 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Inspektor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Czw 21:46, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
W książce obsługi która dostałem do motocykla jest w kilku miejscach podana ilość 2700 i 3100 ml w zależności wymiany filtra lub nie. Nie wiem gdzie jest błąd ale bardziej polegałbym na wartościach książkowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Czw 22:10, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Biblo - jestem własnie po wymianie oleju i filtra , weszło 3,125 litra ,poziom oleju jest na górnej kresce . Co do silnika to został zmieniony , jest węższy , lżejszy , dostał nowe sprzęgło, wał , korbowody,tłoki , układ wtryskowy, alternator i nowe zębatki w skrzyni biegów , tylko nie pamietam które .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ski
A1
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:00, 29 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Wraca mi znowu pomysł nabycia dużego, nowego DL, stąd odświeżam temat z prośbą o opinie kolegów. Przeczytałem chyba wszystkie testy i dyskusje na forum, odbyłem jazdy testowe ale nadal mam niedosyt informacji.
Znalazłem taki długodystansowy test DL-a.
[link widoczny dla zalogowanych]
Test jest mocno krytyczny ale ma tę ogromną zaletę, że wskazuje sposoby rozwiązania problemów zauważonych przez testującego.
1. Problem:
Second, the light switch on/off throttle response of the stock V-Strom was so bad that it made the bike nearly unrideable. I came this close to selling it after only a few hundred miles because it was so bad. To confirm, I had a couple of very experienced local riders try the bike and they completely agreed.
Third, Suzuki tuned the old V-twin engine to make all of its torque between 0 and 4,000 RPM. Why? It's nuts. Combine that with the on/off throttle and you have a real handful.
Rozwiązanie
The solution to that was the G2 Throttle Tamer (review). Could it also tame the light switch throttle on the V-Strom, a bike with nearly twice the capacity, horsepower and torque?
The short answer is "Yes"!
Rezultat
The Result: A "Normal" Bike
The results are amazing -- it makes all the difference in the world on this bike, more so than the Multistrada. The throttle is definitely tamed and riding in 2nd, 3rd and 4th gears (where you spend the most time in the city, suburbs and rural areas) now feels just like a "normal' bike. I can twist the throttle and get a reasonable response from the engine, without feeling like I just hit the warp drive button.
This fix is so dramatic and so simple, it makes you wonder why Suzuki doesn't change the cam profile on their throttle tube. If the V-Strom throttle was like this from the beginning, I would have never noticed a thing.
2. Problem
Fix the Suspension Too...
The stock Suzuki suspension setting recommendations for dealer setup make the bike crazy hard. Don't let your dealer use the Suzuki setup;
Rozwiązanie
instead, soften the rear shock from the dealer setup by two full turns, then soften the compression and damping by 2 clicks and finally, let the preload out to the 5th bar (8.5 mm showing).
Rezultat
This removes the hard-as-a-rock Ducati superbike-like suspension setting and helps soften the overall response to make the bike more realistic for the real world. Combined with the sweet throttle response from the G2 Throttle Tamer, you'll have a very streetable bike that's also better off-road (although there's still no way anyone will convince me that the V-Strom should be taken on anything more than a hard-packed gravel road).
Tzry problemy plus trzy rozwiązania
3. THE FIX: Cheap Tweaks Make a Huge Difference
In addition to the G2 Throttle Tamer, I made three more changes that have finally got the V-Strom modded to my liking. The fixes are relatively simple, which tells me there's a lot of potential in this bike that Suzuki could easily exploit for the next model year, were they so inclined.
1. Bar Backs/Bar Risers: I installed an SW-Motech bar back bar riser kit (review) on the V-Strom and it makes a big difference, bringing the bars closer to the rider over that long fuel tank and improving control and feel.
2. Raising the Fork Tubes: An old zero-cost tuner's trick, raise the fork tubes on the V-Strom by 10 mm and you'll change the geometry, making for a faster-steering bike that yields another big difference. It's especially noticeable when trying to get the V-Strom to initiate a sharp turn from stopped.
3. Tires: I also replaced the slow-steering Bridgestone Battle Wing OE tires with the Metzeler Tourance Next (review) pair for another huge difference in steering feel and response. The Metzelers give the bike an almost sportbike-like feel, with much faster side-to-side transitions and pickup to center after a lean.
These three changes, along with the G2 Throttle Tamer, have totally and completely transformed the bike. I can't do anything about the John Deere engine, but believe me, these small changes cure 90% of the bike's ills. Big, huge difference that has made me a much happier camper.
Moje pierwsze pytanie jest takie, czy ktoś próbował tych rozwiązań (albo wie coś więcej na te tematy) i czy rzeczywiście dały one tak dobre rezultaty?
Pytanie drugie: O ile większość rozwiązań chyba zrozumiałem, to kompletnie nie rozumiem tego triku "raise the fork tubes on the V-Strom" (ale to pewnie dlatego że moja znajomość polskiego języka technicznego jest jeszcze słabsza niż angielskiego języka technicznego) więc jak ktoś mógłby mi wytłumaczyć prostą polszczyzną (może być uliczna) o co tu chodzi, byłbym wdzięczny.
Raising the Fork Tubes: An old zero-cost tuner's trick, raise the fork tubes on the V-Strom by 10 mm and you'll change the geometry, making for a faster-steering bike that yields another big difference. It's especially noticeable when trying to get the V-Strom to initiate a sharp turn from stopped.
(August 24, 2014): A webBikeWorld reader suggested a trick I should have remembered from a long time ago. Raising the fork tubes in the clamp by about 10 mm can help the handling problems on some bikes. I did this on the BMW K75 project bike a long time ago and it helped.
Raising the forks in the clamp decreases the rake and trail (article) slightly
Rysunek poglądowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
O co tu chodzi?
Pozdrowienia dla wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 18:19, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Koledzy ujeżdżający nowego V-Stroma 1000 - zauważyliście jakiś problem z oddawaniem mocy przez manetkę?
Wg. relacji zza oceanu (powyżej) w oryginale jest ona zero-jedynkowa, niemal jak przycisk GAZ/NIE GAZ Podczas kilkudziesięciu km na testówce tego nie zauważyłem, ale np. nie toczyłem się w korku ani po piaszczystej drodze, żeby to zauważy, więc ciekaw jestem Waszej opinii.
Andrzeju...????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Śro 18:25, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Koledzy ujeżdżający nowego V-Stroma 1000 - zauważyliście jakiś problem z oddawaniem mocy przez manetkę?
Wg. relacji zza oceanu (powyżej) w oryginale jest ona zero-jedynkowa, niemal jak przycisk GAZ/NIE GAZ Podczas kilkudziesięciu km na testówce tego nie zauważyłem, ale np. nie toczyłem się w korku ani po piaszczystej drodze, żeby to zauważy, więc ciekaw jestem Waszej opinii.
Andrzeju...????  |
Do tej pory nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 21:05, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Do tej pory nic takiego nie zauważyłem .
W minioną sobote byłem na lotnisku , zrobiłem sobie szkołe jazdy , trochę z suzuki troche od kulika , zeszło 1,5h jeżdziłem wolno , szybko i nic takiego nie zauważyłem .
Magu jeśli masz jakieś wieści to opisz problem na forum .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 8:57, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Nie mam jeszcze Vstrom 1000 to nie mam o czym pisać, kolega kilka postów wyżej wkleił "problemy" opisywane za anglojęzycznym forum przez użytkowników Vstrom 1000 stąd moje pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 9:25, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
ski napisał: | Wraca mi znowu pomysł nabycia dużego, nowego DL, stąd odświeżam temat z prośbą o opinie kolegów. Przeczytałem chyba wszystkie testy i dyskusje na forum, odbyłem jazdy testowe ale nadal mam niedosyt informacji.
|
1 - podczas dotychczasowych 500km nie zauważyłem takiego zjawiska, motocykl bardzo płynnie oddaje moc
2-może mam inne ustawienia, ale dla mnie jest ok, ustawione sztywno dla dobrych asfaltów; ale jeśli już to co to za problem skoro wymaga tylko regulacji?
3-
a) czy potrzebne risery to już kwestia osobnicza, kurduplom mogą się przydać, ale to w końcu duży motocykl...
b) chodzi o to, żeby wysunąć wyżej ponad pułkę lagi o te 10mm i ma to dużo poprawić... Ja tam nie mam problemów z manewrowaniem. Do 100km/h jednym palcem robisz przeciwskręt...
c) opony - nie wypowiadam się bo nie miałem jeszcze okazji agresywnie jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ski
A1
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:31, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Matt dzięki za wszystkie info. Tego info szczególnie szukałem:
b) chodzi o to, żeby wysunąć wyżej ponad pułkę lagi o te 10mm i ma to dużo poprawić... Ja tam nie mam problemów z manewrowaniem. Do 100km/h jednym palcem robisz przeciwskręt...
Czyli powinienem to tłumaczyć sobie w ten sposób że wysunięcie lag ponad półkę o 10 mm poprawia manewrowość dużego DL-a a dyskusja czy to rzeczywiście pomaga czy nie pomaga to odrębny temat.
Ten test jest dla mnie o tyle wiarygodny, że robili go zawodowi testerzy. pod wodzą naszego rodaka Ryśka Korczaka ale jak widać z Waszych opinii nie do końca podzielacie jego stanowisko.
Jeszcze raz dzieki i oby duży DL służył Wam jak najlepiej.
Idę myśleć dalej
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 22:40, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
ski napisał: | Matt dzięki za wszystkie info. Tego info szczególnie szukałem:
b) chodzi o to, żeby wysunąć wyżej ponad pułkę lagi o te 10mm i ma to dużo poprawić... Ja tam nie mam problemów z manewrowaniem. Do 100km/h jednym palcem robisz przeciwskręt...
Czyli powinienem to tłumaczyć sobie w ten sposób że wysunięcie lag ponad półkę o 10 mm poprawia manewrowość dużego DL-a a dyskusja czy to rzeczywiście pomaga czy nie pomaga to odrębny temat.
Ten test jest dla mnie o tyle wiarygodny, że robili go zawodowi testerzy. pod wodzą naszego rodaka Ryśka Korczaka ale jak widać z Waszych opinii nie do końca podzielacie jego stanowisko.
Jeszcze raz dzieki i oby duży DL służył Wam jak najlepiej.
Idę myśleć dalej
Pozdrowienia |
Zamiast mysleć zapisz sie na jazde probna albo usmiechnij sie do koleg, ktory ma nowego 1000-ca:-)
Albo zrób jak ja - kup w ciemno bez jazdy i bądź zadowolony jak ja
P.S. Bralem pod uwage jeszcze tigera 800 (bez ''x'') i r1200gs z lat 2008-2010- takze raczej kazdy przyzna, ze to był oczywisty wybór
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pią 22:43, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 0:07, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A jak jest z osłoną przed wiatrem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 0:17, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki czytałem:)Chodzi mi o opinie Matta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Sob 9:32, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Osłona przed wiatrem jest do d... Wg mnie należy zmienić szybę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 9:49, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Osłona przed wiatrem jest do d... Wg mnie należy zmienić szybę. | Niestety prawda. Albo nowa szyba albo deflektor. Bynajmniej nie turystyczna od suzuki, wyższa raptem o 6cm - co nic nie zmienia (przynajmniej tak kolega mówił, ja go posłuchałem i od razu dokupiłem deflektor - jest spoko)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 10:49, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ale jej wysokość to jedno, a szerokość - i szyby i czachy - to drugie... I pod tym względem osłona przed wiatrem jest dużo gorsza w porównaniu do małego, starego DL-a...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 10:51, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Ale jej wysokość to jedno, a szerokość - i szyby i czachy - to drugie... I pod tym względem osłona przed wiatrem jest dużo gorsza w porównaniu do małego, starego DL-a... |
Prawda. Ale to chyba wszyscy mają ten trend by motocykl był bardziej enduro niż tourer - patrz np. xtz 1200.
P.S.1. I od razu muszę powiedzieć, że nie czuję wiatru chłostającego po barkach mimo węższej obudowy przodu motocykla.
P.S.2. Dla mnie wybór był jedyny właściwy przy zasobach ~40kzł. Nie ma lepszego nowego motocykla w tej cenie, wg mnie lepsze zaczynają się grubo po 50kzł Ale tego też nie wiem, bo nawet ich nie próbowałem, żeby w razie czego nie czuć nie dosytu od mojego 1000-ca A tak to mam milowy krok w konstrukcji motocykla
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Sob 10:55, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Sob 11:15, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: |
P.S.2. Dla mnie wybór był jedyny właściwy przy zasobach ~40kzł. Nie ma lepszego nowego motocykla w tej cenie, wg mnie lepsze zaczynają się grubo po 50kzł Ale tego też nie wiem, bo nawet ich nie próbowałem, żeby w razie czego nie czuć nie dosytu od mojego 1000-ca A tak to mam milowy krok w konstrukcji motocykla  |
A jak wypada nowy litrowy versys w porównaniu do dużego vstroma ? Dalej wybór jest oczywisty ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 11:23, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Matt napisał: |
P.S.2. Dla mnie wybór był jedyny właściwy przy zasobach ~40kzł. Nie ma lepszego nowego motocykla w tej cenie, wg mnie lepsze zaczynają się grubo po 50kzł Ale tego też nie wiem, bo nawet ich nie próbowałem, żeby w razie czego nie czuć nie dosytu od mojego 1000-ca A tak to mam milowy krok w konstrukcji motocykla  |
A jak wypada nowy litrowy versys w porównaniu do dużego vstroma ? Dalej wybór jest oczywisty ? |
Każdy swoje będzie chwalił. Ja versysa nawet pod uwagę nie brałem... (ze swoich powodów, żeby już uciąć dyskusję )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Sob 16:04, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie chcę wcale ucinać dyskusji - ktoś gdzieś widział jakieś testy porównawcze albo jeździł jednym i drugim i może porównać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Sob 20:55, 09 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jedyna słuszna szyba do nowego litra to tylko Givi Air Flow . Nic innego .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 9:36, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Właśnie nie chcę wcale ucinać dyskusji - ktoś gdzieś widział jakieś testy porównawcze albo jeździł jednym i drugim i może porównać ? |
Ja jeździłem w ramach jazd testowych i jednym i drugim i nie potrafię jednoznacznie wskazać zwycięzcy na ich podstawie. Osobiście skłaniam się ku Vstrom1000, ale dwóch naszych forumowych kolegów po dłuższych (po kilkaset km) jazdach testowych kupiło... Versysy1000.
Tu już zaczyna grać rolę sentyment do marki, warunki jakie się udało wytargować. Dla mnie Dl wygrywa... szerszym wyborem opon dualnych(bo Versysy ma już typowo szosową rozmiarówkę) i jeszcze zupełnie niemerytoryczną przewagą marki Suzuki nad Kawasaki w mojej głowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 9:46, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Poza tym najistotnieszą różnicą jest silnik: V2 vs. R4. Reszta to raczej tylko kwestie indywidualne. No i TC w Vstromie:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mowso
Motonita
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pon 10:54, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Ale jej wysokość to jedno, a szerokość - i szyby i czachy - to drugie... I pod tym względem osłona przed wiatrem jest dużo gorsza w porównaniu do małego, starego DL-a... |
No i to jest prawda - nie miałem jeszcze innego motocykla który miałby taki spokój za szybą jak v-strom. Może jakieś kredensy typu FJR czy RT ale pamiętam, że kolega z FJR też kombinował z różnymi i nawet kiedyś przyjechał z szybą wielkości czołowej od Ikarusa więc chyba też nie za wesoło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Pon 11:43, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko motocykl kupuje się by poczuć wiatr we włosach !
Za szybą jest fajnie jak pada albo piździ sytuacja się zmienia gdy zaczyna się robić upalnie wtedy wiaterek staje się milutki ! Dla mnie najważniejsze jest żeby strumień powietrza był tak poprowadzony by mną nie telepało a kask nie wpadał w wibracje. Niestety w małym Dlu przy szybie fabrycznej mimo świetnej ochronie przed wiatrem korpusu głową mi telepało. (pomógł deflektor) Jak jeździłem nowym dużym to wiało faktycznie mocniej ale i niestety problem wibracji na kasku miałem podobny jak w małym, więc ja osobiście musiałbym coś zaingerować w szybę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2518
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 22:07, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Mowso napisał: |
No i to jest prawda - nie miałem jeszcze innego motocykla który miałby taki spokój za szybą jak v-strom. Może jakieś kredensy typu FJR czy RT ale pamiętam, że kolega z FJR też kombinował z różnymi i nawet kiedyś przyjechał z szybą wielkości czołowej od Ikarusa więc chyba też nie za wesoło  |
nie wiem jaka szybe miales w Dlu, i ile ma wzrostu Twoj kolega, ale dla mnie oryginalna szyba FJR duuuuzo lepiej spelniala swoje zadanie niz np. MRA z deflektorkiem w Dlu.
I mowie tu o predkosciach o ktorych DL moze tylko pomazyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 13:06, 12 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dla mnie szyba w nowym V-Strom 1000 dawała radę. Gdybym miał ją zmieniać, to w ostatniej kolejności. Mam 172cm wzrostu.
Co do tej twardości zawieszenia, to też jakaś dziwna przesada. Pewnie był trochę twardszy od mojego starego 650, tylko że litr to była nowa testówka, a mój już miał 80tys najechane. Dziwne by było, jakby był tak samo miękki. Poza tym, zazwyczaj ludzie narzekają, że zawieszenie jest zbyt miękkie. Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś narzekał na zbyt twarde zawieszenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Wto 13:43, 12 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 15:09, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ktoś kiedyś powiedział, że nowy 1000 nie nadaje się na off... To pewnie dlatego, że jeździć nie umie. Dziękuję!
https://www.youtube.com/watch?v=aW_ZyPYN5R8
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:11, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
technika jazdy robi wrazenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 17:17, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
“But you need somebody clinically insane like Grant Frerichs”
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Pią 21:56, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
https://youtu.be/oWACSKIoy6Y taa dl 1000 , teren, zobacz od 8 min co robi z scramblerem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pią 22:28, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
kalina napisał: | https://youtu.be/oWACSKIoy6Y taa dl 1000 , teren, zobacz od 8 min co robi z scramblerem  |
Takie gówienko jak ten Dukacz kupię sobie na starość
*Koleś ma skilla...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Trąbka
A1
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: Sob 7:05, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
A co najlepsze że koleś na tym nowym 1000 ma amelinium a nie szprychy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 9:16, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Trąbka napisał: | A co najlepsze że koleś na tym nowym 1000 ma amelinium a nie szprychy  |
??? A te szprychy, to niby w czym miałyby pomóc???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 17:41, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
To są goście którzy podobne rzeczy mogliby tez robić na Gold Wingach, co wcale nie jest dowodem że nadaje się on do jazdy w terenie. Dla reklamy wszystko się da zorganizować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Sob 20:56, 08 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ja śmigam nowy litrem w terenie i jest super . Szprychy nie są potrzebne .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lopez20
A1
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:56, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ładny ten nowy DL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 20:42, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
ANDRZEJ napisał: | Ja śmigam nowy litrem w terenie i jest super . Szprychy nie są potrzebne . |
Ja tam się boję leżakowania - z powodu moich kiepskich umiejętności poza drogowych - także mój tysiak nigdy nie zajrzy poza asfalt
P.S. Za 10-15 lat może będę sprzedawać igiełkę także można już się zapisywać w kolejce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:08, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: | (...) mój tysiak nigdy nie zajrzy poza asfalt (...) |
jesli to nie byla ironia, to czemu wybor nie padl na jakiegos typowo szosowo - sportowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 22:21, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | Matt napisał: | (...) mój tysiak nigdy nie zajrzy poza asfalt (...) |
jesli to nie byla ironia, to czemu wybor nie padl na jakiegos typowo szosowo - sportowego? |
Komfort jazdy Panie, a na typowego turystyka nie stać/za wielki kredens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:22, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
az tak dramatycznie jest z komfortem np na fjr 1300? A pewnie ma nizej srodek ciezkosci i sam wchodzi w zakrety (nie wali sie jak dl), inne ogumienie, predkosci... no mozna by wymieniac.
Mnie off jakos nadal nie pociaga, stad teraz wiem, ze deel to nie byl optymalny wybor. Pomimo tego, ze stosunkowo (jak na moto do wszystkiego) dobrze sie nim jezdzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar111cin
Motonita
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 856
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: FSW
|
Wysłany: Nie 23:30, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja, panie przemądrzały, to sprzedaj i kup to na co masz ochotę, a nie udawaj cwaniaka jeżdżąc niewłaściwym motocyklem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 23:43, 09 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | az tak dramatycznie jest z komfortem np na fjr 1300? A pewnie ma nizej srodek ciezkosci i sam wchodzi w zakrety (nie wali sie jak dl), inne ogumienie, predkosci... no mozna by wymieniac.
Mnie off jakos nadal nie pociaga, stad teraz wiem, ze deel to nie byl optymalny wybor. Pomimo tego, ze stosunkowo (jak na moto do wszystkiego) dobrze sie nim jezdzi. | Jeden woli rybki drugi woli kotki. Każdy ma motocykle, którymi chętnie się przejedzie ale dla siebie wybierze coś innego. Ja chętnie przejadę się HD, lubię dźwięk silnika, pierdolnięcie przy odkręceniu manetki, ale totalnie wyklucza ten motocykl KBH (kompletny brak hamulców) i to, że ten motocykl najlepiej się czuje jadąc prosto.
Tak samo FJR1300, piękny zapierdalacz, ochrona przed wiatrem itd, ale...
pozycja za kierownicą, kąty ugięcia ud i kolan, kąt siedzenia względem pionu - te rzeczy akurat mnie nie odpowiadają bym mógł go kupić jako jedyny motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:08, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
mar111cin napisał: | Szuja, panie przemądrzały, to sprzedaj i kup to na co masz ochotę, a nie udawaj cwaniaka jeżdżąc niewłaściwym motocyklem  |
Mi przynajmniej suzuka ani inna firma nie placi za pobyt na forum i promocje produktow - stad moze ta 'przemadrzalosc' i 'cwaniakowatosc' w swiecie opanowanym przez nachalny marketing
Zreszta, latwo sie mowi, gosposia ma wydatki, parafianie na urlopach, coraz biedniej w niedziele - moto na dalszej pozycji w budzecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 0:15, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | mar111cin napisał: | Szuja, panie przemądrzały, to sprzedaj i kup to na co masz ochotę, a nie udawaj cwaniaka jeżdżąc niewłaściwym motocyklem  |
Mi przynajmniej suzuka ani inna firma nie placi za pobyt na forum i promocje produktow - stad moze ta 'przemadrzalosc' i 'cwaniakowatosc' w swiecie opanowanym przez nachalny marketing
Zreszta, latwo sie mowi, gosposia ma wydatki, parafianie na urlopach, coraz biedniej w niedziele - moto na dalszej pozycji w budzecie |
A mnie niby płaci, bo wybrałem ich motocykl?! Oj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:17, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
fakt, osiolek to osiolek, byl dobry na pierwsze moto po 15 latach przerwy, tyle, ze brak mu charakteru i wygladu. Duzym co prawda mozna troche poszalec, ale okupione to jest kosmicznym spalaniem. O 'damskim' nie bede pisal, zeby sie nie kopac lezacego.
editd:
@Matt, to nie do Ciebie bylo kierowane - zostalem 'madrala' i 'cwaniakiem' (pewnie w zartach ), bo zasugerowalem, ze deel to nie 8 cud swiata (post wyzej)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pon 0:21, 10 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 0:21, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: |
fakt, osiolek to osiolek, byl dobry na pierwsze moto po 15 latach przerwy, tyle, ze brak mu charakteru i wygladu. Duzym co prawda mozna troche poszalec, ale okupione to jest kosmicznym spalaniem. O 'damskim' nie bede pisal, zeby sie nie kopac lezacego.
editd:
@Matt, to nie do Ciebie bylo kierowane - zostalem 'madrala' i 'cwaniakiem', bo zasugerowalem, ze deel to nie 8 cud swiata (post wyzej) |
Jak zawsze pieprzenie o spalaniu... 5.0 średnio - Szuja jeździłeś chociaż tym nowym? (chyba że to powyżej jeszcze o starym 1000-cu, ale co to ma do rzeczy...)
"Damskim" - nie rozumiem..?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:27, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: | (...)
Jak zawsze pieprzenie o spalaniu... 5.0 średnio - Szuja jeździłeś chociaż tym nowym? (chyba że to powyżej jeszcze o starym 1000-cu, ale co to ma do rzeczy...)
"Damskim" - nie rozumiem..? |
czemu 'jak zawsze pieprzenie o spalaniu'? Mi podczas jazdy przez wawe (korki, czasami troche dynamiczniej) spala 9 - 11 litrow/100 km - czy to takie az pieprzenie? W trasie 8 - 9,5 l/100 km - czy to jest spalanie dla turysty? Hornet mojej gosposi, poj. 600, 100 KM spala polowe tego. Regulacje, kontrole - w serwisie suzuki - "- te motocykle tyle pala, moto jest sprawne".
Jezdze 1000-em w starej budzie. A 'damski' to 'maluch'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 0:29, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Wątek jest o nowym, więc po co wywlekać starego.?
Ja właśnie ponad rok temu przez spalanie i padające magnesy nie kupiłem starego dużego tylko właśnie "babski" model.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:39, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
watek jest o nowym - ale dyskusja poplynela troche na boki - sam napisales pare zdan o hd i fjr'ze. Wspolne dla starego i nowego jest to, ze sa to dalej (co do przeznaczenia) te same motocykle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|