, będziesz widział wlot do drugiego (tylnego) cylindra, z jego prawej strony są cięgna oraz dwie śruby - ta dolna, bliższa drugiego cylindra służy do regulacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 19:58, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno
Z zdjętym airboxem silnik inaczej oddycha.
Według mnie prawidłowa regulacja powinna odbywać się z wszystkim elementami mającymi wpływ na opory ssania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Pią 20:02, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 20:29, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
może i oddycha inaczej jak piszesz ale jednakowo dla obu cylindrów więc czy zdjęty czy założony to warunki są takie same dla obu cylindrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 20:56, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja robię z założonym, bak jest na swoim miejscu a do śruby dostęp z boku jest wystarczający.
Nie będę się doktoryzował jak jest bardziej prawidłowo , ważne aby było zrobione bo to temat często pomijany a według mnie ważny.
U mnie pod koniec tamtego sezonu silnik odpalał z pewnym ociąganiem, na zimno nie pracował równo. Po regulacji objawy ustąpiły i zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o ok. 0,5/100 (a palił już ponad 5 i myślałem że ciężka ręka mi się zrobiła).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zorba79
Motocyklista
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 397
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 1:06, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Książe napisał: | Po regulacji objawy ustąpiły i zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o ok. 0,5/100 (a palił już ponad 5 i myślałem że ciężka ręka mi się zrobiła). |
Hmm to ja mam na bank przepustnice do regulacji bo mnie się poniżej 5l chyba nie udało zejść a na przelotach autostradowych (150-160 km/h) to poniżej 7l nie schodzi!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zorba79 dnia Sob 1:13, 19 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Sob 1:30, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Książe napisał: | centrino napisał: |
Gdzieś widziałem zdjęcie ale po tym zdjęciu nie mogę tego znaleźć. Może ktoś podpowie gdzie szukać??
|
Było w tym wątku i na zdjęciach.
Jak zdejmiesz airbox, poruszaj manetką, zobaczysz co się wtedy porusza i dojdziesz od razu.
Stań w pozycji jak do jazdy, popatrz w dół, będziesz widział wlot do drugiego (tylnego) cylindra, z jego prawej strony są cięgna oraz dwie śruby - ta dolna, bliższa drugiego cylindra służy do regulacji.
 |
Chodziło mi o regulację wolnych obrotów. Ta śruba jest do synchronizacji. Ale doczytałem, że w AK8 automat reguluje wolne obroty i nie ma śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOL
A1
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:19, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat.
W moim DL-u 650 AL0 (2010) (a właściwie mojej małżonki, zakupionym 3 tyg. temu) mam taki problem - jak hamuję silnikiem przed światłami, to zdarza mu się zgasnąć. Myślałem, że podkręcę wolne obroty i będzie OK. No i rozczarowanie - brak regulacji wolnych obrotów.
Doczytałem, że trzeba wyregulować przepustnice. Regulowaliśmy z kolegą, ale bez przestawienia komputera w tryb diagnostyczny, więc efekty żadne.
Jak myślicie, czy regulacja przepustnic powinna wystarczyć na taki problem? Czy warto z tym jechać do serwisu Suzuki, aby podłączyli motocykl pod komputer?
Będę wdzięczny za odpowiedzi...
PS. Jeszcze jedno pytanie - do czego służy ta przednia śrubka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MOL dnia Wto 21:20, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 21:27, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
W nowszych modelach wolne obroty regulują się automagicznie.
Wyżej podawałem link jak należy prawidłowo wyregulować przepustnice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOL
A1
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:05, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuję jeszcze raz na spokojnie. Czy często zdarza się, że trzeba przeprowadzać tą czynność z suwmiarką? (nie chce mi się zbiornika demontować ) - przebieg 43 tys (ale kto to wie, czy nie odkręcony )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 22:23, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie po 70tys przebiegu nie trzeba było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MOL
A1
Dołączył: 18 Mar 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:40, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie!
Wymieniłem świece, filtr powietrza, sprawdziłem wysokość przepustnic, ale w żaden sposób nie mogę zrobić synchronizacji.
Zwarłem styki w białym złączu diagnostycznym i w żadnym położeniu dolnej śruby regulacyjnej nie uzyskałem jednakowych poziomów na waku na obu cylindrach.
Jak myślicie, co może być nie tak? DL650 2010 rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fish67
Motocyklista
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Biskupiec R./Olsztyn
|
Wysłany: Śro 21:12, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
od 2007 inny sposób synchro, trzeba mieć interface (SDS tool , OBD too z programem) do podłączenia pod komputer i sprytny śrubokręt do krącenia śrubką w gaźniku. Opis w serwisówce modeli od 2007 strona 13-61. Oczywiście wakuometr też.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fish67 dnia Śro 21:15, 13 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21:16, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To zależy....
Za mało danych.
- Czym mierzysz - U-rurka, czy wakuometry, jeśli tak to jakie, czy podsiadają tłumienie (np. zlane gliceryną).
- W jaki sposób podłączasz przyrząd, częstym problem są rurki igielitowe, które podłączone do króćców po nagrzaniu pieca miękną i ciągną "lewe" powietrze.
- Co oznacza "nie uzyskałem jednakowych poziomów", czy poziom jest niestabilny i zmienia się bez przerwy, czy jest tylko jakaś różnica.
- Czy na zegarach pokazał się tryb serwisowy -C 00
To dopiero wstęp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 10:35, 14 Kwi 2016 Temat postu: Jaki sposób? |
|
|
fish67 napisał: | trzeba mieć interface |
No właśnie to mnie ciekawi, czy na pewno trzeba mieć interfejs czy można to jakość obejść.
Albo przez tryb serwisowy - tylko czy ten faktycznie zamraża działanie STVA?
A może odłączając, na czas synchronizacji dolnych przepustnic, sterowanie górnych przepustnic (czyli wspomniane STVA)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 17:59, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
fish67 napisał: | od 2007 inny sposób synchro, trzeba mieć interface (SDS tool , OBD too z programem) do podłączenia pod komputer i sprytny śrubokręt do krącenia śrubką w gaźniku. Opis w serwisówce modeli od 2007 strona 13-61. Oczywiście wakuometr też. |
Po pierwsze nie ma żadnego gaźnika , to są śruby regulujące powietrze.., a nie przepustnice.
Polecam przeczytać ten wątek od początku, wszystko jest opisane.
Nie trzeba żadnego komputera. Do "zgrubnej" regulacji przepustnic wystarczy tryb serwisowy poprzez zwarcie złącz w kostce.
Rozpoczęcia kręcenia "śrubkami" skutecznie rozchwieje cały układ. Synchronizacja przepustnic - to regulacja przepustnic a nie śrub powietrza wolnych obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:48, 03 Lip 2016 Temat postu: Synchronizacja w 1000-cu. |
|
|
Dałem moto do przeglądu i chciałem aby mi zrobić synchronizację. Spec jak się pozywał powiedział mi, że w moim moto komputer steruje przepustnicami i oddał mi sprzęt, bo nie znalazł zaślepek.
Cz ktoś może mi zrobić fotki i zaznaczyć gdzie są te zaślepki które się zdejmuje i wkłada węże od Vacu oraz zaznaczyć śrubkę do regulacji. Bo jestem na tyle zdesperowany i chce kupić sobie Vacumetry i sam to zrobić.
Czy do tej operacji muszę zbiornik zdemontować.
Mogę podać maila w razie potrzeby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 23:02, 03 Lip 2016 Temat postu: Re: Synchronizacja w 1000-cu. |
|
|
geniusz napisał: | Dałem moto do przeglądu i chciałem aby mi zrobić synchronizację. Spec jak się pozywał powiedział mi, że w moim moto komputer steruje przepustnicami i oddał mi sprzęt, bo nie znalazł zaślepek.
Cz ktoś może mi zrobić fotki i zaznaczyć gdzie są te zaślepki które się zdejmuje i wkłada węże od Vacu oraz zaznaczyć śrubkę do regulacji. Bo jestem na tyle zdesperowany i chce kupić sobie Vacumetry i sam to zrobić.
Czy do tej operacji muszę zbiornik zdemontować.
Mogę podać maila w razie potrzeby. |
Kopnij tego speca w D4.
Króćce są między cylindrami. Po dwa na każdym.
Foty bez rozbiórki połowy moto ciężko zrobić, bo **** widać.
Śruba jest dostępna z prawej stony moto znów miedzy cylindrami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Nie 23:05, 03 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Tu masz dość wyraźnie pokazane.
Tak, zbiornik trzeba zdemontować aby podczepić węże. Można sobie wyprowadzić podczas pierwszej synchronizacji węże pod siedzenie, wówczas trzeba tylko podnieść lekko zbiornik aby dostać się do śruby regulacyjnej.
Kręci się śrubą pokazaną na tym rysunku. To ta śruba niżej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez centrino dnia Nie 23:08, 03 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 23:10, 03 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
centrino napisał: |
Kręci się śrubą pokazaną na tym rysunku. To ta śruba niżej.
 |
Zalecany jest śrubokręt kątowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 14:12, 04 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
A drugi kruciec do podłączenia vacu jest na przeciwko na drugim kolektorze?
Tam gdzie jest założona gumka?
Jeśli chodzi o Vacumetry to wystarczą jakieś tanie czy trzeba kupić jakieś wypasione bo na filmiku widziałem wskazówkowe i rtęciowe.
Skoro regulujemy jedną śrubką do ustawiamy drugi cylinder względem pierwszego niezależnie który jest jako pierwszy. Jakie ma być podciśnienie po regulacji? jakieś konkretne czy równe na obu zegarach? Bo w necie znalazłem wartość pomiędzy 26-28.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pon 14:32, 04 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 14:28, 04 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | A drugi kruciec do podłączenia vacu jest na przeciwko na drugim kolektorze?
Tam gdzie jest założona gumka?
|
Tak własnie tam. Są po dwa króćce na każdej przepustnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 11:38, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Jeśli chodzi o Vacumetry to wystarczą jakieś tanie czy trzeba kupić jakieś wypasione bo na filmiku widziałem wskazówkowe i rtęciowe. |
Wystarczą zwykłe tanie vacuometry, ja zrobiłem sobie sam sam. Kupiłem tanie zegary na necie do tego zaworki żeby wyregulować przepływ powietrza troche przewodów obudowa z alu i proszę
geniusz napisał: | Skoro regulujemy jedną śrubką do ustawiamy drugi cylinder względem pierwszego niezależnie który jest jako pierwszy. |
Zgadza się.
geniusz napisał: | Jakie ma być podciśnienie po regulacji? jakieś konkretne czy równe na obu zegarach? Bo w necie znalazłem wartość pomiędzy 26-28. |
Nie patrz na żadne wartości. Wyreguluj tak żeby wskazówki były ustawione jednakowo. Idealnie nie musi być, minimalna odchyłka jest w granicach normy.
Powietrze na podciśnieniu ustaw tak żeby wskazówki minimalnie drgały. Jak będą drgały za mocno nie zobaczysz w którym punkcie są wskazówki. Jak nie będa wcale drgać to odczyt może być błędny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rambo729
A2
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Złotów - wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:55, 19 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jednak ja uważam że wygodniejsza jest U rurka - koszt wykonania max 15 zł .Pierwszym razem użyłem vacu, lecz po regulacji moto dalej często gasło jak zrobiłem U rurką jest igła - i po podłączeniu była duża różnica ,pewnie ze względu na skaczące wskazówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 22:05, 19 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Wskazówki mają delikatnie drżeć, a nie skakać.
Podjedź do pierwszego lepszego mechanika motocyklowego i zapytaj czy synchronizuje przy pomocy U-rurki czy na zegary
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Wto 22:06, 19 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19:04, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Zabrałem się za synchronizację i tak się zastanawiam czy muszę zdemontować obudowę filtra powietrza aby się dostać do tych króćców czy można wcisnąć wężyki bez wyjmowania. Drugie pytanie jak dostać się obejmy która przytrzymuje filtr od przedniego cylindra aby ją odkręcić?
W 1000-cu nie ma 2 śrub na tylnym cylindrze więc tylko jedną się reguluje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 23:04, 13 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Przed chwila wróciłem z garażu z drugiego podejścia
Znacznie lepsze zdemontowałem pokrywę filtra i doszedłem do króćców znalazłem śrubę do regulacji ale ze względu na porę dnia nie regulowałem bo by mnie sąsiedzi zlinczowali. Będę musiał go jeszcze rozgrzać przed regulacją i to jest największy problem bo jak jechać bez zbiornika he he
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Śro 0:18, 30 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie mam pytanie czy podczas synchronizacji w DL 1000 K2 muszę wypiąć czujnik IAT i IAP bo tak wynika z serwisówki? Chyba że to konieczna czynność przy zdemontowanym filtrze powietrza, a jak to wygląda jeżeli mam wyciągnięte wężyki pod siedzeniem i niema potrzeby demontażu obudowy filtra powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Śro 0:23, 30 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:13, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Nie musisz o ile wprowadzisz ECU w dealer mode, airboxa lepiej nie zdejmować ale wymień albo chociaż przedmuchaj przed regulacją filtr powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Pią 11:38, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
A orientuje się ktoś jakiej średnicy są rurki podciśnienia w gaźniku bo właśnie mam zamiar kupić wężyk i wypuścić je pod siedzenie już tak na przyszłość
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Sob 0:26, 02 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 19:37, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Zdaję mi się że 5mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 8:46, 02 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Wężyki od CarbTune mają wew. 4mm. Kup najlepiej czarne olejodporne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Śro 15:37, 27 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie mam pytanie odnośnie regulacji górnych przepustnic bo mam napisane że trzeba zamknąć przepustnicę za pomocą śrubki STVA aby przepustnica miała taką samo wysokość po obu stronach i to samo zrobić z drugiej przepustnicy, tylko nie wiem jak to regulować bo tam jest cięgno i czy jest to może ta górna śrubka do tej regulacji przepustnicy górnej przy drugim cylindrze?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Śro 18:31, 27 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|