Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

oliwiarka własnej roboty
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scov
A1



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Nie 16:19, 05 Maj 2013    Temat postu:

Wydruk z laserówki na papierze kredowym a następnie żelazko.....do jednej sztuki nie warto zawracać ludziom głowy Very Happy a poza tym wiesz...."ja sama"

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scov dnia Nie 16:25, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 18:41, 05 Maj 2013    Temat postu:

scov napisał:
Wydruk z laserówki na papierze kredowym a następnie żelazko.....do jednej sztuki nie warto zawracać ludziom głowy Very Happy a poza tym wiesz...."ja sama"


I nie poprawiałeś flamastrem? Bardzo ładnie, tym bardziej szacun! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scov
A1



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Nie 20:34, 05 Maj 2013    Temat postu:

jeśli mam być szczery to sam byłem w szoku że tak wyszło. Nic nie podmalowywałem a wręcz przeciwnie małe literki musiałem lekko poddrapać np "R" Gdybym wiedział ze tak bedzie to płytka była by o 30 % mniejsza i SMD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nita
Motocyklista



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 7:26, 06 Maj 2013    Temat postu:

Szacun , gdybyś nie napisał myślałbym , że to jakiś firmowy wyrób .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejW
Motonita



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 8:45, 06 Maj 2013    Temat postu:

Jako dyletant techniczny olejarkę kupiłem, za około 300 pln. dodać do tego koszt montażu, plus olej przekładniowy za 15 zeta liter. Po 1 sezonie zużyłem oleju za 7,50 pln. (15.000 km). Można przeliczyć, jak szybko się zwraca (przy założeniu, że zmarujesz co jakies 500 powiedzmy średnio bo deszcze itp. i czyścisz też nie za darmochę). Mi wyszło, że już się zwróciła z nawiązką.
Plus: nie ma cyklu - przesmarowany łańcuch - nasmarowany łańcuch - niedosmarowany łańcuch, w deszczu włączasz wyższy bieg olejarki i zapominasz. Zbiorniczek na moto nawet na wysokim biegu starcza na parę tysięcy km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:09, 17 Cze 2013    Temat postu:

Witam. Ja do sprawy oilera własnej roboty podszedłem następująco.
Oczywiście zbiorniczek od Ursusa 10 PLN, wężyki silikonowe 16 PLN, zestaw NE107 35 PLN, pudełka i gałka 7 PLN, przełącznik wielopozycyjny, oporniki, kable, koszulki itp z szopy. No i najważniejsze: dozownik oleju od 2-takta z all..... za 30 PLN. Przeróbka płytki - kondensator na 10 uF, zamiast jednego potencjometru rezystor 20 ohm, co daje czas załączenia 1s. Na przełączniku 4 rezystory 30 kohm połączone szeregowo, dające czas załączenia od 2 minut do 30 sekund, skok co 30 s. Dołączyłem też pozycję do napełniania - załączenie co 1 s. Całość sprawdziłem i działa. Co ciekawe pompka podaje porcję oleju (kroplę) pod ciśnieniem z wysokości ok 1 m na odległość 1 m, co eliminuje wady elekrozaworu i podawania grawitacyjnego. Po odcięciu napięcia pompka działa jak zawór. Teraz czas na montaż w moto. [link widoczny dla zalogowanych] -zdjęcia i filmik z działaniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 8:35, 18 Cze 2013    Temat postu:

Super! A pompka od czego konkretnie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:46, 18 Cze 2013    Temat postu:

Roadrunner zobacz tą [link widoczny dla zalogowanych]. Ze zdjęć przypomina ona pompkę elektromagnetyczną tłoczkową podobną np do [link widoczny dla zalogowanych]. Takie pompy wymagają zasilania impulsowego a nie pradem stałym ale to nawet na NE555 można opanować Wink. Cena w aukcji zachęca do eksperymentów...

P.S. To nie jest moja aukcja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 23:56, 18 Cze 2013    Temat postu:

Pytanie jakie ma być wypełnienie i szerokość impulsów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:32, 19 Cze 2013    Temat postu:

Na przykładzie mcCoi-a zacząłbym od strzelania impulsami 50ms z wypełnieniem 25-50%, przy gestszym oleju pokusiłbym sie o wydłużenie impulsu do 100-150ms prawdopodobnie z redukcją wypełnienia do 25% aby oraniczyc nagrzewanie się cewki pompy.
Każdy impuls to jeden ruch tłoka więc ilość impulsów uzależniamy od pożądanej ilości oleju. Ewentualnie należałoby poeksperymentowac i dobrać doświadczalnie.
W domu mam gdzies zapisane ustawienia mcCoi-a wiec mogę podejrzeć ile trwa impuls u mnie - z pamięci to 100ms ON/150msOFF.
O ile dobrze pamiętam obcnie mam 3 lub 4 ruchy tłoka na każde 11-12km jazdy ze zwiekszeniem do 8 ruchów co 3-4 km w deszczu - ustawienia przy podwójnych dyszach scotoilera. Na to mam nałożoną krzywą redukcji olejenia zależną od predkości ale szczegółów nie pamietam i musiałbym sprawdzic w konfiguratorze.
Oczywiście moze okazać się że pompka z aukcji ma inną wydajnośc i powyższe ustawienia się nie przydadzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 8:18, 19 Cze 2013    Temat postu:

OK. Pompka już do mnie jedzie. Zrobię testy jaki impuls jest potrzebny do wysterowania i pomyślę nad jakimś prostym układem. Pytanie czy od jakiegoś cwajtakta nie da się czegoś dobrać, bo tam zapewne też jest "zasilacz" impulsowy do pompki...
Mało tego, taki sterownik może już mieć "wyjście sterujące" podawaniem oleju w zależności od otwarcia przepustnicy na przykład...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 15:12, 19 Cze 2013    Temat postu:

To jest dokładnie taka pompka. Nie mam specjalnie pojęcia o elektronice, więc zastosowałem NE107. Myślałem o gotowych sterownikach do silników krokowych, ale jak wyżej pojęcia specjalnego na temat nie mam. Pompka ma zastosowanie w 2taktach, więc jej wydajność zależy od dawki paliwa i gdzieś widziałem moduł sterowania, ale nie znalazłem opisu w necie. Faktycznie pompka grzeje się przy impulsach co 1 s, ale mam nadzieję, że nie spali się przy imlulsach co 30s.

tu opis [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fino dnia Śro 15:41, 19 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 16:48, 24 Cze 2013    Temat postu:

A ja chciałbym trochę wbić kij w mrowisko i zrobić małą burzę mózgów.
A mianowicie znajomy też zaczął myśleć o olejarce. W kwestie "hydrauliki" wiele się już nie wymyśli, wiec zaczął kombinować z układem sterującym pracą zaworu/pompki. Początkowo miał to być za jednym zamachem wyświetlacz biegów, olejarka i termometr, ale odpuścił sobie to na razie i został przy samej olejarce, jednak tej pozostawił podłączenie i do czujnika halla. Wszystko ma działać na procku Atmega.
Wg jego założeń procesor mając sygnał z czujnika prędkości odmierzać ma przejechane odległość i podawać krople oleju co jakąś odległość. Oczywiście do tego tryb "deszczowy" gdzie ta odległość jest mniejsza i tryb czyszczenia, czyli chwilowego "zalania" łańcucha. Wstępnie zakłada, że podstawowa odległość to 1km, zaś w trybie deszczowym 700m, ale to wszystko jest w fazie doświadczalnej i do przeprogramowania. Żeby było ciekawiej, układ ma zacząć podawać olej dopiero po przekroczeniu prędkości 30km/h, żeby wyeliminować chlapanie w korkach i parkingach.
W przyszłym tyg powinien już zacząć testy wynalazku.

Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 17:03, 24 Cze 2013    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:

Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.


Nie całkiem o olejarce, ale skoro już na wierzchu jest ATMega to za oceanem powstał Stromputer:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 5:57, 25 Cze 2013    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
A ja chciałbym trochę wbić kij w mrowisko i zrobić małą burzę mózgów.
A mianowicie znajomy też zaczął myśleć o olejarce. W kwestie "hydrauliki" wiele się już nie wymyśli, wiec zaczął kombinować z układem sterującym pracą zaworu/pompki. Początkowo miał to być za jednym zamachem wyświetlacz biegów, olejarka i termometr, ale odpuścił sobie to na razie i został przy samej olejarce, jednak tej pozostawił podłączenie i do czujnika halla. Wszystko ma działać na procku Atmega.
Wg jego założeń procesor mając sygnał z czujnika prędkości odmierzać ma przejechane odległość i podawać krople oleju co jakąś odległość. Oczywiście do tego tryb "deszczowy" gdzie ta odległość jest mniejsza i tryb czyszczenia, czyli chwilowego "zalania" łańcucha. Wstępnie zakłada, że podstawowa odległość to 1km, zaś w trybie deszczowym 700m, ale to wszystko jest w fazie doświadczalnej i do przeprogramowania. Żeby było ciekawiej, układ ma zacząć podawać olej dopiero po przekroczeniu prędkości 30km/h, żeby wyeliminować chlapanie w korkach i parkingach.
W przyszłym tyg powinien już zacząć testy wynalazku.

Niech kto pisze co o tym myśli, dobrze, źle, byle konstruktywnie.



Już dawno o tym myślałem, mało tego, powstał nawet egzemplarz sterownika "na pająku" do testów...
Doszedłem do wniosku jednak, że w przypadku olejarki z zaworem tylko (grawitacyjnej), jest to przerost formy nad treścią.
Z pompką natomiast, jak najbardziej ma to sens, a jako że pompka już jest i działa, prawdopodobnie powstanie wkrótce następca tego sterownika...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 7:26, 25 Cze 2013    Temat postu:

Cytat:
Już dawno o tym myślałem, mało tego, powstał nawet egzemplarz sterownika "na pająku" do testów...
Doszedłem do wniosku jednak, że w przypadku olejarki z zaworem tylko (grawitacyjnej), jest to przerost formy nad treścią.
Z pompką natomiast, jak najbardziej ma to sens...


Mógłbyś bardziej łopatologicznie wyjaśnić???
W olejarkę się jeszcze nie bawiłem. Mam świadomość czym się różni budowa układu grawitacyjnego (z zaworem) i ciśnieniowego (z pompką), ale średnio rozumiem różnicę w funkcjonalności obu systemów...

W sumie mając ATMega za sterami nie robi różnicy czy będzie to sterowanie impulsami, czy napięciem.

Natomiast bardziej mi zależałoby na opinii o sterowaniu smarowaniem, czyli podawaniu oleju nie w określonych jednostkach czasu, tylko po przejechaniu konkretnej odległości.
Przyglądając się wynalazkowi Lubrixa widać, że ma on ustawienia na miasto, szybką jazdę, autostradę... Czyli są to ustawienia zależne od prędkości jazdy. W wynalazku znajomego kropla idzie co kilometr, czyli im szybciej jedziesz, tym częściej podaje olej (bo szybciej przejedziesz kilometr), czyli w sumie to samo co Lubrixa, tylko robi to samoczynnie...

EDIT: Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że przy pompce nie ma problemu z gęstością/lepkością/temperaturą oleju. Zawsze poda precyzyjnie odpowiednią ilość... Tylko pytanie na ile systemy grawitacyjne są niedoskonałe przy podawaniu odpowiedniej ilości oleju...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Wto 9:43, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 10:41, 25 Cze 2013    Temat postu:

Chodzi o to, że w przypadku olejarki z zaworem, ilości podawanego oleju w danej chwili przy konkretnym czasie otwarcia zaworu były na tyle trudne do określenia, że tak precyzyjne sterowanie zaworem nie miało zupełnie sensu. Ograniczyłam się więc do sterowania otwarciami zaworu/podawaniem oleju, co określone odcinki czasu, ale tylko w czasie jazdy. Poza tym że znakomicie spełniało to swoją funkcję, to znacząco ograniczało skomplikowanie układu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 11:09, 25 Cze 2013    Temat postu:

roadrunner napisał:
Ograniczyłam się więc


Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 13:25, 25 Cze 2013    Temat postu:

rommel napisał:
roadrunner napisał:
Ograniczyłam się więc


Very Happy


Tam czepiasz się szczegółów... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 14:31, 25 Cze 2013    Temat postu:

Kooochana, taka już jestem Very Happy Cała Krejzi Rommelka Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 14:46, 25 Cze 2013    Temat postu:

roadrunner, czyli wszystko jasne.


rommel czepiasz się i to w czasach gdy nie liczy się płeć Razz




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 17:22, 25 Cze 2013    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:

Przyglądając się wynalazkowi Lubrixa widać, że ma on ustawienia na miasto, szybką jazdę, autostradę... Czyli są to ustawienia zależne od prędkości jazdy....


Nie wydaje mi się.
I nie dlatego że robię sterowniki czy coś.
Zasada jest prosta-->prostota w zasadzie Smile

Po co ma koleś kombinować z kilometrami (czy w jego wynalazku podpinacz się do kompa, do przewodu sygnałowego ze ślimaka lub do GPS ze wtrysków?) jak może ustalić odp czasy na poszczególnych programach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:37, 25 Cze 2013    Temat postu:

No to może i ja zabiorę głos ponieważ kolega Miotacz pisze o mojej konstrukcji. Układ jest teraz w fazie testowania, sterowany mikroprocesorem, grawitacyjny. Układ sterujący zamontowany przy elektrozaworze, który ma zamontowany czujnik temperatury oleju. dzięki temu bez względu na temperaturę zawsze podawana jest prawie jednakowa dawka oleju. Zbiorniczek z olejem jest zbiorniczkiem płynu hamulcowego od peugeota 307 lub citroena c4. Jest dość duży, a jednocześnie płaski dzięki czemu ilość oleju w zbiorniczku nie wpływa na objętość podawanej kropli. Układ podłączony jest do zasilania po stacyjce i do przewodu sygnałowego z czujnika prędkości. Po zliczeniu odpowiedniej ilości impulsów odpowiadającej odległości 1km układ przechodzi w tryb oczekiwania na przekroczenie prędkości 30km/h (jeżeli jadę szybcie to nie czeka) po czym podaje krople oleju i od nowa odlicza odleglość. dzięki temu bez względu na prędkość olej podawany jest na łańcuch w jednakowych odstępach. Układ ma 4 tryby działania:
1. wyłączony
2. normalny (dawka oleju co 1km)
3. deszcz (dawka oleju co 700m)
4. podaje olej po przytrzymaniu przycisku.
Sterowanie to jeden przycisk z diodą LED w maleńkiej obudowie zamontowanej na zbiorniczku płynu hamulcowego na kierownicy. Po zakończeniu testów porobię i zamieszczę zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Wto 21:38, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 21:51, 25 Cze 2013    Temat postu:

Lucik, dzięki za zabranie głosu... Jak coś pokręciłem to sorka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:35, 25 Cze 2013    Temat postu:

A nie można tak od razu Smile
Tylko jak pies do jeża Smile Przecież nikt tu nie gryzie. Zwracam honor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:46, 25 Cze 2013    Temat postu:

Nie chciałem sie ujawniać do czasu zakończenia prób, ale nie dało się Smile

Wracając do tematu. Zastosowałem olej Total 75w80 i wykonałem wiele prób co do czasów otwarcia i temperatur. To mi dało możliwość zaprogramowania układu tak aby bez względu na temperaturę, każda kropla oleju była wielkości ok 0,05g. Przy zbiorniczku, który ma pojemność 200g daje mi uzupełnianie co ok. 4 tyś.km. To jak na razie teoria. Co wyjdzie w praktyce, czy takie dawkowanie bedzie wystarczające zobaczę jak przestanie u nas padać. Dzieki temu, że zastosowałem procesor, jakakolwiek zmiana będzie dotyczyła tylko oprogramowania, a nie konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Wto 22:52, 25 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
A1



Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:40, 27 Cze 2013    Temat postu:

Witam,
Czy taką pompę mogę podłączyć pod sterownik AVT1459 bez żadnych przeróbek ? Jeśli nie to co muszę przerobić ?

Pozdrawiam
adbok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 23:30, 27 Cze 2013    Temat postu:

Możesz podłączyć pod wszystko co daje impulsy krótsze niż 1s

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
A1



Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 13:23, 28 Cze 2013    Temat postu:

roadrunner napisał:
Możesz podłączyć pod wszystko co daje impulsy krótsze niż 1s

Dzięki.

EDIT: Czy wiecie ile amper pobiera taka pompka ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Śro 7:16, 03 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 22:18, 04 Lip 2013    Temat postu:

Moja ok 0,6 A

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Czw 22:58, 11 Lip 2013    Temat postu:

lucik napisał:
... każda kropla oleju była wielkości ok 0,05g. Przy zbiorniczku, który ma pojemność 200g daje mi uzupełnianie co ok. 4 tyś.km ...


Założenie z 1kroplą/1km jest dobre, ale kropla na pewno nie ma 0,05g. Kiedyś sprawdzałem zwykłego Hipola i wyszło około 0,015-0,020g.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 23:22, 11 Lip 2013    Temat postu:

sorier napisał:
lucik napisał:
... każda kropla oleju była wielkości ok 0,05g. Przy zbiorniczku, który ma pojemność 200g daje mi uzupełnianie co ok. 4 tyś.km ...


Założenie z 1kroplą/1km jest dobre, ale kropla na pewno nie ma 0,05g. Kiedyś sprawdzałem zwykłego Hipola i wyszło około 0,015-0,020g.


Ciężar kropli jest zmienny bo zależy od wielkości dyszy i temperatury/gęstości oleju, a poniekąd też od szybkości jego wypływu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Pią 6:39, 12 Lip 2013    Temat postu:

No racja. Dlatego też napisałem, że taki wynik otrzymałem podczas testu. W praktyce po rozgrzaniu oleju, cienkiej dyszy, wolniejszemu wypływowi i wibracjom, kropla będzie jeszcze mniejsza niz to 0,015g.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Pią 6:41, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 18:43, 12 Lip 2013    Temat postu:

U mnie kropla, a dokładnie 20 kropli to 1g. Są to jak na razie testy. Dysza jest z przewodu hamulcowego. W tej chwili najwiekszym problemem są jakies dziwne impulsy pojawiające sie dodatkowo w obwodzie czujnika prędkości, co powoduje błędne naliczanie odległości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 1:49, 13 Lip 2013    Temat postu:

lucik napisał:
U mnie kropla, a dokładnie 20 kropli to 1g. Są to jak na razie testy. Dysza jest z przewodu hamulcowego. W tej chwili najwiekszym problemem są jakies dziwne impulsy pojawiające sie dodatkowo w obwodzie czujnika prędkości, co powoduje błędne naliczanie odległości.



Bo impulsator prędkościomierza nie jest dokładny...
Przerabiałem to właśnie w przypadku DL'a...
Ogólnie impulsator daje chyba 5 impulsów 5V na każdy obrót koła, ale przy pewnych konkretnych prędkościach indukują się jakieś dziwne "dodatkowe" impulsy które fałszują wynik.
Panaceum na wszystkie problemy jest czujnik do licznika rowerowego! Very Happy Czyli kontaktron i magnesik zamontowany blisko osi koła tak, żeby nie wpływać za bardzo na wyważenie... Daje dokładnie jeden impuls (zwarcie) na jeden obrót koła i z baśki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Sob 8:20, 13 Lip 2013    Temat postu:

lucik napisał:
U mnie kropla, a dokładnie 20 kropli to 1g. ...
U mnie 56, ale mniejsza o to.

Bardziej ciekawi mnie jak ustawisz czas otwarcia elektrozaworu żeby za każdym razem spadała dokładnie jedna kropla? A może to ma być tylko średnio 1kr./km, czyli np. 500kr/500km?

I jeszcze jeden problem. Elektrozawory paliwa, np Lavato, przy naprzemiennym włączaniu i wyłączaniu z pewna częstotliwością działają jak pompa tłocząca. Np jeżeli zawór będzie na zmiane otwarty przez 1s, następnie zamknięty też przez 1s, to w ciągu minuty przpuści inną dawkę oleju niz gdyby było otwarty przez 30s i następnie zamknięty przez 30s.

Wszystko to trzeba jakoś sprawdzić, obliczyć i uwzględnić w sterowniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sorier dnia Sob 8:21, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:02, 13 Lip 2013    Temat postu:

Czas otwarcia zaworu jest zawsze taki sam. Zmienia się tylko częstotliwośc w zależności od prędkości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 20:24, 13 Lip 2013    Temat postu:

lucik napisał:
Czas otwarcia zaworu jest zawsze taki sam. Zmienia się tylko częstotliwośc w zależności od prędkości.


Więc nie będzie kropla równa kropli, a nawet raz kropla będzie a raz nie...
Jak robiłem doświadczenia z kapilarami 0,3 0,6 i 1,2 mm i gdy przy np 20st. C kapała 1 kropla na pół minuty, to przy 5st. 1 na 2 min. a przy 35st. 3 na pół minuty.
Jeżeli twoja olejarka ma stały czas otwarcia zaworu, to w upale będzie lała a w chłodne dni "niedosmarowywała"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucik
A2



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 19:17, 14 Lip 2013    Temat postu:

Kompensacja temperaturowa jest. Chodziło mi o stały czas względem prędkości czy odległości. Na wyjściu z elektrozaworu jest zamontowany czujnik temperatury oleju i czas otwarcia zaworu jest wydłużany lub skracany względem odczytanej temperatury. Były robione próby w kilku różnych temperaturach, nawet w lodówce 3st.C.

Generalnie to nie ma możliwości dokładnego dawkowania oleju jakbyś tego nie zrobił. Jedyne rozwiązanie najbardziej zbliżone do ideału to chyba tylko pompa i to napędzana silnikiem krokowym. Ale to zapewni tylko podanie odpowiedniej dawki, która potem w zależności od prędkości zostanie na łańcuchu lub siła odśrodkowa ją wywali na drogę. Tak czy inaczej układ który sobie wymysliłem ma tylko podawać olej w ilości zblizonej do zamierzonej i przede wszytkim ma ja podać tylko podczas jazdy i powyżej określonej prędkości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lucik dnia Nie 19:47, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorier
A2



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: M-ce 09

PostWysłany: Nie 22:03, 14 Lip 2013    Temat postu:

lucik napisał:
...Chodziło mi o stały czas względem prędkości czy odległości. ... przede wszytkim ma ja podać tylko podczas jazdy i powyżej określonej prędkości.
Gdzieś kiedyś czytałem (chyba na niemieckim necie), że takie komplikacje nie maja sensu, ani to lepiej nie smaruje ani motor nie jest czyściejszy niż np przy dobrze ustawionym zwykłym scotoilerze. Taka sztuka dla sztuki. Ale sam nie sprawdzałem więc się nie wypowiadam tej kwestii.
Jedyne co ciekawe w twoim rozwiązaniu to wyłączenie smarowani poniżej pewnej prędkości, chociaż ja ustawiłbym to wyżej niz 30km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scov
A1



Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Sob 15:41, 27 Lip 2013    Temat postu:

Pompa dozująca z 2t jest o tyle dobra że masz stały wydatek/imp u mnie 145 imp / ml wiec nie ma problemu z precyzyjnym dozowaniem . zmiana gęstości oleju też nie ma ogromnego znaczenia a u mnie chodzi na takim bardzo gęstym i lepkim (schell omala HD 460) zaletą jest także to że jest po prostu szczelna i nic nie wykapuje. Wcześniej kombinowałem z miniaturową pompą perystaltyczną ale przy cenie używki dozownika 30 zł na allegro nie warto było kombinować jak jest gotowe rozwiązanie. Impulsy zbiera z impulsatora wiec liczy się realna przejechana odległość a nie czas wiec np. w korku nie ma problemu. Dlatego właśnie zastosowałem ATmege. Jeśli by była odpowiednia ilość osób zainteresowanych to mogę to trochę jeszcze dopracować (pomniejszyć , smd) i udostępnić schematy i program

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez scov dnia Sob 15:49, 27 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:19, 19 Sie 2013    Temat postu:

Witam. Udało mi się wreszcie zakończyć olejarkę.
Parę zdjęć tu: [link widoczny dla zalogowanych] i tu katalog oiler.
Całość oparta na AVT 1459, gdzie jeden PR zastąpiony został zworką dającą impuls poniżej 1 s. Drugi PR zastąpiony został przełącznikiem obrotowym z 4 rezystorami 30kOm połączonymi szeregowo (sumują się przy każdej pozycji), przy czym 30kOm daje około 30 sekund przerwy między załączeniami. Sercem jest pompa oleju od 2T. Zbiornik od Ursusa. Przewody silikonowe w osłonie z spężyny 8 mm do przetykania kanalizacji. Końcówka rurki opiera się bezpośrednio o zębatkę, podając na nią olej. Wadą jest elastyczność rurek, co przekłada się na wykraplanie oleju bez ciśnienia. Rurka ma wewnętrzną śr 2 mm- powoduje kroplenie oleju na postoju, więc będę musiał włożyć rurkę o mniejszej średnicy na końcu. Całośc się sprawdziła na drodze i w terenie- łańcuch jest cały czas mokry bez chlapania. Jedynym minusem jest fakt, że jedna strona jest mokra bardziej niż druga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fino dnia Pon 21:22, 19 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darayavahus
A2



Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzkowice

PostWysłany: Czw 18:12, 29 Sie 2013    Temat postu:

Patent z pompką od dwusuwa jest wg mnie najlepszy. Żadna grawitacyjna metoda nie jest warta zabawy Smile
Właśnie takie cudo zamontowałem, sterowane przekaźnikiem czasowym ASE - przekaźnik mechaniczny, ale za to w zwartej obudowie, z wyjściami jak zwykły przekaźnik samochodowy.
Sprawdza się - łańcuch wilgotny, na wyłączonym zapłonie nie kapie.
Jedyne, co bym jeszcze dodał to może Dual Injector od Scottoilera...
Wie ktoś, czy z tego duala kapie olej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 20:36, 29 Sie 2013    Temat postu:

Z dual injector'em będziesz miał same problemy a pożytku żadnego...
Olej ma tendencję do wykapywania na postoju, często leje bez opamiętania - trudna regulacja, oraz problematyczne jest zdejmowanie i zakładanie koła.
Olej ma tak znakomite właściwości penetrujące, że i tak przeniknie przez cały łańcuch. Siła odśrodkowa zrobi swoje bez względu na stronę z której będziesz go podawał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darayavahus
A2



Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzkowice

PostWysłany: Śro 19:47, 04 Wrz 2013    Temat postu:

A ja naiwnie myślałem, że taki profesjonalny dual od scotta nie będzie kapał...
No nic, igła do oddawania krwi też jest dobra, i nie kosztuje 20 PLN Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:50, 04 Wrz 2013    Temat postu:

roadrunner napisał:
Z dual injector'em będziesz miał same problemy a pożytku żadnego...
Olej ma tendencję do wykapywania na postoju, często leje bez opamiętania - trudna regulacja, oraz problematyczne jest zdejmowanie i zakładanie koła.
Olej ma tak znakomite właściwości penetrujące, że i tak przeniknie przez cały łańcuch. Siła odśrodkowa zrobi swoje bez względu na stronę z której będziesz go podawał.


A ja na przekór opiniom Wink zamontowałem dual od scotoilera 3 lata temu (olejarka z pompą - mccoi) i faktycznie początkowo kapał po postawieniu na kosie, ale od połowy zeszłego sezonu nie kapie i wszystko działa elegancko - oczywiście obydwie dysze drożne.
Z doświadczenia w dualu dawkuje mniej oleju i mniej mam śladów na tylnej feldze i okolicach.

Żeby nie było tak różowo to zapłaciłem za niego jakie absurdalne pieniądze w MCS-ie (W-wa) -ponad 100zł o ile pamietam:(. Miałem 2 razy przypadek, że jedna końcówka podająca się zapchała - myślę że wynika to z bardzo oszczędnego dawkowania oleju i dość dużego otworu w rurce podającej po doszlifowaniu jej pod kątem o tylną zębatkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 23:43, 15 Lis 2013    Temat postu:

fino napisał:
Drugi PR zastąpiony został przełącznikiem obrotowym z 4 rezystorami 30kOm połączonymi szeregowo (sumują się przy każdej pozycji), przy czym 30kOm daje około 30 sekund przerwy między załączeniami. Sercem jest pompa oleju od 2T.


Po różnych kombinacjach też chcę sterowanie zrobić na AVT 1459 do sterowania pompką, ale zastanawiam się, czy jest potrzeba robienia aż tak dużej liczby czasów. Głównie ze względu na sam przełącznik zastanawia mnie opcja z dwoma czasami 1:30 i 2 min.

Stąd moje pytanie, czy w praktyce faktycznie używasz aż tylu ustawień, czy też można je zredukować do 2 może 3 Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturS
A2



Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 8:59, 16 Lis 2013    Temat postu:

Tutaj wszystko zależy od przepływu oleju. U mnie na 60s. i 0.5s otwarcia elektrozaworu łańcuch czasami był zbyt naoliwiony, więc wstawiłem kawałek igły 0.7mm do wężyka i w końcu mogłem używać regulacji.

Jak Ci trzeba sterownik, to mam kilka rozwojowych do popchnięcia (testowany nadruk, różne czasy otwarcia, klej do zalewania itd) - układ właśnie AVT1549, tylko skompresowany o jakieś 4-5 razy i zmienione diody na mocniejsze


(70zł/szt.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Sob 9:01, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 9:16, 16 Lis 2013    Temat postu:

Sterownik mam właśnie na biurku Wink . Poza tym, ten twój jest w wersji na zawór, a ja mam u siebie pompkę 2T. Czas impulsu jest u mnie zblokowany na stałe, potrzebna jest jedynie regulacja częstotliwości impulsów. I tu zastanawia mnie, ile tak naprawdę potrzeba "biegów", jakie ustawienia są w praktyce używane Question Question Question Czytając różne posty tu na forum gro osób pisze o 1 kropli na 2 min. Zakładam, że na deszczową pogodę mogło by być 1 kropla na 1:30min. Pytanie tylko czy to wystarczy, czy lepiej jeszcze dać inne ustawienia. A może zamiast sztywnych ustawień wybieranych jak u fino za pomocą przełącznika dać potencjometr. Pytanie tylko jak długo taki potencjometr będzie działać przy gorszych warunkach atmosferycznych...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArturS
A2



Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Sob 9:28, 16 Lis 2013    Temat postu:

Potencjometr będzie działał dłużej, niż będziesz miał motocykl Wink Pierwsze wersje motooilera chodzą do dnia dzisiejszego, a to będzie już z 4-5 lat. Czy potrzebne jest duży zakres regulacji, to już sprawa dyskusyjna, bo przecież scottoiler praktycznie jak się raz ustawi, tak już działa bez dotykania. Ja wolę mieć duży zakres, bo jak wyjeżdżam z offa, to łańcuch jest oklejony syfem i trzeba go jakoś szybko oczyścić - przy zbyt małej ilości oleju zrobi się papka ścierna, a przy dużej po prostu wszystko rozchlapie i na łańcuchu zostanie sam olej (oczywiście kosztem uwalonej od oleju felgi).
Co to za pompka, ile kosztuje, gdzie kupić i czy jak nie działa, to robi się z niej zawór, czy mimo to coś popuszcza?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Sob 9:32, 16 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 7 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin