VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom) -> DL650 vs. R1200GS Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 17:35, 31 Lip 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Ja podczas niedawnego objazdu Bałtyku również widziałem mnóstwo GS-ów i nie ma co ukrywać, że jest to motocykl bardzo popularny w zamożnych krajach Europy Zachodniej. I być może to jest znamienne - Ci ludzie mają niezłe dochody, z reguły dobre ubezpieczenia i assistance. A poza tym, podejrzewam, że większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej Smile I jak coś się spier...doli, to dzwonią do assistance i po sprawie!

W naszym wypadku nie jest to takie różowe... Tego typu problemy są dla nas dużo bardziej kłopotliwe i kosztowne, nie mówiąc o zmarnowanej wyprawie planowanej przez ostatni rok/dwa/itd. A ilu z Was wykupuje pełne OC/AC i dobry Assistance?

Dodatkowo, z racji położenia geograficznego, historii, sentymentu, zamożności, itp. ogrom naszych moto-rodaków wybiera podróże w kierunkach południowo lub wschodnich, a tam assistance (zarówno producenta motocykla, jak też firmy ubezpieczeniowej) z reguły nie działa. Z serwisem do bardzo skomplikowanego motocykla jest też problem... Chociaż ostatnio gdzieś słyszałem/czytałem, że w jakimś Kazachstanie lub Kirgistanie jest w namiocie (?) serwis właśnie BMW i mają tam co robić Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 17:37, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:01, 31 Lip 2014
tomek zych
Gość

 





biblo napisał:
Ja podczas niedawnego objazdu Bałtyku również widziałem mnóstwo GS-ów i nie ma co ukrywać, że jest to motocykl bardzo popularny w zamożnych krajach Europy Zachodniej. I być może to jest znamienne - Ci ludzie mają niezłe dochody, z reguły dobre ubezpieczenia i assistance. A poza tym, podejrzewam, że większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej Smile I jak coś się spier...doli, to dzwonią do assistance i po sprawie!

W naszym wypadku nie jest to takie różowe... Tego typu problemy są dla nas dużo bardziej kłopotliwe i kosztowne, nie mówiąc o zmarnowanej wyprawie planowanej przez ostatni rok/dwa/itd. A ilu z Was wykupuje pełne OC/AC i dobry Assistance?

Dodatkowo, z racji położenia geograficznego, historii, sentymentu, zamożności, itp. ogrom naszych moto-rodaków wybiera podróże w kierunkach południowo lub wschodnich, a tam assistance (zarówno producenta motocykla, jak też firmy ubezpieczeniowej) z reguły nie działa. Z serwisem do bardzo skomplikowanego motocykla jest też problem... Chociaż ostatnio gdzieś słyszałem/czytałem, że w jakimś Kazachstanie lub Kirgistanie jest w namiocie (?) serwis właśnie BMW i mają tam co robić Smile



z całym szacunkiem kolego ale nadal powielasz jakies schematy zasłyszane, bądź zwitek danych uzyskanych właśnie na forach internetowych czy podczas rozmów z kolegami motocyklistami Twisted Evil

bo tak na zdrowy chłopski rozum - bmw posiada jakiś komputer który oczywiście może się spieprzyc jak wszystko inne, i w każdym innym motocyklu ale zwróc uwagę i mówię o modelach takich jak mój 2006 i 2007r. że na przykład sa chłodzone pwoietrzem czyli brak chłodnicy i tu chociażby jest brak możliwości spieprzenia się tego skoro tego niema, czyz nie tak???

i robisz to co mnie bardzo denerwuje Very Happy stwierdzasz że - cytuję:


większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej Smile I jak coś się spier...doli, to dzwonią do assistance i po sprawie!


powiedz mi napisz do jasnej chol.ry skad ty to wiesz, dlaczego podajesz takie informacje skoro nie wiesz jak jest naprawdę???????????

znam dwóch gości, jednego z hiszpanii drugiego z GB którzy swoimi gsami przejechali dwa razy cały świat!!!!! lub innych obieżyświatów którzy preferują tylko gs-y, to o czym ty tu piszesz??? może mieszkałeś 25 lat w stanach, w GB czy gdzie indziej to napisz - będziesz bardziej solidny!

i please nie ulegaj naszym polskim kompleksom - od 10 lat jesteśmy w zjednoczonej europie i nie mamy się czego wstydzic - rodzaj ubezpieczenia jest podobny albo taki sam - kwestia na pewno kasy la e to nie wszystko!

no i na koniec skłaniał bym się w kierunku naszej narodowej propoagandy, bo bmw święte nie jest ale to przeciwnicy bmw gs, albo raczej pisząc szczerze ludzie krórych nie sta a którzy by chcieli mie zapewne te moto tworzą taką propagandę dla własnego egozimu!!! Zawsze szukamy wymówek aby siebie usprawiedliwic - bo z natury jesteśmy tacy że pragniemy miec to co najlepsze, jak nas nie stac to sobie poprawiamy humor opluwając właścicieli pojazdów naszych marzeń!!!
a jak już go kupimy to jesteśmy prawie wyklęci jakbyśmy komus coś ukradli - nasza gówniana rzeczywistośc tak wygląda.....
PostWysłany: Czw 18:36, 31 Lip 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Tomek nie spinaj się tak.
Może ja zakłócę twój schemat ?
Uwierz mi ,że stać mnie na nowego GS z salonu.
Wybrałem używanego Dl 650 .
Mam sporo sprzętu na lato i zimę ,ale nie kupuję czegoś co mi nie leży.
Byłem bmw widziałem - dziękuję, nie skorzystam.
Jak ktoś nie kupuje BMW ,to nie znaczy ,że go na to nie stać.

pozdrawiam
Życzę wszystkim więcej radości z życia i luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:54, 31 Lip 2014
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





No to może i ja pozwolę wtrącić swoje trzy grosze, chociaż aż strach... Razz
"Przerobiłem" w swojej karierze kilka motocykli: Aprilia Atlantic, Aprilia Mana, DL 650, DL 1000, Honda VFR1200, Honda Varadero 1000 i w końcu Yamaha FZ1 Fazer, aż wylądowałem na R1200 GS. Po pierwszych metrach jazdy na tym motocyklu (jak tylko się do niego przymierzałem nie mając nawet pojęcia o animozjach GS vs reszta świata Razz ) wiedziałem że się zaprzyjaźnimy. Fakt, brakuje mi 150 km FZ1, ale pozycja za kierownicą, prowadzenie, praca zawieszenia itd sprawiły że wiedziałem iż ten zostanie na dłużej. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ten motocykl ma po prostu to "coś" co dla mnie czyni jazdę na nim zajebistą frajdą. Szczerze mówiąc właśnie tego szukam w "motocykliźmie" i właśnie z tego zamierzam czerpać przyjemność póki będę mógł.
Kto wie, może przymierzając się do nowego KTMa stwierdzę że to będzie TO... Wink

Pozdrawiam wszystkie otwarte umysły Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:01, 31 Lip 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





tomek zych:: wyluzuj i weź sobie jakieś tabletki na uspokojenie, bo się coraz bardziej nakręcasz i ta histeria przysłania Ci zdrowy rozsądek...

Jakbyś był łaskaw DOKŁADNIE przeczytać co napisałem, to byś się zorientował, że ja piszę o najnowszym modelu R1200GS. O tym, który przez ostatnie 15 miesięcy daje dość regularnie doopy przez niedopatrzenia lub błędy producenta!

Podczas ostatnich kilku lat byłem tu i tam, miałem okazję spotykać motocyklistów z różnych krajów i w krajach na południe i wschód od Polski byli to w 99% Polacy lub nasi sąsiedzi.

Dla mnie EOT - to do kolegi zycha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:16, 31 Lip 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Stachu-w KTMie bedziesz przynajmniej to,czego Ci dzisiaj brakuje: 150KM Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:18, 31 Lip 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





STACHU napisał:

(...)
Nie wiem jak to wytłumaczyć, ten motocykl ma po prostu to "coś" co dla mnie czyni jazdę na nim zajebistą frajdą. Szczerze mówiąc właśnie tego szukam w "motocykliźmie" i właśnie z tego zamierzam czerpać przyjemność póki będę mógł.
Kto wie, może przymierzając się do nowego KTMa stwierdzę że to będzie TO... Wink

Pozdrawiam wszystkie otwarte umysły Smile


I to faktycznie jest najważniejsze! Jakie logo jest na baku nie ma dla mnie znaczenia, dorabiane "legendy" też mnie nie biorą. Liczy się to, o czym napisałeś. I ja to chyba znalazłem w nowym Tigerze.

Ostatnio jeździłem na kilku motocyklach, bo zastanawiam się co wybrać po DL-u i bez uprzedzeń wypróbowałem i KTM-a, i Tenerę i Tigera, i nowego V-Stroma i krótko nowego GS-a. A ponieważ mnie rozczarował, to postanowiłem go troszkę dłużej poużywać, żeby dać mu jeszcze jedną szansę. A w sierpniu postaram się spędzić ze dwa dni z nowym V-Stromem. Zobaczymy, czy któraś z tych maszyn przebije Triumpha Smile


Dober napisał:
Stachu-w KTMie bedziesz przynajmniej to,czego Ci dzisiaj brakuje: 150KM Wink


Ale po GS-ie kolega będzie musiał chyba od początku uczyć się jeździć na KTM-ie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 19:20, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:35, 31 Lip 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Jezdzic jak jezdzic,ale przypomniec sobie jak i kiedy lancuch smarowac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:43, 31 Lip 2014
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Kolego biblo... cisną mi się na klawiaturę słowa niecenzuralne jak czytam te Twoje wypociny... np. "podejrzewam, że większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej" weź ty się człowieku zarejestruj na forum BMW i poczytaj jakie ludzie robią wyprawy, poczytaj o wyjazdach na wschód Sambora czy wyjazdach ś.p. Orzepa i przestań pisać co podejrzewasz a pisz o faktach.., kipi nienawiść do GS'ów która nie wiem czym jest podyktowana ale ewidentnie widać kompleksy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:57, 31 Lip 2014
tomek zych
Gość

 





Panowie i Panie otóż jestem wyluzowany, niestety to prawda:)

ponadto jak pisałem i każdy z nas to stwierdzi nie dyskutujemy o własnych subiektywnych odczuciach bo to niema sensu i please kolego BIBLO nie do końca - podobnie jak ciebie - mnie interesuje twój ewentualny zakup bo to jest twoja sprawa i to ten moto będzie tobie służył a nie mnie - dla mnie możesz w góry jechac wózkiem widłowym Smile

mnie logo nie interesuje ale jak każdy lubię zmiany a najlepiej zmiany na lepsze, a w moim przypadku taka sytuacja miała miejsce.

moja przemożna chęc wyłuszczenia wam swojego punktu widzenia wynika z faktu, że czas ucieka a my zamiast nawija km gadamy o dupie marynie.

i teraz sorry za offtopic ale jak ktoś chętny to w sierpniu wybieram się w góry na niestety tylko 3 dni także jak ktoś chętny na priv. a rozmowa przy pivku zdecydowanie lepiej nam pójdzie:)


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Czw 20:08, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Czw 20:08, 31 Lip 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Woytec napisał:
Kolego biblo... cisną mi się na klawiaturę słowa niecenzuralne jak czytam te Twoje wypociny... np. "podejrzewam, że większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej" weź ty się człowieku zarejestruj na forum BMW i poczytaj jakie ludzie robią wyprawy, poczytaj o wyjazdach na wschód Sambora czy wyjazdach ś.p. Orzepa i przestań pisać co podejrzewasz a pisz o faktach.., kipi nienawiść do GS'ów która nie wiem czym jest podyktowana ale ewidentnie widać kompleksy...


Albo ja nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie, alby Ty nie zrozumiałeś co miałem na myśli pisząc

biblo napisał:
Ja podczas niedawnego objazdu Bałtyku również widziałem mnóstwo GS-ów i nie ma co ukrywać, że jest to motocykl bardzo popularny w zamożnych krajach Europy Zachodniej. I być może to jest znamienne - Ci ludzie mają niezłe dochody, z reguły dobre ubezpieczenia i assistance. A poza tym, podejrzewam, że większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej Smile I jak coś się spier...doli, to dzwonią do assistance i po sprawie!


Chodziło mi o Szwedów, Niemców, Norwegów, Holendrów, Anglików, itd., a nie Polaków! A jak spytałem takiego jednego Holendra o Gruzję lub Rumunię, to zrobił duże oczy. Nawet Czarnogóra była dla niego egzotyką... Wiem gdzie nasi jeżdżą, zresztą miałem okazję kilku spotkać w Rosji, na Ukrainie, czy w Gruzji.

Nienawiścią do BMW nie kipię, bo być może następcą mojego DL-a będzie motocykl tej marki Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Czw 20:09, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:10, 31 Lip 2014
tomek zych
Gość

 





Woytec napisał:
Kolego biblo... cisną mi się na klawiaturę słowa niecenzuralne jak czytam te Twoje wypociny... np. "podejrzewam, że większość z nich nie wyrusza w jakieś dalekie trasy, a jeśli już to tylko po ... Europie Zachodniej" weź ty się człowieku zarejestruj na forum BMW i poczytaj jakie ludzie robią wyprawy, poczytaj o wyjazdach na wschód Sambora czy wyjazdach ś.p. Orzepa i przestań pisać co podejrzewasz a pisz o faktach.., kipi nienawiść do GS'ów która nie wiem czym jest podyktowana ale ewidentnie widać kompleksy...



ja pierdzielę Orzep nie żyje Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

normalnie zasłabłem - sporo mu zawdzięczam Sad


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Czw 20:49, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
PostWysłany: Czw 20:37, 31 Lip 2014
Murzyn
A1

 
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Może jeszcze jeden przykład - cos o czym pisaliście, ze po alpach poruszają sie ducatti i inne nie jeżdżące po Polsce moto

Mam aprilie pegaso 98
Moto bez przebiegu, kupione jeszcze z ori nie zużytymi oponami
Zastane tak, ze wszelkie łożyska gumy uszczelki itp były do wymiany
Koszt doprowadzenia moto (technicznie) do ideału ok 3000pln

Jak by to było BMW F650 GS to za taki egzemplarz ludzie by sie pozabijali
Jako ze to jest Aptilia nie za bardzo ktos chce to kupic nawet za bardzo dobre pieniądze
Modele niemal identyczne, opinie ze aprilia lekko lepiej dopracowana

... Ale BMW...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Murzyn dnia Czw 20:37, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:51, 31 Lip 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





1. Zmieniłem DLa na GSa LC, jestem bardzo zadowolony, motocykl jest super. Uważam, że nie ma porównania z DLem w dowolnej wersji silnikowej. To są zupełnie inne motocykle. Nie wyobrażam sobie powrotu do DL. Łącznie z nowym, którego próbowałem i na którym się prawie nie zabiłem (zanurkował.. a ja byłem przyzwyczajony, że motocykl zupełnie nie nurkuje... mój błąd i przyzwyczajenie z GSa)

2. GS nie daje ciała ... kilka akcji serwisowych polegających na dokręceniu czegośtam..gdzieśtam było (chyba łącznie 3 przez 2 sezony), żadna z usterek "akcyjnych" nie była szczególnie groźna, ani uniemożliwiająca eksploatację.

3. W tym czasie 1 usterka, awaria elrktroniki... uciążliwa rzeczywiście, bo się komputer pokładowy się zablokował... Dla porównania - w jednym z DL-i krótko po zakupie padły mi zegary i na gwarancji zostały wszystkie wynienione razem ze stacyjką... usterka porównywalna (pomimo legendarnej jakości "japończyków").

4. Dalekie trasy - 2x Alpy (2013 i 2014)... 3,5 tys.km. i 4.700 tys. km.... kłopotów brak, przyjemności mnóstwo. W trakcie obu objazdów widziałem tam może 5 DL-ków, na setki GS-ów, to chyba coś znaczy. Oprócz tego wiele krótszych tras (1-2 tys.)... łącznie już dobrze ponad 35 tys. od zeszłego roku.

5. Oczywiście koszty utrzymania są wyższe, ale to już kwestia budżetu, a nie oceny i porównania właściwości moto... jak ktoś sobie jakiegoś KTMa topowego, albo multistradę walnie, to też musi być przygotowany na koszty.

6. Duży minus to serwis BMW, który, bez rozwodzenia się, JEST DROGI I DO DUPY! Przywileje dla klientów są udawane, serwis mało dostępny itp.. po prostu szkoda gadać! Za to wszystkie ciuchy BMW są znakomitej jakości i warte swojej ceny (szczególnie po wynegocjowaniu co najmniej 10% zniżki, co jest zupełnie wykonalne).

7. Dla mnie ciągle każda przejażdżka BMką jest czystą przyjemnością, motek radzi sobie w rozsądnym terenie (w porównywalnych warunkach lepiej niż DL, jeździmy często oboma więc mam porównanie), na szutrze też spokojnie, nigdy nie brakuje mu mocy, skręca jak marzenie, manewry w korkach są łatwe i daje się spoko jeździć po Wwie (co prawie codziennie robię, właściwie nie widzę różnicy w porówaniu do DLa, pomimo "cycków" + gmoli), firmowe kufry są rozsuwane i boczne zupełnie nie utrudniają jazdy (czego nie można powiedzieć o DL-owych), pali rozsądnie jak na 1200 (4,9-7l). Ogólnie jest bardziej uniwersalny i zdecydowanie wygodniejszy na dalekich trasach od DLa 650 (miałem 2 DL-ki i drugiego ciągle mam, więc wiem z doświadczenia).

Jeśli będzie mnie stać, następny będzie też GS, może w wersji Adv, bo ma kilka bonusów Smile.

O! Smile

Wszystko to piszę doceniając jakość i zalety DL-a, który został dla Marty, właśnie dlatego, że uważam go za bardziej budżetowy zamiennik, takiego mniejszego brata po rozsądniejszej cenie, któremu z czystym sumieniem i zaufaniem mogę powierzyć moją kobietę.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaciejW dnia Czw 22:05, 31 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:14, 01 Sie 2014
tomek zych
Gość

 





MaciejW napisał:
1. Zmieniłem DLa na GSa LC, jestem bardzo zadowolony, motocykl jest super. Uważam, że nie ma porównania z DLem w dowolnej wersji silnikowej. To są zupełnie inne motocykle. Nie wyobrażam sobie powrotu do DL. Łącznie z nowym, którego próbowałem i na którym się prawie nie zabiłem (zanurkował.. a ja byłem przyzwyczajony, że motocykl zupełnie nie nurkuje... mój błąd i przyzwyczajenie z GSa)

2. GS nie daje ciała ... kilka akcji serwisowych polegających na dokręceniu czegośtam..gdzieśtam było (chyba łącznie 3 przez 2 sezony), żadna z usterek "akcyjnych" nie była szczególnie groźna, ani uniemożliwiająca eksploatację.

3. W tym czasie 1 usterka, awaria elrktroniki... uciążliwa rzeczywiście, bo się komputer pokładowy się zablokował... Dla porównania - w jednym z DL-i krótko po zakupie padły mi zegary i na gwarancji zostały wszystkie wynienione razem ze stacyjką... usterka porównywalna (pomimo legendarnej jakości "japończyków").

4. Dalekie trasy - 2x Alpy (2013 i 2014)... 3,5 tys.km. i 4.700 tys. km.... kłopotów brak, przyjemności mnóstwo. W trakcie obu objazdów widziałem tam może 5 DL-ków, na setki GS-ów, to chyba coś znaczy. Oprócz tego wiele krótszych tras (1-2 tys.)... łącznie już dobrze ponad 35 tys. od zeszłego roku.

5. Oczywiście koszty utrzymania są wyższe, ale to już kwestia budżetu, a nie oceny i porównania właściwości moto... jak ktoś sobie jakiegoś KTMa topowego, albo multistradę walnie, to też musi być przygotowany na koszty.

6. Duży minus to serwis BMW, który, bez rozwodzenia się, JEST DROGI I DO DUPY! Przywileje dla klientów są udawane, serwis mało dostępny itp.. po prostu szkoda gadać! Za to wszystkie ciuchy BMW są znakomitej jakości i warte swojej ceny (szczególnie po wynegocjowaniu co najmniej 10% zniżki, co jest zupełnie wykonalne).

7. Dla mnie ciągle każda przejażdżka BMką jest czystą przyjemnością, motek radzi sobie w rozsądnym terenie (w porównywalnych warunkach lepiej niż DL, jeździmy często oboma więc mam porównanie), na szutrze też spokojnie, nigdy nie brakuje mu mocy, skręca jak marzenie, manewry w korkach są łatwe i daje się spoko jeździć po Wwie (co prawie codziennie robię, właściwie nie widzę różnicy w porówaniu do DLa, pomimo "cycków" + gmoli), firmowe kufry są rozsuwane i boczne zupełnie nie utrudniają jazdy (czego nie można powiedzieć o DL-owych), pali rozsądnie jak na 1200 (4,9-7l). Ogólnie jest bardziej uniwersalny i zdecydowanie wygodniejszy na dalekich trasach od DLa 650 (miałem 2 DL-ki i drugiego ciągle mam, więc wiem z doświadczenia).

Jeśli będzie mnie stać, następny będzie też GS, może w wersji Adv, bo ma kilka bonusów Smile.

O! Smile

Wszystko to piszę doceniając jakość i zalety DL-a, który został dla Marty, właśnie dlatego, że uważam go za bardziej budżetowy zamiennik, takiego mniejszego brata po rozsądniejszej cenie, któremu z czystym sumieniem i zaufaniem mogę powierzyć moją kobietę.

Pozdrawiam




szacun za konkretny i jasny opis, a przedewszystkim z własnego doświadczenia.

i wg mnie reszta to bicie piany, narka
PostWysłany: Pią 8:18, 01 Sie 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





a propos znaczka:


@MaciejW:
Ad1. Czy kolega MaciejW miał tę przygodę na Słowackiej serpentynie?
Ad.2 To nieprawda. Usterki nowych BMW były poważne i niebezpieczne.

W moim skromnym doświadczeniu w podróżowaniu w grupie była tylko jedna awaria. Właśnie elektronika w BMW R1200GS, moto dalej jednak mogło jechać.

Spotkałem się z opinią, że "wodniki" straciły uniwersalny charakter i wytrzymałość starych R1200GS.

Ciekaw jestem porównań nowych DL z nowym GS.
Wątek jest bardzo ciekawy dla osób myślących co kupić po DL-u i wolę czytać o faktach i wrażeniach niż ile to zachód kupuje GS-ów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:37, 01 Sie 2014
STACHU
A

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 158
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Kluczem całej tej dyskusji są zwroty "spotkałem się z opinią", "słyszałem", "przeczytałem" etc... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:43, 01 Sie 2014
diablik13
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





prostyelektryk napisał:
a propos znaczka:


@MaciejW:
Ad1. Czy kolega MaciejW miał tę przygodę na Słowackiej serpentynie?
Ad.2 To nieprawda. Usterki nowych BMW były poważne i niebezpieczne.

W moim skromnym doświadczeniu w podróżowaniu w grupie była tylko jedna awaria. Właśnie elektronika w BMW R1200GS, moto dalej jednak mogło jechać.

Spotkałem się z opinią, że "wodniki" straciły uniwersalny charakter i wytrzymałość starych R1200GS.

Ciekaw jestem porównań nowych DL z nowym GS.
Wątek jest bardzo ciekawy dla osób myślących co kupić po DL-u i wolę czytać o faktach i wrażeniach niż ile to zachód kupuje GS-ów.



A ja mam takie pytanko skąd kolega to zdjęcie wział ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:43, 01 Sie 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





A ja koledze odpowiem, że osobiście ten znaczek tam umieściłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Pią 13:44, 01 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:52, 01 Sie 2014
diablik13
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





heheheheh czyli sie jednak znamy Smile razem byliśmy na tym szkoleniu Smile z Motoszkoły Smile pewnie być chciał jakieś swoje zdjęcia co ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez diablik13 dnia Pią 13:52, 01 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:52, 01 Sie 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





prostyelektryk napisał:
a propos znaczka:


@MaciejW:
Ad1. Czy kolega MaciejW miał tę przygodę na Słowackiej serpentynie?
Ad.2 To nieprawda. Usterki nowych BMW były poważne i niebezpieczne.

W moim skromnym doświadczeniu w podróżowaniu w grupie była tylko jedna awaria. Właśnie elektronika w BMW R1200GS, moto dalej jednak mogło jechać.

Spotkałem się z opinią, że "wodniki" straciły uniwersalny charakter i wytrzymałość starych R1200GS.



ad.2 odnosiło się do moich doświadczeń, więc nie rozumiem zaprzeczenia. To prawda... wiem jakie miałem akcje serwisowe nie? Smile

ad1. W Słowacji nim nie byłem. Smile

Z mojego doświadczenia... LC jest lepszy od poprzednich modeli. Pod prawie każdym względem troszeczkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:45, 03 Sie 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





MaciejW napisał:
oczywiście koszty utrzymania są wyższe, ale to już kwestia budżetu, a nie oceny i porównania właściwości moto... jak ktoś sobie jakiegoś KTMa topowego, albo multistradę walnie, to też musi być przygotowany na koszty.
6. Duży minus to serwis BMW, który, bez rozwodzenia się, JEST DROGI I DO DUPY! Przywileje dla klientów są udawane, serwis mało dostępny itp.. po prostu szkoda gadać!


możesz napisać coś więcej i konkretnie o cenach i kosztach utrzymania, ile płaci się za części eksploatacyjne i serwisy. Czy poza serwisem autoryzowanym jest możliwość obsługi tego moto w "zwykłym" serwisie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:56, 03 Sie 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Największym problemem (choć czasem też i zaletą) BMW jest wszechobecny komputer...
Serwisując się w ASO wiadomo że będziesz płacił ceny ASO.
Ale jeżeli pójdziesz do zwykłego mechanika motocyklowego, to się okaże, że jest to motor jak każdy inny (z wyłączeniem kompa). Ja swojego serwisuje w miejscowym serwisie, który nie jest jakoś mocno nastawiony na konkretną markę. Wszystko tam biorą na warsztat. Jak swojego zostawiałem, to na dzień dobry powiedzieli mi, że porobią w nim wszystko (lagi, zawory, rozrząd etc.), ale kompa nie mają i tam grzebać nie będą.

Komputer działa analogicznie jak w samochodach. Z jednej strony musisz mieć narzędzie, ale jak już je masz to ułatwi ci jakąkolwiek diagnozę motocykla. Zapisywane są tam wszystkie błędy itp. W praktyce jednak jest głównie potrzebny do gaszenia kontrolki SERVICE, która zapala się na zmianę oleju (tak samo jak w nowszych samochodach) Razz . Kontrolkę można skasować wyłącznie komputerem Crying or Very sad , ale z kolei można z nią normalnie jeździć Very Happy.
Ostatnio też podłączałem się do kompa na wymianę płynu hamulcowego, ze względu na ABS. Chodziło o otwarcie zaworów pompy. Ale tu właściwie ten sam problem masz w większości nowych motocykli, choć jak ktoś się chce pobawić, zrobi to bez komputera...

Sam komputer jest owiany dość dużą tajemnicą. ASO pilnie wszystkiego strzeże.
Na szczęście jest coś takiego jak GS911, czyli komputer rozwijany całkowicie osobno od BMW, ale potrafiący niemal wszystko. U siebie na tym wynalazku przerobiłem anglika na kontynent (mile na kilometry i spalanie z MPG na l/100km).
Dziś w praktycznie każdym większym mieście znajdziesz kogoś z GS911.
Przykładowo w Szczecinie za gaszenie kontrolki SERVICE koleś kasuje 70pln, a za jakiekolwiek inne grzebanie 100pln.

Natomiast części potrafią być drogie. Oleje, filtry są w normalnych cenach.
Ale niektóre to naprawdę przesada. Przykładowo chłodnica do F800GS to ok. 1200pln, a wentylator 600pln...
Ciekawostką jest też płyn od dźwigni sprzęgła w R1200GSA (czy w zwykłym też już nie wiem). Nie jest to zwykły DOT4, tylko jakiś super hiper specjalny made in BMW.

Ja na swoim zrobiłem ok 10Kkm i koszty są właściwie takie same jak na DL650 Smile .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Nie 23:11, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:52, 05 Sie 2014
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





A ja po DLu, chwilowej przygodzie z KTM... dziś jadę oglądać GSa właśnie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:23, 05 Sie 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Jacq napisał:
A ja po DLu, chwilowej przygodzie z KTM... dziś jadę oglądać GSa właśnie Smile


A potem zobacz, a najlepiej przejedź się Triumphem Tigerem Explorererm XC


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:38, 05 Sie 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Tiger fajny ale ta masa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:41, 05 Sie 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Explorer XC gotowy do jazdy waży 259 kg, tylko trzeba pamiętać, że ma on już trochę wyposażenia (gmole, centralkę, dodatkowe reflektory). Jak się to uwzględni, to może okazać się, że różnica wagi między nim, a nowym GS-em, to 5-10 kg... Wersja ADV waży 260 kg.

Z kolei masa własna nowego V-Stroma to 228 kg - nie wiem, czy ta waga obejmuje paliwo, olej, itd. Jeśli nie, to dodając jeszcze gmole, centralkę, itd. również zbliżymy się do 255-260 kg...
A nowy mały DL jest lżejszy o 14 kg.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 16:42, 05 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:00, 05 Sie 2014
Inspektor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1265
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa





Nowy V Strom 1000 z płynami waży 228 i to jest jego największa zaleta. Gmole i centralka to może 5 kg dodatkowej wagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:04, 05 Sie 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Tiger waży 271, a GS (nie ADV) jest lżejszy o ponad 40kg (229). Poza asfaltem, to przepaść.





http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_R_1200_GS/dane_techniczne.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spolski dnia Wto 17:06, 05 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:11, 05 Sie 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Spolski:: trochę nie tak Smile

Nowy model GS-a waży 238 kg http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_R_1200_GS_Nowosc/dane_techniczne.html

I tak jak napisałem wcześniej ta waga nie obejmuje wyposażenia, które posiada Tiger Explorer XC, czyli gmoli, dodatkowych reflektorów, kół szprychowych, i nie wiem czego jeszcze. Czyli licząc skromnie przyjmijmy, że te dodatki ważą 10 kg, to wyjdzie około 248 kg, a więc różnica wyniesie 11 kg - to zdecydowanie nie jest 40 kg, o których piszesz...

A w sumie, do pod względem wyposażenia do Tigera bliżej nowemu GS-owi w wersji Adventure, który w podstawowej wersji waży 260 kg http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/Enduro/BMW_R_1200_GS_Adventure_Nowosc/dane_techniczne.html

Tiger Explorer XC waży 259 kg - dane ze strony dystrybutora na PL http://triumph.net.pl/motocykl/2/tiger-explorer-xc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Wto 18:19, 05 Sie 2014, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:19, 05 Sie 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Wg producenta Tiger waży 267 kg

http://www.triumphmotorcycles.co.uk/motorcycles/tiger/2015/tiger-explorer-xc

Do BMW ADV nie ma sensu porównywać bo tam wagę nabija głownie paliwo w większym zbiorniku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:01, 05 Sie 2014
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2914
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





A to w takim razie na stronie polskiego importera jest babol, czyli zwracam część honoru Smile

Co do ADV, to 10 litrów dodatkowego paliwa waży około 7-8 kg, ale w standardzie nie ma chociażby gmoli, dodatkowych reflektorów, itd. (a jest to w Tigerze XC). Jak się to uwzględni, wychodzi że waga tych trzech motocykli jest do siebie zbliżona. Różnice mogą sięgać 10, może góra 15 kg, ale na pewno nie 40.

Nowe GS-y mają nowe zalety (?), ale powoli tracą niektóre wcześniejsze...

V-Strom ma łańcuch i to w tym miejscu tkwią chyba największe oszczędności wagi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:09, 05 Sie 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Nie wiem jak Ty to liczysz Smile

Wg danych nowy GS jest lżejszy o 29kg (267-238). Nie sądzę aby te dodatki ważyły 14-19kg, żeby "zredukować" zakładaną przez Ciebie różnicę w wadze do 10-15kg. Nie każdy też będzie chciał do GS-a takie dodatki nabyć, a przynajmniej nie wszystkie. Myśle, że średnio mozna założyć te 20kg różnicy. To też nie mało.

Inna sprawa czy Jacq rozważa nowego GS-a czy np. dwuletniego, wtedy różnica w wadze na korzyść BMW zwiększa się o kolejne 9kg..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:21, 06 Sie 2014
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





Ja już wczoraj rozważyłem i wróciłem GSem na kołach.
Rocznik 2006.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:53, 06 Sie 2014
tomek zych
Gość

 





Jacq napisał:
Ja już wczoraj rozważyłem i wróciłem GSem na kołach.
Rocznik 2006.


to się pochwal, w odpowiednim dziale!
PostWysłany: Śro 11:41, 06 Sie 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





A w tym temacie opisz koniecznie swoje pierwsze wrażenia w porównaniu do DL i KTM -a.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spolski dnia Śro 11:42, 06 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:05, 06 Sie 2014
Jacq
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otwock/Warszawa





Napewno napiszę porównanie jak chwilę dłużej pojeżdżę Smile
Kiedy opadnie mi już ekscytacja z nowego nabytku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:52, 20 Sie 2014
nie_ma_wała
A1

 
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Jacq napisał:
Napewno napiszę porównanie jak chwilę dłużej pojeżdżę Smile
Kiedy opadnie mi już ekscytacja z nowego nabytku.


Jak u mnie opadła ekscytacja z nowego nabytku (1200 GS 2006r) to zapragnąłem z powrotem DL. Oczywiście w GS stalowy oplot na kablach, ładne felgi, logo BMW ale wrażenia z jazdy takie sobie jak dla mnie. Może nie wszyscy czują bawarskiego bluesa. Ja nie poczułem...Szkoda bo moto fajne a mimo to DL dawał mi więcej fun'u. Może dlatego że był to mój pierwszy poważny sprzęt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:47, 20 Sie 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





To może chcesz sprzedać? Gdzieś za miesiąc, dwa, pewnie będę szukał sprawdzonej sztuki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:59, 19 Paź 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





jeśli można to prosiłbym kol. Dobera jako wieloletniego DL-owca a obecnie szczęśliwego posiadacza dużego GS-a o podzielenie się uwagami i obszerne porównanie obu modeli.
Co innego krótka jazda testowa, a co innego jak się ma na stałe takie moto, najlepiej przez długi czas, wtedy wychodzą rzeczywiste zalety i wady, niedostrzegalne podczas krótkich przejażdżek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:09, 19 Paź 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





I tak wszystkich na forum ciekawi kiedy się beema spierdoli Razz - tak na serio mam nadzieję, że nigdy się nie zepsuje, bo sam się napaliłem na szachownicę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:58, 19 Paź 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





tdm napisał:
jeśli można to prosiłbym kol. Dobera jako wieloletniego DL-owca a obecnie szczęśliwego posiadacza dużego GS-a o podzielenie się uwagami i obszerne porównanie obu modeli..


Musze Ciebie zmartwic - niedoczekanie Wink
Mozemy o tym porozmawiac przy spotkaniu, mailowo, telefonicznie.

Obiecalem sobie, ze nie bede pisac o BMW na forum V-Stroma.

Matt napisał:
I tak wszystkich na forum ciekawi kiedy się beema spierdoli

Nie wiem czy wszystkich, ale paru z pewnoscia by sie znalazlo Wink Na razie dbam o nia i nie przemeczam za bardzo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:56, 20 Paź 2014
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





po co te emocje, motocykl to tylko maszyna.
Mało znam osób które wybrały jeden model i się go cały czas trzymają... Dziś jest taki a za parę lat będzie jakiś inny, choćby z powodu zużycia. Myślę, że właśnie Twoje uwagi jako właściciela który ma na stałe i użytkuje obie te konstrukcje będą szczególnie przydatne.
DL(650) co by o nim nie mówić zawsze będzie atrakcyjny choćby z uwagi na to że kosztuje połowę tego, co duże enduroturystyki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 13:02, 20 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:10, 24 Paź 2014
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Doleję oliwy do ognia.....Ja tam mam oba (nowy DL 650 i nowy GS 1200 LC, i nie wróciłbym do jazdy na DLu.. szczególnie off asfalt. Nie ma porównania. Smile Jak wsiadam na małego osiołka... to się troszkę bojam wręcz. Nie wdając się w szczegóły, bo już pisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:01, 25 Paź 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Dober napisał:
Obiecalem sobie, ze nie bede pisac o BMW na forum V-Stroma.
Wybacz Dober ale to jakieś pokręcone. Sam zmieniłeś stosunek do GS-a aż na tyle, że sam go kupiłeś, ale nie będziesz o nim pisał na tym forum. To może powinieneś zmienić forum? Nie znam forum motocyklowego określonej marki, gdzie nie dokonywano by porównań do innych motocykli. To byłoby niemądre, chore i zakłamane.
Dober weź się chłopie w garść i nabierz dystansu do siebie i otoczenia. I nie napinaj się po przeczytaniu tego posta tylko to przemyśl.
Wielu czeka na Twoje właśnie porównanie i wielu możesz pomóc w ważnej dla nich sprawie, doceń to.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spolski dnia Sob 8:02, 25 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:26, 25 Paź 2014
bzyku
Motonita

 
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 651
Przeczytał: 145 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Forum poniekąd straciło "pazura" jak Dober zmienił moto z "osiołka" na "dojną krowę"

Temat wskazuje na porównanie dwóch różnych modeli. I kto jak nie użytkownik takowych mógłby w temacie napisać obiektywną ocenę! Więc nikt na forum nie obraża że użytkownicy DL'i zmieniają moto na inne. I ja sam chciałbym poczytać obiektywne odczucia z użytkowania obydwu maszyn. Może sam kiedyś będę chciał zmienić na GS1200, choć bardziej skłaniam się ku xt1200z Wink tylko na razie $ brak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:51, 25 Paź 2014
Irek1970
Motonita

 
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1127
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Strzegom





Czyli Dober strzelił focha.
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:41, 25 Paź 2014
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Dzieki Irek-podoba mi sie Wink
Chyba zmienie avatar Wink

@Spolski
Moj stosunek do samego motocykla sie nie zmienil, a kupilem go w sumie przez przypadek po tym, jak juz nie zalapalem sie na nowego 1000a.
Forum poniekad juz zmienilem...
A I sa na tym swiecie fora, nawet w naszym kraju,gdzie nie ma porownan do motocykli innych marek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Sob 10:46, 25 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:45, 25 Paź 2014
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Witam. Tak czytam ten temat i widze ze ludzie przesiadaja sie na gs-y. Powiem tak moj wujo mial nowiutkiego 1200 gs adv, przejechal nim samotnie swiat i opowiadal mi ze ten gs sie tak mu pirniczyl ze glowa mala. Sprzedal go od razu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:53, 25 Paź 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





A Twój wujo to Charley Boorman czy Evans McGregor? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DL650 vs. R1200GS
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle "niesłuszne" (czyli nie V-Strom)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 5 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin