 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:45, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | skalar napisał: | paweł1111 napisał: | No dzięki kolego to już coś wiem. Ale nadal nie mogę odszukać nic w serwisówce jak przełącza się w ten tryb. Czy jest to możliwe do zrobienia we własnym zakresie, bez dodatkowych przyrządów ? |
Service manual (obejmujący modele K7 i wyżej) zawiera dokładny opis całej procedury - procedura synchronizacji zmieniła się w modelu K7 i nowa obowiązuje do L0. Zmieniły się też punkty regulacji więc opis od K4 jest zupełnie nieprzydatny.
link do service manual-a odnajdziesz w odpowiednim dziale na forum.
Na forum też były stosowne informacje praktyczne co do synchronizacji w K7+ , wystarczy użyć wyszukiwarki.
Bez odpowiedniego interfejsu i oprogramowania nie wykonasz prawidłowo synchronizacji. |
Kolego Skalar, skąd wiesz że posługuje się serwisówką od K4??
Tak się zabawnie składa że że mam orginalną instrukcję serwisowa Suzuki, K4-5 + suplementy K6, K7-10 i KA 7-10. Dokładnie tą sama którą posługują się ASO Suzuki.
A to, że do synchronizacji i np. odpowietrzenia hamulców potrzebny jest interface diagnostyczny, to pier...nie kotka za pomocą młotka, stosowane przez serwisy, żeby otumanić jeszcze bardziej i tak skołowanego klienta któremu wymienili już pół motocykla i dalej jest źle.
Kolego, daruj sobie takie "rady" na przyszłość...
Synchronizacja nie jest zabiegiem prostym, ale każdy kto ma podstawową wiedzę n/t silników motocyklowych i układów wtryskowych, przy pomocy serwisówki i odpowiednich narzędzi da sobie z tym radę.
Jeżeli zaś chodzi o interface diagnostyczny, to wystarczy jakikolwiek, nawet samochodowy + złącze special tool albo krokodylki. Program natomiast niestety Suzuki, ale z tym, dla chcącego, też nie ma większego problemu. |
Drogi kolego Roadrunner - po pierwsze nie bez kozery użyłem cytatu wyżej - jakoś nie widzę w nim Twojej wypowiedzi więc nie bardzo rozumiem Twoje kąśliwe uwagi - dalszą wymianę możemy kontynuować na PM jeżeli masz takie życzenie Sugeruję czytać ze zrozumieniem przed pisaniem takich odpowiedzi. Rozumiem że wskażesz gdzie napisałem o odpowietrzaniu hamulców z użyciem SDS-a lub przeprosisz za pomówienie?
Co do dowolnego kabla - czy sprawdziłeś w praktyce że zadziała w K7+? Jeżeli nie to przed testami informuję że komunikacja po złączu diagnostycznym Suzuki działa na prędkości 10500baud - to dość niestandardowe jak dla UART PC więc przez klasyczny kowerter K-line/KKL nie wróżę sukcesu bo PC nie wspiera tego trybu. Interfejs Suzuki zawiera własny CPU i pamięć. Jak zrealizował to HealTech nie wiem - nie miałem bez obudowy a disasemblacja softu to za dużo zabawy. Są też rozwiązania kabelka na MCP2021-500 w połączeniu z FTDI232R - ale to raczej trudno uznać za "pierwszy lepszy kabel samochodowy". Protokół to któraś z odmian protokołu KW.
Więc rad typu "dowolny kabelek samochodowy" ja się nie odważę dać - ale jeżeli potrzebujesz to mam soft SDS w kilku wersjach (nie mam interfejsu).
Wracając do meritum:
Wspomniałem o kompletnej serwisówce nie bez kozery skoro kolega paweł1111 nie mógł odnaleźć w niej szczegółowych informacji. Otóż serwisówka jak doskonale wiesz zawiera szczegółowy opis procedury na stronie 5-32 - tyle ze jest to opis dla K4-K6!
Dla K7+ jest ona nieprawidłowa - żeby się o tym przekonać należy doczytać dodatek - strony 13-61 do 13-62. Po zapoznaniu się z tym opisem dowiemy się że regulacja następuje tylko na śrubach regulacyjnych kanałów powietrznych wolnych obrotów, nie zmienia się wzajemne położenie przepustnic na cięgnach jak w starszych modelach.
Co do dealer mode - można spróbować synchro w tym trybie ( i praktycznie większość użytkowników tak robi nie mając softu) - należy tylko tak ustawiać synchro aby zachować wolne obroty w granicach 1300 po zakończeniu synchronizacji podciśnień. Używając softu łatwo to weryfikować widząc pozycję ISC (po wyłączeniu blokady powinna być po regulacji w granicach 58 kroku) - bez tego de facto robimy "na czuja". Robiąc to z softem mamy także pewność ze wyjście poza wymagania wstępne do TBS (np. przekroczenie temperatury cieczy chłodzącej) spowoduje wyłączenie blokady ISC Valve i przerwanie procedury - dealer mode tego nie zapewnia.
To tyle ode mnie w kwestii TBS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:01, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego Skalar, k-woli wyjaśnienia, nigdzie nie napisałem że twierdzenie o odpowietrzaniu hamulców z pomocą interface-u diagnostycznego, było twojego autorstwa, ale pojawiła się na forum taka "rewelacja" prosto z ASO...
Jeżeli chodzi o regulację podciśnień z pomocą wspomnianego interface-u...
Oczywiście masz rację, jednak wykonanie regulacji w ten sposób wykracza poza skalę dokładności wakuometrów posiadanych nawet przez większość serwisów. W praktyce zaś regulacja w trybie dealer mode jest w zupełności wystarczająca i daje satysfakcjonujące wyniki. Jako ciekawostkę mogę podać że wyregulowanie podciśnień a następnie 3krotne "strzelenie z manetki" powoduje rozjechanie się podciśnień o zastraszające wartości... O dupę potłuc więc nasze dokładne regulacje...
Kolejna sprawa to fakt, że z jednej strony Suzuki zabrania dotykania śrub regulacyjnych wolnych obrotów a z drugiej strony chcą równoważyć z ich pomocą podciśnienia... Najlepsze efekty uzyskuje się właśnie regulując śrubą róznicującą połozenia przepustnic. W praktyce zmiana położeń śrub powietrza musi się skończyć podłączeniem interface-u, bo "odchyły" są bardzo trudne do ustabilizowania.
Ja osobiście dokonywałem diagnostyki K6 interface-m Tech 2 ELM 327 dedykowanym do samochodów grupy VW bodajże. Nie miałem specjal tool-a Suzuki więc podparłem się krokodylkami i drucikami wetkniętymi w złącze diagnostyczne DL-a, z zadowalającymi efektami. Tym samym interface-m zrobiliśmy jeszcze diagnostykę GS-a 1150, tym razem z pomocą międzyzłącza dedykowanego.
Na tematy typowo informatyczne, mam mgliste pojęcie, więc nie poduskutujemy, ale z praktyki wiem, że lepiej zrobić coś sumnienie i dokładnie samemu, niż powierzać swoje losy kurewsko drogiemu i partackiemu serwisowi Suzuki.
Nie czuję też przemożnej chęci posiadania softu Suzuki, bo nie mam takiej potrzeby, ale dobrze wiedzieć że ktoś go ma w razie czego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 19:16, 03 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:21, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
O rewelacjach z ASO litosciwie nie wspominam - np. o stalowym oplocie i ABS, o normach przepału oleju etc...
Widzialem na własne oczy jak synchro się rozjeżdża po otwarciu manetki i powrocie do jałowych, że cała regulacja jest "zgrubna" -też mam tego pełną świadomość . Dławiki na wakuomerach tez nie poprawiają dokładnosci wskazań ani czułości sprzetu pomiarowego bezwładność tez nie jest bez znaczenia.
Pamiętajmy też że stan "synchronizacji" jest prawdziwy tylko dla określonych obrotów przy których dokonujemy regulacji (bieg jałowy). Dla innego zakresu obrotów synchronizacji nie będzie ale o to ma już dbać system wtrysku motocykla (wg załozeń producenta - ja mam do tego zastrzeżenia).
W ramach eksperymentu umysłowego warto zastanowić się jaki wpływ mają różnice wynikajace z innego uchylania przepustnic, różnej wydajności wtryskiwaczy, rozbieżnosci w luzach zaworowych etc... sygnał zwrotny całej regulacji i tak jest z jednej wspólnej sondy lambda Żeby było dokładnie należałoby oczujnikować i wysterować każdy z cylindrów osobno w zamkniętej pętli a nikt tego nie robi. W końcu to silnik spalinowy EURO3 a nie reaktor atomowy.
Co do ASO i mechaników staram się robić jak najwiecej sam, jeżeli nie mam warunków/narzędzi/doświadczenia i muszę oddać pojazd serwisowi - po swoich wcześniejszych doswiadczeniach patrzę na ręce zawsze i każdemu, nawet znajomym - to warunek wjazdu pojazdu na warsztat.
Roadrunner zainspirowałeś mnie - zacząłem sie zastanawiać czy nie sklecić własnego interfejsu do diagnozy... tylko montaż smd mnie trochę zniecheca (oczy już nie te, a i ręce się trzęsą).
Oczywiście nawet nie mysle o pisaniu swojego softu
PS. TECH2 jest m.in dla OPLA - grupę VW robi sie zwykle różnymi wersjami VAG-COM-a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 5:39, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czy mam rozumieć, że moja synchronizacja przepustnic przeprowadzona wg opisu w serwisówce w DL 1000 z 2005 roku jest o kant dupy rozbić? Bo szczerze mówiąc nie nadążam.... robiłem bez zwierania czegokolwiek w złączu diagnostycznym które nawet nie wiem gdzie jest
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Pią 5:46, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:40, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ostatnie wątki dotyczą DL650 gdzie w K7 nastąpiła zmiana ECU, dołożenie 2 świecy na cylinder i modyfikacja całego systemu wtrysku aby spełnić EURO3.
Dla DL1000 od początku produkcji do dziś nie było tak dużych modyfikacji więc procedura synchronizacji opisana w K5 jest nadal aktualna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 9:27, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: |
Roadrunner zainspirowałeś mnie - zacząłem sie zastanawiać czy nie sklecić własnego interfejsu do diagnozy... tylko montaż smd mnie trochę zniecheca (oczy już nie te, a i ręce się trzęsą).
Oczywiście nawet nie mysle o pisaniu swojego softu
|
Warto sie pitolic?
Za 599 PLN gotowy interfejs z softem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:20, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście nie warto się bawić... Miałem włąsnie mówić że można by było kupić jakiś interface do samochodów i zaadaptować go dla naszych potrzeb. Jednak w sytuacji gdzie "orginalny" kosztuje 600zł...
Może warto by było ściepić się na nasz forumowy nadworny interface, który byłby dostępny dla szerszej grupy zainteresowanych? Jestem gotowy partycypować w kosztach nawet do powiedzmy 1/3 wartości...
Koledzy, rzucam temat pod rozwagę bo chyba warto...
Kolego Gregorio, niestety w K2, do regulacji podciśnień, też trzeba wprowadzić komp w tryb autodiagnozy, z powodów o których pisałem wcześniej. Mianowicie komp będzie reagował na ruchy śruby różnicującej wychylenie przepustnic i zmieniał parametry wtrysku, przekłamując tym samym wskazania wakuometrów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 10:31, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Rzeczywiście nie warto się bawić... Miałem włąsnie mówić że można by było kupić jakiś interface do samochodów i zaadaptować go dla naszych potrzeb. Jednak w sytuacji gdzie "orginalny" kosztuje 600zł...
Może warto by było ściepić się na nasz forumowy nadworny interface, który byłby dostępny dla szerszej grupy zainteresowanych? Jestem gotowy partycypować w kosztach nawet do powiedzmy 1/3 wartości...
Koledzy, rzucam temat pod rozwagę bo chyba warto...
|
Z tego co kojarze to Brzo ma/miał takiego kompa.
Ja rozważam zakup.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:35, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Brzo ma healtecha działa dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:48, 04 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem że Brzo ma, jednak wątpię aby był skłonny go np. wyporzyczyć. A czasem nie da się podjechać motocyklem w dane miejsce żeby zrobić diagnostykę...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 12:49, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Pon 21:42, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Proszę o podpowiedź. Czy któreś z tych złącz które zaznaczyłem na zdjęciu jest złączem diagnostycznym? Znajdują się z lewej strony siedzenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez paweł1111 dnia Pon 21:43, 07 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:05, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Złącze diagnostyczne (DL650 - co do dużego DL-a się nie wypowiadam):
W starszych jest po lewej stronie siedziska (jak na zdjęciu powyżej) a w nowszych pod zbiornikiem widoczne po ściągnięciu kanapy.
Zwierasz dwa pionowo po prawej stronie. W motocylu analogicznie, pin środkowy pojedynczy to linia danych a pin pojedynczy lewy to +12V więc lepiej się nie pomylić .
dokładnie ma to wyglądać tak:
A tu masz zdjęcie gdzie dokładniej szukać w nowszych:
Myślę że to już wyczerpuje wszystkie wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Wto 0:17, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:26, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No jaśniej się chyba nie da...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 10:30, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Odpowiedź B
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Śro 21:25, 09 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki zdjęcia dużo wyjaśniły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siodemka
A2
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krk/Mlc
|
Wysłany: Czw 8:55, 10 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: |
Roadrunner zainspirowałeś mnie - zacząłem sie zastanawiać czy nie sklecić własnego interfejsu do diagnozy... tylko montaż smd mnie trochę zniecheca (oczy już nie te, a i ręce się trzęsą).
Oczywiście nawet nie mysle o pisaniu swojego softu
|
Zawsze byłem ciekawy jak to jest zbudowane w motocyklach.
Skalar możesz założyć osoby temat i podzielić się wiedza na ten temat ?
Pisałem magisterkę z CAN'a i chętnie bym odświeżył wiedzę, pod kątem motocykli. Dla mnie napisanie softu przychodzi dużo łatwiej niż lutowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Czw 10:43, 10 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Drugie przepustnice też sprawdzałeś? (te sterowane silniczkiem, nie linką) |
W jaki sposob się sprawdza/ewemtualnie reguluje te drugie przepustnice (sterowane silniczkiem) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Sob 21:05, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Przed każdą bez wyjątku regulacją układu wtrysku, trzeba komp przełączyć w tryb serwisowy bo w trakcie regulacji będzie on wpływał na parametry pracy silnika i przekłamywał wskazania, to logiczne! Wszystkie DL-e mają wtrysk i komp, więc wszystkich to dotyczy. |
Robiłem dzisiaj synchro w ASO Suzuki na moją sugestję o tym co piszesz mechanik stwierdził, że nie ma takiej potrzeby że to się robi przy regalcji czegoś jak STP czy jakoś tak, dokładnie nie pamietam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Pon 21:47, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
I jak po tym synchro w ASO moto dobrze śmiga?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Wto 1:16, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
paweł1111 napisał: | I jak po tym synchro w ASO moto dobrze śmiga? |
Narazie smiga , ale nie jest to zasługa synchro tylko tego, że wymieniłem moduł zapłonu na inny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:08, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Prośba do znawców tematu.
Czy możne ktoś ogarnąć to wszystko poprzeć zdjęciami z podziałem na 650, 650 po 2007 i 1000.
Przymierzam się do wymiany filtra, a przy okazji zrobił bym sobie synchro przepustnic. Przeczytałem wszystkie posty w tym dziale i wiadomo jest jedno na pewno że kostka ECU jest inna w 1000 a inna w 650, a śrubka to ta na dole po prawej stronie. Może ma ktoś zdjęcie u- rurki z przybliżonymi wymiarami . Może to wszystko jest juz napisane tylko ja jakiś tępy jestem. Mam możliwości zrobić to sam tylko wiedzy brak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leszek k dnia Wto 18:11, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 20:57, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
leszek k napisał: | Może ma ktoś zdjęcie u- rurki z przybliżonymi wymiarami |
tu można pooglądać:
[link widoczny dla zalogowanych]
i tu
[link widoczny dla zalogowanych]
wpisz w google " carb sync motorcycle" i poogladaj sobie.
Najważniejsze żeby rurki lew i prawa miały tą samą długość i przydają się dławiki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 20:59, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:07, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
czyli jedna rurka spina dwa cylindry ? no i jak ma się sprawa wprowadzania w tryb diagnostyczny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 21:55, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
leszek k napisał: | czyli jedna rurka spina dwa cylindry? |
no a jak inaczej by miała pokazać różnicę podciśnień?
leszek k napisał: | jak ma się sprawa wprowadzania w tryb diagnostyczny? |
serwisówka nic nie mówi o trybie diagnostycznym
podobnie jak oni:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 22:08, 05 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:17, 06 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Benek napisał: | leszek k napisał: | czyli jedna rurka spina dwa cylindry? |
no a jak inaczej by miała pokazać różnicę podciśnień?
leszek k napisał: | jak ma się sprawa wprowadzania w tryb diagnostyczny? |
serwisówka nic nie mówi o trybie diagnostycznym
podobnie jak oni:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
On:
[link widoczny dla zalogowanych]
nic nie mówi, mówi za to wyraźnie, żeby odłączyć IAP sensor (czujnik podciśnienia). Jest to inny sposób osiągnięcia tego samego celu tyle, że wywołuję błąd kompa. Ten sposób jest o tyle "niepewny", że po wykonaniu regulacji i ponownym podłączeniu czujnika IAP, okazuje się że cała nasza regulacja była psu na budę bo ECU tak zasterował wtrysk, że podciśnienia znowu się rozjechały.
Serwisówka nie mówi żeby wprowadzać komp w tryb diagnostyczny do regulacji podciśnień, ale mówi jednocześnie żeby robić to przy jakichkolwiek regulacjach układu zasilania silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 8:18, 06 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11:49, 06 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wyczerpujące informacje teraz wszystko widać jak na dłoni.
Jeszcze raz dzięki!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:11, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli jak to jest w modelach K7 i wyższych? Czym się reguluje połozenie przepustnic? Czy w warunkach domowych jestem to w stanie wykonac? Czy tylko serwis z kompem? A moze regulacja w tych modelach nie jest potrzebna i nie ma sensu? Bo juz nic nie rozumiem z tego. A gdzie na forum sa tematy z tym zwiazane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:39, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Moim zdanie możesz dokonać regulacji sam, tak jak robi się to w modelach K4-6 i na tym poprzestać. Większa precyzja jest niekonieczna, bezcelowa i daremna. Niech Cię tylko ręka boska broni dotykać przy okazji śrub regulacyjnych powietrza. Jak się porozjeżdża to sam tego nie opanujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:45, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Moim zdanie możesz dokonać regulacji sam, tak jak robi się to w modelach K4-6 i na tym poprzestać. Większa precyzja jest niekonieczna, bezcelowa i daremna. Niech Cię tylko ręka boska broni dotykać przy okazji śrub regulacyjnych powietrza. Jak się porozjeżdża to sam tego nie opanujesz. |
Czyli czym ma regulowac przepustnice? Bo z serwisowki wynika ze za pomoca srub regulacyjnych powietrza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:46, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Śrubą róznicującą położenie przepustnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:49, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli ta sama co w starszych modelach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:16, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 10:31, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Roadrunner do tablicy! I mam problem, wczoraj zabralem sie za synchronizacje i poleglem... Przyrzad wykonany, zaslepki zlokalizowane, airbox zalozony, wezyki podlaczone, komp w trybie serwisowym, zbiornik podniesiony i zaczynamy. Moto odpalilem na podlaczonych wezykach, pozwolilem mu sie nagrzac, roznice na wezakch widac i zaczynamy regulacje. Kiedy ustawilem rowno poziomy po chwili same sie rozjezdzaly... Moze dlatego, ze przy kreceniu srubka od przepustnic, lekko naciskalem Ja i wtedy wchodzil lekko na obroty i trzeba regulowac od nowa. Ciezko krecic ta srubka z podniesionym tylko bakiem... Czy po regulacji kiedy poziomy mamy OK, zgaszeniu moto i odpaleniu, poziomy nie powinny sie zmieniac? Czy moge zastapic zbornik paliwa, jakas butelka, kroplowka, wtedy bedzie mia latwiej regulowac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:15, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Poproś kolegę/żonę/dziewczynę żeby trzymał(a) zdjęty i podłączony zbiornik nad motocyklem. Pompa musi być podłączona zarówno elektrycznie jak i "paliwowo". Żeby jego/jej ręce nie bolały zostaw w zbiorniku tylko trochę paliwa.
Podczas regulacji trzeba robić leciutkie przegazówki i podciśnienia powinny być ustabilizowane na jednakowym poziomie, albo z tak niewielką różnicą jak to tylko możliwe. Nie naciskaj na śrubę w miarę możliwości. Po wyłączeniu kompa z trybu serwisowego podciśnienia mogą się trochę rozjechać bo wtrysk zaczyna sam sobie regulować skład mieszanki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 11:16, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Była zworka w gnieździe diagnostycznym czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 11:24, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Była zworka w gnieździe diagnostycznym czy nie? | Była
A czy po ustawieniu juz wszystkiego, wylaczeniu zaplonu ( zwora podpieta caly czas) i ponownym odpaleniu moto cisnienia nie powinny sie zmienic?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 12:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 12:13, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
KOSZ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Wto 12:14, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:32, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Nie, nie powinny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 20:13, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Podciśnienia powinny być bez zmian, czy to po przegazówce czy po wyłączeniu/włączeniu silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 10:15, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj kolejna proba nic nie dala. Po podniesieniu zbiornika duzo lawiej krecic srubka do regulacji. Ale nie moglem ustawic aby cisnienia byly idealne. Tzn byly rowno, ale po chwili sie zaczynaly rozjezdzac... Po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu zmienialy sie i od nowa trzeba regulowac. Winnym tego wszystkiego jest chyba wezyk z ktorego wykonana jest U-rurka. Po zagrzaniu moto, lekko sie topil od goraca silnika i zmienial swoj przekroj... I dlatego chyba nie moglem ustawic prawidlowo. Dzisiaj podjade do znajomejego mechanika i zobaczymy na jego przyrzadzie. Znowu on mowil ze powinno sie regulowac tymi srubami od powietrza... Wiec jak to wkoncu prawidlowo wykonac? Niby sprawa latwa, ale chyba nie dla mnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 10:29, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | Znowu on mówił ze powinno się regulować tymi śrubami od powietrza... Wiec jak to w końcu prawidłowo wykonać? |
Skoro synchronizacja przepustnic to reguluje się wychylenie przepustnic!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 10:55, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Benek napisał: | Kamil.Olkusz napisał: | Znowu on mówił ze powinno się regulować tymi śrubami od powietrza... Wiec jak to w końcu prawidłowo wykonać? |
Skoro synchronizacja przepustnic to reguluje się wychylenie przepustnic!!! |
Od modelu K7 podobno zmienila sie procedura synchronizacji, jest to opisane nawet w serisowce, dodatek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 17:08, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Kamil to podobno się zmienia czy widziałeś, przeczytałeś opisane w serwisówce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:24, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Owszem serwisówka dla K7 -> przewiduje synchronizację podciśnień śrubami regulacyjnymi powietrza, ale w praktyce nie wygląda to tak ładnie...
trzeba ustawić jednakową wartość podciśnień, jednocześnie zachowując wartość wolnych obrotów w przedziale 1100-1300.
Załóżmy, że na tylnym cylindrze mamy niższe podciśnienie niż na przednim; Zatem wykręcamy odpowiednią śrubkę, ale jednocześnie podnoszą nam się wolne obroty, czyli pociśnienia się wyrównały ale za wysokie są obroty. Teraz trzeba zbić obroty, czyli tym razem wkręcamy srubkę ale od przedniego cylindra - obroty spadają ale podciśnienia się rozjeżdzają i tak w koło Macieju...
W praktyce, próby kręcenia śrubami powietrza, czy to wtrysku, czy gaźnika, bez odpowiednich przyrządów diagnostycznych (interface, analizator spalin i dobry wakuometr), umiejętności i wiedzy, kończą się makabrycznym jego rozregulowaniem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 17:25, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:25, 24 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zaopatrzony w interfejs healtech'a, tachometr i u rurkę przeprowadziłem wczoraj synchronizację. Kręciłem śrubami powietrza i powiem szczerze że o ile cbf500 ustawienie składu mieszanki było trudne to w DL wszystko ustawiłem bez żadnego kłopotu. Przed synchro wolne były na poziomie 1400 a podciśnienia mocno rozjechane na u rurce w rurze fi 6mm różnica poziomu oleju, hipol do 2T, wynosiła jakieś 80 cm. Po zabiegu wolne na poziomie 1320. Hałasy z silnika bez zmian.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez folwar dnia Wto 14:13, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
drago44
A1
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Czw 23:55, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co przeczytałem w poprzednich postach wnioskuję że zrobienie synchro w nowszych modelach DL-a , we własnym zakresie tj. za pomocą tylko u-rurki, bez specjalistycznych przyrządów jest nie realna do zrobienia. Zawsze będzie się rozjeżdżać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niziel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:33, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Witam.
Chciałem odkurzyć troszkę ten temat, w związku z tym że wypadałoby zrobić synchronizacje przepustnic w moim moto. Mam jedno pytanie, jak mogę przełączyć kompa w tryb serwisowy w DL 1000 K2 ???
Nie wiem, jak zlokalizować gniazdo diagnostyczne, pomoże ktoś ? Proszę....
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 23:07, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Zdejmujesz siedzenie. Po lewej stronie, pomiędzy stelażem zadupka i lewą owiewką, gdzieś na wysokości zamka kanapy. Biała kostka z czarnym gumowym kapturkiem, nie podłączona do niczego. Zwierasz tam 2 piny drutem i po robocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niziel
A1
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:47, 03 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Lasooch, mistrzostwo świata, lepiej tego przedstawić nie można było....
dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 0:23, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ale to nie dla mnie słowa uznania, tylko dla google grafika Wystarczyło wpisać "DL1000 dealer mode"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|